Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest fxmind

Blokowanie skrzyni

Recommended Posts

Guest fxmind

Witam!

Od jakiś 2 miesięcy mam coraz poważniejsze problemy z wrzucaniem biegów. Z początku nie wchodziła 1 , potem i 2 a teraz już dochodzi do tego że czasem ŻADNEGO biegu nie da się wbić. Co ciekawe problem występuje jak już się trochę pojeździ, głównie na postoju.

Ostatnio mechanik zasugerował, że może to być sprzęgło. Przy następnym zblokowaniu wyłączyłem silnik i ... bieg wbił się bez żadnego problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Więc obawiam że to sprzęgło (dodam,że auto ma 204 tys. przebiegu,nie wiem kiedy ostatni raz było zmieniane). Ale nie jest tak źle, żeby przy zapalaniu na biegu i wciśniętym sprzęgle auto poruszyło się do przodu.

Czytałem tu na forum, że problem z wysprzęglaniem może być przez płyn hamulcowy - ten chyba nie jest w za dobrym stanie - więc ok - pójdzie do wymiany. Jaka może być jeszcze przyczyna ?

A jeśli najgorsze - sprzęgło do wymiany, to w tym wypadku trzeba cały komplet zmienić (tarcza+docisk+wysprzęglik) ? Jaka wg Was powinna być cena tej usługi i jakiej firmy sprzęgło polecacie ? (cena/jakość)

(a tak na marginesie - olej w skrzyni. mechanik powiedział, że się nie wymienia :] Ale widziałem na kanale zacieki z oleju na skrzyni (może z silnika?). Polecacie zmienić mimo wszystko ? )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

najpierw zrób regulacje biegów może pomoże jak masz wycieki zeskrzyni to zobacz czy masz olej dolewa sie tylko ,co do sprzegła to luk tarcza docisk ,wysprzeglik to zobaczysz jak zdejmiesz bo kosztuje z 500zł i nie trzeba zawsze wymieniac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Byłem już z tym u mechanika, dokręcił coś (jakieś luzy były). I trochę "szybciej" się wbijają. Ale na wyłączonym silniku biegi wchodzą naprawdę w zupełności zadowalająco więc to chyba nie regulacja :/ Dodam że sprzęgło łapie dość twardo, jak obroty silnika nie są zsychronizowane z wbitym przełożeniem/prędkością to prawie zawsze szarpnie autem nawet jak się powoli sprzęgło puszcza. To oznacza że tarcza/docisk są zużyte czy przeciwnie - w miarę nowe ale niskiej jakości ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odpowietrzanie sprzegła może zleć mechanikowi albo zrób to sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Please login or register to see this quote.

Czyli to nie jest równoznaczne z prawidłową wymianą płynu hamulcowego ? Osobno się odpowietrza układ hamulcowy i osobno od sprzęgła :> ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrznik sprzęgła zobaczysz na przewodzie który prowadzi do skrzyni z lewej strony poniżej akumulatora.

Wygląda jak odpowietrznik w hamulcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Wymieniony płyn hamulcowy (który podobno był w złym stanie), odpowietrzone oba układy. W drodze powrotnej skrzynia działała prawidłowo. Ale to jeszcze za krótko by stwierdzić, napisze po tygodniu. Pozytywnym zaskoczeniem była znaczna poprawa "mocniejszego" hamowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Odpowietrzenie pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dragonwlkp

A jak sie odpowietrzA? orientujesz sie moze czy da sie to zrobic samemu?

Ile Cie kosztowalo te odpowietrzenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

prosze wycinek z Sam Naprawiam

cd i sprzęgło

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Pomóżcie bo już siły do tego nie mam, problem powoli wracał aż wrócił do tego samego stopnia... Bieg 1 się często blokuje i trzeba wbijać na siłę. 2 podobnie ale mniej. Ostatnio zdarzyło się, że na biegu 2,3 w skrzyni lekko chrupło i drgnięcie przeniosło się na lewarek. Było auto u mechanika i stwierdził że sprzęgło raczej jest ok.(No tarcza się nie ślizga, można ostro ruszać z piskiem opon) Miał lub ma ktoś podobny problem?

Dodam, że miałem zmieniany olej w skrzyni, było coś regulowane między lewarkiem a skrzynią a zmiana płynu hamulc.+odpowietrzenie pomogło w jakimś stopniu na chwile.

Edited by fxmind

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

a może pompa sprzegłą się zawiesza

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może wybierak skrzyni lub na lewarku masz luzy .. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

zobacz jeszcze czy plastikowy trzpień przy skrzyni ma luzy,jak się wyrobił to biegi wchodzą jakby chciały a nie mogły

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

Przypominam, że przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez najmniejszego problemu. Więc chyba te luzy na trzpieniu nie mają na to wpływu? Wydaje się że bardziej prawdopodobna np ta pompa sprzęgła. lub wysprzęglik(oby nie) lub synchronizatory (tym bardziej lepiej nie :/ ). W książce "sam naprawiam" jest trochę o tarczy sprzęgła i docisku jeśli nie wchodzą biegi... Tylko nie do końca widzę związek. Pomogło komuś zmienić tarcze+docisk na taki problem ? Lub pompę sprzęgła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

miałem to co ty kiedyś biegi przy wyłączonym silniku wchodziły super a na odpalonym bardzo ciężko potrafiły zgrzytać nie szło wrzucić jedynki wymieniłem pompke od sprzęgła bo tak kazał mechanik i działa super. a miałem tak jak ty i tydzień potrafiły ładnie wchodzić a później znowu lipa. po wymianie w moim przypadku problem nigdy nie wrócił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fxmind

super, takiej odpowiedzi szukałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie właśnie czasami tez biegi chodzą jak po maśle, a czasami to na każdych światłach jest problem. Ale mimo problemu z tą pompką nie ubywało Ci płynu hamulcowego? bo mnie nie ubywa. I jaką pompkę kupiłeś, oryginalną czy zamiennik ?

Please login or register to see this link.

jeżeli wymiana nie jest trudna/czasochłonna to może warto by sprawdzić na zamienniku ?

Edited by fxmind

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

kupiłem pompkę firmy ,,krzak,,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i działa super stan płynu był w normie

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest k_gajewski_82

Witam

Od jakiegos czasu mam problem ze skrzynią biegów. Podczas jazdy w pewnym momencie gdy chce zmienic bieg np. z 1 na 2 lub 2 na 3 blokuje mi sie skrzynia biegów i nie mogę wrzucic zadnego biegu. Musze sie zatrzymac, "rozruszac" skrzynie, przewaznie biegi wchodza b. ciezko. Po pewnym momencie ruszam i problem znika. BYlem z tym u mechanika ale za bardzo nie wiadomo co to moze byc. Lewarek oraz skrzynia biegów byla juz regulowana ale to za bardzo nie pomoglo. Biegi chodzą luzniej ale problem powraca. Poduszki wszystkie sa sprawne. Macie pomysl co moze byc nie tak? Z gory dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego jaką masz skrzynie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest k_gajewski_82

Skrzynie F18 WR. Ogolnie to diesel 1.7 cdx, rocznik 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to plastikowy łącznik na wybieraku skrzyni lub te trzpienie (kołki co je trzymają)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest k_gajewski_82

Byłem dzis u mechanika. Wybierak jest w porzadku, zaden z elementów nie jest uszkodzony. Niestety w oleju znaleziono drobne opilki zelaza. Wg mechanika skrzynia jest juz dosc stara i prawdopodobnie trzeba bedzie ja wymienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...