Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kluczyk17

przełączenie na gaz ... a mróz ??

Recommended Posts

Witam, posiadam sekwencyjną instalację gazową BRC, dziś zauważyłem dziwny objaw ... mianowicie przełączył się na gaz dopiero po 15km, temperatura już dawno była ponad 80 stopni

wracając (30km, samochód stał jakieś 4h czyli ostygł) już wcale się nie przełączył na gaz, próbowałem włącznikiem przełączać ale niestety dalej nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

u mnie przełączenie na gaz następuje jak tylko wskazówka od temperatury drgnie trochę, a tu dziś lipa

dodam że jeszcze wczoraj wszystko działało,

kiedyś miałem taki przypadek ale wystąpiło to tylko raz i nie pamiętam czy były wtedy mrozy ale raczej tak

miał ktoś podobne objawy ?? co z tym zrobić bo jazda na benzynie nie bardzo mnie satysfakcjonuje ...

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skowronn

ja powiem Ci tak: zrobilem dzis z samego rana 25 km na uczelnie i nie odwazylem sie przelaczyc na gaz. jest mroz i pomysl zxe to zdrowiej zaplacic kilka zloty wiecej i nie katowa zamarznietego silnika gazem.

tak wiec nie przejmoj sie tylko zalej wicej wachy;) bo im zimniej tym pozniej Ci sie bedzie gaz wlaczal;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skowronn wybacz, ale jak masz tak radzić to lepiej w ogóle nie pisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

kluczyk17 jeśli poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy, stawiam na uszkodzony czujnik temperatury, ew. jego przewody. Sterownik dostaje błędny odczyt i nie pozwala przełączyć na gaz. Podpięcie do kompa i odczyt podawanej temperatury powinno wyjaśnić sprawę.

Edited by metju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem tkwi w złej mieszance tzn że jest za uboga

Trzeba wyregulować mieszankę

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co ma mieszanka do temperatury przełączania?

najprędzej jest tak jak pisze @metju albo gazownia się przestawiła na inną temperaturę przełaczania

Share this post


Link to post
Share on other sites

poziom płynu chłodniczego jest dobry, ani nie za dużo ani nie za mało

dziś również jechałem i przełączył się dopiero po jakiś 15km

samochód stał niecałą godzinę tak że temp na wskaźniku spadła do tej 3 kreski(dużo poniżej 80stopni), zapaliłem samochód i się przełączył na gaz bez większych problemów

możliwe że zamarza zawór który jest przy butli ??

zauważyłem że jak samochód się dobrze nagrzeje w środku to wtedy się przełączy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór na butli niema nic do temp przełanczania, Sprawdź mocowanie i przewody od czujnika temp na reduktorze. Mnie jak auto stało całą noc i rano było -17C to na lpg ustawione około 30C przełączył się po ok 4km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jutro sprawdzę, zadziwia mnie jednak to że jak już się raz przełączy to później cały czas się będzie normalnie przełączał dopóki się ostygnie tak już na maxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mialem ten samo problem w poniedzialek jechalm 10km temperatura silnika prawie 70stopni a mnie nie chial sie przlaczyc. pojechalem do gazownika i wszytk oniby ok. co sie okazoalo ze mam redukor zainstalowany przy akumulatorze vectra b 2.0 96r. insalacja stag 300. okazalo sie ze przy tak zimnych dniach miejsce instalacji reduktora(praktycznie przy wlocie powietrza) nie jest dobre bo jadac mrozna powietrze chlodzi reduktor ktory nie moze osiagnac wymaganych u mnie 25stopni. gazownik polecil mi ocieplenie reduktora na poczatku zwyklym kartonem. Ze wczesnijeszycch obserwacji zauwazylem ze auto szybko przlacza sie na postoju natomoiast podczas jazdy czas ten jest dluzszy. po trzech ostnich dniach gdize mam juz ocieplony reduktor sytacja sie poprawila i auto szybk osie przelacza. Podobno im reduktor ma cieplej tym lepiej. Ja redukot ociepliem taka folia ktora wlkada sie za grzejnik w domu z jednej storny taka folia a z 2giej styropian. Reduktor u mnie w autice praktycznie zawinolem w ta folie(od stron reduktora jest styropian a na zewnatrz ta folia. Moze Ci to cos pomoze jak ocieplisz reduktor. Slyszalem nawet ze niektoryz ocieplaja reduktor taka pianka samopryzlepna lub wata mineralna:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie tak jak kolega wyżej pisze każdy gazonik montuje reduktor z przodu ponieważ od wiosny do jesieni jest lepsze chłodzenie parownika ,a na zimę lepiej jest ten parownik zastawić nie będzie dostawał za dużo zimnego powietrza.Ja właśnie odebrałem dziś auto od gazownika ponieważ wymieniałem butle i przy okazji sprawdził mi ustawienie parametrów okazało się że jest trochę przestawiona ale poinformował mnie żeby co jakiś czas podjechać i sprawdzić ustawienie kompa od gazu bo przy różnych wahań temperatury może trochę błądzić.

