Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nighthunter

Bardzo słabo przyspiesza na niskich obrotach

Polecane posty

Bardzo słabo przyspiesza na niskich obrotach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


KLASYCZNY PRZYKŁAD ZABLOKOWANEGO ZAWORU EGR !!!!

Nie wiem co się dzieje prawdopodobnie przez te mrozy, ale mamy od kilku tygodni plagą z tymi EGR ami, mój telefon wręcz się urywa z tym samym pytaniem i problemem jaki opisał kolega, czyli zero mocy a od 2tys kop że mało łba nie urwie.

Środki zaradcze i sprawdzające jeśli ktoś mi nie wierzy i chce sprawdzić

1. Bierzemy piwo, koniecznie puszkowe i wypijamy

2. Macha w górę i odkręcamy EGR przy kolektorze czyli cztery śrubki M6

3. Z puszki po piwie robimy prowizoryczną zaślepkę i ja zakładamy

4. Skręcamy wszystko do kupy i odpalamy.

5. Jeśli miałem rację, na desce wyświetli się natychmiast samochód z kluczykiem, ale nie wejdzie w tryb awaryjny a samochód będzie jeździł normalnie. Wtedy przechodzimy do porady czyszczenie EGR a


  • Dodający

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  • Dodano
    2012.11.02
  • Kategoria

    Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Edytowano przez Gawara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

skoro zaswiecila sie kontrolka z kluczem,to podepnij sie pod kompa i bedzie wiadomo co ja boli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowilem kontrolka zaswiecila sie raz i po paru minutach zgasla. Podpiecie pod kompa chyba bedzie nieuniknione, ale chcialbym sie zorientowac co to mniej wiecej moze byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raczej ciezko bedzie wywrózyc co to jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

a powyżej tych 2tys przyspiesza całkiem normalnie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, a dokladniej to powyzej tych 2 tysiecy okolo 2,5 tysiaca dostaje kopa. W innym temacie znalazlem wypowiedz jabola wlasnie na ten temat. Podane jest tam, ze przyczyna jest zabrudzony zawor EGR. Zreszta wkleje tutaj wypowiedz jabola.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W poniedzialek jestem umowiony na diagnostyke Techem2 takze okaze sie jaka jest przyczyna tego stanu

Edytowano przez nighthunter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

byc może masz uwalony EGR plus słynna listwa klapek w kolektorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LUDZISKA SPECJALNIE GŁOŚNO KRZYCZĘ ŻEBY KAŻDY USŁYSZAŁ

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

KLASYCZNY PRZYKŁAD ZABLOKOWANEGO ZAWORU EGR !!!!

Nie wiem co się dzieje prawdopodobnie przez te mrozy, ale mamy od kilku tygodni plagę z tymi EGRam mój telefon wręcz się urywa z tym samym pytaniem i problemem jaki opisał kolega czyli zero mocy a od 2tys kop że mało łba nie urwie.

Środki zaradcze i sprawdzające jesli ktoś mi nie wierzy i chce sprawdzić:

1. Bierzemy piwo koniecznie puszkowe i wypijamy

2. Macha w górę i odkręcamy EGR przy kolektorze czyli cztery śrubki M6

3. Z puszki po piwie robimy prowizoryczną zaślepkę i ja zakładamy

4. Skręcamy wszystko do kupy i odpalamy.

5. Jeśli miałem rację na desce wyświetli się natychmiast samochód z kluczykiem, ale nie wejdzie w tryb awaryjny a samochód będzie jeździł normalnie. Wtedy przechodzimy tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Postępujemy wg instrukcji a jak nie pomoże to szukamy nowego zaworu EGR.

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

To mój pierwszy post na forum, więc nie bijcie, jak wydam się Wam totalną lamą motoryzacyjną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mój problem jest bardzo podobny do opisywanego w temacie... Brak mocy na niskich obrotach. Powyżej 2 tyś. jakby załączało turbo i już wali z kopa aż wgniata w fotel. Co dziwne, NIE ŚWIECI się kluczyk ani CE, więc cholera go wie co to może być?! Myślę, że jeśli byłby EGR do wymiany, to chyba pokazywałby jakiś błąd?! Czy jeśli jest po prostu brudny, to czujnik nie będzie sygnalizował jakiegoś błędu?! I jak to jest z czyszczeniem przepustnicy w CDTI?! Do sierpnia jeździłem Carismą GDI i tam trzeba właśnie było dbać o jej czystość, bo strasznie silnik falował jak była zabrudzona. No, ale jak to jest z tymi CDTI!? W moim przypadku silnik pracuje równiutko, zero rzucania, zero błędu. Po prostu strasznie wolno wchodzi na obroty. Klepnę mu pedał gazu do podłogi, a on i tak sobie powolutku przyspiesza do 2 tyś obr. i wtedy dopiero tak między 2-2,5 tyś. obrotów jest konkretny przypływ mocy, ale to moim zdaniem po prostu efekt załączenia turbiny.

Byłem u znajomego mechanika niedawno i mi powiedział, żeby zacząć od wymiany filtra paliwa, bo ostatnio w dieslach strasznie tego dużo wymienia po tych mrozach. Czy zawalony filtr paliwa może objawiać się brakiem mocy i nie wywalać żadnego błędu?!

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!

Pozdrawiam.

