Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kazmij

Problemy z odpalaniem cd..

Polecane posty

Witam! od razu zaznacze ze szukaleem na forum odnosnie mojego problemu ale niczego konkretnego nie wyczytalem. Wiec mam problem z odpaleniem. Dzis jak bylo rano -20 stopni to moje auto VECTRA 2.0 DTI z 98r nie chcialo zalapc, jak krecilem to tak jakby zalapywalo ale nie do konca.. Swiece mam nowe Bosha, sprezynka sie swieci jakis czas, a potem odpala tak jakby swiece byly niesprawne, bo na 2 gary jakby palil, tzn zatrzesie samochodem, w koncu zapalil, zaszarpal chwile pochodzil tak dziwnie i jest normalnie. Teraz odpalam go co kilka godz. Paliwo mam zimowe i sprawdzone ze Statoila, akumulator nowy. Do temp -10 stopni pali dobrze ,ale potem to juz mam problemy. I jeszcze jedno dzis jak odpalalem wlasnie to krecil, potem coraz wolniej i wskazowka od poziomu paliwa zjechala na samo dol a wtedy musialem wylaczyc i wlaczyc zaplon. Zapalil sie tez check podczas tego zapalania, poza tym podczas zapalania auto kopcilo na bialo, wiem ze roznica temp. ale czy to normalne? i jaki problem moge miec?? Jak auto odpali to jezdzi bez zarzutu, czasem chceck sie zaswieci i straci moc, ale juz wiem ze to przeplywka bo tylko taki blad mi wykrylo (chwilowo brak srodkow na wymiane) Czujnik temp do silnika chyba tez nie bo swiece grzeja tak z 10s albo i dluzej.. Jak bylo cieplej to nie bylo problemow. Czekam na jakies sugestie. Zaznacze ze jestem laikiem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiekchl

haha mój dzisiaj tez ledwo odpalił - podłączony 2 akumulator taki mocny i polewanie gorącą wodą filtra paliwa i wężyków-najprawdopodobniej paliwo zamarzło bo też próbował odpalić ale nie miał czego - po 10 minutach zabawy załapał i działa...te samochody to wręcz udręka - a największa udręką jest ta zima

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

trzeba koledzy opracować metodę odpalania a nie kręcić na "slepo" rozrusznikiem aż zapali. Ja mam już nauczkę i stosuję niezawodną w moim przypadku metodę dla y22DTR. jeśli już kręcicie rozrusznikiem to po pewnym cyklu zostawcie auto na 3-4 minuty w spokoju (żeby silnik się ogrzał tym co "nakręciliście wcześniej" - na pewno w tym czasie Wam się nie wychłodzi a ogrzeje się układ chłodzenia, zasilania powietrzem i paliwa. Po tym czasie ponówcie próby. Nie powinno sie kręcić rozrusznikiem dłużej niż 20 sekund. lepiej zaprzestać i ponownie rozpocząć od załączenia świec żarowych.

Dzisiaj przy -20 st C w Lublinie pokręciłem 2x po 20 sekund rozrusznikiem ( z dwoma cyklami grzania świec po 7 sekund) i pozostawiłem auto na 3-4 minuty. Po tym czasie zakręciłem i pojechałem =)

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kotlet

Ja już drugi raz tej zimy mam unieruchomiony wóz przy ok -10. Za pierwszym razem paliwo było gówniane, teraz stoję już od czwartku. Supresator dolany, więc paliwo powinno być ok, świece nówki Beru, pewnie sterownik od świec...

Za pierwszym razem postał przez weekend w garażu =10 stopni, i odpalił na dotyk. Teraz poczekam aż skończą się potworne mrozy, i wstawię w garaż na grzanko.

Wskazówki głupieją jak jest słaby aku - może dlatego tak Ci pokazało. Podładuj.

I czekaj na ocieplenie, potem jedź na techa i sprawdź sterownik.

Jeśli nic nie pokaże, to standardowo zacznij od zapowietrzonego układu paliwowego. Przelewy, filtr, itp.

Edytowano przez Kotlet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 świece przepalone i dziś przy - 16 odpaliła.Co prawda nie od razu lecz po kręceniu ok 7-10 sekund ale odpaliła.

ale świece dopiero wiosną wymienię gdyż jako mechanik mam lenia aby swoje autko naprawić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Z moja Viki też mam problem w czasie mrozów. Wczoraj i dzisiaj to już nie odpaliła (wczoraj z przewodów rozruchowych, a dzisiaj z po pychu bo nawet przewody nie pomogły, bo nie wiem dlaczego nie chciała kręcić mimo podłączenia do Passata z nowym akumulatorem).

