Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
rafic20xe

dziwna praca x25xe

Polecane posty

witam kupiłem 2 tyg. temu viki caravan z silnikiem v6 problem polega na tym że rano odpala bez problemu obroty są równe przez jakąś minute po czym słychać jakby przestała chodzić na 1 garze i tak już przez cały czas nie wpływa to na jazdę przy obrotach 2000-3000 tys. ale potrafi zgasnąć po puszczeniu gazu na światłach do tego dochodzi dziwny zapach i dymek który czuć w kabinie nie wpływa to na jazdę dynamikę żadna kontrolka na desce się nie pali tylko silnik rzuca na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie -gasła na światłach i falowały obroty ,spadały nisko

po zczytaniu błedów okazało sie że przepływka padł ,wymieniłem i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że dopiero co kupiłeś. Czyli kable i świece nie wiadomo w jakim stanie? Do tego przy tych silnikach lubi paść cewka zapłonowa i od podmiany tego bym zaczął, co nie zwalnia Cię z obowiązku wymiany innych rzeczy koniecznych do zrobienia po zakupie auta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit: Albo i przepływka, moby dobrze pisze

Edytowano przez wityk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów? wkręca sie nierowno i ospale po doodaniu gazu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

miałem astre gsi i jak padła przepływka zapalił się check wszystko było dobrze przy zakupie problem pojawił się teraz

staraj się nie pisac post pod postem

Edytowano przez Hołek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mnie najpierw dziwnie sie zachowywała ta przepływka ,dopiero jak cąłkiem jej odwaliło to wyskoczył check

a objawy były dokładnie takie same,i tez myślałem że to aparat ,kable albo świece,zczytanie błedów wszystko wyjaśniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzięki panowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepływka dopóki nie padnie całkowicie to błędu nie wywali, ale parametry mogą już być niewłaściwe, Na pewno wyjaśniło by się po podłączeniu do kompa i sprawdzeniu parametrów przeplywki w czasie rzeczywistym.

Ten dym z tyłu silnika jaki ma zapach? Spaliny? Jeżeli tak to prawdopodobnie pękł Ci kolektor wydechowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo ale tylko na benzynie i wywaliło mi błąd przepływki ostatnio... mam boscha z końcówką 503, a mam okazje kupić z końcówką 519. Będzie to jakaś różnica w parametrach? Szukałem po sklepach internetowych i obydwie figurują przy x25xe od 95 roku. Moja Viki jest 97' Ryzykować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jeśli mogę to podłączę się pod temat, mam podobny problem ostatnio na wolnych obrotach zaczął mi chodzić nie równo silnik dodatkowo rano jak wyjeżdżam z garażu zaraz mam krzyżówkę i jak chce się szybko włączyć do ruchu a to mi się prawie dusi nawet zgaśnie dlatego teraz daje sporo gazu i ruszam na pół sprzęgle dopiero wyjeżdżam a przy takim wyjeździe czasami strzeli w tłumik ;/ czy to wskazuje na przepływke ? żaden błąd mi się na razie nie pali

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adasiek, według mnie jest to układ zapłonowy (cewka, świece, przewody WN)

Czy jak na postoju dasz gaz do dechy jak najszybciej, to auto wkręca się na obroty idealnie równo i bez żadnych wahań obrotów albo innych niepokojących objawów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wkręca się jak dla mnie dobrze co do kabli wymieniałem je razem ze świecami i przejechałem dopiero na nich ok 10 tyś km dodam że mam założony gaz i na gazie też mi chodzi podobnie a nawet gorzej bo gaśnie po dojeżdżaniu do krzyżówki nie zawsze ale jednak stało się to niedawno z tego co zaobserwowałem, może te wolne obroty to silnik krokowy? i trzeba go przeczyścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

panowie nawet jak check sie nie pojawił można zczytac błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mam sąsiada który zna się trochę na autach muszę go z molestować żeby znalazł czas i podłączył kompa do mego opelka może wtedy znajdziemy przyczynę lub przyczyny moich problemów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale kiedy to nie wiem bo jak przyjeżdża z pracy to wiecznie zmęczony jest ;/ a w domu pracuje jakby dalej ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adasiek, jakiej firmy kable masz założone ?

