Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kluczyk17

przełączenie na gaz ... a mróz ??

Polecane posty

Witam, posiadam sekwencyjną instalację gazową BRC, dziś zauważyłem dziwny objaw ... mianowicie przełączył się na gaz dopiero po 15km, temperatura już dawno była ponad 80 stopni

wracając (30km, samochód stał jakieś 4h czyli ostygł) już wcale się nie przełączył na gaz, próbowałem włącznikiem przełączać ale niestety dalej nic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

u mnie przełączenie na gaz następuje jak tylko wskazówka od temperatury drgnie trochę, a tu dziś lipa

dodam że jeszcze wczoraj wszystko działało,

kiedyś miałem taki przypadek ale wystąpiło to tylko raz i nie pamiętam czy były wtedy mrozy ale raczej tak

miał ktoś podobne objawy ?? co z tym zrobić bo jazda na benzynie nie bardzo mnie satysfakcjonuje ...

Edytowano przez kluczyk17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

ja powiem Ci tak: zrobilem dzis z samego rana 25 km na uczelnie i nie odwazylem sie przelaczyc na gaz. jest mroz i pomysl zxe to zdrowiej zaplacic kilka zloty wiecej i nie katowa zamarznietego silnika gazem.

tak wiec nie przejmoj sie tylko zalej wicej wachy;) bo im zimniej tym pozniej Ci sie bedzie gaz wlaczal;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skowronn wybacz, ale jak masz tak radzić to lepiej w ogóle nie pisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

kluczyk17 jeśli poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy, stawiam na uszkodzony czujnik temperatury, ew. jego przewody. Sterownik dostaje błędny odczyt i nie pozwala przełączyć na gaz. Podpięcie do kompa i odczyt podawanej temperatury powinno wyjaśnić sprawę.

Edytowano przez metju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w złej mieszance tzn że jest za uboga

Trzeba wyregulować mieszankę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co ma mieszanka do temperatury przełączania?

najprędzej jest tak jak pisze @metju albo gazownia się przestawiła na inną temperaturę przełaczania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poziom płynu chłodniczego jest dobry, ani nie za dużo ani nie za mało

dziś również jechałem i przełączył się dopiero po jakiś 15km

samochód stał niecałą godzinę tak że temp na wskaźniku spadła do tej 3 kreski(dużo poniżej 80stopni), zapaliłem samochód i się przełączył na gaz bez większych problemów

możliwe że zamarza zawór który jest przy butli ??

zauważyłem że jak samochód się dobrze nagrzeje w środku to wtedy się przełączy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawór na butli niema nic do temp przełanczania, Sprawdź mocowanie i przewody od czujnika temp na reduktorze. Mnie jak auto stało całą noc i rano było -17C to na lpg ustawione około 30C przełączył się po ok 4km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jutro sprawdzę, zadziwia mnie jednak to że jak już się raz przełączy to później cały czas się będzie normalnie przełączał dopóki się ostygnie tak już na maxa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mialem ten samo problem w poniedzialek jechalm 10km temperatura silnika prawie 70stopni a mnie nie chial sie przlaczyc. pojechalem do gazownika i wszytk oniby ok. co sie okazoalo ze mam redukor zainstalowany przy akumulatorze vectra b 2.0 96r. insalacja stag 300. okazalo sie ze przy tak zimnych dniach miejsce instalacji reduktora(praktycznie przy wlocie powietrza) nie jest dobre bo jadac mrozna powietrze chlodzi reduktor ktory nie moze osiagnac wymaganych u mnie 25stopni. gazownik polecil mi ocieplenie reduktora na poczatku zwyklym kartonem. Ze wczesnijeszycch obserwacji zauwazylem ze auto szybko przlacza sie na postoju natomoiast podczas jazdy czas ten jest dluzszy. po trzech ostnich dniach gdize mam juz ocieplony reduktor sytacja sie poprawila i auto szybk osie przelacza. Podobno im reduktor ma cieplej tym lepiej. Ja redukot ociepliem taka folia ktora wlkada sie za grzejnik w domu z jednej storny taka folia a z 2giej styropian. Reduktor u mnie w autice praktycznie zawinolem w ta folie(od stron reduktora jest styropian a na zewnatrz ta folia. Moze Ci to cos pomoze jak ocieplisz reduktor. Slyszalem nawet ze niektoryz ocieplaja reduktor taka pianka samopryzlepna lub wata mineralna:)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witajcie tak jak kolega wyżej pisze każdy gazonik montuje reduktor z przodu ponieważ od wiosny do jesieni jest lepsze chłodzenie parownika ,a na zimę lepiej jest ten parownik zastawić nie będzie dostawał za dużo zimnego powietrza.Ja właśnie odebrałem dziś auto od gazownika ponieważ wymieniałem butle i przy okazji sprawdził mi ustawienie parametrów okazało się że jest trochę przestawiona ale poinformował mnie żeby co jakiś czas podjechać i sprawdzić ustawienie kompa od gazu bo przy różnych wahań temperatury może trochę błądzić.

