Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kukis

Silnik gaśnie w czasie jazdy

Recommended Posts

Guest Kukis

Witam!

Mam Viki B 1.7 TD z silnikiem ISUZU i pewien problem. Otóż wczoraj w trakcie jazdy zgasł mi silnik po tym jak chwilę wcześniej mu "wstawiałem". Dziwne jest to, że bez dodania chociaż troszeczkę gazu w ogóle nie chce odpalić ;/ Później zdarzyło mi się to jeszcze ze 3 razy, nawet w trakcie normalnej jazdy takiej ok 40 km/h bez wcześniejszego "wstawiania". Zauważyłem też ze po odpaleniu silnik tak jakby przerywał, tzn obroty ok, ale tak jakby coś go na chwilę blokowało i samochodem trzęsło. Dodam, że mój układ wydechowy trochę wisi i myslałem, że to może sonda lambda gdzieś tam dostaje jakies lewe powietrze przez jakąś dziurę? Czy to możliwe? Macie jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ale nie kapuje slowa "wstawilem"

poza tym, jaka masz u siebie temp. na dworze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Wstawiałem czyli wciskałem dość mocno gaz, np. przy driftach na śniegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na dworze - 10 było wczoraj ale przy - 20 chodził normalnie. może to kiepskiej jakości ropa? chociaż na Shellu tankowałem ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Nikt na prawdę nie pomoże? Dzisiaj było od -3 do +2 i zgasł również ;/ układ wydechowy pospawany juz na swoim miejscu. podobno nie bylo żadnych dziur, więc nie mam pomysłu co to może być...

Edited by Kukis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rysiek571

może że krokowy

może świece i przewody do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego świece i przewody nie są receptą na wszystko .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Zwłaszcza że Kukis ma diesla

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">!

Kukis Kiedy zmieniałeś filtry paliwa???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Hmmm filtr tak gdzieś z rok temu... myślisz, że to jego wina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno jednoznacznie stwierdzić na odległość. Spróbuj zmienić stacje. Może jakieś lewe paliwo się trafiło.

Warto też pompę wtryskową sprawdzić i wtryski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Hmmm nie wiem leje ostatnio tylko ta ulepszoną ropę. Próbowałem już z 2 różnych stacji i nadal to samo. Chociaż dzisiaj mi nie zgasł, ale raz go tak dławiło po którymś odpaleniu i krótkim postoju, zauważyłem też, że dymił trochę w tym momencie, później już było ok. Ale najbardziej dziwi mnie to że CHOCIAŻ BEZ LEKKIEGO NACIŚNIĘCIA GAZU NIE ODPALA ;/ po tym jak sam zgaśnie. przy normalnym odpalaniu od razu odpala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz wtryski bo jesli kopcito mozliwe ze wtryski Ci leja

przy okazji sprawdz pompe i filtr paliwa mozesz wymienic.

zawsze powinno wymieniac sie go przed zima bo wtedy nie ma problemu ze sie silnik dlawi czy cos

bo w zime paliwo mawieksza gestosc i jesli filtr bedzie juz przybrudzony no to wiadomo co sie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Masz na myśli pompę przy zbiorniku czy tą drugą ? Dzisiaj postaram się wymienić filtr i sprawdzić wtryski. Chociaż ostatnio dolewałem takiego dodatku do paliwa do ich czyszczenia. Dają w ogóle coś te dodatki???

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi mi o pompe wtryskowa,

a co do dodatkow to jedni mowia ze daja inni nie, zalezy jakiej firmy go urzyles.

sam osobicie dieslem nie jezdze (jak narazie) wiec na wlasnej osobie ich nie sprawdzilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy zbiorniku nie ma żadnej pompy, prynajmniej oryginalnie. Na początek powymieniaj filtry i zobaczysz co bedzie dalej. Może to być rzeczywiście sprawa wtrysków, ale wiadomo że najlepiej zacząc od najprostrzych rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Wymieniłem filtr paliwa i niestety nadal gaśnie :/ co do dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy to wlałem również dzisiaj takie coś:

Please login or register to see this link.

