Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MaciekZGR

Wywaliło cały olej

Recommended Posts

Witam.

Niestety spotkało mnie nie miła sytuacja kiedy to moja Viki odmówiła posłuszeństwa. Odpaliłem rano samochodzik, oskrobałem szybki chwile postał, żeby nie wsiadać do zimnego auta (ok 5 minutek). Wsiadłem do auta i ruszyłem i zaczęło się po przejechaniu około 3 km zatrzymałem się żeby zatankować. Nagle zobaczyłem, ze spod maski wydobywają mi się kłęby dymu, mówię: "k.... samochód mi się pali"!!!! otworzyłem szybko machę, złapałem za gaśnicę i patrzę a tu na kolektorze wydechowym od strony chłodnicy jeziorko oleju :/ mówię coś nie halo. Decyzja powrót do domu. Przez 3 km jechałem i kopciłem jak 30 letni żuk, chmura dymu.

Wróciłem, otworzyłem maskę znowu.

Odkręcam korek wlewu oleju - i usłyszałem ssssss, jakby ciśnienie uszło z silnika.

Wyciągam bagnet a tam sucho

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> , dziwne bo kontrolka od poziomu oleju nic nie sygnalizowała, że nie ma oleju. Poczekam żeby olej spłynął z silnika i wtedy sprawdzę poziom. po ok 4 godzinach patrze a tam sucho na bagnecie :/ a kontrolka dalej nic. [Jakiś miesiąc wcześniej sygnalizowała, że mało oleju, ale dolałem 0.5 l i było git.]

Od strony chłodnicy wszystko zarzygane, alternator, chłodnica :/ wygląda jakby puściła uszczelka pod pokrywą :/ bo powyżej pokrywy było sucho.

Raczej do wymiany mam uszczelki pod pokrywami zaworów.

Najgorsze jest to, że nie wiem ile jest tego oleju w silniku, a do mechanika trzeba dojechać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam nadzieje, że nic się nie stało z silnikiem jeśli przejechałem te 3km z powrotem.

Czy ktoś może mi poradzić co może być z tym olejem?? dlaczego wyrzygało go ?? a jeśli nie ma na bagnecie to czemu się kontrolka nie świeci?? Czy coś mogło się stać z silnikiem??

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by MaciekZGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem tak kiedyś w Polówce 1,4 zamarza "odma" odpowietrzająca silnik - jeśli jeździ się na krótkich odcinkach i silnik jest nie dogrzany zbiera się w niej "biała maź" która przy dużych mrozach zamarza (tworzy się korek) wtedy ciśnienie zebrane w silniku wywala olej wszystkimi możliwymi uszczelnieniami... Rozwiązaniem problemu było zamontowanie przez ASO VW podgrzewacza na odmie i problem ustąpił. Moment zamarznięcia nie generuje żadnych błędów w komputerze auta (kontrolki), trzeba być czujnym i w porę wyłączyć silnik bo się zatrze (tak jak swojego czasu silniki VW 1,4) bez oleju potem zostaje rozmrożenie silnika dolanie oleju,umycie silnika i jak uszczelniacze nie wypchnęło auto będzie jeździło normalnie.

Edited by zubek73
nie cytuj całego posta - usuwam / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolej oleju,wytrzyj silnik szmatą następnie odpal silnik i zobacz skąd dokładnie leci olej,przy takim ubytku na pewno będziesz widział gdzie dokładnie leci.

Jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju to dobrze,że się nie zapaliła,to znaczy że silnik cały czas miał smarowanie mimo niskiego poziomu oleju i nic mu się nie stało

Edited by zubek73
j.w. / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

dokładnie to samo przydarzyło mi się dzisiaj rano, nawet zdjęć nie muszę wklejać ponieważ wszystko wyglądało identycznie. Nie sprawdzałem ilości oleju na bagnecie (kontrolka się nie zapaliła), a szczęście w nieszczęściu, awaria nastąpiła 2 km od mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj miałem dokładnie to samo. w drodze do w-wy wywaliło olej i zapaliła się kontrolka od oleju przy temp -28st C. diagnoza- zamarznięta odma jak i woda w kolektorze ssącym(Polskie paliwo), panowie w Lubelskim ASO AUTOLUX wyjęli kolektor ssący, umyli go jakimś preparatem, wytarli i wymienili od razu olej z filtrem- KOSZT 499.13ZŁ!!! autem jeżdżę tylko w trasy i takie jaja się dzieją, APELUJĘ aby sprawdzać nalot na korku wlewu jak i czy jest ciśnienie po jego odkręceniu. olej wymieniałem 4tyś km temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> i gdybym wiedział to zrobiłbym to poza ASO i byłoby bez przygód- pozdrawiam

