Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
rafic20xe

dziwna praca x25xe

Recommended Posts

witam kupiłem 2 tyg. temu viki caravan z silnikiem v6 problem polega na tym że rano odpala bez problemu obroty są równe przez jakąś minute po czym słychać jakby przestała chodzić na 1 garze i tak już przez cały czas nie wpływa to na jazdę przy obrotach 2000-3000 tys. ale potrafi zgasnąć po puszczeniu gazu na światłach do tego dochodzi dziwny zapach i dymek który czuć w kabinie nie wpływa to na jazdę dynamikę żadna kontrolka na desce się nie pali tylko silnik rzuca na wolnych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem podobnie -gasła na światłach i falowały obroty ,spadały nisko

po zczytaniu błedów okazało sie że przepływka padł ,wymieniłem i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz, że dopiero co kupiłeś. Czyli kable i świece nie wiadomo w jakim stanie? Do tego przy tych silnikach lubi paść cewka zapłonowa i od podmiany tego bym zaczął, co nie zwalnia Cię z obowiązku wymiany innych rzeczy koniecznych do zrobienia po zakupie auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit: Albo i przepływka, moby dobrze pisze

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites

szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów? wkręca sie nierowno i ospale po doodaniu gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miałem astre gsi i jak padła przepływka zapalił się check wszystko było dobrze przy zakupie problem pojawił się teraz

staraj się nie pisac post pod postem

Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mnie najpierw dziwnie sie zachowywała ta przepływka ,dopiero jak cąłkiem jej odwaliło to wyskoczył check

a objawy były dokładnie takie same,i tez myślałem że to aparat ,kable albo świece,zczytanie błedów wszystko wyjaśniło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki panowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepływka dopóki nie padnie całkowicie to błędu nie wywali, ale parametry mogą już być niewłaściwe, Na pewno wyjaśniło by się po podłączeniu do kompa i sprawdzeniu parametrów przeplywki w czasie rzeczywistym.

Ten dym z tyłu silnika jaki ma zapach? Spaliny? Jeżeli tak to prawdopodobnie pękł Ci kolektor wydechowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo ale tylko na benzynie i wywaliło mi błąd przepływki ostatnio... mam boscha z końcówką 503, a mam okazje kupić z końcówką 519. Będzie to jakaś różnica w parametrach? Szukałem po sklepach internetowych i obydwie figurują przy x25xe od 95 roku. Moja Viki jest 97' Ryzykować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jeśli mogę to podłączę się pod temat, mam podobny problem ostatnio na wolnych obrotach zaczął mi chodzić nie równo silnik dodatkowo rano jak wyjeżdżam z garażu zaraz mam krzyżówkę i jak chce się szybko włączyć do ruchu a to mi się prawie dusi nawet zgaśnie dlatego teraz daje sporo gazu i ruszam na pół sprzęgle dopiero wyjeżdżam a przy takim wyjeździe czasami strzeli w tłumik ;/ czy to wskazuje na przepływke ? żaden błąd mi się na razie nie pali

z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adasiek, według mnie jest to układ zapłonowy (cewka, świece, przewody WN)

Czy jak na postoju dasz gaz do dechy jak najszybciej, to auto wkręca się na obroty idealnie równo i bez żadnych wahań obrotów albo innych niepokojących objawów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wkręca się jak dla mnie dobrze co do kabli wymieniałem je razem ze świecami i przejechałem dopiero na nich ok 10 tyś km dodam że mam założony gaz i na gazie też mi chodzi podobnie a nawet gorzej bo gaśnie po dojeżdżaniu do krzyżówki nie zawsze ale jednak stało się to niedawno z tego co zaobserwowałem, może te wolne obroty to silnik krokowy? i trzeba go przeczyścić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

panowie nawet jak check sie nie pojawił można zczytac błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam sąsiada który zna się trochę na autach muszę go z molestować żeby znalazł czas i podłączył kompa do mego opelka może wtedy znajdziemy przyczynę lub przyczyny moich problemów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale kiedy to nie wiem bo jak przyjeżdża z pracy to wiecznie zmęczony jest ;/ a w domu pracuje jakby dalej ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adasiek, jakiej firmy kable masz założone ?

