Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Maciejch

Halogeny

Recommended Posts

Guest Maciejch

Witam chłopaki!

Mam VB z 98r , i mam niewielki problem, natomiast w samochodzie orginalnie w zderzaku nie miałem halogenów więc kupiłem zderzak z otworami pomalowałem i założyłem halogenki, elektryk po podłączał wszystko ale nie tak jak trzeba ponieważ zrobił włącznik / wyłącznik pod kierownicą na krótko zamiast podłączyć je pod drogowe , jak to zrobić żeby działały zdrogowymi, ??, jakiś schemat czy co jak to podłączyć ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po co z drogowymi...

Przeciez mozna zmienic wlacznik swiatel na ten z 2 przyciskami (od przeciwmglowych przod i tyl). Zasilanie halogenow wpinasz w bezpiecznik nr 12 (w gniezdzie ma byc 20A bezpiecznik, wpinasz sie w dolny pin z tylu skrzynki) dzieki temu masz osobne wlaczenie. Ja tak mam zrobione a halogenow nie mialem ale dolozylem jak w oryginale.

Pod drogowe - podpinasz sie pod dolny pin bezpiecznika nr 8 lub nr 26.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maciejch

a na żarówkach H3 Można jeździć sobie cały czas czy to sa specjalne ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na halogenach nie mozna jezdzic w dzien!! Halogeny tylko gdy przejrzystosc w przod ponizej 50m.

Swiatel mijania H3 nie ma. H3 to zarowki typowo do halogenow.

W DZIEN MOZESZ JEZDZIC NA:

Mijania - musisz - prawo nakazuje

DRL - dzienne z homologacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kolego Ravcio przepisów się nie zna?

Tak jak Ty piszesz było z 5 lat temu ,teraz można włączyć zawsze gdy jest utrudniona widoczność (wystarczy deszcz)

i nie ma mowy o 50m . No chyba że znowu zmienili przepisy bo w naszym kraju trzeba by kupować co miesiąc kodeks.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami. Przepisy prawa o ruchu drogowym dopuszczają użycie tych świateł także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od zmierzchu do świtu na odpowiednio oznaczonej drodze krętej (art.51 ust. 5). Jeśli zaś chodzi o światła przeciwmgłowe tylne to przepisy zezwalają na ich użycie, w sytuacji, gdy zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. Kierujący ma jednak obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła w razie poprawy widoczności.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzis mozesz kupic kodeks bo w jakies gazecie sprzedaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> to 50m tyczylo sie tylnego przeciwmgielnego, mala pomylka.Przeciwmglowych uzywa sie od swieta wiec mozna pominac art kodeksu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> . Jezdzac po trasie w czasie deszczu wogole nie widze by ktos mial wlaczone przednie halogeny.... moze to przez niewiedze albo poczucie kierowcow o malym sensie wlaczania tego....

Share this post


Link to post
Share on other sites

"na halogenach nie mozna jezdzic w dzien!! Halogeny tylko gdy przejrzystosc w przod ponizej 50m."

To są Twoje słowa Ravcio ,a teraz piszesz że chodzi o tył .No najlepiej szybko kota ogonem odwrócić i być czystym a komuś jeszcze kodeks oferować.

Już Klubowicz nawet art kodeksu podał i wszystko jasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie oferowalem kodeksu tylko oznajmilem ze dzis w gazecie jest kodeks. Mianuje Cie forumowym znawca KD

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Nie wymijam sie bo napisalem co napisalem. 50m faktycznie tyczy sie tylu. Kodeks drogowy sie zmienia co chwile. + dla Ciebie za wszechwiedze KD

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> :wacko: . Ja marny znawca KD (znam to co bylo 2 lata temu) nie zaglebiam sie w poprawki tego typu rzeczy ktore sa prawie nie uzywane (ja uzywam pmg przod tylko jak jest widocznosc do przodu slaba i tego sie trzymam).

KD mowi "Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami." - inne przyczyny - jezdza na halogenach bo szkoda im wlaczyc mijania..., troszke pokropi i mozna wlaczyc halogeny... PARANOJA - kazdy interpretuje pod siebie i wychodzi z tego "robta co chceta").

Jak chcesz to wlacz sobie halogeny, pozycje, mijania, drogowe, awaryjne i jezdzij tak po drogach bo do tego doprowadzi KD i jego interpretacja.

Zestresowales sie tym jakby to bylo pytanie za mln w milionerach.... troszke spokojniej....

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry kolego ja nic nie interpretuje pod siebie bo nie mam takiej potrzeby,(deszcz był przykładem i wiem że w deszcz lepiej pobocze widać na halogenach bo miałem w poldolocie)jak by Cię to interesowało to ja nie mam halogenów w vectrze.

Kazdy jakoś inaczej odczytuje to co się pisze ,ja najlepiej przestane pisać tak będzie najlepiej.

Przepraszam jeżeli Cie Ravcio uraziłem, nie wiem jakoś głupio wyszło, jakieś nieporozumienie W każdym bądz razie niech ten klub służy pomocą.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i przepraszam.

PS..Fajny diabełek w wanience.

Edited by Marekzx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nikogo nie uraziles. forum jest po to by wyrazac swoje opinie i pomagac. Nie spinaj. Ja tez podalem przyklady jak sa na drogach uzywane halogeny i napewno nie sa one uzywane zgodnie z KD.

Dalem Ci + za wiedze z KD wiec pisz posty bo kazdy post wnosi cos.

Forum sluzy pomoca. kazdy post ma na celu pomoc innym.

