Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kadeat

check engine i trzy gary

Polecane posty

Gość kadeat

Witam jestem nowy na forum.

Mam problem z moim autem Vectra B x18xe1 2000r. Więc jak jest zimny silnik wszystko w porządku do momentu jak się zagrzeje, zapala się kontrolka check engine, silnik zaczyna pracować nie równo, pali na trzy gary, brak mocy. Odczytałem błędy zworką i wyszło mi 0353.

3 miesiące temu wymieniałem listwę zapłonową, świece. Wczoraj zakładałem starą listwę i inny komplet świec i dalej to samo. Proszę o pomoc, może ktoś miał taką przypadłość albo coś podobnego, bo nie mogę znaleźć nic takiego na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam wszystkich,jesli można to się przyłącze bo mam podobny problem. Przejechałem ok 30 000 km na gazie

i kiedy mu troche przyłozyłem zaczęło się.Najczęściej kiedy ruszam trochę szybcej ,najpierw tylko na gazie tak

się działo i to sporadycznie a teraz i na benzynie,bo na gazie już się nie da jezdzić,

silnik jakby się dusił i brakowało mu mocy i zaraz włącza się chek i już pracuje nierówno ,jak by na trzech garach.

Świece wymieniłem,zawór egr wyczyściłem i sprawdziłem,wysuwa się i zamyka ok,zaślepiłem od razu.Co prawda nie uszczelniłem go niczym ale oryginalnie też nie było tam żadnego oringu ale jak będe miał chwilę to silikonem go potraktuje i będzie git.Na kompie byłem wczesniej to podobno czwarty gar nie pracuje,jak chek sie swieci, wysłali mnie do gazownika a ten spowrotem do mechanika.Czy to mozliweże że listwa? Ale czemu bardziej na gazie niz na benz.

Silnik to X1,8XE1 w dowodzie napisali 92kw ale tyle nie ma,kuce pozdychały może bo juz parę lat jezdzi.

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość toMirek

JA taki objaw miałem ostatnio .I okazało sie ze siadła listwa wtryskowa od gazu.jak załozyli nowa to chodzi idealnie i kontrolka nie swieci.Koszt takiej listwy 280zł.NajNajlepiej jedz na kompa i jak wyskoczy Ci blad z sonda lambda i cos o dawca spalin to do wymiana ta listwa co u MNie

Edytowano przez toMirek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cewka... a przynajmniej w tym kierunku trzeba szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kadeat

Viki nadal bez zmian, jak tylko się zagrzeje zaświeca się check i pali na trzy gary.

Trochę czytałem i oglądałem. Takie objawy opisywane są przy uszkodzonym ECU (padnięty lub zimne luty).

ECU trochę kosztuje, mnie zaciekawiło jedno jak dziś oglądałem silnik (przypomne rocznik 2000) znalazłem wiązkę przewodów od ECU do wtryskiwaczy i DIS-a z uszkodzoną wtyczką (duża dziura przy metalowym zacisku przy ECU) ale co najciekawsze wiązka jest z 06.1998 bo jest na niej metka z datą czyli była wymieniana. Czy może to mieć coś wspólnego z chorobą Viki?

Nie ma gazu.

Edytowano przez kadeat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Dzięki za podpowiedzi. Spisałem kode błędów,takie:

0303-zapłon cylindra 3-wypadanie zaplonu

0354-?

0403-napięcie na zaworze egr(za wysokie lub za niskie)

0504-?

1305-?

1405-uszkodzenie zaworu egr

Może to stare równiez błędy bo majstrowałem ostatnio przy zaworze egr i odpinałem,i kombinowałem ,i zaślepiłem.

Instalacje gazową mam na gwarancji ale czy listwa wtryskowa jest oddzielna dla gazu,wtryski te same przecież a i na benzynie sie dzieje tak tylko troche rzadziej i da się jezdzić tylko ruszać muszę trochę wolniej i gazu więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość columbus

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem ten problem... skończyło się na naprawie ECU

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kadeat

Z tego co widzę to chyba ECU. Ale jak sprawdzić czy to napewno ECU jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Co może znaczyć kod 354 bo nie ma takiego w bazie,czy można wnioskować że coś podobnego jak kody sąsiednie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a z kąd wziałes ten numer blędu sam zczytywałes to podaj błysnienia lampki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zczytałem sam;dziesięć,trzy,pięć,cztery ciągle powtarza ten sam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

P0354 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka

0354 - cewka zapłonowa 4 nieprawidłowy sygnał / za wysoka wartość

wrzuć numerki w wyszukiwarkę - było kilka takich przypadków ale nie mam czasu studiować co było powodem

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki bardzo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marol76

Tak jak podejrzewałem od samego początku ,tylko zmyliło mnie to,że na gazie najpierw tylko tak się działo a potem dopiero także na benzynie -listwa zapłonowa.Zmieniłem na nową i jest super.Trochę mocy mało ale czego oczekiwać od 116 koni a waga nie mała bo to karawan.Dzięki za rady.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kadeat
Napisano (edytowany)

Witam.

