Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Maciejch

Halogeny

Polecane posty

Gość Maciejch

Witam chłopaki!

Mam VB z 98r , i mam niewielki problem, natomiast w samochodzie orginalnie w zderzaku nie miałem halogenów więc kupiłem zderzak z otworami pomalowałem i założyłem halogenki, elektryk po podłączał wszystko ale nie tak jak trzeba ponieważ zrobił włącznik / wyłącznik pod kierownicą na krótko zamiast podłączyć je pod drogowe , jak to zrobić żeby działały zdrogowymi, ??, jakiś schemat czy co jak to podłączyć ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po co z drogowymi...

Przeciez mozna zmienic wlacznik swiatel na ten z 2 przyciskami (od przeciwmglowych przod i tyl). Zasilanie halogenow wpinasz w bezpiecznik nr 12 (w gniezdzie ma byc 20A bezpiecznik, wpinasz sie w dolny pin z tylu skrzynki) dzieki temu masz osobne wlaczenie. Ja tak mam zrobione a halogenow nie mialem ale dolozylem jak w oryginale.

Pod drogowe - podpinasz sie pod dolny pin bezpiecznika nr 8 lub nr 26.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciejch

a na żarówkach H3 Można jeździć sobie cały czas czy to sa specjalne ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na halogenach nie mozna jezdzic w dzien!! Halogeny tylko gdy przejrzystosc w przod ponizej 50m.

Swiatel mijania H3 nie ma. H3 to zarowki typowo do halogenow.

W DZIEN MOZESZ JEZDZIC NA:

Mijania - musisz - prawo nakazuje

DRL - dzienne z homologacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U kolego Ravcio przepisów się nie zna?

Tak jak Ty piszesz było z 5 lat temu ,teraz można włączyć zawsze gdy jest utrudniona widoczność (wystarczy deszcz)

i nie ma mowy o 50m . No chyba że znowu zmienili przepisy bo w naszym kraju trzeba by kupować co miesiąc kodeks.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami. Przepisy prawa o ruchu drogowym dopuszczają użycie tych świateł także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od zmierzchu do świtu na odpowiednio oznaczonej drodze krętej (art.51 ust. 5). Jeśli zaś chodzi o światła przeciwmgłowe tylne to przepisy zezwalają na ich użycie, w sytuacji, gdy zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. Kierujący ma jednak obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła w razie poprawy widoczności.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzis mozesz kupic kodeks bo w jakies gazecie sprzedaja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> to 50m tyczylo sie tylnego przeciwmgielnego, mala pomylka.Przeciwmglowych uzywa sie od swieta wiec mozna pominac art kodeksu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> . Jezdzac po trasie w czasie deszczu wogole nie widze by ktos mial wlaczone przednie halogeny.... moze to przez niewiedze albo poczucie kierowcow o malym sensie wlaczania tego....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"na halogenach nie mozna jezdzic w dzien!! Halogeny tylko gdy przejrzystosc w przod ponizej 50m."

To są Twoje słowa Ravcio ,a teraz piszesz że chodzi o tył .No najlepiej szybko kota ogonem odwrócić i być czystym a komuś jeszcze kodeks oferować.

Już Klubowicz nawet art kodeksu podał i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie oferowalem kodeksu tylko oznajmilem ze dzis w gazecie jest kodeks. Mianuje Cie forumowym znawca KD

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Nie wymijam sie bo napisalem co napisalem. 50m faktycznie tyczy sie tylu. Kodeks drogowy sie zmienia co chwile. + dla Ciebie za wszechwiedze KD

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> :wacko: . Ja marny znawca KD (znam to co bylo 2 lata temu) nie zaglebiam sie w poprawki tego typu rzeczy ktore sa prawie nie uzywane (ja uzywam pmg przod tylko jak jest widocznosc do przodu slaba i tego sie trzymam).

KD mowi "Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami." - inne przyczyny - jezdza na halogenach bo szkoda im wlaczyc mijania..., troszke pokropi i mozna wlaczyc halogeny... PARANOJA - kazdy interpretuje pod siebie i wychodzi z tego "robta co chceta").

Jak chcesz to wlacz sobie halogeny, pozycje, mijania, drogowe, awaryjne i jezdzij tak po drogach bo do tego doprowadzi KD i jego interpretacja.

Zestresowales sie tym jakby to bylo pytanie za mln w milionerach.... troszke spokojniej....

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry kolego ja nic nie interpretuje pod siebie bo nie mam takiej potrzeby,(deszcz był przykładem i wiem że w deszcz lepiej pobocze widać na halogenach bo miałem w poldolocie)jak by Cię to interesowało to ja nie mam halogenów w vectrze.

Kazdy jakoś inaczej odczytuje to co się pisze ,ja najlepiej przestane pisać tak będzie najlepiej.

Przepraszam jeżeli Cie Ravcio uraziłem, nie wiem jakoś głupio wyszło, jakieś nieporozumienie W każdym bądz razie niech ten klub służy pomocą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i przepraszam.

PS..Fajny diabełek w wanience.

Edytowano przez Marekzx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nikogo nie uraziles. forum jest po to by wyrazac swoje opinie i pomagac. Nie spinaj. Ja tez podalem przyklady jak sa na drogach uzywane halogeny i napewno nie sa one uzywane zgodnie z KD.

Dalem Ci + za wiedze z KD wiec pisz posty bo kazdy post wnosi cos.

Forum sluzy pomoca. kazdy post ma na celu pomoc innym.

