Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
naruciak

auto nie grzeje na lpg

Recommended Posts

Witam mój problem polega na tym, kiedy przełącze na lpg autko prawie w ogóle nie grzeje. Zawór nagrzewnicy dobry, płynu nie ubywa, układ odpowietrzony, na benzynie az parzy z nawiewów.

Czy możliwe jest że płyn zanim dojdzie do nagrzewnicy schładza sie na reduktorze??... ale znowuż reduktor sie nagrzewa. Może przytkana nagrzewnica??

Edited by zubek73
Powód edycji po co dwa takie same tematy zakładasz - łączę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to nie pomoże , ale u mnie po zatankowaniu gazu na innej stacji dawało takie same objawy auto nie chciało w ogóle się nagrzać a jak już to bardzo wolno , teraz zatankowałem na shelu i było ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wskazanie temperatury? Na benzynie rozgrzejesz do 90st, przełączysz na gaz i mocno spada? Nie masz czasami reduktora zamontowanego między chłodnicą a silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

A jeśli reduktor właśnie w tym miejscu jest zamontowany to co ?? :34:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radecki_VKP wyczuwam ironię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Reduktor lubi ciepełko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Musi mieć go dużo żeby ogrzać gaz. Powinien być montowany z dala od takich miejsc które opływa zimne powietrze wpadające z zewnątrz i prawidłowo wpięty w obieg płynu.

Edited by metju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

Tą ironię nazwał bym raczej przejęciem BO U MNIE WŁAŚNIE TAK JEST ZAMONTOWANY REDUKTOR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Ale u mnie grzeje normalnie choć nie wiem jak na trasie bo gaz mam od 3 dni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, sorki, nie zrozumiałem emotikonki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Masz zamontowany może w tej części, tylko blisko akumulatora? Ja tak mam i temperaturę trzyma prawidłowo. Widocznie jest do dobre miejsce. Może wystarczy że jest zamontowany bliżej środka i już termicznie nie wyrabia. Zakładamy oczywiście że jest sprawny i dobrze podłączony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

No właśnie u mnie jest na środku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> ale dla pewności przejechałem się przed chwilą kilka km. i na szczęście u mnie normalnie trzyma ciepło, nie zauważyłem różnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być parownik zamontowany o zbyt małej wydajności do silnika i będzie bardzo się ochładzał na zapotrzebowaniu gazu dla silnika. Automatycznie będzie ochładzał ledwo co ogrzaną wodę z silnika znów do niższej temperatóy. Lecz wkońcu silnik się rozgrzeje i złapie temperatóre. Może jest termostat uszkodzony i przepuszcza. Nie zaszkodzi a sprawdzić to 4min roboty. Zapodaj zdjęcie jak masz wpięty parownik w układ ogrzewania to może coś innego wymyslimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat otwiera sie przy ok 90 i trzyma temp.

trójnik znajduje sie tuz przed zaworem nagrzewnicy,

Reduktor jest ciutke za słaby - lovato- ale takie zjawisko nie miało miejsca przez ostatnie 3 zimy

Przy jeździe na benzynie jest ciepło

Gdy przełączę na gaz ochładza sie jednakże jadąc na wysokich obrotach na gazie grzeje ciutke lepiej i słuchac jakby przelewajacy sie płyn w nagrzewnicy , może przytkana i na wyższych obrotach przepycha więcej płynu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle jest podłączony parownik, do gaziarza niech poprawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trójnik znajduje sie tuz przed zaworem nagrzewnicy,

Przy jeździe na benzynie jest ciepło

Gdy przełączę na gaz ochładza sie jednakże jadąc na wysokich obrotach na gazie grzeje ciutke lepiej i słuchac jakby przelewajacy sie płyn w nagrzewnicy , może przytkana i na wyższych obrotach przepycha więcej płynu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten płyn to usłyszałem jak stanąłem na postoju o dodałem gazu tak na 3 tys.

Czyli zapowietrzony układ moze niedogrzewac ??

Odpowietrzanie nastepuje przez korek czyli wymiana??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wina parownika. Ja mam wpięty na powrocie z przepustnicy nie psując orginalnego układy. Silnik x16xel i spokojnie się wyrabia nawet przy ostatnich mrozach. Gazownicy boja się tak wpinać bo nie chcą mieć problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przez 3 ostatnie zimy nie było takiego problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki masz przebieg na parowniku już zrobiony ?

kiedy wymieniałeś płyn ?

a 3 ostatnie zimy nie bylo takich mrozów

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok 25 tys

4 miechy temu przy wymianie uszczelki, nie dolałem ani kropli

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ... bo w każdym aucie było i jest tak, że jak parownik jest wpięty szeregowo z nagrzewnicą to grzania nie ma (zapewne jest jeszcze zaraz przy grillu i jest owiewany). Woda zawsze wybierze prostszą drogę czyli mniejszy opór. Ja bym zmienił pozycję parownika w układzie. Innego winowajcy nie widzę - chyba ze ktoś ma pomysł.

Ewentualnie przed jazdą do gazownika spróbuj zaizolować parownik. Owiń go jakąś pianką czy czymś takim i zobaczysz czy będzie poprawa. Jeśli tak to właśnie to jest przyczyną.

Oczywiście przez parownik jest przepływ płynu zawsze - niezależnie czy PB czy LPG - ale na PB nie wpada do niego zimny gaz (po starcie przy ostatnich mrozach u mnie nawet -20st) czyli parownik w mniejszym stopniu oddaje ciepło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwyraźniej winny jest właśnie parownik a dokładnie jego podłączenie .

Sprawdź jak podłączyli szeregowo czy równolegle

jeśli ten II sposób to na trójnikach pewnie nie dali kryz czyli nie zmniejszyli przekroju na wylocie do parownika i woda idzie po najmniejszej lini oporu i krąży tylko przez parownik .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

ale czy na benzynie czy na gazie to płyn tak samo w układzie krąży to co bedzie miał do tego parownik ,jak na benzynie grzeje a na gazie nie to gaz by chłodził płyn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak. Parownik musi podgrzać gaz. Stąd ustawia się temperatury przejścia itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli słychać przelewający się płyn to uwaga! może być uszczelka pod głowicą

A jak do tego robi się ciśnienie w układzie chłodzenia to już na bank uszczelka

Edited by jachuBN

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tak tylko powiem moze to komus pomoze. mialem zamontowany gaz ze 2,5 miecha temu i bylem na reg. gazu bo mialem wrazenie ze jest cos nie tak i gazownik po mojej 3 wizycie stwierdzil ze zle zrobil podpinajac red. pod cienszy waz i sie wolniej przez to red. nagrzewa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...