Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nighthunter

Bardzo słabo przyspiesza na niskich obrotach

Recommended Posts

Bardzo słabo przyspiesza na niskich obrotach

Please login or register to see this link.


KLASYCZNY PRZYKŁAD ZABLOKOWANEGO ZAWORU EGR !!!!

Nie wiem co się dzieje prawdopodobnie przez te mrozy, ale mamy od kilku tygodni plagą z tymi EGR ami, mój telefon wręcz się urywa z tym samym pytaniem i problemem jaki opisał kolega, czyli zero mocy a od 2tys kop że mało łba nie urwie.

Środki zaradcze i sprawdzające jeśli ktoś mi nie wierzy i chce sprawdzić

1. Bierzemy piwo, koniecznie puszkowe i wypijamy

2. Macha w górę i odkręcamy EGR przy kolektorze czyli cztery śrubki M6

3. Z puszki po piwie robimy prowizoryczną zaślepkę i ja zakładamy

4. Skręcamy wszystko do kupy i odpalamy.

5. Jeśli miałem rację, na desce wyświetli się natychmiast samochód z kluczykiem, ale nie wejdzie w tryb awaryjny a samochód będzie jeździł normalnie. Wtedy przechodzimy do porady czyszczenie EGR a


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.11.02
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Edited by Gawara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skoro zaswiecila sie kontrolka z kluczem,to podepnij sie pod kompa i bedzie wiadomo co ja boli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak mowilem kontrolka zaswiecila sie raz i po paru minutach zgasla. Podpiecie pod kompa chyba bedzie nieuniknione, ale chcialbym sie zorientowac co to mniej wiecej moze byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej ciezko bedzie wywrózyc co to jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skowronn

a powyżej tych 2tys przyspiesza całkiem normalnie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza sie, a dokladniej to powyzej tych 2 tysiecy okolo 2,5 tysiaca dostaje kopa. W innym temacie znalazlem wypowiedz jabola wlasnie na ten temat. Podane jest tam, ze przyczyna jest zabrudzony zawor EGR. Zreszta wkleje tutaj wypowiedz jabola.

Please login or register to see this quote.

W poniedzialek jestem umowiony na diagnostyke Techem2 takze okaze sie jaka jest przyczyna tego stanu

Edited by nighthunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

byc może masz uwalony EGR plus słynna listwa klapek w kolektorze

Share this post


Link to post
Share on other sites

LUDZISKA SPECJALNIE GŁOŚNO KRZYCZĘ ŻEBY KAŻDY USŁYSZAŁ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

KLASYCZNY PRZYKŁAD ZABLOKOWANEGO ZAWORU EGR !!!!

Nie wiem co się dzieje prawdopodobnie przez te mrozy, ale mamy od kilku tygodni plagę z tymi EGRam mój telefon wręcz się urywa z tym samym pytaniem i problemem jaki opisał kolega czyli zero mocy a od 2tys kop że mało łba nie urwie.

Środki zaradcze i sprawdzające jesli ktoś mi nie wierzy i chce sprawdzić:

1. Bierzemy piwo koniecznie puszkowe i wypijamy

2. Macha w górę i odkręcamy EGR przy kolektorze czyli cztery śrubki M6

3. Z puszki po piwie robimy prowizoryczną zaślepkę i ja zakładamy

4. Skręcamy wszystko do kupy i odpalamy.

5. Jeśli miałem rację na desce wyświetli się natychmiast samochód z kluczykiem, ale nie wejdzie w tryb awaryjny a samochód będzie jeździł normalnie. Wtedy przechodzimy tu

Please login or register to see this link.

Postępujemy wg instrukcji a jak nie pomoże to szukamy nowego zaworu EGR.

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie!

To mój pierwszy post na forum, więc nie bijcie, jak wydam się Wam totalną lamą motoryzacyjną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mój problem jest bardzo podobny do opisywanego w temacie... Brak mocy na niskich obrotach. Powyżej 2 tyś. jakby załączało turbo i już wali z kopa aż wgniata w fotel. Co dziwne, NIE ŚWIECI się kluczyk ani CE, więc cholera go wie co to może być?! Myślę, że jeśli byłby EGR do wymiany, to chyba pokazywałby jakiś błąd?! Czy jeśli jest po prostu brudny, to czujnik nie będzie sygnalizował jakiegoś błędu?! I jak to jest z czyszczeniem przepustnicy w CDTI?! Do sierpnia jeździłem Carismą GDI i tam trzeba właśnie było dbać o jej czystość, bo strasznie silnik falował jak była zabrudzona. No, ale jak to jest z tymi CDTI!? W moim przypadku silnik pracuje równiutko, zero rzucania, zero błędu. Po prostu strasznie wolno wchodzi na obroty. Klepnę mu pedał gazu do podłogi, a on i tak sobie powolutku przyspiesza do 2 tyś obr. i wtedy dopiero tak między 2-2,5 tyś. obrotów jest konkretny przypływ mocy, ale to moim zdaniem po prostu efekt załączenia turbiny.

Byłem u znajomego mechanika niedawno i mi powiedział, żeby zacząć od wymiany filtra paliwa, bo ostatnio w dieslach strasznie tego dużo wymienia po tych mrozach. Czy zawalony filtr paliwa może objawiać się brakiem mocy i nie wywalać żadnego błędu?!

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!

Pozdrawiam.