NIE PRZEPRASZAJ !! BADZ CHŁOP

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Ja wole dlubac w elektryce niz siedziec w ksiazkach (np. kodeksach) choc stypendium naukowe mam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> :rolleyes:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Synek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! podepnę się pod temat i mam pytanie podobne jak kolega wcześniej zadał: jak podpiąć się pod halogeny żeby przy włączaniu świateł drogowych włączały się razem z nimi? lecz żeby można było też oddzielnie włączyć same halogeny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Halogeny w orginale, chodzi o to żeby nie ciągnąć żadnych kabli do nich.

Ravcio1985 był bym wdzięczny za schemat :29: tylko oczywiście bez zbednego druciarstwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli z tego ostatniego schematu wynika że tylko 2 diody mi są potrzebne żeby wpiąć w układ i poprowadzić tylko 1 kabel, czyli w sumie prostota, kable wytrzymają te około 200W ? i jakie diody też aż na 200W ?

Takie będą OK?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kable wytrzymaja - przeciez dlugich uzywasz sporadycznie - pozatym masz 2 mozl - same halogeny lub halogen z dlugim. dioda z aukcji - OK

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chciałbym nie ciągnąć zbędnych kabli jak można to zrobić na tych co są tak jak i na starych przekaźnikach jeśli to możliwe boję sie tylko czy wytrzymają,

A mogę zrobić tak że te wszystkie napięcia i masy wziąć ze starych przekaźników i odlutować na płytce kabel od pinu 87 i wlutować diode prostowniczą 1N4007(nr1) i przylutować kabel idący do halogenów (poprostu dać diode w układ) z kolei tak jak na ostatnim schemacie przedstawiłeś z pinu 81 na prawym przekaźniku na wyjściu wlutować diode(nr2) i poprowadzić przewód za diode (nr1) ???

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Z całym szacunkiem kolego Ravcio1985, ale według Twoich schematów jedynym sposobem na wyłączenie halogenów jest

wyjęcie bezpiecznika F12, co w czasie jazdy jest raczej niewygodne. Bezpiecznik F12 jest cały czas zasilany, a

halogeny załączane są przekaźnikiem sterowanym z multimetru. Poza tym dioda 1N4007 w dobrych warunkach chłodzenia

jest w stanie wytrzymać do 1A ciągłego obciążenia, a halogeny pobierają ok 10x razy więcej i żeby nie "ugotować"

diody powinna wytrzymać co najmniej 20A.

Skoro kolego Mar111 Masz oryginalne halogeny to wystarczy dołożyć jedną diodę i bezpiecznik (na kabel). Diodę

należy dobrze zaizolować, bo jedna z jej elektrod jest na obudowie. Po włączeniu świateł drogowych, halogeny również się zapalą. Można je też zapalać własnym włącznikiem.

Wszystkie elementy i połączenia, poza zaznaczonymi na czerwono są w skrzynce bezpiecznikowej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o kurde - masz racje. bylem teraz sprawdzic gdzie wpialem halogeny i napewno nie jest to bezpiecznik 12. musialo mi sie cos pomieszac z tym bezpiecznikiem. Sorki za wprowadzenie w blad. calkiem zapomnialem gdzie sie wpialem a nie chce mi sie rozbebeszac auta - mam zrobone tak ze jak nacisne raz to swieca, nacisne 2 raz - gasna , pamietam ze ciaglem tylko 1 przewod, mozliwe ze od zlacza przy nogach pasazera.)+ dla Ciebie

EDIT: sprawdzilem - podlaczylem zasilanie halogenow pod pin 87 przekaznika od halogenow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli kolego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

z tego schematu zrozumiałem że łącze tylko pin 87 przekaźnika od drogowych poprzez bezpiecznik i diodę z pinem 87 przekaźnika os halogenów.? I ma działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok

Tylko jeszcze jedna drobna uwaga, dioda będzie się trochę nagrzewać. Dobrze by było, żeby nie leżała bezpośrednio na kablach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokladnie tak jak napisales.

87 od drogowych z 87 z halogenow.

Pamietaj o odpowiednim zalozeniu diody prostowniczej.

Ma puszczac od drogowych do halogenow - wlaczenie drogowych = drogowe + halogeny

Od halogenów do drogowych nie może puszczac:) - wlaczenie halogenow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

koledzy wszystko rozumiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. A jeśli kupię większą diode prostowniczą np: taką jak podałem w linku we wcześniejszym poście nie bedzie sie tak tamta grzała? chce kupić na większy amperaż żeby sie tak nie grzała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bedzie sie grzac - to normalne, ze wydziela sie cieplo. Zaloz te co podal Tasiol. Nie potrzeba Ci 50A...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz założyć dowolną diodę wytrzymującą prąd powyżej 20A, oczywiście w granicach rozsądku jeśli chodzi o wymiary.

Te które podałem na schemacie, to tylko przykłady, są ich dziesiątki.

Oczywiście mogą to być diody, do których podałeś link, tylko zwróć uwagę na ich polaryzację.

Na wielu „radzieckich” diodach symbol był odwrotny do kierunku przepływu prądu. Jeśli podłączysz odwrotnie to zamiast załączać halogeny z drogowymi, będziesz załączał drogowe włącznikiem halogenów. Temperatury niestety nie unikniesz, takie są prawa fizyki. Pamiętaj tylko o zaizolowaniu, bo na obudowie diody będziesz miał napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rozumiem i dziękuję :29:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×