Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kadeat

check engine i trzy gary

Recommended Posts

Guest kadeat

Witam jestem nowy na forum.

Mam problem z moim autem Vectra B x18xe1 2000r. Więc jak jest zimny silnik wszystko w porządku do momentu jak się zagrzeje, zapala się kontrolka check engine, silnik zaczyna pracować nie równo, pali na trzy gary, brak mocy. Odczytałem błędy zworką i wyszło mi 0353.

3 miesiące temu wymieniałem listwę zapłonową, świece. Wczoraj zakładałem starą listwę i inny komplet świec i dalej to samo. Proszę o pomoc, może ktoś miał taką przypadłość albo coś podobnego, bo nie mogę znaleźć nic takiego na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Please login or register to see this quote.

Witam wszystkich,jesli można to się przyłącze bo mam podobny problem. Przejechałem ok 30 000 km na gazie

i kiedy mu troche przyłozyłem zaczęło się.Najczęściej kiedy ruszam trochę szybcej ,najpierw tylko na gazie tak

się działo i to sporadycznie a teraz i na benzynie,bo na gazie już się nie da jezdzić,

silnik jakby się dusił i brakowało mu mocy i zaraz włącza się chek i już pracuje nierówno ,jak by na trzech garach.

Świece wymieniłem,zawór egr wyczyściłem i sprawdziłem,wysuwa się i zamyka ok,zaślepiłem od razu.Co prawda nie uszczelniłem go niczym ale oryginalnie też nie było tam żadnego oringu ale jak będe miał chwilę to silikonem go potraktuje i będzie git.Na kompie byłem wczesniej to podobno czwarty gar nie pracuje,jak chek sie swieci, wysłali mnie do gazownika a ten spowrotem do mechanika.Czy to mozliweże że listwa? Ale czemu bardziej na gazie niz na benz.

Silnik to X1,8XE1 w dowodzie napisali 92kw ale tyle nie ma,kuce pozdychały może bo juz parę lat jezdzi.

Pozdrawiam wszystkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest toMirek

JA taki objaw miałem ostatnio .I okazało sie ze siadła listwa wtryskowa od gazu.jak załozyli nowa to chodzi idealnie i kontrolka nie swieci.Koszt takiej listwy 280zł.NajNajlepiej jedz na kompa i jak wyskoczy Ci blad z sonda lambda i cos o dawca spalin to do wymiana ta listwa co u MNie

Edited by toMirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewka... a przynajmniej w tym kierunku trzeba szukać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadeat

Viki nadal bez zmian, jak tylko się zagrzeje zaświeca się check i pali na trzy gary.

Trochę czytałem i oglądałem. Takie objawy opisywane są przy uszkodzonym ECU (padnięty lub zimne luty).

ECU trochę kosztuje, mnie zaciekawiło jedno jak dziś oglądałem silnik (przypomne rocznik 2000) znalazłem wiązkę przewodów od ECU do wtryskiwaczy i DIS-a z uszkodzoną wtyczką (duża dziura przy metalowym zacisku przy ECU) ale co najciekawsze wiązka jest z 06.1998 bo jest na niej metka z datą czyli była wymieniana. Czy może to mieć coś wspólnego z chorobą Viki?

Nie ma gazu.

Edited by kadeat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Dzięki za podpowiedzi. Spisałem kode błędów,takie:

0303-zapłon cylindra 3-wypadanie zaplonu

0354-?

0403-napięcie na zaworze egr(za wysokie lub za niskie)

0504-?

1305-?

1405-uszkodzenie zaworu egr

Może to stare równiez błędy bo majstrowałem ostatnio przy zaworze egr i odpinałem,i kombinowałem ,i zaślepiłem.

Instalacje gazową mam na gwarancji ale czy listwa wtryskowa jest oddzielna dla gazu,wtryski te same przecież a i na benzynie sie dzieje tak tylko troche rzadziej i da się jezdzić tylko ruszać muszę trochę wolniej i gazu więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest columbus

Please login or register to see this quote.

Miałem ten problem... skończyło się na naprawie ECU

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadeat

Z tego co widzę to chyba ECU. Ale jak sprawdzić czy to napewno ECU jest uszkodzony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Co może znaczyć kod 354 bo nie ma takiego w bazie,czy można wnioskować że coś podobnego jak kody sąsiednie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

a z kąd wziałes ten numer blędu sam zczytywałes to podaj błysnienia lampki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Please login or register to see this quote.

Zczytałem sam;dziesięć,trzy,pięć,cztery ciągle powtarza ten sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0354 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka

0354 - cewka zapłonowa 4 nieprawidłowy sygnał / za wysoka wartość

wrzuć numerki w wyszukiwarkę - było kilka takich przypadków ale nie mam czasu studiować co było powodem

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Please login or register to see this quote.

Dzięki bardzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marol76

Tak jak podejrzewałem od samego początku ,tylko zmyliło mnie to,że na gazie najpierw tylko tak się działo a potem dopiero także na benzynie -listwa zapłonowa.Zmieniłem na nową i jest super.Trochę mocy mało ale czego oczekiwać od 116 koni a waga nie mała bo to karawan.Dzięki za rady.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadeat

Witam.

