Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Asteroid

Cieknie olej spod obudowy filtra X18XE1

Recommended Posts

Guest Asteroid

Witam mam taki problem ze swoja Vectrą 99 rok 1,8 benzyna cieknie olej pomiedzy blokiem silnika a obudową wkładu filtra. Chcę to zrobic tylko niewiem jaka tam idzie uszczelka czy oring. Gdzie kupic.Mój silnik to X18XE1.Może zna ktoś wymiary tego uszczelnienia ( oringu, uszczelki).

Edited by Asteroid

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy dobrze rozumiem?

piszesz o filtrze oleju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz na myśli filtr oleju??

Jeżeli tak to nic nie kupuj, żadnych uszczelek tylko po prostu dokręć filtr. W filtrze jest fabrycznie założona uszczelka i cały problem jest tego typu, że jeżeli filtr jest za słabo dokręcony to po jakimś czasie na pewno puści olej. Zwykle dokręcenie filtra pomaga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Asteroid

Niema tam normalnego filtra tam się wymienia wkład filtra.A cieknie pomiedzy obudową filtra a blokiem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wazne czy obudowa filtra czy filter, jakas uszczelka tam musi byc, wydaje mi sie, ze w kazdym sklepie motoryzacyjnym powinni ja miec, ewentualnie zamowic

Edited by Duke_

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wymiennym całym filtrze uszczelka jest w obudowie i jej się nie wymienia bo przy każdej wymianie filtra ta uszczelka jest razem z filtrem. Jeżeli masz wymienny wkład to przy każdym zakupie wkładu, uszczelka powinna być w komplecie. Tej uszczelki nie ma w najtańszych zamiennikach. Taką uszczelkę powinieneś dostać sklepie motoryzacyjnym a jak nie będą mieli to kup wkład z uszczelką w komplecie, wymień i po kłopocie. Tak czy inaczej spróbuj najpierw dokręcić cały filtr - powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Asteroid

Dokładnie chodzi o tą uszczelke na zdjęciu. Byłem w sklepie kazali mi czekac tydzień.Chciałbym szybciej załatwic tą uszczelke. Może ktoś wie gdzie ja dostac.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapytaj w SAO, mozliwe lecz nie koniecznie, ze beda mieli na stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a próbowałeś dokręcić

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Asteroid

Próbowałem dokręcac ale nie zdaje to egzaminu. Dziś chciałem to wogóle odkręcic i tu jest następny problem osłone kolektora zjałem wykręciła się ta obudowa pół obrotu może nawet nie i dalej niechce.Jak to zdemontowac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelki są dwie (wybierz która cieknie)

nr 8 GM 90536363 / kat: 56 50 905 -USZCZELKA, OBUDOWA, FILTR OLEJU - 19zł

nr 11 GM 90543648 / kat: 6 50 468 -USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, POKRYCIE, OBUDOWA FILTRA OLEJU - 9zł

o demontażu było gdzieś na forum ale nie mam czasu poszukać - próbuj sam

Please login or register to see this attachment.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Asteroid

Ponownie problem powrócił. Mechanik przy demontażu korpusu filtra ukruszył kawałek jego. Wiec wymienił mi na swój koszt z uzywki + nowa uszczelka. Lecz problem powrócił a mianowicie nie leje się tak jak wcześniej lecz gdy zrobie około 100 km i dotkne na łączeniu korpusu z blokiem silnika wyrażnie widac że jest tam wilgotno czyli musi puszczac niewiele bo niewiele ale jednak. Moje pytanie jest takie ponieważ ten mechanik powiedział ze z tym juz nic nie zrobi poza tym nie pojade już wiecej do niego bo partaczy robote i niebierze żadnej odpowiedzialnosci. Wiec czy odkręcic dekiel korpusu filtra i spróbowac dociągnąc jeszcze tą śrube czy kupic jeszcze raz nową uszczelke i założyc nowa może na jakiś silikon czy inny klej ? Sam juz niewiem prosze koledzy o porade.Poniewaz męczy mnie ta sprawa lubie poprostu jak wszystko jest tak jak powinno byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanownych kolegów, jakoś ostatnio ciemne fatum nade mną zawisło, Jako że jestem posiadaczem swojej Viki już 2 lata, nie raz zdarzało mi się bezproblemowo wymieniać olej, lecz w tym przypadku niestety zostałem niemiło zaskoczony przez samochód. Wymieniłem olej jak zwykle na Valvoline Maxlife, filterek oleju Filtrona, zrobiłem 200km po Warszawie, a potem udałem się na wycieczkę do Bratysławy, jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że po przejechaniu 500 km musiałem już dolewać oleju bo kontrolka sygnalizowała suszę. Po powrocie włażę pod samochód a tam z łączenia obudowy filtra oleju i bloku silnika pojawia się wyciek który zażygał wszystko do poziomu czujnika poziomu oleju w misce.

Moje pytanie brzmi zatem czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem, wie jak mu zaradzić bez konieczności wydawania kupy kasy i do zrobienia w zaciszu własnego kanału??

Edited by zubek73
używaj wyszukiwarki - łączę tematy - czytaj tez powyżej / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi przy jednej z wymian oleju uszkodzili obudowę aluminiową od filtra ( delikatnie wyłamał się jeden róg który takiego zabezpieczenie które ustawia obudowę we właściwej pozycji ). Efekt był taki że, ciekło z tamtych okolic bardzo mocno i tryskało na kolektor wydechowy. Obudowa została wymieniona na nową i problem ustał. Najlepiej będzie jak odkręcisz filtr, wyjmiesz obudowę na wierzch i dokładnie ją sprawdzisz. Może tylko trzeba wymienić oring który jest między obudową a silnikiem, lub masz też uszkodzoną obudowę. Wówczas czeka Ciebie kupno nowej. Ja za swoją płaciłem coś w okolicach 180 zł.

Edited by Setler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie wymieniałeś oleju sam to wymien uszczelke obudowy filtra lub sprawdz w jkim stanie jest całość. Musi być cos nie tak, tam sie nie ma co popsuć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli spuścić olej, wykręcić wieko filtra oleju, wyjąć filtr....ale jak odkręcić samą obudowę od bloku silnika? Jaka jest również potrzebna uszczelka aby wsadzić ją miedzy korpus filtra a blok silnika, tak aby móc się przygotować do niedzielnej wymiany pod chmurką?? Sorry że się tak dopytuję, ale studiuję "Sam naprawiam viki" i nie mogę się doszukać takich informacji, nawet nie ma napisane jakimi kluczami się do tego zabrać. Wewnątrz korpusu znajduje się jakaś śruba której nigdy nie widziałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obudowa do bloku przykręcona jest na klucz imbusowy 12. Na zdjęciu widać dokładnie tą śrubę po środku obudowy

Please login or register to see this link.

Między blokiem a obudową jest uszczelka/oring. Tutaj masz jak wygląda

Please login or register to see this link.

Możesz zobaczyć dokładnie jak wygląda ta uszczelka. Możesz zapytać w serwisie OPLA czy nie występuje ona przypadkiem oddzielnie bez obudowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spuszczaj oleju. odkręc tylko filtr i zobacz o co tam chodzi. Cały olej jest w misce na dole silnika i nie sięga tam co filtr oleju .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez kapie pomiędzy blokiem a obudową filtra. Czy w VC Z18XER tez jest tam jakaś uszczelka? Jak odkręcic tą obudowę filtra od silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...