Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Gość Meexi

emergency zamarznięty diesel

40 postów w tym temacie

Koledzy tak jak w temacie potrzebuje szybkiej rady jak odmrozić dieselka. mam Viki 2.2 TDI , akumulator cos kręci , ale pojawia się kontrolka rezerwy, a paliwa bylo prawie pełno wiec zakładam , ze sie parafina wytrąciła i fura nie ma co wciągnąć.

Nie zdążyłam wymieszać ani z benzyna, ani innym specyfikiem więc teraz potrzebuje rady jak ją delikatnie obudzić. Czy wystarczy wstawić w ciepłe miejsce? Od razu filtr wymieniać czy jest szansa , że jakoś wróci do normy jak dostanie normalnej temp? Jest sens probować odpalać z kabli ,czy raczej trzeba ogrzac fure?

Podpowiedzcie cos...potrzebuje mojej furki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

 Jak kręci i nie zapala to nie ma co z kabli próbować, choć jak masz pod ręką to warto spróbować. Wstawienie na jakiś podziemny parking albo najlepiej u kogoś w domu powinno pomóc, nawet teraz nie zaszkodzi wlać jakiegoś STP, albo Flaszke denaturatu. 

Edytowano przez el_ryba
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytałam troche o wlewaniu denaturatu i nie chce jej wiecej krzywdy zrobić niz pomoc, podobno po denaturacie twardnieja i moga kruszyc sie przewody. Nie wiem czy dolanie czegokolwiek pomoze skoro juz jest po fakcie...no bo dopoki nie zapali to sie to wszystko nie wymiesza...moze jakis sterumien cieplego powietrze jej zaaplikować na filtr...ehhh diselki

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Jeśli masz warunki to spróbuj podgrzać filtr paliwa np suszarką do włosów. A potem pomóż jej odpalić, też przy pomocy ciepłego powietrza. Należy odpiąć filtr powietrza i podczas odpalania puszczać ciepłe powietrze również np z suszarki. Niestety musisz mieć kogoś do pomocy.

Albo drastycznie samostart psikać.

Jak to nie da rady to trzeba do ciepła samochód wstawić i tyle.

Kiedyś widziałem na shellu specyfik "odmrażacz paliwa", ale jak działa, i czy działa, to nie wiem.

Edytowano przez wma
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Oby tylko nie skończyło się jak tutaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez 1andy1
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nie straszcie mi i tak serce peka jak słysze te wszystkie zgrzyty w silniczku, a boje sie cos drastycznego zrobić bo te silniki...delikatne podobno, ale czekac na ocieplenie to do wiosny można bo nic sie nie zapowiada na duzy skok temp, a ropa pewnie nie wroci tak latwo do swojej konsystencji nawet jak kilka stopni wyzej bedzie

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Ogrzać całe autko najlepiej w jakimś ogrzanym garażu a później dolać SKYDDa ew pokusić się o wymianę filtra paliwa .

Edytowano przez zamela
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do garażu gdzie jest przynajmniej te pare stopni na plusie.

Odmrożenie samego filtru paliwa i krcenie nic nie da zapowietrzy sie jeśli zamarzło w przewodach. (nie wiadomo gdzie zamarzło)

Jak postoi w garazu i zapali podjedź na stację i zalej do pelna czymś zimowym powinno byc ok.

Ja osobiście nic do paliwa nie dolewam . ON na stacjach paliw jest gotowa miesznką na zimę.

p.s.

jeśli filtru na zimę nie wymieniałaś pora to właśnie uczynić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Sholowac auto do jakiegos ogrzewanego pomieszczenia i pozostawiac na 24h,

lub dodac dodatków i moze z 5% benzyny, chociaż na związanie wydzielonej parafiny nie ma już mocnych i nic tak naprawde nie pomoże, ale mozna spróbowac wykręcic filtr paliwa i wkręcic nowy z zalany świeżym paliwem, dodatkowo doładować wcześniej aku i przy odpalaniu psiknąc PLAKiem w dolot powietrza za filtrem, jak odpali to dotankowac porządnego zimowego ON, np Diesel Gold na Statoil, bo na paliwie w baku auto może, a raczej nie będzie pracować jak trzeba.

