Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Michu6

Odnośnie montażu nowej sondy

Recommended Posts

Guest Michu6

Witam wszystkich

Zakupiłem sondę lambda NTK/NGK i chciałbym wymienić ją we własnym zakresie. Na co muszę uważać w szczególności podczas montażu?? czy ktoś już przeprowadzał podobną operację??

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest power22

Please login or register to see this quote.

wypinasz z kostki (nie wiem jak u ciebie jest ale ja mam kostkę z czterema przewodami) i wykręcasz z rury. będziesz miał prawdopodobnie zapieczony gwint, więc uważaj przy odkręcaniu żeby go nie urwać. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej jakbyś popsikał odrdzewiaczem starą sondę i odczekał chwilę. Wtedy odkręcenie starej powinno pójść znacznie łatwiej. Na nową na gwint nałóż jak masz troszeczkę smaru (w małych ilościach)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu6

Dzięki za info. czy smar miedziowy się nada?? słyszałem że wytrzymuje do 1100 stopni. ok, a po zamontowaniu nowej sondy trzeba robić reset komputera??sonda jest jednoprzewodowa.

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na nową sondę nałożony powinien być już smar (z drobinkami szkła)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest power22

Please login or register to see this quote.

ja osobiście użyłem miedzianego do nasmarowania selektora skrzyni biegów (automat) i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nowej sondzie jest już samar i nie trzeba nic więcej dodawać, inna sprawa jest jak ponownie montujemy używaną sondę, ale to nie ten temat.

Odkręcaj przy zimnym wydechu.

Żadnego reseta nie musisz robić, ewentualnie ja wyskakuje błąd sondy możesz go wykasować, ale nie jest to konieczność, po usunięciu usterki błąd sam wykasowauje się z pasmięci po 30 poprawnych uruchomieniach silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Jak wymienisz na razłączonym aku to żeden błąd ci nie wyskoczy. Odkręcaj na zimnym silniku. Żadnego resetu nie trzeba robić. Ja już dwie wymieniłem i żadnych problemów. Też mam jednopinową. Powodzonka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

a ja niebede nowego tematu zakładal na gazie mi czasem wywali błąd sondy i pytanie czy wykręcenie i czyszczenie mycie cos pomoże czy odrazu trzeba wymienic??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

dołączam się do pytania oziego bo ze dwa razy wywaliło mi czek związany z sondą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

niektóre sondy maja takie dziórki może sie zapychaja i nie dziła poprawnie jak ktos cos wie niech sie wypowie bo ja nigdynie robiłem i nie widzialem na oczy jej to niewiem czy mam taka

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

właśnie. jak jest czek to już wymiana czy może przeprosiny viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> i pożądne czyszczenie może dać efekt jak coś jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

p.s. bo mi 2 razy wyskoczył taki błąd 0130 /// Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

to samo mi wywaliło dwa razy i na hazie mi zle chodzi i wiecej spala niewiem czy mierzenie sondy cos da czy wyniki beda takie same przed czyszczeniem i po jak bedzie ciepło to musze zrobic to chyba że ty cos bedziesz robił to daj znac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

to możemy podać sobie ręce ozi mnie to denerwuje że takie coś wyskoczyło. będzie przynajmniej 0 stopni to wszystko przeczesze i na końcu wezme się za czyszczenie sondy niech się dzieje co chce dam Ci znać co i jak na PW. a co najciekawsze nie mam gazu tak jak Ty. :30:

p.s.chyba że odkryje coś nowego to napisze na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyszczenie nic nie da - przez te dziurki dostają się spaliny do środka sondy gdzie dokonuje ona pomiarów składu mieszanki i nawet jak sonda jest cała okopcona to te dziurki są drożne. Na LPG może czasami zdarzyć się że wywala błędy - chociaż jak masz sekwencję to nie powinno. Ja też mam LPG i przez 20 tys. km raz właśnie zaświecił mi się check engine i błąd sondy. Jeżeli natomiast często zaświeca się check to opcje są dwie - do sprawdzenia ustawienia kompa od gazu albo faktycznie sonda już ma dość (która podczas pracy na gazie pada zdecydowanie szybciej)

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale wlasnie moze sie uzbierac za dużo nagaru "sadzy" i wtedy przytka te dziurki

ja powiem ze sonda lambda jest urzadzeniem które praktycznie nie powinien się psuć.....

wiec ja jestem za wyczyszczeniem sondy i sprawdzeniem czy pomogło !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michu6

Mi wywala błąd 0170 czyli zbyt uboga/zbyt bogata mieszanka. Wklepałem błąd do Infotecha i wykazał że padnięty jest czujnik tlenu czyli sonda. Nie wiem kiedy była wymieniana u mnie ale ja już Viki przechulałem 80000 km i dopiero teraz mam z tym problemy. Na gazie przejechałem 70000. u mnie jest tak że check wyskakuje różnie - raz moge zrobić 100 km i sie nie zapali a raz zapali się 4 razy na 5 km, czuć wtedy jak auto słabnie, ale po chwili check gaśnie.no i najczęściej dzieje się to w okolicach 3000 tyś obr/min.pokombinuje, na dniach i postaram się powklejać jakieś foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

wygląda na to że nikt się nie podejmował czyszczenia tylko wymiana odrazu. Zrobie to jak będzie cieplej jak coś się polepszy będziecie wiedzieć pierwsi. :29:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...