Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość lukas_piotr

F23 , hałas ale skąd

Polecane posty

Gość lukas_piotr

Skrzynia F23.

1. W okolicach obrotów 2300 pojawia się wycie i delikatne wibracje podłogi, na każdym biegu, słychać w środku na zewnątrz nie. Dodam że zdjęcie ciężarka na prawej półosi przenosi wycie wyżej w okolic 3000obr. Trzymając silnik w/w obrotach i tocząc się powoli (5km/h) wycie jest jakby rytmiczne? Hałas robi się coraz większy, mechanicy twierdzą wymienić skrzynię na używaną, tyle że koszt to około 1500PLN

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Nie znam warsztatu gdzie ktoś chciałby naprawdę się tym zająć i znaleźć usterkę a nie wymieniać zespół napędowy. Co to może być? Czy przy okazji znajdę kogoś kto się tym zajmie w Warszawie?

2. 30tys temu zanim wystąpiły te problemy coś stukało na luzie a znikało po wciśnięciu sprzęgła. Wymieniłem sprzęgło, docisk, wysprzęglik. Teraz znowu zaczyna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> czy to może mieć coś wspólnego z problemem opisanym w punkcie 1? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo też F23 tyle że ja wymieniłem sam sobie skrzynie ,wyszło mi 530zł.

1500 to chyba w 2 autach? Na allegro sa aukcje gdzie oferują przekładke ponizej 400zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_piotr
Napisano (edytowany)

Ale o któych objawach mówisz?

Ostatnio mechanik nr3 powiedział że może najpierw rozpiąć przeguby i je obejrzeć być może wewnętrzny pada i taki objaw daje. Dodatkowo rzeczywiście na mocnym ugięciu (na spowalniaczu np;) słychać głośny zgrzyt. Myślałem że to te gumki od stabilizatora, ale to się dzieje tylko podczas jazdy. Nie bardzo rozumiem czemu ale to przegub też może wydać taki dźwięk bo się półoś wychyla? (mówię o tym objawie podczas jazdy)

Te teorie już mi mózg lasują, ale być może?

Edytowano przez lukas_piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie może być to przegub skoro piszesz że po wciśnięciu sprzęgła jest cicho,bo co ma sprzęgło do przegubu?

Ja jak jechałem po drugą skrzynie a było to ponad 200km w jedną strone to sie modliłem żeby mi sie fura nie rozpadła już takie wibracje były.

Mnie głównie zafascynował koszt tej naprawy 1500 zł? za co? Ja na prawde sam wymieniłem skrzynie nie mając warsztatu a jedynie dach nad głowa w stodole u szwagra.Tylko ktoś musi być aby przytrzymać do załapania nowej skrzyni.

Tak na prawde to ciężko jest takie coś zdiagnozować przez internet i nie chce Ci nic narzucać .Nie wiem czy znasz tych mechaników bo z nimi jest różnie .

Mi ostanio coś pukało przy zapalaniu i gaszeniu czasami na wolnych obrotach ,a że pogoda nie ciekawa a ja nie mam garaz podjechałem do mechanika z prośbą aby podnieść auto bo mi coś puka .On zaraz spytał jakie auto ,mówie VB a on od razu mi mówi ze to są tuleje pływające i podaje mi koszt .Wyszedłem i wjechałem do śmietnika osiedlowego ,wziełem ojca żeby mi zapalał i gasił auto a ja szukałem i co sie okazało? Pękła od mrozu pewnie opaska trzymająca przetwornice napięcia od xenonów i ona pukała o przednią belke . >>> To jest obraz mechaników.<<<< Boje się mechaników i unikam ich jak ognia ,Tobie przyjacielu życze znalezienia troche tańszego mechanika bo ten to mi wygląda że kase lubi brać ,ale czy się zna to ja nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie auto? silnik? rok produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siema moim zdaniem powinienes sprawdzic lozysko oporowe byc moze jest juz wyje.... i przez to tak trzaska czy tam skrzypi no i sprawdz czy masz w niej olej albo czy jest jego wystarczajaca ilosc a co do tej ceny 1500zl to chyba za nowa skrzynie uzywke kupisz juz w grannicach 350-500zl zalezy w jakim stanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_piotr

olej wymieniałem specjalnie żeby sprawdzić czy nie ma żadnych opiłków było czyściutko.