Edytowano przez Hołek
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a gdyby tak wymieszać troche ropy z tym specyfikiem na niezamarzanie, autko postawić w cieple a rope gdzies przy jakims karloryferze np zeby mocno sie zagrzala i takiej mieszanki wlac do zbiornika ? Moze jak sie autkiem pobuja to pusci od takiej cieplej ropy? A co do filtra to wymieniany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> kobieta...ale nie blondynka , dbam o furke jak moge

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł z wlaniem cieplejszej ropki + autko na troche w ciepłym , pozniej pobujac i powinno byc oK .

Ja mam w baku letnie paliwo i dzisiaj rano mialem wielki problem ale jakos sie udalo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oj biedactwo...tylko na zaciąg nie próbuj bo są i tacy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w czwartek ma być znacznie cieplej - rozmarznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już nawet to nie musi być jakas specjalnie ciepla ta nowa ropka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko żeby tamta w baku rozmarzła a ta co wlejesz była zimową mieszanką i powinno być ok. powodzenia

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paliwo to nie woda i nie tak to działa. Jak odpalisz to już pójdzie i wtedy dolejesz coś do paliwa. Miałem kiedyś letnie paliwo w C15 temperatura spadła i nie odpaliłem. Zrobiłem to co napisałem powyżej i odpaliłem. A potem jak masz pełno to trzeba trochę pojeździć i coś dolać i może nie będzie problemów ale gwarancji nie daje. Ja wtedy miałem mało paliwa i zalałem zimowe paliwo i było OK.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wlewać do diesla benzyny ani denaturatu. Najlepiej wcześniej dolać preparatu typu SKYDD z BP lub tankować w okresie zimowym na markowych stacjach - wszystkie w zimie mają paliwo doprawione dodatkami.

A jak garażu nie ma żeby auto ogrzać na kilka godzin to dmuchanie suszarką niewiele da. Kiedyś rozpalało się ognisko pod dostawczakiem i po zagrzaniu odpalał. Pozostaje odczekać, aż temperatura się podniesie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zależy ile jest jeszcze tego starego paliwa bo jak z pół baku to faktycznie bez specyfików się nie obejdzie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skydd - ja najbardziej. Litrowa flaszka kosztuje 30 zł, lejemy go 50 ml na zbiornik paliwa. Tyle, że lejemy go PRZED a nie PO. Właśnie po to aby uniknąć takich problemów.

Holowanie na zaciąg przy tak niskich temperaturach i próba uruchomienia w takich warunkach jest bez sensu z przyczyn technicznych (smarowanie !!!).

Jedyna BEZPIECZNA rada - postawić autko w garażu czy serwisie na dobę, oczywiście ogrzewanym, dolać skydda i ewentualnie trochę Mixolu, to nie zaszkodzi...

Jeśli już uda się uruchomić silnik to pojeździć trochę, niech ta mieszanina z baku dotrze do silnika przez filtr paliwa. Po kilkunastu/kilkudziesięciu km wymienić filtr paliwa i będzie ok.

Paliwo nie zamarzło w baku, jeśli już to gdzieś gdzie przepływ jest najmniejszy ale może to być zarówno gdzieś w przewodach paliwowych (pod podłogą), może gdzieś w okolicy filtra, może przy sztywnych przewodach między pompą a wtryskiwaczami bądź w samej pompie - trzeba mieć czujność podczas odpalania samochodu - zwracać uwagę na to co się dzieje podczas uruchamiania silnika.