Edited by adi_37

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co piszesz lepiej jest odslonic parownik w okresie od wiosny do jesieni?? mnie powiedzial gazownik ze im parownik ma cieplej tym lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawidłowo zamontowanego reduktora nie ma potrzeby zasłaniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

Dziś zostałem miło zaskoczony ponieważ przed 6 rano po odśnieżeniu autka ruszyłem do pracy i przełączyło na gaz po kilometrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy jeszcze pamiętać, że oprócz czujnika temperatury na parowniku ( zazwyczaj ustawiony na +30st, tzn przełączanie na gaz przy tej temp parownika), jest jeszcze czujnik temp na listwie wtryskowej( zazwyczaj ustawiony na +10st - można tu albo zmniejszyć na -10st, albo są do kupienia podgrzewacze listwy wtryskowej za jakieś 70zł na alledrogo, które podpina się pod urządzenie działające po zapłonie, ma wbudowany czujnik, który wyłącza grzałkę po osiągnięciu 50st. A łączy się po zapłonie, aby nie rozładowało aku po wyłączeniu auta.

Także przy takich warunkach, pomimo, że płyn chłodniczy ma już nawet 80st, to owiewające listwę wtryskową lodowate powietrze oszukuje elektronikę gazu i rozłącza gaz.

Mi też w tych warunkach nie załącza gazu, aż po przejechaniu koło 15km, a najlepiej, jak gdzieś stanę na chwilę cos kupić, to listwa się podgrzeje pod maską od temp silnika i wtedy już bez problemu wskakuje w gaz.

Trochę zawile, ale chyba łapiecie sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem parunastu gazowników o ten patent i każdy mówił ze to placebo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumieć wszystko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli taki objaw to norma, bo już myślałem że ja mam coś zepsutego.

dzięki za wszelkie sugestie:piwoj: "+" poleciały:pijaki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktos moze napisac co zlego moze sie stac jesli reduktor jest praktcznie szczelnie zasloniety (owiniety)?? gazownik polecil mi sam taki sposob a na forum ktos napisal ze reduktor tez ma potrzebe chlodzenia. jesli jest potrzeba chlodzenia to po co??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzidzius

Please login or register to see this quote.

jak wygląda reduktor?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

np tak

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie możesz sobie na te duże, poniżej 10 stopni, mrozy zasłaniać reduktor.

Tylko przy takiej pogodzie, jak dziś, lepiej ściagnąć. Chyba, że do soboty nie będziesz jeździł, bo maja znów mrozy wrócić. :22:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

caly czas nie padla odpowiedz co moze sie stac jesli bedzie zasloniety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie stanie. On właśnie ma być w takim miejscu, żeby nie ochładzał go pęd powietrza z zewnątrz.

Please login or register to see this quote.

Żadna norma. Nie może być tak, że po 15 km dopiero się przełącza na gaz. Szczególnie że poprzedniego dnia działało dobrze, jak napisałeś. Jeszcze raz proponuję podgląd parametrów na kompie.

Edited by metju

Share this post


Link to post
Share on other sites

w jakich miejsach macie zmontowany reduktor?? chodzi mi o silnik 2.0 16v ja mam kolo akumulatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w X18XE1 też koło akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeważnie zawsze jest koło akumulatora. czasem pod akumulatorem lub zamiast pompy powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...