Edytowano przez adi_37

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz lepiej jest odslonic parownik w okresie od wiosny do jesieni?? mnie powiedzial gazownik ze im parownik ma cieplej tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo zamontowanego reduktora nie ma potrzeby zasłaniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

Dziś zostałem miło zaskoczony ponieważ przed 6 rano po odśnieżeniu autka ruszyłem do pracy i przełączyło na gaz po kilometrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszcze pamiętać, że oprócz czujnika temperatury na parowniku ( zazwyczaj ustawiony na +30st, tzn przełączanie na gaz przy tej temp parownika), jest jeszcze czujnik temp na listwie wtryskowej( zazwyczaj ustawiony na +10st - można tu albo zmniejszyć na -10st, albo są do kupienia podgrzewacze listwy wtryskowej za jakieś 70zł na alledrogo, które podpina się pod urządzenie działające po zapłonie, ma wbudowany czujnik, który wyłącza grzałkę po osiągnięciu 50st. A łączy się po zapłonie, aby nie rozładowało aku po wyłączeniu auta.

Także przy takich warunkach, pomimo, że płyn chłodniczy ma już nawet 80st, to owiewające listwę wtryskową lodowate powietrze oszukuje elektronikę gazu i rozłącza gaz.

Mi też w tych warunkach nie załącza gazu, aż po przejechaniu koło 15km, a najlepiej, jak gdzieś stanę na chwilę cos kupić, to listwa się podgrzeje pod maską od temp silnika i wtedy już bez problemu wskakuje w gaz.

Trochę zawile, ale chyba łapiecie sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytałem parunastu gazowników o ten patent i każdy mówił ze to placebo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumieć wszystko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli taki objaw to norma, bo już myślałem że ja mam coś zepsutego.

dzięki za wszelkie sugestie:piwoj: "+" poleciały:pijaki:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moze napisac co zlego moze sie stac jesli reduktor jest praktcznie szczelnie zasloniety (owiniety)?? gazownik polecil mi sam taki sposob a na forum ktos napisal ze reduktor tez ma potrzebe chlodzenia. jesli jest potrzeba chlodzenia to po co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dzidzius

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak wygląda reduktor?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

np tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Spokojnie możesz sobie na te duże, poniżej 10 stopni, mrozy zasłaniać reduktor.

Tylko przy takiej pogodzie, jak dziś, lepiej ściagnąć. Chyba, że do soboty nie będziesz jeździł, bo maja znów mrozy wrócić. :22:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

caly czas nie padla odpowiedz co moze sie stac jesli bedzie zasloniety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. On właśnie ma być w takim miejscu, żeby nie ochładzał go pęd powietrza z zewnątrz.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Żadna norma. Nie może być tak, że po 15 km dopiero się przełącza na gaz. Szczególnie że poprzedniego dnia działało dobrze, jak napisałeś. Jeszcze raz proponuję podgląd parametrów na kompie.

Edytowano przez metju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w jakich miejsach macie zmontowany reduktor?? chodzi mi o silnik 2.0 16v ja mam kolo akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w X18XE1 też koło akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie zawsze jest koło akumulatora. czasem pod akumulatorem lub zamiast pompy powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×