Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
krzysiek16v

Szarpanie podczas jazdy w korku. 1.6 16V Pomóżcie!

Polecane posty

Witam wszystkich.

Mam taki problem ze jadąc wolno na 1,2 biegu około 1200 - 2000 obr/min, (nieraz sytuacja zmusza do takiej jazdy) silnik zaczyna szarpać. Wszystko ustaje jak dodam więcej gazu. Zauważyłem też takie szarpanie podczas łagodnego zdejmowania nogi z gazu. Dzieje się to na benzynie i na gazie z tym że na benzynie prawie niewyczuwalne ale jest.

Auto to Vectra 1.6 16V 16XEL z mieszalnikową instalacją lpg.

W zeszłym tygodniu wymieniłem:

- świece, przewody zapłonowe, membrany w parowniku, filtr gazu, sprawdziłem dolot i NIC.

Nie ma już pomysłu. Jak ktoś moż pomóc to będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szarpanie w trakcie jazdy to najczęściej EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz.

A jak sprawdzić czy to akurat to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć i przeczyścić, przy okazji przepustnice i silniczek krokowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zobaczysz ile tam syfu się zebrało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść najpierw tylko EGR to będziesz wiedział czy to o niego chodziło a później możesz też wyczyścić przepustnice i krokowy ale nie koniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy.

W weekend biorę się do pracy.

Dodam tylko że szarpanie występuje TYLKO na ciepłym silniku gdy wskazówka przekroczy 80 stopni, poniżej jest ok.

Może to pomoże w ewentualnym zdiagnozowaniu usterki gdy czyszczenie nie pomoże.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może masz walnięty czujnik temperatury na komputer-koszt moze ze 20zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak wymieniłeś membrany musisz dać nieco bogatszą mieszankę na niskich obrotach i pojeździć tak przez jakiś czas, potem ustawisz sobie normalnie... to samo miałem przy nowym parowniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ja proponuję koledze wyczyścić i EGR i przepustnicę z krokowym . Jak zdejmiesz kolektor ssący to robota bajka , jeśli tego nie robiłeś to zobaczysz ile tam syfu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nic nie czyściłem więc możliwe że to to. Zastanawia mnie tylko dlaczego na zimnym silniku jest ok.

A co do parownika to przed wymianą też szarpał i dlatego wymieniłem membrany ale to nic nie pomogło.

Już niedługo biorę się za czyszczenie przeustnicy, krokowca i EGR.

Dam znać jak poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyczyść i EGR i przepustnicę w krokowym i sprawdz czy czujnik temperatury nie jest szczelony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To moeze ja sie podepne bo widze ze podobne problemy mamy.

silnik 1,8

U mnie mianowicie silnik przerywa na wolnych obrotach. ma skoki obbrotów o ok 100. przerywanie jest pulsacyjne. nie moge jechac powoli z jedna predkosci bo autem szarpie. szarpie na zimnym jak i ciepłym silniku. Miałem juz kiedys podobnie ale przeszło mu . ale problem po tygodniu powrócił i puscic od 2 dni nie chce. czy to wina brudnego EGR? Krokowca czysciłem , przepustnice tez

Edytowano przez IRON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich.

Na początku dziękuje wszystkim za pomysły.

Winny okazał się... EGR !!!

Opowiem jednak jak to było.

W weekend wziąłem się za czyszczenie przepustnicy i krokowca. EGR zostawiłem na koniec. Przepustnica była cała zawalona aż dziwię się jak ten silnik na niej pracował. Puszka benzyny w sprayu i prawie godzina machania pędzelkiem pomogła dojść jej do ładu:) To samo z silnikiem krokowym. Wszystko pokryte było gęstym nagarem lub czymś podobnym.

Po wysuszeniu wszystkiego powietrzem i złożeniu podczas jazdy próbnej gdy temperatura przekroczyła 80 stopni okazało się znowu to samo. Auto szarpało jak wcześniej. I już się wkurzyłem ale stanąłem na środku ulicy odpiąłem wtyczkę od EGR i... jak bym wsiadł do innej Vectry!!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Silniczek chodził jak laleczka. Po powrocie rozebrałem, wyczyściłem zawór i teraz autko śmiga jak należy. Radość z jazdy powróciła.