Miałem robioną w maju pompę bo mi padła, ostatnio uszczelkę pod klawiaturą, w zeszłym roku nowy akumulator( czyli ma zaledwie rok), i dolałem wczoraj denaturatu i nie pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> a apropo pompy mechanik doradził mi żeby co jakiś czas dolewać "Mixolu" do paliwa, dolewam mniej więcej pół litra na 30 l ON. Jakieś komentarze do mojej sytuacji? bardzo chętnie poczytam waszych rad na mój problem, dzisiaj będę ze 3 razy przepalał w nocy żeby jutro odpalić rano

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

te wszystkie ciecze które się dolewa do paliwa ( o nazwie depresatory) mają za zadania obniżenie temp. zamarznięcia zimnego filtru( czyli filtra paliwa) i ograniczenie wydzielania parafin. Taki środek należy zalać na mozliwie jak najniższym poziomie paliwa w zbiorniku (np przy 5l) i dopiero wtedy zalać bak do pełna. Zapewni to odpowiednie wymieszanie w/w płynu z paliwem i prawidłowe jego stężenie. Jak już Ci wydzielą się parafiny i zablokuje się "smog" z siatka w zbiorniku to dolewanie różnych środków nic już nie pomoże.....

Dodatkowo warto zauważyć że na stacjach paliw mamy 3 rodzaje paliw:

1) letnie

2) przejściowe

3) zimowe

z tego co pamiętam letnie wystarcza do -5 a zimowe chyba -15

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeśli stacja paliw ma spore zapasy paliwa letniego i przejściowego i wleje do tego nową dostawę paliwa zimowego to wychodzi nam temp. inna niż deklarowana -15.

jakiś czas temu eksperymentowałem właśnie na takich paliwach nalewając 50 ml do butelek ;] polecam na przyszłość bo wyniki bardzo ciekawe =)

PS.

jeszcze jedno pytanie.... gdzieś w sam naprawiam czytałem o podgrzewaniu filtra paliwa.. mamy w ogóle takie coś w naszych 2.0 i 2.2 DTI?

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zaśmiecać forum i zakładać kolejny temat, więc piszę tutaj.

Problem tyczy się benzynki 1,6 16V X16XEL (tylko benzyna, auto nie zna gazu).

Sprawa może nie tyczy się samego problemu z odpalaniem, ponieważ odpala ciężko ale jednak odpala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> W sobotę przy -14 stopniach odpalił ciężko (częściowa wina akumulatora) nic nie zakopcił. W niedzielę przy -16 stopniach sytuacja taka sama jak w sobotę.

Dzisiaj natomiast przy -19 stopniach też odpalił ciężko, ale dość konkretnie zakopcił 'na biało'.

Wiem, że DIESEL ma prawo zakopcić, ale czy jest to normalne w benzynie? Czy winna jest tutaj tylko temperatura?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tez ostatno miałem problem z odpaleniem bo bateria siadła wiec na prostownik dzis włozyłam aku i probuje chechle i zaskoczył na moment disłownie 1 dal zyc i taraz dziwnie kreci rozrusznik za swiatła przygaszaja nawet sprawdziłem czy rozrusznik dobrze kreci wwrzuciłem na bieg i szarpnoł. pozniej po drugiej probie wywaliło mi jakis bład na cheku skasowałem go przez rozpiecie aku tak mi powiedzał mechanior do ktorego dzwoniłem . Nie wiem co mojej wiki jest pierwszy raz mi cos takiego zrobiła moze ktos ma pomysł i sie podzieli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ma ktos jakas sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !!! Mam ten sam problem. Mianowicie...od dwóch tygodni wynajmuję garaż no i zadowolony wstawiłem Viki do garażu.Po tygodniu nie używania auta (stał w garażu) pomyślałem sobie,że pójdę zobaczyć co słychać i odpaliłem na chwilę Viki(po tygodniu mrozów!),wyjechałem z garażu i wjechałem z powrotem,zgasiłem auto(ok.2 min. było na chodzie).Dolałem jeszcze 0,5 litr oleju(bo bierze!!!) Zadowolony że auto pali w takie mrozy wróciłem do domu. Auta nie odpalałem przez kolejny tydzień.....No i w ten piątek kiedy była potrzeba jechać autem z rana, oczywiście mrozy dalej nie ustępowały zawiodła mnie pierwszy raz w zimę - nie odpaliła!!!! (przejechałem nią już 2 sezony i stała pod chmurką-bez problemu).Podejrzewałem akumulator więc próbowałem za pomocą drugiego auta odpalić na kable ale zachowanie było takie same tzn.takie dziwne odgłosy jakby się "ślizgał "rozrusznik.Po przeczytaniu dzisiaj kilka tematów odnośnie podobnych zachowań aut - jestem w szoku!!! Są nawet opinie że może być zatarty silnik o zgrozo!!! Tylko z jakiego powodu??? Proszę Was pomóżcie i podpowiedźcie co to może być??