Łożysko oporowe?

bardziej wyje jak schodzi z obrotów, te zgrzytanie na dużych dołach to podobno ma czasem związek z przegubem..

stukanie to raczej oddzielna sprawa.

Silnik 2.0 DTI y20dth. Rocznik 2001, tyle że Astra G..

Kurcze właśnie w tym problem, że jeden mówi skrzynia, inny przegub, inny centralnie wskazuje na elementy różnicowego, inny na sprzęgło (choć ma 30tys)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak lukas ale wspomniales os o sprzegle ze jak wcisniesz to przestaje szumiec a jaki zwiazek ma sprzeglo z przegubem??? jesli przegub co poszedl to auto mialoby slabe przyspieszenie przebieralby i szumialo by caly czas a skoro pisales ze po wcisnieciu sprzegla szumy ustaja to to swiadczy tylko i wylacznie o skrzyni biegow. Mowisz ze olej wymieniales to jedno juz jest z glowy teraz zostaje lozysko oporowe badz docisk sprzegla.... jedno z tych dwoch rzeczy.

ale widze ze w pkt 2 pisales ze wymieniales sprzeglo i docisk wiec zostaje tylko lozysko oporowe.

Te szumy i stukanie to prawdopodobnie jest wina tego lozyska.. ostatnio robilem golfa3 z takimi samymi objawami i tez na samym koncu wymienilismy lozysko i to byl strzal w 10 mowie jak masz czas auto na gwalt ci nie potrzebne to rozebrac i sprawdzic to lozysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_piotr

Stukanie na postoju na luzie to jedno (znika po wciśnięciu sprzęgła)

A wycie w danych obrotach tylko podczas jazdy to drugie.

Jadę wolno i nawet na luzie wrzucam mu 2400obr i słychać rytmizne wycie w zależności od obrotów koła. Częstotliwość wzrasta z prędkością. Jak jadę szybko to dźwięk robi się stały. Nieważne czy na luzie czy na biegu. Słychać dobrze na wyższych biegach, zawsze w stałych obrotach silnika. Uporczywe i szczególnie niedogodne w trasie, bo wypada około 120km/h. Szczególny związek ma ciężarek na pół osi.. jak zdejmę to zjawisko przenosi się wyżej do 3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widze że coraz więcej szczegółów podajesz. Skoro wyje Ci coś na luzie to nie jest to napewno skrzynia. Teraz jak to opisałeś zrozumiałem że wyje Ci tylko między jakiś obrotami. Tak na mój gust teraz to będzie coś z mechanizmem różnicowym.

Dziwisz sie że kazdy co innego pisze? to jest właśnie forum i jak już pisałem ciężko jest określić wade przez internet możemy tylko podpowiadać skoro pytasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_piotr

Nie dziwię się absolutnie, szukam opinii. Tak tylko w zakresie obrotów teraz od2300 do 2500. Bez ciężarka 2800 - 3100

Najbardziej zależy mi na mechaniku, który mi powie co jest uszkodzone. Bo jak sami wiecie najbardziej irytujący są Ci którzy z miejsca wystawiają rachunek i proponują wymienić całość. Tu skrzynię.

A czy możliwe jest takie zużycie wewn. przegubu aby wydawał taki dźwięk?

Dodam że na większych kołach (lato) jest ciszej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jest mozliwe takie zuzycie wewnetrznego przegubu ostatnio toffik-ostrow tez mial przegub wewn strzelony z tym ze on wymienil cala skrzynie i juz jest git.. tyle ze u niego nie bylo takich szumow itp jak u ciebie tylko poprotu juz tak sie wykonczyly ze auto nie ruszalo wogole z miejsca czy bylo na biegu czy nie poprostu jakby caly czas byl luz wrzucony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×