Jeżeli wkręca się na obroty równo, jednostajnie i bez żadnych niepokojących objawów to zostawiłbym w takim razie w spokoju układ zapłonowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwny zapach dobrze nie świadczy

Jak sobie zagrzejesz ją to odrazu kicanie pod podłoge i sprawdz czy katalizator nie robi sie czerwony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Lub unieś maske i zerknij czy z jego okolic nie leci dymek

Jesli tak jest podłączyć opcoma i sprawdzić który cylinder nie działa moższ pokolei każdy pojedyńczo odłączać

Klopot z którymś zgarków odrazu stwierdzisz po pracy sąd lambda + odłączanie cylindrów.

Może to śmieszne ale w V6 lewa rolka lubi kycnąć i pasek przeskoczy przyczym nic sie nie stanie (do pewnego momentu)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kable hm kupowałem w hurtowni kosztowały chyba ok 300 zł napisane na nich jest NGK SPARK PLUG takie też mam świece - generalnie wymieniłem je zaraz po założeniu gazu bo miałem z nim problem który udało się namierzyć ale nie była to wina kabli bo stare były sztywne i też chodził tak samo czyli dobrze na benzynie a na gazie kiepsko ale jak mówiłem gazownicy zwalili sprawę ale udało im się znaleźć usterkę wracając do kabli to te są miękkie silikonowe jak dobrze kojarzę no ale czy to ich wina to nie wiem ;/ nie chciał bym wywalać kasy na marne więc najpierw muszę jakoś ustalić co może być źle bo części nie są tanie ;/

a co do wypowiedzi drugiego kolegi to pasek i rolki mam nowe też wszystko ma ok 10 tyś wymieniany w dobrym serwisie w Krakowie na stoczniowców wymieniali wszystko co było zużyte bo im kazałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zawieszenie itp (lubię jeździć sprawnym sprzętem bezpiecznie)co do katalizatora to dawno go niema wstawiona strumienica i po wymianie wszystko działało oki co do sondy lambda to jedną wstawiłem już nową bo gaziarze powiedzieli że to jej wina ale niestety po wymianie było to samo więc czy to była sonda skoro na benzynie wszystko było oki ?? niby czytanie błędów pokazywało że coś z nią nie tak więc wymieniłem.

Edited by adasiek231

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie chciałem was poinformować że był u mnie kolega z laptopem podłączył do opla i nic żadnych błędów sprawdził przepływomierz i wszystkie parametry jak najbardziej ok dodatkowo sprawdził mi ładowanie bo wymieniałem akumulator jakiś czas temu (padł niemal że nagle) ale tez wszystko oki więc nie wiem gdzie szukać przyczyny bo generalnie skupiam się na tym że rano po ruszeniu dusi się dławi i to jest moja bolączka aha tu jeszcze dopisze jeden objaw rano zawsze jak odpalam auto chodzi ok 1-2 minut i zaczyna dymić czarnym dymem jak prze gazuję to jest chmura czarnego dymu ale to się dzieje tylko przez chwile zaraz to przechodzi czyli po ok parunastu sekundach lub jakby to opisać po paru prze gazówkach i już jest tylko biały dymek czyli para dodam że oleju mi nie bierze znaczy dolewam od wymiany do wymiany ok 0,5 - 1 litr na ok 12 tyś km więc to chyba normalne zwłaszcza że jeżdżę na gazie. To chyba tyle jeśli ktoś spotkał się z takim objawem mile widziana pomoc

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest objaw brudnego przepływomierza...

błedu na kompie nie pokaże a są objawy w/w

zdemontuj przepływomierz -umyj go benzyna ekstrakcyjną

uważaj na wtyczkę aby jej za bardzo nie zalać

ostrożnie tez myj pędzelkiem ją w wenątrz ( są tam delikatne druciki)

ja tez miałem to samo i pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wszystko jest w porządku na kompie, rozumiem, że sondy też kolega Ci sprawdził to ja bym sprawdził wężyki podciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzył na różne rzeczy i nic podejrzanego nie zauważył a co do mycia to można spróbować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle że zimno trochę i musiałbym znaleźć chęci na wykonanie tych czynności generalnie jeśli już to zrobię to po informuję was czy pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzięki za wskazówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dziś rozebrałem przepływomierz ale hm nie za bardzo wiedziałem co tam czyścić była tylko w środku jakby płytka którą przemyłem a czy to oto chodziło to nie wiem ;/ mogę ewentualnie zrobić zdjęcie tego co czyściłem i podpowiecie mi czyt oto chodziło, dodatkowo pomyślałem że rozbiorę krokowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i był brudny i to mocno sporo syfu wypłukałem jutro wyjeżdżam z garażu to zobaczę dopiero efekty czy coś pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...