Planuję jeszcze jak się ociepli zobaczyć :

1. Pompę paliwa

2. Wymontować rozrusznik i dać do sprawdzenia

3. Przekaźnik pompy paliwa.

Jeżeli te trzy rzeczy bedą okey............ to juz się załamuję!!!!!!!!!!!!

Proszę o pomoc zorientowanych w temacie Szanowni forumowicze!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz odpalam moja VIKI tak co 6-8 godzin jak sa te duze mrozy i jest normalnie. Wlasnie ciekawie mnie czy jest w tych silnikach, tj 2.0 i 2.2 DTI podgrzewacz filtra paliwa? wydaje mi sie ze nie no ale nie znam sie na tym za dobrze. Moj szwagier ma Audi A4 jest mechanikiem i rzadko jezdzi, auto stoi pod chmura, ostatnio ze 3 tyg nie odpalal a wczoraj po tylu dniach zapalila od pierwszego strzalu.. Tez bym tak chcial w mojej VIKI, no ale coz Audi to Audi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich piszących posty o "odpaleniu na kable" wyjaśniam że jak nie macie kabli swojej roboty co najmniej 35m2 to nie spodziewajcie się po super-hiper makietowych przewodzikach wydajności prądowej wystarczającej do doładowania Waszej baterii i pokonania oporów wału. Trzeba chwilę poczekać by naładować accu z innego i dopiero potem przykładać klucz na odpalenie.

Co do kopcenia, to po prostu widać w tej temperaturze kondensację pary wodnej i tak ma być

natomiast co do ...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To po prostu nie zrównoważyłeś bilansu energetycznego akumulatora. Czyli zabrałeś z niego zapas energii na odpalenie silnika, nie oddając go poprzez odpowiednio długi czas ładowania(pracy alternatora). Na przyszłość pamiętaj że taki wydatek energetyczny powinien być zrekompensowany odpowiednio długim czasem pracy silnika, bądź prostownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem , ale mam instalację LPG

Podjechałem wyregulować LPG bo mieszanka jest trochę za uboga

Po regulacji problem ustał

Mamy komputery ustawione pod paliwo a nie gaz i w momencie instalacji LPG mieszanka jest zmniejszana, na zimę potrzeba mieszankę o 5 podnieść i problem ustaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Alleluja:)

AUTO POWINNO POCHODZIC CO NAJMNIEJ 20 MINUT ZEBY ODZYSKAC STRATY PONIESIONE NA ROZRUCH!!!

ja swoj spodziewajac sie takich mrozów podłądowałem i nie mam problemów.

Odosnie zapalania diesla...

koledzy, w takiej temperaturze 4 cykle grznia swiec wiec akku ma byc gitara, wyciagać i podlaczac do porstownika, depresator do baku inaczej nie widze opcji.

W ogole to widze wysyp problemów z odpaleniem, zamarzaniem odm w 3.2 gts... daje sie we znaki zima oj daje:(

Ciekaw jestem co sie zacznie dziac na forum w maju/czerwcu jak zacznie byc gorąco i bedzie trzeba klime wlaczaczać... w takie mrozy sie nie załącza, nie załączana klima w zime skutkuje awaria w lecie:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety przy tych mrozach nie wystartuje nawet klima manualna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">, nie mówiąc o klimatronicu. :22:.

Będziemy się martwić na wiosnę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kotlet

Klima to już przy 4-6 stopniach na plusie nie startuje, bo by zamarzła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×