Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość fxmind

Blokowanie skrzyni

Polecane posty

Gość fxmind

Witam!

Od jakiś 2 miesięcy mam coraz poważniejsze problemy z wrzucaniem biegów. Z początku nie wchodziła 1 , potem i 2 a teraz już dochodzi do tego że czasem ŻADNEGO biegu nie da się wbić. Co ciekawe problem występuje jak już się trochę pojeździ, głównie na postoju.

Ostatnio mechanik zasugerował, że może to być sprzęgło. Przy następnym zblokowaniu wyłączyłem silnik i ... bieg wbił się bez żadnego problemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Więc obawiam że to sprzęgło (dodam,że auto ma 204 tys. przebiegu,nie wiem kiedy ostatni raz było zmieniane). Ale nie jest tak źle, żeby przy zapalaniu na biegu i wciśniętym sprzęgle auto poruszyło się do przodu.

Czytałem tu na forum, że problem z wysprzęglaniem może być przez płyn hamulcowy - ten chyba nie jest w za dobrym stanie - więc ok - pójdzie do wymiany. Jaka może być jeszcze przyczyna ?

A jeśli najgorsze - sprzęgło do wymiany, to w tym wypadku trzeba cały komplet zmienić (tarcza+docisk+wysprzęglik) ? Jaka wg Was powinna być cena tej usługi i jakiej firmy sprzęgło polecacie ? (cena/jakość)

(a tak na marginesie - olej w skrzyni. mechanik powiedział, że się nie wymienia :] Ale widziałem na kanale zacieki z oleju na skrzyni (może z silnika?). Polecacie zmienić mimo wszystko ? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

najpierw zrób regulacje biegów może pomoże jak masz wycieki zeskrzyni to zobacz czy masz olej dolewa sie tylko ,co do sprzegła to luk tarcza docisk ,wysprzeglik to zobaczysz jak zdejmiesz bo kosztuje z 500zł i nie trzeba zawsze wymieniac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Byłem już z tym u mechanika, dokręcił coś (jakieś luzy były). I trochę "szybciej" się wbijają. Ale na wyłączonym silniku biegi wchodzą naprawdę w zupełności zadowalająco więc to chyba nie regulacja :/ Dodam że sprzęgło łapie dość twardo, jak obroty silnika nie są zsychronizowane z wbitym przełożeniem/prędkością to prawie zawsze szarpnie autem nawet jak się powoli sprzęgło puszcza. To oznacza że tarcza/docisk są zużyte czy przeciwnie - w miarę nowe ale niskiej jakości ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A odpowietrzanie sprzegła może zleć mechanikowi albo zrób to sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli to nie jest równoznaczne z prawidłową wymianą płynu hamulcowego ? Osobno się odpowietrza układ hamulcowy i osobno od sprzęgła :> ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik sprzęgła zobaczysz na przewodzie który prowadzi do skrzyni z lewej strony poniżej akumulatora.

Wygląda jak odpowietrznik w hamulcach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Wymieniony płyn hamulcowy (który podobno był w złym stanie), odpowietrzone oba układy. W drodze powrotnej skrzynia działała prawidłowo. Ale to jeszcze za krótko by stwierdzić, napisze po tygodniu. Pozytywnym zaskoczeniem była znaczna poprawa "mocniejszego" hamowania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Odpowietrzenie pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

A jak sie odpowietrzA? orientujesz sie moze czy da sie to zrobic samemu?

Ile Cie kosztowalo te odpowietrzenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

prosze wycinek z Sam Naprawiam

cd i sprzęgło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Pomóżcie bo już siły do tego nie mam, problem powoli wracał aż wrócił do tego samego stopnia... Bieg 1 się często blokuje i trzeba wbijać na siłę. 2 podobnie ale mniej. Ostatnio zdarzyło się, że na biegu 2,3 w skrzyni lekko chrupło i drgnięcie przeniosło się na lewarek. Było auto u mechanika i stwierdził że sprzęgło raczej jest ok.(No tarcza się nie ślizga, można ostro ruszać z piskiem opon) Miał lub ma ktoś podobny problem?

Dodam, że miałem zmieniany olej w skrzyni, było coś regulowane między lewarkiem a skrzynią a zmiana płynu hamulc.+odpowietrzenie pomogło w jakimś stopniu na chwile.

Edytowano przez fxmind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

a może pompa sprzegłą się zawiesza

Edytowano przez maurycy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może wybierak skrzyni lub na lewarku masz luzy .. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

zobacz jeszcze czy plastikowy trzpień przy skrzyni ma luzy,jak się wyrobił to biegi wchodzą jakby chciały a nie mogły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

Przypominam, że przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez najmniejszego problemu. Więc chyba te luzy na trzpieniu nie mają na to wpływu? Wydaje się że bardziej prawdopodobna np ta pompa sprzęgła. lub wysprzęglik(oby nie) lub synchronizatory (tym bardziej lepiej nie :/ ). W książce "sam naprawiam" jest trochę o tarczy sprzęgła i docisku jeśli nie wchodzą biegi... Tylko nie do końca widzę związek. Pomogło komuś zmienić tarcze+docisk na taki problem ? Lub pompę sprzęgła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

miałem to co ty kiedyś biegi przy wyłączonym silniku wchodziły super a na odpalonym bardzo ciężko potrafiły zgrzytać nie szło wrzucić jedynki wymieniłem pompke od sprzęgła bo tak kazał mechanik i działa super. a miałem tak jak ty i tydzień potrafiły ładnie wchodzić a później znowu lipa. po wymianie w moim przypadku problem nigdy nie wrócił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość fxmind

super, takiej odpowiedzi szukałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie właśnie czasami tez biegi chodzą jak po maśle, a czasami to na każdych światłach jest problem. Ale mimo problemu z tą pompką nie ubywało Ci płynu hamulcowego? bo mnie nie ubywa. I jaką pompkę kupiłeś, oryginalną czy zamiennik ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jeżeli wymiana nie jest trudna/czasochłonna to może warto by sprawdzić na zamienniku ?

Edytowano przez fxmind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

kupiłem pompkę firmy ,,krzak,,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i działa super stan płynu był w normie

Edytowano przez maurycy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość k_gajewski_82

Witam

Od jakiegos czasu mam problem ze skrzynią biegów. Podczas jazdy w pewnym momencie gdy chce zmienic bieg np. z 1 na 2 lub 2 na 3 blokuje mi sie skrzynia biegów i nie mogę wrzucic zadnego biegu. Musze sie zatrzymac, "rozruszac" skrzynie, przewaznie biegi wchodza b. ciezko. Po pewnym momencie ruszam i problem znika. BYlem z tym u mechanika ale za bardzo nie wiadomo co to moze byc. Lewarek oraz skrzynia biegów byla juz regulowana ale to za bardzo nie pomoglo. Biegi chodzą luzniej ale problem powraca. Poduszki wszystkie sa sprawne. Macie pomysl co moze byc nie tak? Z gory dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego jaką masz skrzynie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość k_gajewski_82

Skrzynie F18 WR. Ogolnie to diesel 1.7 cdx, rocznik 96.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może to plastikowy łącznik na wybieraku skrzyni lub te trzpienie (kołki co je trzymają)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość k_gajewski_82

Byłem dzis u mechanika. Wybierak jest w porzadku, zaden z elementów nie jest uszkodzony. Niestety w oleju znaleziono drobne opilki zelaza. Wg mechanika skrzynia jest juz dosc stara i prawdopodobnie trzeba bedzie ja wymienic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×