Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lukaviki

zblokowane tylne koło

Recommended Posts

Guest lukaviki

witam serdeczne ostatnio zblokowało mi tylne lewe koło i nie sa to skutki mrozów bo nie zaciagam recznego po tym zapaliła sie kontrolka ABS

czy to moze byc zacisk ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a w jakim aucie, jaki model ?

moze byc zacisk ale niekoniecznie, moga tez byc okladziny w tarczobebnach i nie musiales wogole recznego zaciagac

Edited by Duke_
literowka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukaviki

vectra b 1996 1.6 16V

Edited by zubek73
to czemu piszesz w dziale VC - przenoszę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej bez rozebrania tego koła się nie obejdzie - prawdopodobnie tak jak Duke pisze szczęki w tarczobębnach - musisz to rozebrać i zobaczyć czy coś się tam nie rozleciało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe że okładzina oderwała się od szczęki ze starości, u mnie tak się stało, jedna szczęka nie miała połowy okładziny a fragmenty latały we wnętrzu tarczo-bębna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

W mojej Viki wystąpił podobny problem.

Wróciłem w nocy od dziewczyny.Droga straszna,wielokrotnie jezdziłem po głebokich zaspach.Całą droge nic się nie działo.Po dojechaniu pod dom jak nigdy zaciągnolem ręczny i poszedłem do domu.

Rano chcąc jechac do miasta zauwazyłem ze lewe tylne koło blokuje się po trzech obrotach i słychac metaliczne uderzenie.Do tego świecą się kontrolki ABS i TC.

Dodamze koło blokuje się tylko gdy jade do przodu.Do tyłu jest wszystko ok.

Próbowałem dzis odkręcic tarczo bęben ale z powodu mrozów okazało się to niemozliwe.

Wim ze na forum nie ma wrózek ale moze ktos miał juz podobną sytuacje i jakoś moze mi pomóc.

Pozdrawiam.

Dodam ze auto to VB 2,0 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez rozebrania nic nie zdziałasz, podjedź do jakiegoś mechanika garażowca, niech obada sprawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to nie wina zamarzniętej linki ręcznego - to trzeba rozebrać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jazdą do mechanika będe musiał poczekac az kumpel z lawetą wróci z trasy bo na tym kole to raczej nie będe jechał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Skoro to się stało przez noc to mogę się tylko domyślac to to przez mróz:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie zauważyłem, że po wymianie szczęk jak zaciągnę ręczny to nieraz nie odbija lewa strona i się grzeje.... na bank trzeba ściągnąć i sprawdzić, tylko powiedzcie mi czy tam warto w środku coś przesmarować? ten samoregulator czy jak to się nazywa? co może być odpowiedzialne za to, że raz jest ok a raz kaszana ?

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posmarować to trzeba, bo kto nie smaruje ten nie jedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> :P

Na dole masz zespół ręcznego, tam jest zawsze pełno syfu w tych dźwigienkach, trzeba wyczyścić i posmarować.

Płaszczyznę po której poruszają się wypustki szczęk też smarujemy i to samo tyczy się samoregulatora i jego styku ze szczękami.

Wszystko oczywiście specjalnym smarem do hamulców

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Miałem podobny problem. Też dużo śmigałem po zaspach i w dniach w których były największe mrozy ( -25 ) po takiej mroznej nocy koło się zablokowało. Ciekawe jest to że na początku nawet o tym nie wiedziałem. Zorientowałem się dopiero po 2 kilometrach jak nie mogłem podjechać pod dość strome wzniesienie. Wtedy pojawił się problem bo do domu daleko itp. Udało mi się podjechać tyłem (bo do tyłu nie wiem czemu się nie blokowało) i dalej na lepszej (czarnej) nawierzchni koło ,,puściło" i jak do tej pory wszystko jest ok.

Myślę że u Ciebie też nic strasznego się nie stało ale profilaktycznie jak się ociepli zerknij do okładzin.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...