Edited by MaTTeY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pbidon

Objawy jak przy zabrudzonym EGR. U mnie było tak samo z tym że błąd wywalało. Nowy zawór w ASO kosztuje 850 PLN. Ja swój przeczyściłem i bład mam dalej ale reaguje na gaz jak dawniej. W sumie nie wiem co było powodem tej nagłej poprawy. Zobaczę jak będzie po wymianie EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież pisałem powyżej, że w przypadku zablokowanego zaworu EGR nie pokaże ci żadnego błędu, ewentualnie pojawi się błąd nieszczelności w układzie dolotowym jeśli będziesz kręcił silnik bardzo wysoko, ale to też nie jest normą.

Druga sprawa. Przestańcie w końcu pisać o jakimś efekcie włączenia turbiny czy też turbodziurze w CDTI bo takiego efektu w tym silniku nie ma jeśli osprzęt taki jak kolektor, EGR, bost sensor i zawór sterujący turbiną są sprawne. Samochody z tymi silnikami przyspieszają bardzo płynnie już od około 1500 obr i nawet nie czuć kiedy włącza się turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No chyba, że sprężarka klimy ostro pracuje, bo wtedy jej pobór mocy jest na tyle duży, że żeby ruszyć trzeba rozkręcić silnik o ok. 200 obr/min więcej niż z wyłączoną klimą, żeby przy ruszaniu nie zdechł - ale to już nie wina turbodziury tylko uroki klimatyzacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro spotykam się z Mattey'em, okazało się że jest to mój znajomy z troche innej dziedziny, miałem u siebie zabrudzony EGR, więc po chwili jazdy będzie wiadomo co sie dzieje w silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździliśmy dziś VC mattyego i moim signum, VC nie chodzi tak jak powinna, ruszanie nawet z jedynki sprawia spory problem, jakby coś blokowało gaz, obojętnie przy jakich obrotach wciskamy gaz w podłoge to niewiele się dzieje. Co gorsze nie ma żadnych błędów/kontrolek. Autem w tej chwili strach jeździć bo nawet włączanie się do ruchu jest bardzo utrudnione. Może ktos coś poradzi?

Jest to wersja 150KM więc powinna wrywać do przodu, nie czuć kompletnie "ciągu" charaktesrystycznego dla cdti, powinno wciskać w fotel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Standardowo... przeczyścić EGR i czujnik doładowania w kolektorze ssącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślisz że to ina tylko EGR'u? U mnie widocznie egr był minimalnie zabrudzony i nie bylo jeszcze na niego czasu, w Signum było to bardzo delikatne przerywanie przy 2 tysiacach obrotów, tak delikatne że większość osób pewnie by to olała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moja jak się robi zmulona, to czyszczę EGR, czujnik doładowania i auto nabiera wigoru

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W przypadku gdy za "osłabienie" auta odpowiadają właśnie zabrudzony EGR i czujnik doładowania, to nie ma przy tym żadnych błędów.

Gdyby to było coś poważniejszego, to auto z kluczem pewnie by to zasygnalizowało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Warto od tego zacząć. Roboty na max 1 godzinę. Czujnik doładowania 1x torx. EGR 6 śrub, żeby go wymontować i potem jeszcze 5 małych torxów, żeby rozpołowić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie, jak się przejechałem signumem Shaqala, to mnie mało co w fotel nie wgniotło i żebra nie wyszły plecami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obiecałem sobie, że w poniedziałek wezmę się za przeczyszczenie EGR. Skorzystam z podwieszonego tematu w tym dziale i jakoś na pewno sobie poradzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Takie tylko małe pytanie... Co to jest torx?!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Torxy to klucze typu gwiazdki itp. :

Please login or register to see this link.

<<<

Jak będziesz potrzebował garażu czy pary rąk to daj znać.

Tak jak wczoraj rozmawialiśmy, pomyśl o zestawie fiata do egr'u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Było już kilka tematów nt. słabego przyspieszania na niskich obrotach itp. Mój problem wydaje się jednak nieco inny.

Mianowicie tuż po rozruchu silnika wciskam gaz a tu... prawie nic ! Samochód ledwo przyspiesza, coś niesamowitego! Na pewno wolniej niż na rowerze - bez żadnej przesady. Gaz oczywiście w podłodze. Po kilku sekundach takiego trzymania gazu w podłodze, nagle następuje wystrzał jak z katapulty i silnik zaczyna pracować. Warto zauważyć, że nie dzieje się to zawsze a jedynie czasami (to ważne - czasami).

Jest to niesamowicie niebezpieczne. W tej chwili nie mam pewności czy moim samochodem mogę spokojnie przejechać podczas skrętu w lewo, odpowiednio szybko przyspieszając i uciekając ze skrzyżowania !! Wydaje się, że dzieje się to krótko po rozruchu silnika ale sam nie wiem kiedy to może się zdarzyć.

Pomóżcie koledzy. EGR? czy inne badziewie?

Samochód mam niedługo a już powoli mam go dosyć. Oby nie zrobił nam krzywdy.

Pozdrawiam wszystkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłbym od wyczyszczenia EGR'a i przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Łapy opadają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przeczytaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labudin

No tez mialem ten problem ostatnio tylko ze u mnie po podlaczeniu do kompa i skasowaniu bladu EGR auto jedzie normalnie, tylko ze do tego jeszcze wyskoczyl mi blad przeplywki...jest jakas mozliwosc ze to od tego zblokowanego EGRu czy przeplywka siada?? No i co ile czyscicie EGRy bo ja z 2 miechy temu czyscilem i juz wyskoczyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 2 godzinach w garażu, VC matteya ma wyczyszczony egr, który nie był prawie drożny. Zobaczymy czy to wystarczy żeby auto ożyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czujnik doładowania ? bo jak EGR taki zawalony to czujnik również

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...