Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
krzysiek16v

Szarpanie podczas jazdy w korku. 1.6 16V Pomóżcie!

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam taki problem ze jadąc wolno na 1,2 biegu około 1200 - 2000 obr/min, (nieraz sytuacja zmusza do takiej jazdy) silnik zaczyna szarpać. Wszystko ustaje jak dodam więcej gazu. Zauważyłem też takie szarpanie podczas łagodnego zdejmowania nogi z gazu. Dzieje się to na benzynie i na gazie z tym że na benzynie prawie niewyczuwalne ale jest.

Auto to Vectra 1.6 16V 16XEL z mieszalnikową instalacją lpg.

W zeszłym tygodniu wymieniłem:

- świece, przewody zapłonowe, membrany w parowniku, filtr gazu, sprawdziłem dolot i NIC.

Nie ma już pomysłu. Jak ktoś moż pomóc to będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

szarpanie w trakcie jazdy to najczęściej EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedz.

A jak sprawdzić czy to akurat to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjąć i przeczyścić, przy okazji przepustnice i silniczek krokowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zobaczysz ile tam syfu się zebrało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść najpierw tylko EGR to będziesz wiedział czy to o niego chodziło a później możesz też wyczyścić przepustnice i krokowy ale nie koniecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy.

W weekend biorę się do pracy.

Dodam tylko że szarpanie występuje TYLKO na ciepłym silniku gdy wskazówka przekroczy 80 stopni, poniżej jest ok.

Może to pomoże w ewentualnym zdiagnozowaniu usterki gdy czyszczenie nie pomoże.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może masz walnięty czujnik temperatury na komputer-koszt moze ze 20zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wymieniłeś membrany musisz dać nieco bogatszą mieszankę na niskich obrotach i pojeździć tak przez jakiś czas, potem ustawisz sobie normalnie... to samo miałem przy nowym parowniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dzunt

Please login or register to see this quote.

A ja proponuję koledze wyczyścić i EGR i przepustnicę z krokowym . Jak zdejmiesz kolektor ssący to robota bajka , jeśli tego nie robiłeś to zobaczysz ile tam syfu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nic nie czyściłem więc możliwe że to to. Zastanawia mnie tylko dlaczego na zimnym silniku jest ok.

A co do parownika to przed wymianą też szarpał i dlatego wymieniłem membrany ale to nic nie pomogło.

Już niedługo biorę się za czyszczenie przeustnicy, krokowca i EGR.

Dam znać jak poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyczyść i EGR i przepustnicę w krokowym i sprawdz czy czujnik temperatury nie jest szczelony

Share this post


Link to post
Share on other sites

To moeze ja sie podepne bo widze ze podobne problemy mamy.

silnik 1,8

U mnie mianowicie silnik przerywa na wolnych obrotach. ma skoki obbrotów o ok 100. przerywanie jest pulsacyjne. nie moge jechac powoli z jedna predkosci bo autem szarpie. szarpie na zimnym jak i ciepłym silniku. Miałem juz kiedys podobnie ale przeszło mu . ale problem po tygodniu powrócił i puscic od 2 dni nie chce. czy to wina brudnego EGR? Krokowca czysciłem , przepustnice tez

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie wszystkich.

Na początku dziękuje wszystkim za pomysły.

Winny okazał się... EGR !!!

Opowiem jednak jak to było.

W weekend wziąłem się za czyszczenie przepustnicy i krokowca. EGR zostawiłem na koniec. Przepustnica była cała zawalona aż dziwię się jak ten silnik na niej pracował. Puszka benzyny w sprayu i prawie godzina machania pędzelkiem pomogła dojść jej do ładu:) To samo z silnikiem krokowym. Wszystko pokryte było gęstym nagarem lub czymś podobnym.

Po wysuszeniu wszystkiego powietrzem i złożeniu podczas jazdy próbnej gdy temperatura przekroczyła 80 stopni okazało się znowu to samo. Auto szarpało jak wcześniej. I już się wkurzyłem ale stanąłem na środku ulicy odpiąłem wtyczkę od EGR i... jak bym wsiadł do innej Vectry!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Silniczek chodził jak laleczka. Po powrocie rozebrałem, wyczyściłem zawór i teraz autko śmiga jak należy. Radość z jazdy powróciła.

Jeszcze raz dzięki za pomoc wszystkim.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dzunt

Please login or register to see this quote.