Edytowano przez MaTTeY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pbidon

Objawy jak przy zabrudzonym EGR. U mnie było tak samo z tym że błąd wywalało. Nowy zawór w ASO kosztuje 850 PLN. Ja swój przeczyściłem i bład mam dalej ale reaguje na gaz jak dawniej. W sumie nie wiem co było powodem tej nagłej poprawy. Zobaczę jak będzie po wymianie EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przecież pisałem powyżej, że w przypadku zablokowanego zaworu EGR nie pokaże ci żadnego błędu, ewentualnie pojawi się błąd nieszczelności w układzie dolotowym jeśli będziesz kręcił silnik bardzo wysoko, ale to też nie jest normą.

Druga sprawa. Przestańcie w końcu pisać o jakimś efekcie włączenia turbiny czy też turbodziurze w CDTI bo takiego efektu w tym silniku nie ma jeśli osprzęt taki jak kolektor, EGR, bost sensor i zawór sterujący turbiną są sprawne. Samochody z tymi silnikami przyspieszają bardzo płynnie już od około 1500 obr i nawet nie czuć kiedy włącza się turbina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No chyba, że sprężarka klimy ostro pracuje, bo wtedy jej pobór mocy jest na tyle duży, że żeby ruszyć trzeba rozkręcić silnik o ok. 200 obr/min więcej niż z wyłączoną klimą, żeby przy ruszaniu nie zdechł - ale to już nie wina turbodziury tylko uroki klimatyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro spotykam się z Mattey'em, okazało się że jest to mój znajomy z troche innej dziedziny, miałem u siebie zabrudzony EGR, więc po chwili jazdy będzie wiadomo co sie dzieje w silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździliśmy dziś VC mattyego i moim signum, VC nie chodzi tak jak powinna, ruszanie nawet z jedynki sprawia spory problem, jakby coś blokowało gaz, obojętnie przy jakich obrotach wciskamy gaz w podłoge to niewiele się dzieje. Co gorsze nie ma żadnych błędów/kontrolek. Autem w tej chwili strach jeździć bo nawet włączanie się do ruchu jest bardzo utrudnione. Może ktos coś poradzi?

Jest to wersja 150KM więc powinna wrywać do przodu, nie czuć kompletnie "ciągu" charaktesrystycznego dla cdti, powinno wciskać w fotel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Standardowo... przeczyścić EGR i czujnik doładowania w kolektorze ssącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślisz że to ina tylko EGR'u? U mnie widocznie egr był minimalnie zabrudzony i nie bylo jeszcze na niego czasu, w Signum było to bardzo delikatne przerywanie przy 2 tysiacach obrotów, tak delikatne że większość osób pewnie by to olała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moja jak się robi zmulona, to czyszczę EGR, czujnik doładowania i auto nabiera wigoru

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W przypadku gdy za "osłabienie" auta odpowiadają właśnie zabrudzony EGR i czujnik doładowania, to nie ma przy tym żadnych błędów.

Gdyby to było coś poważniejszego, to auto z kluczem pewnie by to zasygnalizowało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Warto od tego zacząć. Roboty na max 1 godzinę. Czujnik doładowania 1x torx. EGR 6 śrub, żeby go wymontować i potem jeszcze 5 małych torxów, żeby rozpołowić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, jak się przejechałem signumem Shaqala, to mnie mało co w fotel nie wgniotło i żebra nie wyszły plecami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obiecałem sobie, że w poniedziałek wezmę się za przeczyszczenie EGR. Skorzystam z podwieszonego tematu w tym dziale i jakoś na pewno sobie poradzę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Takie tylko małe pytanie... Co to jest torx?!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Torxy to klucze typu gwiazdki itp. :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

<<<

Jak będziesz potrzebował garażu czy pary rąk to daj znać.

Tak jak wczoraj rozmawialiśmy, pomyśl o zestawie fiata do egr'u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Było już kilka tematów nt. słabego przyspieszania na niskich obrotach itp. Mój problem wydaje się jednak nieco inny.

Mianowicie tuż po rozruchu silnika wciskam gaz a tu... prawie nic ! Samochód ledwo przyspiesza, coś niesamowitego! Na pewno wolniej niż na rowerze - bez żadnej przesady. Gaz oczywiście w podłodze. Po kilku sekundach takiego trzymania gazu w podłodze, nagle następuje wystrzał jak z katapulty i silnik zaczyna pracować. Warto zauważyć, że nie dzieje się to zawsze a jedynie czasami (to ważne - czasami).

Jest to niesamowicie niebezpieczne. W tej chwili nie mam pewności czy moim samochodem mogę spokojnie przejechać podczas skrętu w lewo, odpowiednio szybko przyspieszając i uciekając ze skrzyżowania !! Wydaje się, że dzieje się to krótko po rozruchu silnika ale sam nie wiem kiedy to może się zdarzyć.

Pomóżcie koledzy. EGR? czy inne badziewie?

Samochód mam niedługo a już powoli mam go dosyć. Oby nie zrobił nam krzywdy.

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od wyczyszczenia EGR'a i przepustnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Łapy opadają

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przeczytaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Labudin

No tez mialem ten problem ostatnio tylko ze u mnie po podlaczeniu do kompa i skasowaniu bladu EGR auto jedzie normalnie, tylko ze do tego jeszcze wyskoczyl mi blad przeplywki...jest jakas mozliwosc ze to od tego zblokowanego EGRu czy przeplywka siada?? No i co ile czyscicie EGRy bo ja z 2 miechy temu czyscilem i juz wyskoczyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 2 godzinach w garażu, VC matteya ma wyczyszczony egr, który nie był prawie drożny. Zobaczymy czy to wystarczy żeby auto ożyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a czujnik doładowania ? bo jak EGR taki zawalony to czujnik również

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   1 użytkownik

×