Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest malin3537

Ciśnienie w zbiorniku z płynem chodzącym

Recommended Posts

Guest malin3537

Witam autko 1,7 TD isuzu mam taką przypadłość po przejechaniu kilku kilometrów i próbie odkręcenia korka od płynu chłodniczego jest takie ciśnienie że krople płynu wylatują. Czy ktoś miał taką sytuacje co to może oznaczać, gdzieś usłyszałem że może to mieć związek z nieszczelną uszczelką pod głowicą. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Modestu

Please login or register to see this quote.

To sa nadcisnieniowe uklady chlodzenia,wiec bedzie w nich cisnienie zasadniczo od ok 1 bar do ok 1.5 bar.

Krople wylatuja bo pewnie na rozgrzanym silniku odkrecasz szybko korek zbiorniczka.

Mysle ze nie masz sie czym przejmowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolnie zasada jest taka ze nie odreca sie korka na rozgrzanym silniku, to ponujące w ukladzie cisnienie powyzej atmosfrycznego powoduje wzrost temp w której płyn wrze, odkrecenie powoduje wyrównanie cisnienia i punkt wrzenia przenosi sie do temp odpowaidającej cisnieniu atm:) i zaczyna odrazu sie gotować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malin3537

No ok rozumie ale to dla czego mój mechanik jest zaniepokojony tym, on twierdzi że zawory wytwarzają takie ciśnienie poprzez nieszczelną uszczelke.A wszystko zaczeło się od tego że wyciekł mi płyn chłodniczy nie przejechałem zbyt daleko kilkaset metrów od kiedy się zoriętowałem, okazało się że mam dwa nieszczelne węże już jest ok ale jeszcze mam do wymiany jeden jest dość drogi ok 300 zł nie wiem jaki bo się nie znam może wy wiecie o jaki chodzi.I może wiecie jak ja moge sprawdzić czy jest nieszczelna ta uszczelka jakie powinny być obiawy.

Edited by malin3537

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jasiuvectra

Please login or register to see this quote.

Przecież to jest normalne,czym sie przejmujesz ? zawsze ciśnienie jest jak sie auto nagrzeje

A jeśli masz nieszczelnośc głowicy to woda będzie w oleju, można to zauważyć na korku od wlewu oleju będzie tam tworzył się taki majonez

Edited by Jasiuvectra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malin3537

A co z tym wężykiem wiecie o jaki chodzi jest może jakiś zamiennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja rozumieM

TY rozumieSZ

on ona ono rozumiE

Wybaczcie ale nie mogłem sie powstrzymać, az wypala oczy to rozumiĘ...

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakąs fotkę zrób albo numer katalogowy spisz.

Nie sądzę, zeby były zamienniki takich rzeczy.

Jeśli to prosty wąż to można coś dobrać o tej samej średnicy wewnetrznej, jak nie to zostaje szrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malin3537

Please login or register to see this quote.

Sprawdziłem ten korek żadnego majonezu nie mam olej jest normalny ciemny jak olej silnikowy.Piszę o tej sprawie bo nie wiem czy mój mechanik nie chce wyciągnąć kasy ode mnie.Fakt kupiłem ten samochód od kolegi z pracy a drugi kolega jest mechanikiem i teraz otworzył warsztat i on od początku zajmował się tym samochodem jak miał jeszcze tamten robił mu rozrząd i wszystkie naprawy może kiedyś coś zobaczył nie wiem już sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jasiuvectra

Please login or register to see this quote.

Ja bym się nie przejmował,skoro masz czysty olej to i uszczelka dobra jest.Zresztą uszczelkę jak ma wydmuchać to wydmucha od razu i na pewno to zauważysz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A i jeszcze jedno muszę powiedzieć że kiepski silnik ci się trafił w tej vectrze ;/ 1.7 Isuzu nie był zbyt udany.Z Diesli najlepsza 2 litrówka była w VB

Edited by Jasiuvectra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest realkrys

Witam!!!

Przestudiuj sobie mój temat... tez mi sie zaczelo od znikania plynu...

Please login or register to see this link.

miłej lektury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu się mylisz. U mnie trochę to trwało zanim wydmuchało całkowicie, i z 3tys kilometrów zdążyłem jeszcze zrobić od pierwszych podejrzeń że uszczelka nie domaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest realkrys

zgodze sie z wityk-iem

ja zrobilem z 10000 od pierwszych ubytkow plynu zanim zaczelo znikac w zatrwazajacym tempie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest glut84

czesc koledzy podepne sie do tematu opisalem go szczegulowo na forum a teraz skrut auto nie grzeje mi w srodku uklad sie zapowietrza a olej czysciutki i plyn tez bez zanieczyszczen czy to uszczelka prosze o pomoc silnik 1.7 isuzu czekam sory za bledy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest malin3537

Please login or register to see this quote.

A ile kosztowała naprawa uszczelki.

a tu fotka z tym wężem to ten gruby czarny jest widoczna sztukowanie.

Please login or register to see this attachment.

Edited by malin3537

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak cena przy 1.7 ale w x25xe miałem:

Głowica (docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie) - 350zł za dwie - naprawdę taniocha, musisz dobrze szukać takiej ceny

uszczelka głowicy 2x58 = 116 (elring)

uszczelka kolektora wydechowego 2x22 = 48 (reinz)

uszczelki kolektorów dolotowych = okolo 150zł miałem wcześniej zakupione

simering wałków rozrządu 4x10 = 40 (elring)

uszczelka pokrywy zaworów 2x38 = 76 (reinz)

oringi pokrywy zaworów 16x1 = 16 (elring)

komplet śrub głowicy 2x43 = 86 (elring)

wychodzi około 880

Do tego nowy płyn do chlodnicy, olej oraz filtr oleju, no i rozrząd (obowiązkowo nowy pasek)

czyli mi wyszło około 1500

a pewnie gdzieś drugie tyle zostawiłem w kieszeni robiąc to samemu

Ale u mnie to x25xe i koszty x2 to myślę że w częsciach w tych 800 zł powinieneś się zmieścić a robota to juz nie mam pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio robilismy u kumpla w RN lagunie uszczelke, zmiescił sie w 500zł.

Głowice mu robili, planowanie 40zł

Sprawdzenie cisnienia, wyszło po ok 80 prcent na kazdym, tak ze nie było sensu tego robic, plus uszczelka.

Rozrzadu nie zmienia sie przy zmianie uszczelki, chyba ze komus zbliza sie wymiana tak czy inaczej, w innych przypadkach rozrzadu sie nie zmienia, bo nie ma takiej potrzeby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...