Edited by micho_zam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

widać opla też dotyczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niestety tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyruszyłem dzisiaj do mechanika, jak tylko silnik się zagrzał zapaliła się kontrolka od oleju to dolałem.... aż 2 L :/ Wstawiłem mechanikowi, po 4 godzinach zadzwonił do mnie i mówi że odma była przytkana i dlatego wywaliło olej :/ . Miał dla mnie jeszcze jedną złą wiadomość dodatkowo do wymiany dekle zaworów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> bo tak wygięte, że nie da rady nawet uszczelki założyć nowej, wszystko było na silikon sklejone wcześniej. .... nie no super tu wyjazd mi się szykuje a tu dekle do wymiany... Pytam się ile ??? a no zamienników nie ma, to trzeba do serwisu - koszt za jedną 507 zł , na szczęście w komplecie są uszczelki bo chyba bym zawału dostał w tak młodym wieku jakbym doszły uszczelki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> . Auto dopiero do odebrania w czwartek bo brak dekli na stanie.

Także mnie tegoroczny mróz już dużo kosztował....

Edited by MaciekZGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to kolego faktycznie nie wesoło :31: ... u mnie tylko tyle było bo jak wracałem to VC nie szczędziłem tylko porządnie cisnąłem i narazie jest wszystko ok. widzę, że V6 mają taki właśnie problem bo już kilka osób dzisiaj miało to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie lepiej bylo szukac takich dekielkow z jakiegos angola? sporo widzialem czesci ostatnio na allegro wlasnie do silnika 3.2,wiadomo ryzyko jest ale 507 zl/szt. x 2 to juz sie robi ladna kwota, GM ladnie sobie z nas kpi za 2 kawalki plastiku ponad 1 tys zl to totalne przegiecie paly az sie boje wyjezdzac z garazu na mroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może i taniej ale dolicz nowe oryginalne uszczelki to nie wiele mniej wyjdzie. z jazdą też doszedłem do takiego wniosku, żeby nie jeździć a na szczęście mam drugie auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z uszczelkami nie ma tragedii

Please login or register to see this link.

ponoc pasuje do 3.2.V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to mozliwe, ze te typy tak maja? Ogladam sobie taki z32se zeby wlozyc do mojej VB. Silnik jest dosc mocno spocony pod pokrywa zaworow z przodu (podobno to normalne w tych silnikach), na tyle spory ten wyciek ze jest mokry od gory do dolu. Lekki wyciek pod przepustnica (nawet nie jestem pewny czy to wyciek czy coś rozlane).

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ciekawości poszedłem przed chwilą zobaczyć jak to wygląda u mnie. Na szczęście silnik suchuteńki (poza zapoconą okolicą gniazda tej rurki którą wlewa się olej, ale z tym "walczę" od zawsze, niezależnie od pory roku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), ale pod korkiem była cieńka warstwa "masełka", podobnie jak na połowie wnętrza tej rurki od wlewania oleju (ta część od przodu silnika miała nalot "masełkowy"), jednak pomimo temperatury -17 stopni daleko było tej mazi do zamarznięcia - raczej nie był to materiał na "korek lodowy".

Tak z ciekawości: jakiego używacie konkretnie oleju silnikowego? (pytanie głównie do osób, u których wystąpił wyciek oleju)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi tez się pociło pod deklami i myślałem, że wymienię uszczelki i po kłopocie będzie a tu psikus całe dekle do wymiany.

Jak odbiorę niunię z warsztatu to wrzucę zdjęcia tych powyginanych dekli bo mówiłem mechanikowi że chcę je obejrzeć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ta historia przydarzyła mi się na BP Visco 5000 5W40, od wczoraj mam GM 5W30 i patrzyłem dzisiaj, że nalot już jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, przyłączam się do "pechowców" wczorajszego dnia... Systuacja taka sama jak u reszty - zapaliłem rano, przejechałem 4-5 km, stoję na światłach a tu dymek spod maski i smród palonego oleju... Kontrloka się nie zapaliła, więc w tył zwrot i do domu... Przed samym domem zapaliła się kontrolka - że się olej kończy... Generalnie rzecz biorąc, wychlapało ok 3 litry oleju!, miałem w domu na szczęście na dolewkę CASTROLA 10W/40 więc zalałem, i mam nadzieję że jest ok! Co do tego ciśnienia po odkręceniu korka to rzeczywiście - było zaje.... (w niedziele przejechałem 2 km, i jak odkręciłem korek to było głośne sssyk...)

Oczywiście pod korkiem – masełko, i na całym lejku jak się sięga wzrokiem….