W "mądrych książkach" piszą, że nasze diesle Vectry B i C (2,0 DTI i 2,2 DTI) jeśli jeżdżą na półsyntetyku (większość z nas jeździ na takim oleju) to w przypadku, kiedy temperatura otoczenia spada poniżej 20 stopni (przy gruncie jest zazwyczaj jeszcze chłodniej a miska olejowa i pompa oleju są około 20 cm nad ziemią) należy na ten okres skrajnego chłodu wymienić olej silnikowy na syntetyczny (5W bądź nawet 0W) ze względów bezpieczeństwa i ochrony silnika (hydraulika). Nie ma co się sugerować, że się silnik rozszczelni, że pojawią się wycieki i tak dalej bo nic się takiego nie stanie. Wycieki mogą się pojawić właśnie dlatego, że olej jest zbyt gęsty czy wręcz zżelowany, a silnik nim się zagrzeje to pompa pracuje prawie na sucho nie mówiąc już o smarowaniu silnika w ogóle. Po ustatkowaniu się temperatury należy wymienić olej silnikowy na właściwy wraz z filtrem.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem co kolega Pszczółka kręci ale za Boga nie chce zapalić a co do SKYDA to sie nie wypowiadam,kupiłem w sklepie motoryzacyjnym, przy każdym tankowaniu dolewałem, a i tak zamarzła ropka a skyd leżacy w samochodzie zamienił sie w galarete i co tu robić????

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

jeżeli paliwo zamarzło gdzieś w układzie to najlepszym rozwiązaniem będzie wstawienie auta do ogrzewanego garażu na kilka godzin, innej opcji raczej nie :34:

Edytowano przez matrox
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Należy jeszcze zadać pytanie czy to wina paliwa? No chyba, że ktoś nie jeździł od lata. Ale przecież teraz na wszystkich stacjach jest zimowe paliwo. Świece i akumulator. Przerabiałem to. U mnie był a właściwie jest problemem akumulator (dzisiaj już cieplej i pali ok) u kolegi świece. Przed wymianą nie mógł odpalić po wymianie pali jak nówka. Naprawdę wątpię w paliwo.

Galareta jest w porządku przeczytaj kartkę na specyfiku. Ja mam depresator z Shella i też miałem galaretę.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

samochód stał 24 h w ciepłym pomieszczonku a viki a ni nie chce rechnąć akumulator nówka i kreci jak nie wiem wykreciłem przewody przy wtryskach a paliwo nie za bardzo leci. CZYŻby pompa nie podawała???

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A po co odkręcasz przewody wtryskowe?

Odpal metodą "na plaka". Zdejmij wąż dochodzący do kolektora ssącego i psikaj plakiem, druga osoba odpala. Jak silnik zaskoczy załóż wąż. Jeśli odpali w ten sposób to w zasadzie można mieć pewność, że jest zapowietrzony układ pompy. Albo przelewy i trójniki albo uszczelniacze mostków/wtrysków (trawersy).

Po to właśnie odpowietrza się przez przelew pompę, bo jeśli wraz z paliwem widoczne są ciemne smugi z oleju silnikowego to wiadomo, że uszczelniacze są do wymiany...

Sprawdzałeś filtr paliwa? Jest ciemniejszy w dolnej części?

Edytowano przez Piotreq
1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lepiej kupic samostrata jest na kazdej stacji i postepowac tak jak z plakiem,jest tez starsza zasada,trzeba wylac z 10l wrztaku na pompe i tez na 90 %pomorze i jak by nie bylo jest to njatansza opcja(kiedys tak sie disle odpalalo,a i teraz w transice pomaga)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

FILTR W 1/4 OD DOŁU BYŁ LEKKO CZARNY.JEZELI MOZESZ TO NAPISZ CO MAM DOKŁADNI ZROBIC.Z GÓRY DZIEKI

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KOffani.

Żadnych denaturatów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">. To się nie miesza z dieslem :34:. Jak już to nafta techniczna, albo jakiś depresator. Benzynki można też "kropelkę" dla lepszego samopoczucia użytkownika.

Najważniejsze to dobra bateria, sprawne świece żarowe i czysty filtr paliwa.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.