Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
naruciak

auto nie grzeje na lpg

Polecane posty

Witam mój problem polega na tym, kiedy przełącze na lpg autko prawie w ogóle nie grzeje. Zawór nagrzewnicy dobry, płynu nie ubywa, układ odpowietrzony, na benzynie az parzy z nawiewów.

Czy możliwe jest że płyn zanim dojdzie do nagrzewnicy schładza sie na reduktorze??... ale znowuż reduktor sie nagrzewa. Może przytkana nagrzewnica??

Edytowano przez zubek73
Powód edycji po co dwa takie same tematy zakładasz - łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może to nie pomoże , ale u mnie po zatankowaniu gazu na innej stacji dawało takie same objawy auto nie chciało w ogóle się nagrzać a jak już to bardzo wolno , teraz zatankowałem na shelu i było ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wskazanie temperatury? Na benzynie rozgrzejesz do 90st, przełączysz na gaz i mocno spada? Nie masz czasami reduktora zamontowanego między chłodnicą a silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

A jeśli reduktor właśnie w tym miejscu jest zamontowany to co ?? :34:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radecki_VKP wyczuwam ironię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Reduktor lubi ciepełko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Musi mieć go dużo żeby ogrzać gaz. Powinien być montowany z dala od takich miejsc które opływa zimne powietrze wpadające z zewnątrz i prawidłowo wpięty w obieg płynu.

Edytowano przez metju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

Tą ironię nazwał bym raczej przejęciem BO U MNIE WŁAŚNIE TAK JEST ZAMONTOWANY REDUKTOR

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Ale u mnie grzeje normalnie choć nie wiem jak na trasie bo gaz mam od 3 dni

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha, sorki, nie zrozumiałem emotikonki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Masz zamontowany może w tej części, tylko blisko akumulatora? Ja tak mam i temperaturę trzyma prawidłowo. Widocznie jest do dobre miejsce. Może wystarczy że jest zamontowany bliżej środka i już termicznie nie wyrabia. Zakładamy oczywiście że jest sprawny i dobrze podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

No właśnie u mnie jest na środku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> ale dla pewności przejechałem się przed chwilą kilka km. i na szczęście u mnie normalnie trzyma ciepło, nie zauważyłem różnicy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być parownik zamontowany o zbyt małej wydajności do silnika i będzie bardzo się ochładzał na zapotrzebowaniu gazu dla silnika. Automatycznie będzie ochładzał ledwo co ogrzaną wodę z silnika znów do niższej temperatóy. Lecz wkońcu silnik się rozgrzeje i złapie temperatóre. Może jest termostat uszkodzony i przepuszcza. Nie zaszkodzi a sprawdzić to 4min roboty. Zapodaj zdjęcie jak masz wpięty parownik w układ ogrzewania to może coś innego wymyslimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

termostat otwiera sie przy ok 90 i trzyma temp.

trójnik znajduje sie tuz przed zaworem nagrzewnicy,

Reduktor jest ciutke za słaby - lovato- ale takie zjawisko nie miało miejsca przez ostatnie 3 zimy

Przy jeździe na benzynie jest ciepło

Gdy przełączę na gaz ochładza sie jednakże jadąc na wysokich obrotach na gazie grzeje ciutke lepiej i słuchac jakby przelewajacy sie płyn w nagrzewnicy , może przytkana i na wyższych obrotach przepycha więcej płynu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle jest podłączony parownik, do gaziarza niech poprawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trójnik znajduje sie tuz przed zaworem nagrzewnicy,

Przy jeździe na benzynie jest ciepło

Gdy przełączę na gaz ochładza sie jednakże jadąc na wysokich obrotach na gazie grzeje ciutke lepiej i słuchac jakby przelewajacy sie płyn w nagrzewnicy , może przytkana i na wyższych obrotach przepycha więcej płynu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten płyn to usłyszałem jak stanąłem na postoju o dodałem gazu tak na 3 tys.

Czyli zapowietrzony układ moze niedogrzewac ??

Odpowietrzanie nastepuje przez korek czyli wymiana??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wina parownika. Ja mam wpięty na powrocie z przepustnicy nie psując orginalnego układy. Silnik x16xel i spokojnie się wyrabia nawet przy ostatnich mrozach. Gazownicy boja się tak wpinać bo nie chcą mieć problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przez 3 ostatnie zimy nie było takiego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz przebieg na parowniku już zrobiony ?

kiedy wymieniałeś płyn ?

a 3 ostatnie zimy nie bylo takich mrozów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok 25 tys

4 miechy temu przy wymianie uszczelki, nie dolałem ani kropli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm ... bo w każdym aucie było i jest tak, że jak parownik jest wpięty szeregowo z nagrzewnicą to grzania nie ma (zapewne jest jeszcze zaraz przy grillu i jest owiewany). Woda zawsze wybierze prostszą drogę czyli mniejszy opór. Ja bym zmienił pozycję parownika w układzie. Innego winowajcy nie widzę - chyba ze ktoś ma pomysł.

Ewentualnie przed jazdą do gazownika spróbuj zaizolować parownik. Owiń go jakąś pianką czy czymś takim i zobaczysz czy będzie poprawa. Jeśli tak to właśnie to jest przyczyną.

Oczywiście przez parownik jest przepływ płynu zawsze - niezależnie czy PB czy LPG - ale na PB nie wpada do niego zimny gaz (po starcie przy ostatnich mrozach u mnie nawet -20st) czyli parownik w mniejszym stopniu oddaje ciepło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej winny jest właśnie parownik a dokładnie jego podłączenie .

Sprawdź jak podłączyli szeregowo czy równolegle

jeśli ten II sposób to na trójnikach pewnie nie dali kryz czyli nie zmniejszyli przekroju na wylocie do parownika i woda idzie po najmniejszej lini oporu i krąży tylko przez parownik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

ale czy na benzynie czy na gazie to płyn tak samo w układzie krąży to co bedzie miał do tego parownik ,jak na benzynie grzeje a na gazie nie to gaz by chłodził płyn ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak. Parownik musi podgrzać gaz. Stąd ustawia się temperatury przejścia itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli słychać przelewający się płyn to uwaga! może być uszczelka pod głowicą

A jak do tego robi się ciśnienie w układzie chłodzenia to już na bank uszczelka

Edytowano przez jachuBN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tak tylko powiem moze to komus pomoze. mialem zamontowany gaz ze 2,5 miecha temu i bylem na reg. gazu bo mialem wrazenie ze jest cos nie tak i gazownik po mojej 3 wizycie stwierdzil ze zle zrobil podpinajac red. pod cienszy waz i sie wolniej przez to red. nagrzewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×