Ostatnie dwa dnie spędziłem w aucie. Po tym jak na ciepłym silniku zapalał się check i silnik pracował na trzy gary, pogrzebałem więcej w necie i stwierdziłem że odkręcę kompa od silnika i zobaczę co się będzie działo. Może wibracje i temperatura miały wpływ na pracę komputera. Odpaliłem auto i już od początku jak był zimny to świecił check i pracował na trzy gary a dodatkowo jak przykręciłem komputer spowrotem do silnika nie mogłem odpalic auta WIELKI BÓL.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odczytałem błędy zworką i wyskoczyła mi cała masa 1405,0115,0353,0354,1612,1613,1614. Trzy ostanie to immo, nie mogłem ich skasować, rozłączałem kompa, immo itd. Silnik zaczynał cos łapać ale coś mu nie pozwalało wystartowac (pewnie immo), wszystkie świece były mokre, czyli dostawał paliwo. Mam tylko jeden kluczyk próbowałem go schynronizować ale głucho zero odzewu od immo (może immo zgłupiał i może to by pomogło ale nic nie dało). Kupiłem kabel galletto 1260 zacząlem grzebać pamięć sterownika skopiowałem bez problemu ale to było tyle. spędziłem parę godzin zanim udało mi się połaczyć ze sterownikiem zapomocą opel tech2. Udało się odczytałem błedy w sterowniku i immo. Wykasowałem je, zmieniłem świece na suche i autko odpaliło. Pozostał nadal check, trzy gary i błąd 0353. Sprawdziłem świece, DISa, i kable do komputera wszystko oki, więc to napewno komputer, czekam teraz na kopmuter, immo i transponder. Będę je miał pewnie w poniedziałek, mam nadzieje że wszysto będzię już dobrze z autkiem.

Może moja walka pomoże komuś.

Edited by kadeat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

0353 niema takiego błędu w tabeli co ci pokazało jak teraz podłączasz pod kompa? a cewke podmieniałes czy jak ja sprawdziłes??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadeat

Please login or register to see this quote.

U mnie wyskakuje ten błąd cały czas. Opis błędu znalazłem na jakimś forum astry z tym silnikiem, brak obwodu na cewce, za niskie napięcie.

Cewkę podmieniałem bo mam drugą starą która miała przebicia, zaizolowałem ją i też ten sam błąd. Cewkę sprawdzałem (nie wiem czy tak się wogóle sprawdza i czy wogóle się ją da sprawdzić bo elektronik ze mnie żaden) Podłączyłem jeden biegun zasilacza 5V do masowego pinu listwy, pierwszą końcówkę miernika na wyjściu pierwszej świecy, drugi biegun zasilacza połączyłem z drugą końcówką miernika. Miernik miałem ustawiony na pomiar napięcia do 20V. Pokolei dotykałem poszczególnych pinów na trzech pinach praktycznie mi nie pokazało żadnego napięcia, a na jednym pinie był skok napięcia do 5V. Jak zmieniłem pierwszą końcówkę miernika na następne wyjście świecy analogicznie miałem skok napięcia na następnym pinie. Sprawdzałem tak najpierw starą listwę, założyłem do auta i dalej to samo, sprawdziłem nową listwę założyłem i to samo.

Dziś rano jak odpaliłem auto przez około 10sekund świecił check i silnik pracował na trzy gary, po tym czasie zgasł check i silnik zaczął pracować normalnie ale nie na długo po około 5 minutach jazdy znów to samo check i trzy gary.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadeat

Witam!

Dzisiaj otrzymałem używany komputer, immo i transponder. Założyłem do autka i pracuje bardzo dobrze, wydaje mi się nawet że jest odrobinkę mocniejsze i lepiej się wkręca na obroty. Jednak to był komputer. Pozdro dla wszystkich i podziękowania za wskazówki. :29:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest novell

Tydzień temu spotkała mnie przykra sytuacja. Nie poczekałem aż zgasną kontrolki i szybko odpaliłem auto. Nie wiem czy to była przyczyna (już wcześniej gdy tak zrobiłem z pośpiechu auto dziwnie odpalało, spadały obroty i dopiero po kilku sek. było ok) ale zapalił się CHECK ENGINE i Viki paliła na 3 gary. Szybko sprawdziłem forum, zwarłem piny i wyskoczył kod błędu 0353 - uszkodzenie cewki zapłonowej na 3 garze. Wieczorem znowu odpaliłem i wszystko było ok, aż do momentu gdy porządnie rozgrzałem auto i raz jeszcze zapaliłem. Znowu były 3 gary. Mechanik pozamieniał świece, ale to nie była przyczyna. Kupiłem na allegro zamiennik cewki zapłonowej - Maxgear za 160zł z przesyłką, co dziwne wyprodukowane w UE...Po zamontowaniu jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy.

Auto: Vectra B 1.8 2000 X18XE1

Edited by novell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...