Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Michu6

Odnośnie montażu nowej sondy

Polecane posty

Gość Michu6

Witam wszystkich

Zakupiłem sondę lambda NTK/NGK i chciałbym wymienić ją we własnym zakresie. Na co muszę uważać w szczególności podczas montażu?? czy ktoś już przeprowadzał podobną operację??

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość power22

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wypinasz z kostki (nie wiem jak u ciebie jest ale ja mam kostkę z czterema przewodami) i wykręcasz z rury. będziesz miał prawdopodobnie zapieczony gwint, więc uważaj przy odkręcaniu żeby go nie urwać. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najlepiej jakbyś popsikał odrdzewiaczem starą sondę i odczekał chwilę. Wtedy odkręcenie starej powinno pójść znacznie łatwiej. Na nową na gwint nałóż jak masz troszeczkę smaru (w małych ilościach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu6

Dzięki za info. czy smar miedziowy się nada?? słyszałem że wytrzymuje do 1100 stopni. ok, a po zamontowaniu nowej sondy trzeba robić reset komputera??sonda jest jednoprzewodowa.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na nową sondę nałożony powinien być już smar (z drobinkami szkła)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość power22

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja osobiście użyłem miedzianego do nasmarowania selektora skrzyni biegów (automat) i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na nowej sondzie jest już samar i nie trzeba nic więcej dodawać, inna sprawa jest jak ponownie montujemy używaną sondę, ale to nie ten temat.

Odkręcaj przy zimnym wydechu.

Żadnego reseta nie musisz robić, ewentualnie ja wyskakuje błąd sondy możesz go wykasować, ale nie jest to konieczność, po usunięciu usterki błąd sam wykasowauje się z pasmięci po 30 poprawnych uruchomieniach silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Borysewicz

Jak wymienisz na razłączonym aku to żeden błąd ci nie wyskoczy. Odkręcaj na zimnym silniku. Żadnego resetu nie trzeba robić. Ja już dwie wymieniłem i żadnych problemów. Też mam jednopinową. Powodzonka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

a ja niebede nowego tematu zakładal na gazie mi czasem wywali błąd sondy i pytanie czy wykręcenie i czyszczenie mycie cos pomoże czy odrazu trzeba wymienic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

dołączam się do pytania oziego bo ze dwa razy wywaliło mi czek związany z sondą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

niektóre sondy maja takie dziórki może sie zapychaja i nie dziła poprawnie jak ktos cos wie niech sie wypowie bo ja nigdynie robiłem i nie widzialem na oczy jej to niewiem czy mam taka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

właśnie. jak jest czek to już wymiana czy może przeprosiny viki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> i pożądne czyszczenie może dać efekt jak coś jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

p.s. bo mi 2 razy wyskoczył taki błąd 0130 /// Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to samo mi wywaliło dwa razy i na hazie mi zle chodzi i wiecej spala niewiem czy mierzenie sondy cos da czy wyniki beda takie same przed czyszczeniem i po jak bedzie ciepło to musze zrobic to chyba że ty cos bedziesz robił to daj znac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

to możemy podać sobie ręce ozi mnie to denerwuje że takie coś wyskoczyło. będzie przynajmniej 0 stopni to wszystko przeczesze i na końcu wezme się za czyszczenie sondy niech się dzieje co chce dam Ci znać co i jak na PW. a co najciekawsze nie mam gazu tak jak Ty. :30:

p.s.chyba że odkryje coś nowego to napisze na forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edytowano przez maurycy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyszczenie nic nie da - przez te dziurki dostają się spaliny do środka sondy gdzie dokonuje ona pomiarów składu mieszanki i nawet jak sonda jest cała okopcona to te dziurki są drożne. Na LPG może czasami zdarzyć się że wywala błędy - chociaż jak masz sekwencję to nie powinno. Ja też mam LPG i przez 20 tys. km raz właśnie zaświecił mi się check engine i błąd sondy. Jeżeli natomiast często zaświeca się check to opcje są dwie - do sprawdzenia ustawienia kompa od gazu albo faktycznie sonda już ma dość (która podczas pracy na gazie pada zdecydowanie szybciej)

Edytowano przez YaSIu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale wlasnie moze sie uzbierac za dużo nagaru "sadzy" i wtedy przytka te dziurki

ja powiem ze sonda lambda jest urzadzeniem które praktycznie nie powinien się psuć.....

wiec ja jestem za wyczyszczeniem sondy i sprawdzeniem czy pomogło !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Michu6

Mi wywala błąd 0170 czyli zbyt uboga/zbyt bogata mieszanka. Wklepałem błąd do Infotecha i wykazał że padnięty jest czujnik tlenu czyli sonda. Nie wiem kiedy była wymieniana u mnie ale ja już Viki przechulałem 80000 km i dopiero teraz mam z tym problemy. Na gazie przejechałem 70000. u mnie jest tak że check wyskakuje różnie - raz moge zrobić 100 km i sie nie zapali a raz zapali się 4 razy na 5 km, czuć wtedy jak auto słabnie, ale po chwili check gaśnie.no i najczęściej dzieje się to w okolicach 3000 tyś obr/min.pokombinuje, na dniach i postaram się powklejać jakieś foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

wygląda na to że nikt się nie podejmował czyszczenia tylko wymiana odrazu. Zrobie to jak będzie cieplej jak coś się polepszy będziecie wiedzieć pierwsi. :29:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×