NIE PRZEPRASZAJ !! BADZ CHŁOP

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Ja wole dlubac w elektryce niz siedziec w ksiazkach (np. kodeksach) choc stypendium naukowe mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> :rolleyes:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> Synek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! podepnę się pod temat i mam pytanie podobne jak kolega wcześniej zadał: jak podpiąć się pod halogeny żeby przy włączaniu świateł drogowych włączały się razem z nimi? lecz żeby można było też oddzielnie włączyć same halogeny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Halogeny w orginale, chodzi o to żeby nie ciągnąć żadnych kabli do nich.

Ravcio1985 był bym wdzięczny za schemat :29: tylko oczywiście bez zbednego druciarstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli z tego ostatniego schematu wynika że tylko 2 diody mi są potrzebne żeby wpiąć w układ i poprowadzić tylko 1 kabel, czyli w sumie prostota, kable wytrzymają te około 200W ? i jakie diody też aż na 200W ?

Takie będą OK?

Please login or register to see this link.

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kable wytrzymaja - przeciez dlugich uzywasz sporadycznie - pozatym masz 2 mozl - same halogeny lub halogen z dlugim. dioda z aukcji - OK

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chciałbym nie ciągnąć zbędnych kabli jak można to zrobić na tych co są tak jak i na starych przekaźnikach jeśli to możliwe boję sie tylko czy wytrzymają,

A mogę zrobić tak że te wszystkie napięcia i masy wziąć ze starych przekaźników i odlutować na płytce kabel od pinu 87 i wlutować diode prostowniczą 1N4007(nr1) i przylutować kabel idący do halogenów (poprostu dać diode w układ) z kolei tak jak na ostatnim schemacie przedstawiłeś z pinu 81 na prawym przekaźniku na wyjściu wlutować diode(nr2) i poprowadzić przewód za diode (nr1) ???

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Z całym szacunkiem kolego Ravcio1985, ale według Twoich schematów jedynym sposobem na wyłączenie halogenów jest

wyjęcie bezpiecznika F12, co w czasie jazdy jest raczej niewygodne. Bezpiecznik F12 jest cały czas zasilany, a

halogeny załączane są przekaźnikiem sterowanym z multimetru. Poza tym dioda 1N4007 w dobrych warunkach chłodzenia

jest w stanie wytrzymać do 1A ciągłego obciążenia, a halogeny pobierają ok 10x razy więcej i żeby nie "ugotować"

diody powinna wytrzymać co najmniej 20A.

Skoro kolego Mar111 Masz oryginalne halogeny to wystarczy dołożyć jedną diodę i bezpiecznik (na kabel). Diodę

należy dobrze zaizolować, bo jedna z jej elektrod jest na obudowie. Po włączeniu świateł drogowych, halogeny również się zapalą. Można je też zapalać własnym włącznikiem.

Wszystkie elementy i połączenia, poza zaznaczonymi na czerwono są w skrzynce bezpiecznikowej.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o kurde - masz racje. bylem teraz sprawdzic gdzie wpialem halogeny i napewno nie jest to bezpiecznik 12. musialo mi sie cos pomieszac z tym bezpiecznikiem. Sorki za wprowadzenie w blad. calkiem zapomnialem gdzie sie wpialem a nie chce mi sie rozbebeszac auta - mam zrobone tak ze jak nacisne raz to swieca, nacisne 2 raz - gasna , pamietam ze ciaglem tylko 1 przewod, mozliwe ze od zlacza przy nogach pasazera.)+ dla Ciebie

EDIT: sprawdzilem - podlaczylem zasilanie halogenow pod pin 87 przekaznika od halogenow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli kolego

Please login or register to see this link.

z tego schematu zrozumiałem że łącze tylko pin 87 przekaźnika od drogowych poprzez bezpiecznik i diodę z pinem 87 przekaźnika os halogenów.? I ma działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok

Tylko jeszcze jedna drobna uwaga, dioda będzie się trochę nagrzewać. Dobrze by było, żeby nie leżała bezpośrednio na kablach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokladnie tak jak napisales.

87 od drogowych z 87 z halogenow.

Pamietaj o odpowiednim zalozeniu diody prostowniczej.

Ma puszczac od drogowych do halogenow - wlaczenie drogowych = drogowe + halogeny

Od halogenów do drogowych nie może puszczac:) - wlaczenie halogenow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

koledzy wszystko rozumiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. A jeśli kupię większą diode prostowniczą np: taką jak podałem w linku we wcześniejszym poście nie bedzie sie tak tamta grzała? chce kupić na większy amperaż żeby sie tak nie grzała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bedzie sie grzac - to normalne, ze wydziela sie cieplo. Zaloz te co podal Tasiol. Nie potrzeba Ci 50A...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz założyć dowolną diodę wytrzymującą prąd powyżej 20A, oczywiście w granicach rozsądku jeśli chodzi o wymiary.

Te które podałem na schemacie, to tylko przykłady, są ich dziesiątki.

Oczywiście mogą to być diody, do których podałeś link, tylko zwróć uwagę na ich polaryzację.

Na wielu „radzieckich” diodach symbol był odwrotny do kierunku przepływu prądu. Jeśli podłączysz odwrotnie to zamiast załączać halogeny z drogowymi, będziesz załączał drogowe włącznikiem halogenów. Temperatury niestety nie unikniesz, takie są prawa fizyki. Pamiętaj tylko o zaizolowaniu, bo na obudowie diody będziesz miał napięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście rozumiem i dziękuję :29:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...