Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
witas1979

Legalizacja butli lpg

Polecane posty

Niegługo mija ważność butli gazowej w aucie mojej żony. Stąd pytanie legalizować czy wymieniać na nową? Nowa butla starczy na dziesięć kolejnych lat. A co z legalizacją starej, czy też wydawana jest na podobny okres czy krócej? No i jakie są koszty jednedo i drugiego, oraz czy wykonam to w stacji przeglądów (legalizacja), czy w warsztacie montującym lpg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xenony zalegalizuj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tak na serio z tego co wiem to legalizacja to koszt połowy nowej butli i dają tylko na dwa lub trzy lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z xenonami będzie gorzej, tego się po prostu nie da zrobić, ale są!!! Na przeglądzie zrobią mi tą legalizację? A jak tam auto? Już wszystko ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to ci zrobią to nie wiem bym się musiał teścia zapytać , nie wiem czy taniej nie będzie jakiejś butli nowej czy na Allegro znaleźć.

No na razie jeździ błędy nie wyskakują , zobaczymy rano , ale będzie git w końcu robione w ASO Witek , no i brzeszczot mistrzostwo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to legalizacja jest na rok, dlatego nie opłacało nam się kiedyś trzymać poloneza tylko poszedł na złom

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lepiej nową... o ile masz zamiar eksploatować dłużej ten samochód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego mi się skończyła legalizacja butli i jak się dowiedziałem to legalizacja kosztuje prawie co nowa butla ,na dodatek musiał bym jechać aż do Bydgoszczy a więc się nie opłaca lepiej daj nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasiuvectra

Nie opłaca sie legalizować butli nowa w tej samej cenie i masz ja na 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pamiętajcie tylko koledzy ze zamontowanie nowej butli wiąże się także z wymiana wielozaworu który jest według starej homologacji i nie może być montowany do nowej butli która jest według nowej homologacji. stara homologacja 67r00 to butla z grubszymi ściankami i wielozawór bez zaworów bezpieczeństwa a nowa homologacja 67r01 to wielozawór w zaworami bezpieczeństwa i butla o cieńszych ściankach właśnie ze względu na więcej zabezpieczeń w wielozaworze. tak naprawdę diagnosta nie ma prawa przepuścić tego na przeglądzie. bo byłoby to niebezpieczne. i niezgodne z prawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

Ale skad diagnosta ma to wiedziec? On patrzy tylko w papiery na date legalizacji i spisuje nr i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest to wybite na butli i na wielozaworze. i diagnosta ma obowiązek to sprawdzić podczas sprawdzania numerów butli. tak samo jest to opisane w homologacji. zresztą przy wymianie zbiornika wiadomo ze nie jest to zgodne z prawem. wielozawór nowej homologacji wygląda całkiem inaczej. bardzo łatwo to rozpoznać. a czy diagnosta to wie. hmmm no nie umiem ci odpowiedzieć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ja jestem diagnosta i to z maksymalnymi uprawnieniami i to wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Cinek_VA

Banana:

Gdzie to ci zrobią to nie wiem bym się musiał teścia zapytać , nie wiem czy taniej nie będzie jakiejś butli nowej czy na Allegro znaleźć.

