Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mariusz280

nie dogrzany silnik

Recommended Posts

Guest mariusz280

witam , mam problem ze swoja vectrą 1996r. benzyna 1,6 silnik x16szr przeczytalem co sie dalo i doszedlem do wniosku z postow ze u mnie jest uszkodzony termostat , objawy , jadac w te mrozy do pracy okolo 25km temperatura silnika jest na niebieskim polu nic wiecej sprawdze jeszcze po uruchomieniu silnika czy wraz z praca silnika nagrzewa sie tez przewod gumowy z chlodnicy to jak sugeruja koledzy jest oznaka nie domkniecia termostatu i zgadzam sie z tym to oczywiste Chcialbym sam sobie wymienic termostat a raczej sam wklad wiec prosze o jakies wskazowki w formie zdjecia gdzie znajduje sie ów termostat plus ewentualne narzedzia potrzebne do wymiany. Jesli jest problem ze zdjeciem prosze o krotki zarys czynnosci co i jak zwiazanych z wymiana samodzielna Duga sprawa to prosze mi poradzic czy termostat z tego linku

Please login or register to see this link.

jest odpowiedni do tego silnika wegług sprzedajacego i specyfikacji tak że nie wiem dokladnie jesli chodzi o temperature otwarcia termostatu czy to jest 92st bo podobno śa jeszcze na 88st i teraz nie wiem ktory jest odpowiedni co do firmy to ze sluchu ze z nalepszych prosze o pomoc pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz ten z linka. 2 lata temu zmieniałem w Viki w tym samym silniku termostat na wahlera i jak dotąd żadnych problemów. Musisz spuścić płyn chłodniczy, zdejmując gruba rure z chłodnicy w połowie jej wysokości, tylko zdejmuj powoli i podstaw coś na płyn chłodniczy, bo będzie nieźle sikać. Następnie musisz zdjąc pokrywe rozrządu i zdaje sie, że pasek rozrządu też. Obudowa rozrządu jest 3 częsciowa, tzn 2 wierzchnie i jedna pod spodem. Trzeba zdjąć duzą wierzchnią i tą pod spodem odchylić jak dobrze pamiętam. Jakoś zrobiłem to nie zdejmując tej pokrywy, gdyż nie wiedziałem wtedy jeszcze jak to się robi. Potem juz tylko odkręcasz termostat, wyjmujesz stary wkład i wkładasz nowy. Potem już analogicznie. Płyn odpowietrza się przez odkręcenie czujnika temperatury tego co podaje temp na deske, aż zacznie wypływac płyn spod niego, zaraz potem zakręcamy. I to by było na tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...