Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Asteroid

Cieknie olej spod obudowy filtra X18XE1

Polecane posty

Gość Asteroid

Witam mam taki problem ze swoja Vectrą 99 rok 1,8 benzyna cieknie olej pomiedzy blokiem silnika a obudową wkładu filtra. Chcę to zrobic tylko niewiem jaka tam idzie uszczelka czy oring. Gdzie kupic.Mój silnik to X18XE1.Może zna ktoś wymiary tego uszczelnienia ( oringu, uszczelki).

Edytowano przez Asteroid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumiem?

piszesz o filtrze oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz na myśli filtr oleju??

Jeżeli tak to nic nie kupuj, żadnych uszczelek tylko po prostu dokręć filtr. W filtrze jest fabrycznie założona uszczelka i cały problem jest tego typu, że jeżeli filtr jest za słabo dokręcony to po jakimś czasie na pewno puści olej. Zwykle dokręcenie filtra pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Asteroid

Niema tam normalnego filtra tam się wymienia wkład filtra.A cieknie pomiedzy obudową filtra a blokiem silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wazne czy obudowa filtra czy filter, jakas uszczelka tam musi byc, wydaje mi sie, ze w kazdym sklepie motoryzacyjnym powinni ja miec, ewentualnie zamowic

Edytowano przez Duke_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W wymiennym całym filtrze uszczelka jest w obudowie i jej się nie wymienia bo przy każdej wymianie filtra ta uszczelka jest razem z filtrem. Jeżeli masz wymienny wkład to przy każdym zakupie wkładu, uszczelka powinna być w komplecie. Tej uszczelki nie ma w najtańszych zamiennikach. Taką uszczelkę powinieneś dostać sklepie motoryzacyjnym a jak nie będą mieli to kup wkład z uszczelką w komplecie, wymień i po kłopocie. Tak czy inaczej spróbuj najpierw dokręcić cały filtr - powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Asteroid

Dokładnie chodzi o tą uszczelke na zdjęciu. Byłem w sklepie kazali mi czekac tydzień.Chciałbym szybciej załatwic tą uszczelke. Może ktoś wie gdzie ja dostac.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapytaj w SAO, mozliwe lecz nie koniecznie, ze beda mieli na stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś dokręcić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Asteroid

Próbowałem dokręcac ale nie zdaje to egzaminu. Dziś chciałem to wogóle odkręcic i tu jest następny problem osłone kolektora zjałem wykręciła się ta obudowa pół obrotu może nawet nie i dalej niechce.Jak to zdemontowac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki są dwie (wybierz która cieknie)

nr 8 GM 90536363 / kat: 56 50 905 -USZCZELKA, OBUDOWA, FILTR OLEJU - 19zł

nr 11 GM 90543648 / kat: 6 50 468 -USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, POKRYCIE, OBUDOWA FILTRA OLEJU - 9zł

o demontażu było gdzieś na forum ale nie mam czasu poszukać - próbuj sam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Asteroid

Ponownie problem powrócił. Mechanik przy demontażu korpusu filtra ukruszył kawałek jego. Wiec wymienił mi na swój koszt z uzywki + nowa uszczelka. Lecz problem powrócił a mianowicie nie leje się tak jak wcześniej lecz gdy zrobie około 100 km i dotkne na łączeniu korpusu z blokiem silnika wyrażnie widac że jest tam wilgotno czyli musi puszczac niewiele bo niewiele ale jednak. Moje pytanie jest takie ponieważ ten mechanik powiedział ze z tym juz nic nie zrobi poza tym nie pojade już wiecej do niego bo partaczy robote i niebierze żadnej odpowiedzialnosci. Wiec czy odkręcic dekiel korpusu filtra i spróbowac dociągnąc jeszcze tą śrube czy kupic jeszcze raz nową uszczelke i założyc nowa może na jakiś silikon czy inny klej ? Sam juz niewiem prosze koledzy o porade.Poniewaz męczy mnie ta sprawa lubie poprostu jak wszystko jest tak jak powinno byc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów, jakoś ostatnio ciemne fatum nade mną zawisło, Jako że jestem posiadaczem swojej Viki już 2 lata, nie raz zdarzało mi się bezproblemowo wymieniać olej, lecz w tym przypadku niestety zostałem niemiło zaskoczony przez samochód. Wymieniłem olej jak zwykle na Valvoline Maxlife, filterek oleju Filtrona, zrobiłem 200km po Warszawie, a potem udałem się na wycieczkę do Bratysławy, jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że po przejechaniu 500 km musiałem już dolewać oleju bo kontrolka sygnalizowała suszę. Po powrocie włażę pod samochód a tam z łączenia obudowy filtra oleju i bloku silnika pojawia się wyciek który zażygał wszystko do poziomu czujnika poziomu oleju w misce.

Moje pytanie brzmi zatem czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, wie jak mu zaradzić bez konieczności wydawania kupy kasy i do zrobienia w zaciszu własnego kanału??

Edytowano przez zubek73
używaj wyszukiwarki - łączę tematy - czytaj tez powyżej / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi przy jednej z wymian oleju uszkodzili obudowę aluminiową od filtra ( delikatnie wyłamał się jeden róg który takiego zabezpieczenie które ustawia obudowę we właściwej pozycji ). Efekt był taki że, ciekło z tamtych okolic bardzo mocno i tryskało na kolektor wydechowy. Obudowa została wymieniona na nową i problem ustał. Najlepiej będzie jak odkręcisz filtr, wyjmiesz obudowę na wierzch i dokładnie ją sprawdzisz. Może tylko trzeba wymienić oring który jest między obudową a silnikiem, lub masz też uszkodzoną obudowę. Wówczas czeka Ciebie kupno nowej. Ja za swoją płaciłem coś w okolicach 180 zł.

Edytowano przez Setler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wymieniałeś oleju sam to wymien uszczelke obudowy filtra lub sprawdz w jkim stanie jest całość. Musi być cos nie tak, tam sie nie ma co popsuć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli spuścić olej, wykręcić wieko filtra oleju, wyjąć filtr....ale jak odkręcić samą obudowę od bloku silnika? Jaka jest również potrzebna uszczelka aby wsadzić ją miedzy korpus filtra a blok silnika, tak aby móc się przygotować do niedzielnej wymiany pod chmurką?? Sorry że się tak dopytuję, ale studiuję "Sam naprawiam viki" i nie mogę się doszukać takich informacji, nawet nie ma napisane jakimi kluczami się do tego zabrać. Wewnątrz korpusu znajduje się jakaś śruba której nigdy nie widziałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obudowa do bloku przykręcona jest na klucz imbusowy 12. Na zdjęciu widać dokładnie tą śrubę po środku obudowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Między blokiem a obudową jest uszczelka/oring. Tutaj masz jak wygląda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Możesz zobaczyć dokładnie jak wygląda ta uszczelka. Możesz zapytać w serwisie OPLA czy nie występuje ona przypadkiem oddzielnie bez obudowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie spuszczaj oleju. odkręc tylko filtr i zobacz o co tam chodzi. Cały olej jest w misce na dole silnika i nie sięga tam co filtr oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez kapie pomiędzy blokiem a obudową filtra. Czy w VC Z18XER tez jest tam jakaś uszczelka? Jak odkręcic tą obudowę filtra od silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×