Jeżeli wkręca się na obroty równo, jednostajnie i bez żadnych niepokojących objawów to zostawiłbym w takim razie w spokoju układ zapłonowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwny zapach dobrze nie świadczy

Jak sobie zagrzejesz ją to odrazu kicanie pod podłoge i sprawdz czy katalizator nie robi sie czerwony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Lub unieś maske i zerknij czy z jego okolic nie leci dymek

Jesli tak jest podłączyć opcoma i sprawdzić który cylinder nie działa moższ pokolei każdy pojedyńczo odłączać

Klopot z którymś zgarków odrazu stwierdzisz po pracy sąd lambda + odłączanie cylindrów.

Może to śmieszne ale w V6 lewa rolka lubi kycnąć i pasek przeskoczy przyczym nic sie nie stanie (do pewnego momentu)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

kable hm kupowałem w hurtowni kosztowały chyba ok 300 zł napisane na nich jest NGK SPARK PLUG takie też mam świece - generalnie wymieniłem je zaraz po założeniu gazu bo miałem z nim problem który udało się namierzyć ale nie była to wina kabli bo stare były sztywne i też chodził tak samo czyli dobrze na benzynie a na gazie kiepsko ale jak mówiłem gazownicy zwalili sprawę ale udało im się znaleźć usterkę wracając do kabli to te są miękkie silikonowe jak dobrze kojarzę no ale czy to ich wina to nie wiem ;/ nie chciał bym wywalać kasy na marne więc najpierw muszę jakoś ustalić co może być źle bo części nie są tanie ;/

a co do wypowiedzi drugiego kolegi to pasek i rolki mam nowe też wszystko ma ok 10 tyś wymieniany w dobrym serwisie w Krakowie na stoczniowców wymieniali wszystko co było zużyte bo im kazałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zawieszenie itp (lubię jeździć sprawnym sprzętem bezpiecznie)co do katalizatora to dawno go niema wstawiona strumienica i po wymianie wszystko działało oki co do sondy lambda to jedną wstawiłem już nową bo gaziarze powiedzieli że to jej wina ale niestety po wymianie było to samo więc czy to była sonda skoro na benzynie wszystko było oki ?? niby czytanie błędów pokazywało że coś z nią nie tak więc wymieniłem.

Edytowano przez adasiek231

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie chciałem was poinformować że był u mnie kolega z laptopem podłączył do opla i nic żadnych błędów sprawdził przepływomierz i wszystkie parametry jak najbardziej ok dodatkowo sprawdził mi ładowanie bo wymieniałem akumulator jakiś czas temu (padł niemal że nagle) ale tez wszystko oki więc nie wiem gdzie szukać przyczyny bo generalnie skupiam się na tym że rano po ruszeniu dusi się dławi i to jest moja bolączka aha tu jeszcze dopisze jeden objaw rano zawsze jak odpalam auto chodzi ok 1-2 minut i zaczyna dymić czarnym dymem jak prze gazuję to jest chmura czarnego dymu ale to się dzieje tylko przez chwile zaraz to przechodzi czyli po ok parunastu sekundach lub jakby to opisać po paru prze gazówkach i już jest tylko biały dymek czyli para dodam że oleju mi nie bierze znaczy dolewam od wymiany do wymiany ok 0,5 - 1 litr na ok 12 tyś km więc to chyba normalne zwłaszcza że jeżdżę na gazie. To chyba tyle jeśli ktoś spotkał się z takim objawem mile widziana pomoc

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest objaw brudnego przepływomierza...

błedu na kompie nie pokaże a są objawy w/w

zdemontuj przepływomierz -umyj go benzyna ekstrakcyjną

uważaj na wtyczkę aby jej za bardzo nie zalać

ostrożnie tez myj pędzelkiem ją w wenątrz ( są tam delikatne druciki)

ja tez miałem to samo i pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszystko jest w porządku na kompie, rozumiem, że sondy też kolega Ci sprawdził to ja bym sprawdził wężyki podciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrzył na różne rzeczy i nic podejrzanego nie zauważył a co do mycia to można spróbować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle że zimno trochę i musiałbym znaleźć chęci na wykonanie tych czynności generalnie jeśli już to zrobię to po informuję was czy pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzięki za wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś rozebrałem przepływomierz ale hm nie za bardzo wiedziałem co tam czyścić była tylko w środku jakby płytka którą przemyłem a czy to oto chodziło to nie wiem ;/ mogę ewentualnie zrobić zdjęcie tego co czyściłem i podpowiecie mi czyt oto chodziło, dodatkowo pomyślałem że rozbiorę krokowca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i był brudny i to mocno sporo syfu wypłukałem jutro wyjeżdżam z garażu to zobaczę dopiero efekty czy coś pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×