Ostatnie dwa dnie spędziłem w aucie. Po tym jak na ciepłym silniku zapalał się check i silnik pracował na trzy gary, pogrzebałem więcej w necie i stwierdziłem że odkręcę kompa od silnika i zobaczę co się będzie działo. Może wibracje i temperatura miały wpływ na pracę komputera. Odpaliłem auto i już od początku jak był zimny to świecił check i pracował na trzy gary a dodatkowo jak przykręciłem komputer spowrotem do silnika nie mogłem odpalic auta WIELKI BÓL.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odczytałem błędy zworką i wyskoczyła mi cała masa 1405,0115,0353,0354,1612,1613,1614. Trzy ostanie to immo, nie mogłem ich skasować, rozłączałem kompa, immo itd. Silnik zaczynał cos łapać ale coś mu nie pozwalało wystartowac (pewnie immo), wszystkie świece były mokre, czyli dostawał paliwo. Mam tylko jeden kluczyk próbowałem go schynronizować ale głucho zero odzewu od immo (może immo zgłupiał i może to by pomogło ale nic nie dało). Kupiłem kabel galletto 1260 zacząlem grzebać pamięć sterownika skopiowałem bez problemu ale to było tyle. spędziłem parę godzin zanim udało mi się połaczyć ze sterownikiem zapomocą opel tech2. Udało się odczytałem błedy w sterowniku i immo. Wykasowałem je, zmieniłem świece na suche i autko odpaliło. Pozostał nadal check, trzy gary i błąd 0353. Sprawdziłem świece, DISa, i kable do komputera wszystko oki, więc to napewno komputer, czekam teraz na kopmuter, immo i transponder. Będę je miał pewnie w poniedziałek, mam nadzieje że wszysto będzię już dobrze z autkiem.

Może moja walka pomoże komuś.

Edytowano przez kadeat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

0353 niema takiego błędu w tabeli co ci pokazało jak teraz podłączasz pod kompa? a cewke podmieniałes czy jak ja sprawdziłes??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kadeat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie wyskakuje ten błąd cały czas. Opis błędu znalazłem na jakimś forum astry z tym silnikiem, brak obwodu na cewce, za niskie napięcie.

Cewkę podmieniałem bo mam drugą starą która miała przebicia, zaizolowałem ją i też ten sam błąd. Cewkę sprawdzałem (nie wiem czy tak się wogóle sprawdza i czy wogóle się ją da sprawdzić bo elektronik ze mnie żaden) Podłączyłem jeden biegun zasilacza 5V do masowego pinu listwy, pierwszą końcówkę miernika na wyjściu pierwszej świecy, drugi biegun zasilacza połączyłem z drugą końcówką miernika. Miernik miałem ustawiony na pomiar napięcia do 20V. Pokolei dotykałem poszczególnych pinów na trzech pinach praktycznie mi nie pokazało żadnego napięcia, a na jednym pinie był skok napięcia do 5V. Jak zmieniłem pierwszą końcówkę miernika na następne wyjście świecy analogicznie miałem skok napięcia na następnym pinie. Sprawdzałem tak najpierw starą listwę, założyłem do auta i dalej to samo, sprawdziłem nową listwę założyłem i to samo.

Dziś rano jak odpaliłem auto przez około 10sekund świecił check i silnik pracował na trzy gary, po tym czasie zgasł check i silnik zaczął pracować normalnie ale nie na długo po około 5 minutach jazdy znów to samo check i trzy gary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kadeat

Witam!

Dzisiaj otrzymałem używany komputer, immo i transponder. Założyłem do autka i pracuje bardzo dobrze, wydaje mi się nawet że jest odrobinkę mocniejsze i lepiej się wkręca na obroty. Jednak to był komputer. Pozdro dla wszystkich i podziękowania za wskazówki. :29:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość novell

Tydzień temu spotkała mnie przykra sytuacja. Nie poczekałem aż zgasną kontrolki i szybko odpaliłem auto. Nie wiem czy to była przyczyna (już wcześniej gdy tak zrobiłem z pośpiechu auto dziwnie odpalało, spadały obroty i dopiero po kilku sek. było ok) ale zapalił się CHECK ENGINE i Viki paliła na 3 gary. Szybko sprawdziłem forum, zwarłem piny i wyskoczył kod błędu 0353 - uszkodzenie cewki zapłonowej na 3 garze. Wieczorem znowu odpaliłem i wszystko było ok, aż do momentu gdy porządnie rozgrzałem auto i raz jeszcze zapaliłem. Znowu były 3 gary. Mechanik pozamieniał świece, ale to nie była przyczyna. Kupiłem na allegro zamiennik cewki zapłonowej - Maxgear za 160zł z przesyłką, co dziwne wyprodukowane w UE...Po zamontowaniu jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy.

Auto: Vectra B 1.8 2000 X18XE1

Edytowano przez novell

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×