Jeszcze raz dzięki za pomoc wszystkim.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobra lektura dla tych co uważają , że wystarczy przepustnicę z góry WD 4000 dmuchnąć ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie były podobne objawy: szarpanie na lekkim gazie w czasie jazdy na każdym biegu. Zaślepienie EGR-a pomogło, samo czyszczenie nic nie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek Jurczak

Mam chyba te same objawy...

Lekkie szarpnięcia podczas dodawania gazu na pierwszych biegach z wolnych obrotów.

Tyle, że dałem miesiąc temu w zakładzie podczas wymiany rozrządu przykaz żeby też przeczyścili przepustnicę, krokowy i zawór. Niby wszystko zrobili, a ponieważ krokowiec okazał się nie tylko zabrudzony ale i uszkodzony - został wymieniony na nowy. Ale mam ciągle wrażanie, że to nic nie dało. Szarpnięcia są dalej i co najgorsze - problem z obrotami. Na biegu jałowym - idealnie równiutko, w trakcie jazdy na lpg lubi utrzymywać obroty - nawet po zdjęciu nogi z gazu.. Na benzynie jeżeli chodzi o obroty jest ok, ale szarpanie i lekkie dławienie występuje.

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w grzebaniu koło samochodów, mam wersję przedliftową X16xel 95r. ,mechanik który mi czyścił, strasznie dużo rozbierał części, żeby dostać się do przepustnicy itd. Czy dla raczej laika jest to do zrobienia?

Thx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na forum w przedliftowej wersji zawór EGR jest ciężko dostępny, znajduje się on za silnikiem i trzeba się dosyć nagimnastykować żeby go wyciągnąć. U mnie jest on z prawej strony silnika dostępny praktycznie po podniesieniu atrapy - 5 minut roboty żeby się do niego dostać. Samo zaślepienie EGR-a to prosta sprawa, myślę że warto spróbować aby zaoszczędzić parę złotówek.

W planach mam wziąść się jeszcze raz za EGR-a i spróbować go wyczyścić tak aby przestał zgłaszać błędy, teraz cały czas mi się świeci check (kod 1405). Nie wiem czy to coś pomoże, zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eeee z EGR w przedlifcie nie jest tak zle.Trochę wprawy i łatwo wylezie.

Co do zaślepienia też się nad tym zastanawiam ale znalazłem też info,że w x16xel lepiej fgo nie zaślepiać.

Sam nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaślepiaj i niemarudz, nic Ci sie nie stanie, check tez nie powinien sie pojawić. Jakos jezdzily samochody przed modelami bez egru a on jest tylko po to by silniki spełniały nowsze normy emisji spalin

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A znalazles wyjasnienie takiego stwierdzenia ze lepiej nie zaslepiac w x16xel?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem takiego stwierdzenia.

Tzn. na forum znalazłem wypowiedzi,że w tym silniku nie powinno się zaślepiac EGR bez żadnych wyjaśnień lub z jednym wyjaśnieniem na temat wypalenia się zaworu lub czegoś innego w silniku na tym cylindrze gdzie jest EGR.

Oczywiście jest to temat rzeka i na forum jest masa x16xel z zaślepionym zaworem i ja też go miałem zaślepionego nawet ale wywaliłem zaślepkę z puszki od piwa bo kiedyś coś mnie tknęło odkręciłem EGR a blaszka w miejscu zatkania otworu odrywała się i chyba by mi ją zassało do silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Potem chciałem kupić zaślepkę z tworzywa ale jakoś o tym zapomniałem.

Kupię tą zaślepkę bo w sumie mam na jedynce takie same szarpnięcia i też jestem pewien,że to przez EGR bo wszystko mam tak poczyszczone,powymieniane i posprawdzane i tylko ten EGR mi został do zaślepienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek Jurczak

Dziś mój pierwszy sukces z reperowaniem vectry - wymieniony silniczek krokowy wskazówki prędkościomierza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Za rzeczy przy silniku się nie brałem jeszcze, ale chyba jednak spróbuję. Bo nie mam pewności co, i czy w ogóle mechanik zrobił coś przy tym zaworze egr. Obawiam się, że jak zobaczył, że silnik krokowy jest zepsuty i zmienił na nowy, to tego egr-a nawet nie ruszał.. Obawiam się tylko tego, że ponoć ciężko jest złożyć do kupy rozebrany egr

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 nic się nie rozbiera.Tylko czyści i montuje z powrotem ewentualnie zaślepia.

Dostęp jest może utrudniony ale wykonalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×