Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Paczkin

Silnik-"nowy" czy remont?

Recommended Posts

Guest Paczkin

Witam,

chciałbym się poradzić ponieważ ostatnio w czasie jazdy gdy "puszczałem" gaz mój "Opelek" wydawał dziwne dźwięki -> zbliżone do "terkotania" jakie powstaje gdy przyłożymy coś do łopatek wiatraka. Odgłos ten się nasilał. Odwiedziłem mechanika, który stwierdził, że panewka/i odmówiły posłuszeństwa. Zaproponował dwa warianty: remont silnika, który obejmuje szlifowanie - wariant drogi (podobno) lub wymiane silnika na "nowy" szrot - wariant tańszy..

W związku z tym moje pytanie czy przy tym rodzaju awarii silnika lepiej zrobić remont czy wstawić nowy silnik?

za odpowiedzi z góry dziękuje,

Paczkin

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zalezy iel masz na to kasy i ile chcesz jezdzic autem.

Jak masz wiecej kasy i auto na dluzej remont.

Jak na szybko to kup drugi ale zeby nie okazal sie w podobnym stanie jak twoj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest t22v

Jak wsadzisz siano w ten silnik i zrobisz go jak należy to wiesz czym będziesz jeździł i będzie to pewniejsza inwestycja... O ile jest jeszcze co remontować????

A kupić nowy to może i tańszy koszt...ale skąd wiesz co kupisz i w ogóle;>?? Chyba większe ryzyko jak dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xspeed, niekoniecznie, jesli dobrze poszukac i najlepiej z pewnych rak kupic silnik to taniej to wyjdzie niz naprawa i tez mozna tym jeszcze dlugo pojezdzic.

Wazne aby wiedziec co kupujesz i od kogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szlif wału, panewki i uszczelki to nie jest taki wielki koszt. plus oczywiście robocizna. Ja bym Ci radził zrobić swój silnik. Juz wiesz co w nim siedzi a po remoncie będziesz pewny na 100 %.

Mój się zatarł na korbach na 1 i 4 cylindrze i też rozważałem co zrobić. Kupić czy remontować. Postawiłem na remont i nie żałuje. Z tym że ja sam sobie robiłem więc robocizna ki odeszła.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duke Tu masz racje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A kolega ma 1.8 wiec przy zmianie silnika jest mozliwosc wstawienia 2.0 (czyzby delikatny tuning)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale pozostanmy przy 1.8

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jesli sie wie co kupuje i od kogo to jasne ze lepiej kupic drugi silnik.Jesli ma sie kupic jakis z allegro z "oryginalnym" przebiegiem co lezy za magazynem to wole robic swoj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

a ja sie podepne pod temat czy wymiana panewek bez szlifu cos da i wymiana pierscieni bez szlifu na cylindrach czy jak orginalne założe bedzie dobrze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Małolat

Please login or register to see this quote.

Ja bym się chyba nie bawił w remonty, za dużo roboty i kasy. Zresztą według mnie remontowany silnik to już nie to samo co składany fabrycznie. Tylko żeby właśnie było pewne, że drugi motor jest w dobrym stanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie kombinuj i nie baw się w pół środki. jak masz już remontować silnik to zrób to dobrze i dokładnie. Sam wiesz ile z tym roboty jest a i wtedy będziesz pewny silnika w 100% i będzie jeździł kolejne 300 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

a jak zrobie szlify tuleji tłokowych czy musze tłoki wieksze dawac pod szliw i czy jak mi to zrobia to bede wiedział jakie pierścionki i panewki ?? i czy jest łatwo do dostac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rysiek571

wszystko zależy od funduszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po szlifie musisz zmienić tłok na większy i pierścienie. Czasem jak cylinder jest mocno zniszczony odrazu obi się 2 szlif. Ale to już oceni fachowiec. Musisz wiec zmienić wszystko bo nie będzie kompresji trzymał i cały zabieg nie będzie miał sensu.

Jaki masz przebieg???

Dużo oleju bierze???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

230 tyś,oleju to trudno powiedziec bo mam wycieki dwa z pod porywy rozrzadu i z pod czujnika oleju jest za zimno żeby to robic teraz

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie tez zastanawiam sie czy kupić silnik czy remontować stary . przebieg mam bogaty bo 330 tys w sumie chodzi jeszcze całkiem całkiem ale bierze dużo oleju . Najwięcej przy dynamicznej jeździe i pod duże wzniesienia . 5 litrowy baniak oleju mam na 1,5 misiąca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

masakra dużo bierze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> ale to może wina uszczelniaczy na trzonkach zaworowyc,jak oleju nie wyrzuca po za silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

od zera to nie bedzie szedł chyba że chcesz to jakis dobry spec skasuje go ,remont generalny szlify na wale nowe panewki szlify na tulejach tłokowych nowe tłoki pierścienie remont głowicy nowe uszczelki itp , to ok 3 ,4 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuuu to chyba lepiej kupic uzywke , taniej ale w sumie pewniej jest zrobić remont . A orientujecie się jaki czas nad tym mechanikom zchodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pawko29

Kolego "turbo" mam do Ciebie pytanie jak wyjmowałeś silnik aby dostać sie do wału i go byciągnąć? góra czy dołem?

Edited by Pawko29

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

najlepiej jest silnik dołem wyjąc ,ale mozna go nie wyjmowac żeby wał wyjać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pawko29

A możesz mi troszke podpowiedzieć jak to zrobić bo kobowody mam odkręcone i zostawiłem, co trzeba jeszcze rozebrać zebym za duzo nie rozkrecił

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mojego znajomego ostatnio w astrze poszedł rozrząd głowica wymagała roboty no i wiadomo uszczelki itd.. koszt remontu były dość duże warsztat który to rozbierze drugi który to zregeneruje itd. pojechaliśmy na szrot silnik cały z osprzętem kolektory pompa cały kompletny z astry 94r za 400zł przełożenie 300zł czyli całą robocizna koleś tylko wyciągnął kasę z kieszenie i w 1 dzień miał gotowa astrę oczywiście silnik został sprawdzony przed zamontowaniem i był z pewnego źródła

także remont pewnie by go więcej wyniósł i czasu i gotówki stary silnik oczywiście jest do remontu lub do odsprzedania i kasa do odzyskania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...