Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest CZAREKKAZ

Automat VB...

Recommended Posts

Guest CZAREKKAZ

...witam wszystkich po długiej nieobecności. Pytanie jest takie:

Czy skrzynia automatyczna w VB 1.8 16 v będzie taka sama jak w VB 2.0 16 v ???

Obie VB są z przed liftu moja jest z 96 roku ta druga z 98 roku.

Zdaję sobie sprawę że przełożenia mogą być inne ze względu na pojemność i moc silnika ale chodzi mi raczej o to czy af 20 będzie pasować zamiast af 18 ???

W mojej skończył się niestety wsteczny a drugą mam w takiej cenie ( z przebiegiem 130 000 )że nie opłaca mi się nawet rozbierać tej uszkodzonej.

Pozdrawiam i czekam na wiadomość.

Edited by CZAREKKAZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinna być ta sama czyli AF20 ale dla pewności porównaj dane ze skrzyni tu masz opis tabliczki

Please login or register to see this link.

AF22 była w 2.2 oraz 2.5V6 , AF17 w poliftowych 1.8 ( x18xe1/z18xe) a w 1.6 była AF13.

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAREKKAZ

No dzięki wielkie kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z tego co widzę w tych opisach wygląda na to że powinno być to samo - znaczy się powinna pasować.

Tak się składa że tą (AF 20) akurat mam pod ręką (blisko domu) a po drugą AF 18 musiałbym uderzyć gdzieś w polskę a tak miałbym problem z głowy:)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ty masz AF20 nie ma czegoś takiego jak AF18

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAREKKAZ

Oczywiście masz rację zasugerowałem się silnikiem i wyszło mi AF 18

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce zakładać nowego tematu, więc podepnę się pod ten:

jak jest auto zimne (czyli najczęściej po nocy z minusami) po wrzuceniu "D" auto przy większych obrotach szarpie i coś kula (domyślam się, że to olej zgęstniały)

ale dzisiaj auto w ogóle poj***ło. Wrzuciłem D (juz rozgrzany, przejechane troche) dodaje gazu, a tu toczenie się, zero zrywności. Wciskam "S" a kontrolka sie nie zapaliła. Wciskam gaz w podloge, a on dalej sie kula (praktycznie nie zmienia biegu...) czy skrzynia mi mowi "good bye" czy moze to chwilowe fochy? Poradźcie coś. Wcześniej żadnych objawów nie widziałem, nie czułem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj włączyć 1 na skrzyni jeśli ruszy normalnie to włączył ci się tryb awaryjny ( na MIDzie będzie się świecić check i komunikat a na Tidzie Wykrzyknik w kółku z ząbkami )

Ale co kula?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani TID ani MID u mnie nie działa. Sprawdzę to z pierwszego biegu. a co gdyby z 1 tez nie szedl? albo co zrobić gdy włączy się ten tryb awaryjny?

PS. Kula = toczy się auto, nie ciągnie.

PS2. Właśnie się przejechałem i skrzynia bez zarzutu. Śmiga wszystko aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

o co kaman w takim razie?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się włącza tryb awaryjny o wtedy można tylko ręcznie przełączać i wtedy to: 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg , 3 i D to 4 bieg , wsteczny to wsteczny.

Jak to się dzieje po mrozach to pewno będzie selektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ta akcja z trybem awaryjnym (o ile to to) włączył mi się pierwszy raz.

Problem z ruszeniem po nocy występuje od czasów mrozu. I jest taka sprawa, że jak jest jeszcze nie rozgrzany, to pierwsza zmiana biegu (na D) następuje na wysokich obrotach. a później już idzie.

Jaki selektor?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

"Zmulenie" automatów z rana to normalka, która trwa dosłownie chwilkę.. a chodzi o to, że komputer specjalnie tak przeciąga bieg bo olej jeszcze zimny itd itp ... w skrócie chce aby nasza skrzynia dostawała jak najmniej po tyłku... więc dba o nią ;-)

A problem z przerzucaniem biegów to coś o slekaktorze pisali chłopacy...

Please login or register to see this link.

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tryb awaryjny w mrozy to na bank selektor, wyjąłem go odrazu po pierwszym zapaleniu sie trybu awaryjnego. No i pomogło tyle że przy złożeniu wszystkiego odrazu mi sie zapaliła lampka, ale przeleciałem lewarkiem w tą i spowrotem pare razy, zgasiłem odpaliłem i jest ok po dziś dzień

P.S. Robiłem wg powyższej porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jeśli nie wyrównam blaszki, to problem nie zniknie? trzeba blaszkę wyrównać?

Kupiłem smar uniwersalny (np. do łożysk) w areozolu, bedzie dobry? (temperatura od -30 do 130)

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAREKKAZ

Generalnie tak to już jest z tymi aftomatami że z rana są lekko zamulone:) jedyny sposób na to, to poranny papierosek żeby silniczek się podgrzał i problem z głowy:)

Miałem już kilka aftomatów i ten typ tak ma chociaż w Jepie Cherokym taki problem nie występował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jako ciekawostkę podpowiem jeszcze jedną rzecz:

Przy uwalonej przepływce automat też będzie wchodził w tryb awaryjny:) kiedyś z sześciu mechaników niezależnych chciało mi naprawiać skrzynię dopiero pewien Pan inżynier specjalista od skrzyń tego typu podpowiedział mi żeby zajrzeć do przpływomierza a dopiero później szukać przyczyny gdzieś indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ten sam selektor odpowiada za swiatla wsteczne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krawczyk1980

Please login or register to see this quote.

a ja też mam problem bo niewiem czy mam wymieniać olej w skrzyni biegów jest to Vektra 1.6 16.v rok 96 i automat.niewiem co mam robić bo każdy mówi co innego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...