Wcześniej również dolewałem to i zauważyłem ograniczenie dymienia. Ale czy to możliwe, że coś z wtryskiwaczami, skoro silnik pracuje równo, odpala bez kręcenia i prawie w ogóle nie dymi? Czyli jest tylko jedna pompa tak? Żeby ją sprawdzić to dużo roboty? Bo kiepsko ostatnio z kasą i nie chce wydawać na darmo "zbyt dużo"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kukis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Hmmm a możliwe jest, że ma z tym coś wspólnego linka gazu? Bo jak było tak zimno to zacinała się czasami w okolicach 1,5-3 tys. obrotów i trzeba było niekiedy "podważać" pedał gazu, żeby obroty spadły. Może się coś z nią stało???

Share this post


Link to post
Share on other sites

gasnac nie powinien z powodu nie sprawnej linki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Dzisiaj rano (stał w ogrzewanym garażu) odpaliłem go bez żadnego kręcenia ale dymił dość intensywnie na biało(spaliny były takie dziwne duszące i drażniące - inne niż zwykle) , silnik pracował nierówno, dławił się jakby. Oczywiście zanim dojechałem do mechanika już było wszystko ok. Pracował równiutko i nie dymił. Co to może być??? Pomóżcie proszę bo nie chce wykończyć silnika :/

Edited by Kukis

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzales te wtryski?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Jeszcze nie bo wszyscy mechanicy zawaleni... Ale gdyby wtryski padały to by chyba na czarno dymił, bo dym był ewidentnie biały. Majster mówił, że gdyby wtryski to byłyby też problemy z odpalaniem itp. a on odpala bez kręcenia, moc(niewielka przy tym silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jaka była taka jest) postaram się sprawdzić w Gdańsku te wtryski. A pompę wtryskową da radę sprawdzić "na samochodzie" czy trzeba ją zdjąć? Wchodzi tu w grę jakaś naprawa bądź regeneracja? Jakie są tego koszta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie gubi Ci plynu z chlodnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

Hmmm nie wiem sprawdzę. Ale pojezdziłem z jednym majstrem wczoraj po innych jego znajomych i doszli do wniosku, że prawdopodobnie łapie gdzieś powietrze na jakimś przewodzie paliwa, bo przy wymianie filtra paliwa okazało się zę stary filtr nie był cały zalany ropą tylko tak z 3/4. Wymieniałem ostatnio zbiornik paliwa i możliwe, że gdzieś się przewód zagiął i pękł przy tych mrozach - pękły mi gumowe osłony na kablach rozruchowych, gdy odpalałem kumpla samochód przy -20 :/ Czy to możliwe, że to przewód? Bo każdy z nich stwierdził, że gdyby pompa padała albo wtryski to by tak równo i cicho nie chodził.... HELP!

Edited by Kukis

Share this post


Link to post
Share on other sites

na odleglosc nikt Ci tu nie pomoze.

musisz jechac do dobrego mechanika i niech on to sprawdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

No to ja wiem, że na odległość się nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale pytam czy jest to możliwe, że to przez dziurawy przewód?? Bo aktualnie jestem w Gdansku i tu muszę jakiegoś dobrego mechanika znaleźć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest mozliwe ale wydaje mi sie ze zapowietrzyl by sie po wiekszym postoju.

ale sprawdzic nie zaszkodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kukis

No zapowietrza się po parogodzinnym postoju no albo po nocy. Przez parę min silnik pracuje nierówno, dławi się i przerywa, ale juz po przejechaniu paredziesięciu metrów pracuje idealnie. Wymieniłem przewód paliwa odchodzący ze zbiornika(taki niezbyt dlugi) ale nadal to nic nie dało :/ nie mam już pomysłu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomóżcie prosze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...