Codziennie jeżdżę – rano do pracy 40 km i po 17:00 kolejne 40 km. Myślałem że przy takiej jeździe zdąży to „masło” odparować, ale niestety nie….

Co jest tego powodem?? Paliwo, gaz (mam LPG), ??? Olej??? Jak się uchronić przed kolejną taką „akcją” ????

Pozdrawiam wszystkich i życzę spokoju…. (bo mi powoli zaczyna brakować)

Witajcie, przyłączam się do "pechowców" wczorajszego dnia... Systuacja taka sama jak u reszty - zapaliłem rano, przejechałem 4-5 km, stoję na światłach a tu dymek spod maski i smród palonego oleju... Kontrloka się nie zapaliła, więc w tył zwrot i do domu... Przed samym domem zapaliła się kontrolka - że się olej kończy... Generalnie rzecz biorąc, wychlapało ok 3 litry oleju!, miałem w domu na szczęście na dolewkę CASTROLA 10W/40 więc zalałem, i mam nadzieję że jest ok! Co do tego ciśnienia po odkręceniu korka to rzeczywiście - było zaje.... (w niedziele przejechałem 2 km, i jak odkręciłem korek to było głośne sssyk...)

Oczywiście pod korkiem – masełko, i na całym lejku jak się sięga wzrokiem….

Codziennie jeżdżę – rano do pracy 40 km i po 17:00 kolejne 40 km. Myślałem że przy takiej jeździe zdąży to „masło” odparować, ale niestety nie….

Co jest tego powodem?? Paliwo, gaz (mam LPG), ??? Olej??? Jak się uchronić przed kolejną taką „akcją” ????

Pozdrawiam wszystkich i życzę spokoju…. (bo mi powoli zaczyna brakować)

ps. aha, i jeszcze mam chyba problem z ubytkiem płynu chlodniczego - mianowicie tak na 3 tyg ubywa mi 1-2 cm ze zbiorniczka - nigdzie nie mogę zlokalizować wycieków... Może coś podpowiecie ???

Edited by warmduscher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak widać pokonywane dystanse nie mają najwyraźniej większego znaczenia - ja robię około 20km dziennie "w tygodniu", a w weekend - około 60km dziennie, a masełko też nie jest mi obce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ale u mnie przynajmniej się na masełku kończy, a nie na ubytku oleju)

Nie sądzę, żeby winne było paliwo, bo to by oznaczało że w całej Polsce jest złe paliwo. Ja tankuję tylko i wyłącznie na Shellu, zawsze V-Power (głównie 95, czasami Racing).

Olej... widać też nie koniecznie (ja stosuję syntetyk GM Longlife)

LPG - może (tutaj się nie wypowiadam, bo "hydroaspektu" użytkowania instalacji LPG nie znam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT:

cytat z forum OKP:

"Istnieje wywrotowa teoria iż motory spalające lpg na skutek większej zawartości pary wodnej w gazach spalinowych są bardziej narażone na zjawisko zaczopowania odmy zamarzniętym budyniem olejowo wodnym. "

Natomiast czytałem kiedyś, że do podwyższenia ciśnienia, którego skutkiem są potem niekontrolowane wycieki oleju dochodzi na skutek zatkania odmy - i podejrzewam, że "pechowcy" tego tematu mają ten element niedrożny (całkowicie, lub znacznie).

Co do ubytków płynu chłodzącego - ponieważ masz instalację LPG, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym miejsca, w których gazownicy zmodyfikowali układ obiegu płynu chłodzącego (nowe węże i trójniki), bo najczęściej właśnie tam pojawia się drobny wyciek (pod samochodem nie będzie mokro, bo z racji wysokiej temperatury to co się wydostanie, to od razu paruje - mogą być tylko widoczne zacieki).

Edited by Grisza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki za odpowiedz... widzę że będę musiał się przyjrzeć dokładnie wężom od LPG, może gdzieś tam kapie... Puzdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli taka sama przypadlosc jak w starych x20 i x18? Odksztalcajace sie dekle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba dzis przedmucham swoja odme lepiej dmuchac na zimne, czy odma to bedzie ten przewod zaznaczony na zdjeciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy x25xe tez to moze dotyczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podobno wszystkich V-ek Opla

Edited by Grisza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tandeta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> W mojej V-ce (odpukac) nie cieknie, a ma 192tkm. A to z32se co sie przymierzam ma podobno 120tkm i juz taka masakra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli ide sprawdzić co sie dzieje w takim razie choć moja stoi w garazu ale mimo wszystko nawet tam jest -8 teraz...

Przy okazji sprawdze czy zapali mi rover z dieselkiem:)

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...