Dla mnie tez kończy się ważność butli i chciałbym kupić na allegro, patrzyłem są tam w przyzwoitej cenie butle ważne jeszcze przez 5 lat i mam pytanie czy mógłbym ja sam wymienić i wozić ze sobą papiery od nowej butli czy to trzeba w dowodzie zmieniać(mam doświadczenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Edytowano przez Cinek_VA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz sam wymienić. Nikt tego nie będzie sprawdzał kto wymieniał, w dowodzie też nic nie zmieniasz. Liczy się tylko homologacja butli, która będzie Ci potrzebna podczas badania technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolego mówisz dajesz nową butle i stary zawór gazownik sam ci może polecić takie rozwiązanie no chyba że chce cię skasować odpowiednio. I nie masz czego się bać zobacz nawet ze szrotu możesz butle kupić i przegląd przejdziesz. tylko na twoim miejscu to dałbym żeby gazownik ci zakładał butle przy okazji sprawdzi ci szczelności na połączeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to co piszesz czyli zamontowanie starego wielozaworu według homologacji 00 do zbiornika z homologacja 01 9a innych już nie) ma jest niezgodne z prawem. i każdy diagnosta cie wywali z przeglądu. chyba że dasz mu w łapę ale to tak samo możesz dać za butle bez homologacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli wielozawór pasuje do butli to nie ma żadnego problemu można zamontować ja tak mam montowany diagnostę interesuje tylko czy butla ma legalizację odczytuje numer butli i datę ważności tylko to jest potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego wielozawór zawsze pasuje do butli. tzn. kołnierz jest normalizowany i zawsze taki sam. więc nie ma znaczenia jakiej marki montujesz wielozawór i do jakiej butli. i mylisz się co obchodzi diagnostę. tak się składa że sam jestem i to nawet kierownikiem w stacji okręgowej (czyli z największymi uprawnieniami). przepuszczenie wielozaworu starego bez zaworów bezpieczeństwa do nowej butli z cieńszymi ściankami jest jednoznaczne z lewym przeglądem. no chyba ze nie ma znaczenia czy rozmawiamy o tym co mówi prawo z tym czego sobie życzy klient. a co do instalacji gazowych to siedzę w temacie od 94 roku. więc jeśli chcesz to o przepisach prawnych na przestrzeni tych 16 lat tez możemy porozmawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by ktoś potrzebował to mam butle w koło z papierami do 2017 roku - PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to mam pytanie do kolegi BIG74 jeżeli jesteś tak obeznany bo jesteś diagnostą to może wytłumaczysz mi jak to jest moja viki została sprowadzona w 2005r do Polski posiadała orginalną holenderską instalację jest wbita w dowód rejestracyjny ,ja jestem właścicielem od 2008r podczas pierwszego przeglądu diagnosta stwierdził że nie przejdę przeglądu bo mam instalację holenderską i teraz nie kumam to jak auto przeszło pierwszy przegląd w Polsce po sprowadzeniu do kraju ,nie mówiąc o następnych latach.

Edytowano przez adi_37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a niby na jakiej podstawie diagnosta stwierdził ze auto nie przejdzie przeglądu? jaki powód podał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Że instalacja jest holenderska i nie posiada homologacji w Polsce . A co mówi na to Unia Europejska bo przecież jesteśmy w niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmień diagnostę. większość instalacji nie posiada polskiej homologacji. przeważnie są homologowane we Włoszech, Rumuni bo tam taniej i Czechach bo tam najprościej. homologacja jakiegokolwiek kraju europejskiego nie tylko na instalacje ale na każdą cześć samochodową jest respektowana w każdym kraju. instalacja gazowa nie jest żadnym wyjątkiem. np opel może przyjść do instytutu transportu samochodowego i zrobić homologacje np lampy. i jak dostaje E20 (polska) to tak jakby dostał E1 (Niemcy). może podał inny powód? np brak jednostki sterującej gazem? brak homologacji butli? bo jak taki ze instalacja nie ma homologacji to jest głąbem. de facto mogłeś mu powiedzieć że auto było z instalacją zarejestrowane w innym kraju i może cie pocałować. i to niestety prawda. tak samo jak z hakiem na przykład. jedyne co jest wymagane i przy przeglądzie krajowego auta i zagranicznego z gazem to atest na butlę i to tylko dlatego że butla została w odrębnych przepisach zrównana z cysterną (sic!).

tak na margineise stwierdzeni ze instalacja nie posiada polskiej homologacji jest śmieszne. bo homologacje posiadają części a nie instalacja. jakieś dodatkowe informacje? pisz śmiało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą informację. Teraz będę wiedział na czym stoję.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

proszę bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko musi się im chcieć sprawdzać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mi od 11 lat nigdy nawet nie kazali wjeżdżać autami żeby je sprawdzać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×