Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest seba1001

nie chce zapalić

Recommended Posts

Guest seba1001

Witam serdecznie jestem posiadaczem opla vectry b 1,6 16v 96r z gazem autronic mam problem z zapaleniem samochodu wszystko było ok zapalał od dotyku w -17 stopniach czasami zapal mi się check podczas jazdy trochę silnik słabł ale po jakimś czasie było wszystko ok do wczoraj wsiadłem do auta pojechaliśmy z rodzinką na zakupy wróciliśmy do domu po 2 godzina poszedłem do samochodu a tu nic rozrusznik kręć nie chce zapalić, nic myślałem że może paliwa zabrakło wlałem 5 litrów z bańki dalej nic sprawdziłem wszystkie świece mają iskrę i nie były zalane paliwem proszę o pomoc co to może być

Edited by seba1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kolega uzyl opcji szukaj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodów może być sporo przy tych mrozach szczególnie. Najlepiej wstawić na początek do garażu by odtajał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak jeździsz na min. paliwa to moze woda w zbiorniku i coś zamarzło, zapalał się check z pewności podłączenie do kompa nie zaszkodzi, może coś pokazać.

P.S. + jak wyżej (DUKE) - czytamy

Edited by tomzary

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

sprawdziłem przekaźniki wydają mi się ok słuchałem czy pompa paliwa pracuje ale nic nie słyszałem wyjąłem kostkę od pompy pod kanapą z tyłu wziąłem probówkę na żadnym kablu nie było prądu to mnie właśnie zdziwiło czy jest jakiś bezpiecznik od pompy paliwowej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik 19 20 A pod nogami kierowcy

Przekaźnik R44 koło serwa w komorze silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

bezpiecznik sprawdzony jest ok nie jestem pewny co przekaźnika po przełączeniu stacyjki pompy nie słychać również na rozruszniku znalazłem książke do opla pisze żeby sprawdzić przekaźnik zewrzeć pin 30i87 tak zrobiłem bez przekaźnika słychać że pompka zaczęła pracować ale auto nie odpaliło teraz moje pytanie czy ten przekaźnik odpowiada jeszcze za coś czy powinien zapalić samochod

Share this post


Link to post
Share on other sites

"zewrzeć pin 30i87 tak zrobiłem bez przekaźnika słychać że pompka zaczęła pracować"

mam podobny problem..

tak zrobiłem ale zaczela chodzic pompka chyba powietrza, umiejscowiona blisko akumulatora.. (wg. ksiazki "sam naprawiam")

pompke paliwa bedzie slychac skoro jest pod tylnym siedzieniem...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

wiesz co ja mam hatchback podniosłem kanapę jest tam plastikowa klapka wyjąłem przyłożyłem rękę do baku kręciłem silnikiem na rozruszniku z włożonym przekaźnikiem wyraźnie było czuć wibrację więc pompka chodzi jutro kolega podjedzie podepnę go pod komputer zobaczymy co pokaże podejrzewam że u mnie padł czujnik położenia wałka rozrządu ale to są tylko moje domysły miałem jeszcze drugie podejrzenie myślałem że może rozrząd się przestawił ale pasek jest w porządku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

podłączyłem auto pod komputer wykazało błędy p0120 p0230 według tabeli kodów czujnik położenia przepustnicy i przekaźnik pompy paliwa ale moja pompa chodzi nic z tego nie rozumiem pomóżcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

CHECK sie swieci podczas krecenia rozrusznikiem czy miga... jesli by migal to moglby byc problem z immo... hmm dziwna sprawa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie raz pompka chodzi a raz nie, dziś przekręciłem stacyjkę i usłyszałem dziwne skwierczenie pod maską, otworzyłem ją i ten odgłos dochodził z przekaźnika, czek zapalał się i gasł. dziwne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

świeci się cały czas ciśnienie oleju gaśnie a nie chce zapalić benzyną śmierdzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgłos dochodził z tego przekaźnika, po jakimś czasie wszystko zaczęło działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moze trzeba sprawdzic ten czujnik przepustnicy skoro tam blad pokazuje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1.6 16V kombi

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

dokładnie mam tak samo z lewej od pompy paliwowej a z prawej od wtrysków no nic jeszcze sprawdzę rozrząd według znaków

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie od czego jest ten przekaźnik u mnie ? to on dziwnie skwierczał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trzeba by bylo spojzec w schemat instalacji ty masz silnik 2.0 nie 1.6 jak w temacie..

mnie tylko dziwi jedna rzecz ze jak zwarlem styki tego przekaznika zeby sprwdzic pomke paliwa to wlaczyla sie tez taka pompka powietrza umiejscowiona blisko akum.. seba u ciebie bylo podobnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

Dokładnie tak samo włączyła się im więcej siedzę w tym bardziej głupieję może pompka ma za małe ciśnienie nie może przebić się przez wtryski

Edited by seba1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomoże ktoś? od czego jest przekaźnik który dziwnie trzeszczy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szabla może to jakoś Ci pomoże, niestety nic innego nie mam....

tylko zdaje się przekaźniki mogą być montowane w różnych pozycjach, trzeba zwracać uwagę na oznaczenia...

Please login or register to see this image.

Edited by tspider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak na 90 % obstawiam u mnie pompkę paliwową sprawcą całego zamieszania...

zastanawiam się jak sprawdzić pompkę na "krótko" przed wyjęciem, dochodzą tam 4 przewody ale nie wiem które są od zasilania...

jak to zrobić bez jej wyjmowania...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest seba1001

wreszcie udało się odpalić powodem nie zapalanie było zabrudzone sito w pompie paliwowej nie mogła wytworzyć odpowiedniego ciśnienia po wyczyszczeniu wszystko chodzi idealnie przy okazji znalazła jeszcze nieszczelność na filtrze paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

można jakoś sprawdzić pompkę bez wyjmowania...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...