Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość CZAREKKAZ

Automat VB...

Polecane posty

Gość CZAREKKAZ

...witam wszystkich po długiej nieobecności. Pytanie jest takie:

Czy skrzynia automatyczna w VB 1.8 16 v będzie taka sama jak w VB 2.0 16 v ???

Obie VB są z przed liftu moja jest z 96 roku ta druga z 98 roku.

Zdaję sobie sprawę że przełożenia mogą być inne ze względu na pojemność i moc silnika ale chodzi mi raczej o to czy af 20 będzie pasować zamiast af 18 ???

W mojej skończył się niestety wsteczny a drugą mam w takiej cenie ( z przebiegiem 130 000 )że nie opłaca mi się nawet rozbierać tej uszkodzonej.

Pozdrawiam i czekam na wiadomość.

Edytowano przez CZAREKKAZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinna być ta sama czyli AF20 ale dla pewności porównaj dane ze skrzyni tu masz opis tabliczki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

AF22 była w 2.2 oraz 2.5V6 , AF17 w poliftowych 1.8 ( x18xe1/z18xe) a w 1.6 była AF13.

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość CZAREKKAZ

No dzięki wielkie kolego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z tego co widzę w tych opisach wygląda na to że powinno być to samo - znaczy się powinna pasować.

Tak się składa że tą (AF 20) akurat mam pod ręką (blisko domu) a po drugą AF 18 musiałbym uderzyć gdzieś w polskę a tak miałbym problem z głowy:)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ty masz AF20 nie ma czegoś takiego jak AF18

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość CZAREKKAZ

Oczywiście masz rację zasugerowałem się silnikiem i wyszło mi AF 18

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu, więc podepnę się pod ten:

jak jest auto zimne (czyli najczęściej po nocy z minusami) po wrzuceniu "D" auto przy większych obrotach szarpie i coś kula (domyślam się, że to olej zgęstniały)

ale dzisiaj auto w ogóle poj***ło. Wrzuciłem D (juz rozgrzany, przejechane troche) dodaje gazu, a tu toczenie się, zero zrywności. Wciskam "S" a kontrolka sie nie zapaliła. Wciskam gaz w podloge, a on dalej sie kula (praktycznie nie zmienia biegu...) czy skrzynia mi mowi "good bye" czy moze to chwilowe fochy? Poradźcie coś. Wcześniej żadnych objawów nie widziałem, nie czułem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj włączyć 1 na skrzyni jeśli ruszy normalnie to włączył ci się tryb awaryjny ( na MIDzie będzie się świecić check i komunikat a na Tidzie Wykrzyknik w kółku z ząbkami )

Ale co kula?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani TID ani MID u mnie nie działa. Sprawdzę to z pierwszego biegu. a co gdyby z 1 tez nie szedl? albo co zrobić gdy włączy się ten tryb awaryjny?

PS. Kula = toczy się auto, nie ciągnie.

PS2. Właśnie się przejechałem i skrzynia bez zarzutu. Śmiga wszystko aż miło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

o co kaman w takim razie?

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się włącza tryb awaryjny o wtedy można tylko ręcznie przełączać i wtedy to: 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg , 3 i D to 4 bieg , wsteczny to wsteczny.

Jak to się dzieje po mrozach to pewno będzie selektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ta akcja z trybem awaryjnym (o ile to to) włączył mi się pierwszy raz.

Problem z ruszeniem po nocy występuje od czasów mrozu. I jest taka sprawa, że jak jest jeszcze nie rozgrzany, to pierwsza zmiana biegu (na D) następuje na wysokich obrotach. a później już idzie.

Jaki selektor?

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

"Zmulenie" automatów z rana to normalka, która trwa dosłownie chwilkę.. a chodzi o to, że komputer specjalnie tak przeciąga bieg bo olej jeszcze zimny itd itp ... w skrócie chce aby nasza skrzynia dostawała jak najmniej po tyłku... więc dba o nią ;-)

A problem z przerzucaniem biegów to coś o slekaktorze pisali chłopacy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tryb awaryjny w mrozy to na bank selektor, wyjąłem go odrazu po pierwszym zapaleniu sie trybu awaryjnego. No i pomogło tyle że przy złożeniu wszystkiego odrazu mi sie zapaliła lampka, ale przeleciałem lewarkiem w tą i spowrotem pare razy, zgasiłem odpaliłem i jest ok po dziś dzień

P.S. Robiłem wg powyższej porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli nie wyrównam blaszki, to problem nie zniknie? trzeba blaszkę wyrównać?

Kupiłem smar uniwersalny (np. do łożysk) w areozolu, bedzie dobry? (temperatura od -30 do 130)

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość CZAREKKAZ

Generalnie tak to już jest z tymi aftomatami że z rana są lekko zamulone:) jedyny sposób na to, to poranny papierosek żeby silniczek się podgrzał i problem z głowy:)

Miałem już kilka aftomatów i ten typ tak ma chociaż w Jepie Cherokym taki problem nie występował

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jako ciekawostkę podpowiem jeszcze jedną rzecz:

Przy uwalonej przepływce automat też będzie wchodził w tryb awaryjny:) kiedyś z sześciu mechaników niezależnych chciało mi naprawiać skrzynię dopiero pewien Pan inżynier specjalista od skrzyń tego typu podpowiedział mi żeby zajrzeć do przpływomierza a dopiero później szukać przyczyny gdzieś indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ten sam selektor odpowiada za swiatla wsteczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krawczyk1980

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a ja też mam problem bo niewiem czy mam wymieniać olej w skrzyni biegów jest to Vektra 1.6 16.v rok 96 i automat.niewiem co mam robić bo każdy mówi co innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×