Dobra lektura dla tych co uważają , że wystarczy przepustnicę z góry WD 4000 dmuchnąć ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie były podobne objawy: szarpanie na lekkim gazie w czasie jazdy na każdym biegu. Zaślepienie EGR-a pomogło, samo czyszczenie nic nie dało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemek Jurczak

Mam chyba te same objawy...

Lekkie szarpnięcia podczas dodawania gazu na pierwszych biegach z wolnych obrotów.

Tyle, że dałem miesiąc temu w zakładzie podczas wymiany rozrządu przykaz żeby też przeczyścili przepustnicę, krokowy i zawór. Niby wszystko zrobili, a ponieważ krokowiec okazał się nie tylko zabrudzony ale i uszkodzony - został wymieniony na nowy. Ale mam ciągle wrażanie, że to nic nie dało. Szarpnięcia są dalej i co najgorsze - problem z obrotami. Na biegu jałowym - idealnie równiutko, w trakcie jazdy na lpg lubi utrzymywać obroty - nawet po zdjęciu nogi z gazu.. Na benzynie jeżeli chodzi o obroty jest ok, ale szarpanie i lekkie dławienie występuje.

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w grzebaniu koło samochodów, mam wersję przedliftową X16xel 95r. ,mechanik który mi czyścił, strasznie dużo rozbierał części, żeby dostać się do przepustnicy itd. Czy dla raczej laika jest to do zrobienia?

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co czytałem na forum w przedliftowej wersji zawór EGR jest ciężko dostępny, znajduje się on za silnikiem i trzeba się dosyć nagimnastykować żeby go wyciągnąć. U mnie jest on z prawej strony silnika dostępny praktycznie po podniesieniu atrapy - 5 minut roboty żeby się do niego dostać. Samo zaślepienie EGR-a to prosta sprawa, myślę że warto spróbować aby zaoszczędzić parę złotówek.

W planach mam wziąść się jeszcze raz za EGR-a i spróbować go wyczyścić tak aby przestał zgłaszać błędy, teraz cały czas mi się świeci check (kod 1405). Nie wiem czy to coś pomoże, zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeee z EGR w przedlifcie nie jest tak zle.Trochę wprawy i łatwo wylezie.

Co do zaślepienia też się nad tym zastanawiam ale znalazłem też info,że w x16xel lepiej fgo nie zaślepiać.

Sam nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaślepiaj i niemarudz, nic Ci sie nie stanie, check tez nie powinien sie pojawić. Jakos jezdzily samochody przed modelami bez egru a on jest tylko po to by silniki spełniały nowsze normy emisji spalin

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A znalazles wyjasnienie takiego stwierdzenia ze lepiej nie zaslepiac w x16xel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znalazłem takiego stwierdzenia.

Tzn. na forum znalazłem wypowiedzi,że w tym silniku nie powinno się zaślepiac EGR bez żadnych wyjaśnień lub z jednym wyjaśnieniem na temat wypalenia się zaworu lub czegoś innego w silniku na tym cylindrze gdzie jest EGR.

Oczywiście jest to temat rzeka i na forum jest masa x16xel z zaślepionym zaworem i ja też go miałem zaślepionego nawet ale wywaliłem zaślepkę z puszki od piwa bo kiedyś coś mnie tknęło odkręciłem EGR a blaszka w miejscu zatkania otworu odrywała się i chyba by mi ją zassało do silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Potem chciałem kupić zaślepkę z tworzywa ale jakoś o tym zapomniałem.

Kupię tą zaślepkę bo w sumie mam na jedynce takie same szarpnięcia i też jestem pewien,że to przez EGR bo wszystko mam tak poczyszczone,powymieniane i posprawdzane i tylko ten EGR mi został do zaślepienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemek Jurczak

Dziś mój pierwszy sukces z reperowaniem vectry - wymieniony silniczek krokowy wskazówki prędkościomierza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Za rzeczy przy silniku się nie brałem jeszcze, ale chyba jednak spróbuję. Bo nie mam pewności co, i czy w ogóle mechanik zrobił coś przy tym zaworze egr. Obawiam się, że jak zobaczył, że silnik krokowy jest zepsuty i zmienił na nowy, to tego egr-a nawet nie ruszał.. Obawiam się tylko tego, że ponoć ciężko jest złożyć do kupy rozebrany egr

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.6 nic się nie rozbiera.Tylko czyści i montuje z powrotem ewentualnie zaślepia.

Dostęp jest może utrudniony ale wykonalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...