Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kargol

Uszczelka pod pokrywą rozrządu, 3 cieknie.

Recommended Posts

Guest Kargol

Tak jak w temacie. Póki uszczelka była seryjna od nowości to silniczek był suchy, po wymianie uszczelniaczy zaworowych zaczeła sie moja walka, 2 razy jeden mechanik zmieniał mi uszczelke zamiennik w cenie 60zł i po 2-4 miesiacach znów sie lała. Zmieniłem mechanika który założył uszczelke za 80zł i dosłownie po tygodniu leje. Zauważyłem że każdy mechanik używał siliconu w duzych ilosciach. Teraz moje pytanie chce to zrobić sam w domu i zastanawiam sie jakiej uszczelki użyć i jak i na czym to zamontować żeby zrobić to z jakimś skutkiem, bo olej pali mi sie na kolektorze:( Prosze was o pomoc. Dodam że auto jest na LPG chociaż nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ.

Edited by Kargol

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było podobnie. Kupiłem oryginalną złożyłem na sucho i tylko chwilę było dobrze. Po odtłuszczeniu złożyłem na sylikon i już prawie rok sucho i czysto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupilem jakis zamiennik za 20pln przed zalozeniem wszystko oczyscilem i tych newralgicznych punktach (wg porady) posmarowalem tym silikonem gm. i od tamtej pory jakies 6miesieczy i 10k km i cieknie :/ niedlugo kupie oryginalna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sa rożne techniki:

np. W ASO hondy silikon nakładają tylko na zaokrągleniach/zagięciach profilu uszczelek.

Ważny jest też silikion wysokotemperaturowy - tu nie wolno oszczędzać i lepiej kupić solidny i markowy produkt - jego wyższa cena zwróciła by się gdybyś nei wymieniał kolejny raz uszczelek.

Silikonu nie powinno się walić dużo po może zostać "wydmuchany" przez gorąca chmurę olejową pod pokrywą zaworową i będziesz miały wycieki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja zrobiłem tak: Wycisnąłem sylikon w kanał uszczelki a następnie wcisnąłem uszczelkę. Później cienką warstwę na silniku i skręciłem do kupy zaczynając dokręcać od środka pokrywy na boki. I trzyma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kargol

No właśnie fachowcy też tak robili że wciskali w kanał silicon ale gładzi już nie smarowali i dosłownie bo paru dłuzszych trasach cieknie i to nie tak, że jest przypocone tylko poprostu sie leje. Z tym, że sprawsze czy to może nie odma bo to tak w tych okolicach ale raczej wątpie. Tylko strasznie mnie to dziwi ze chwile było suchutko a nagle leje sie jak nie wiem. Nie przypuszczałem że tyle problemu bede miał z tą uszczelka, jakby nie to że leci to na kolektor i sie pali to bym sie tym tak nie przejmował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w X18XE ciekła stara uszczelka do tego stopnia, że pewnego razu zalała od góry świece olejem, wraz z końcówkami przewodów WN. Uszczelkę sam wymieniłem według porady dając w te zaokrąglenia w głowicy silikon wysokotemperaturowy. Po wymianie od kilku miesięcy zero problemów silnik jest suchutki :25:

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez swiece byly w oleju. a na zewnatrz sucho. dodam jeszcze ze uszczelke mialem z 97 roku :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

ja już 4 razy to robiłem dwa GM i silikon był i znowu leje niewiem czy to nie jest jakis problem z ta pokrywą ja juz nie mam nerwów do tego i na razie dałem sobie spokuj z tym wyciekiem cieknie mi od strony cewki i kolektora wydechowego , ktos mi kiedys powiedział że opla ciężko uszczelnic ale niewiem bo nie którzy jak pisza to maja sucho

Share this post


Link to post
Share on other sites

może pokrywa jest krzywa, albo ma jakieś pęknięcie w tym rowku od uszczelki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

pęknięć nie ma a krzywa to ciężko to sprawdzic bo jest przykręcona paroma srubami odkręcam po przekontnej to niewiem to juz mam od dawna na wiosne bede walczyl z tym nawet silikon dawałem w te rowki od obudowy czekałem az ztwardznie dopiero dokręciłem i było sucho na jakies dwa miesiace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kargol

Mnie to strasznie denrwuje bo jak stane w korku to w srodku smierdzi mi spalonym olejem. Jak by mi ciekło nie od strony kolektora to bym poprostu lał na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kargol

No ja dziś odkręciłem osłone i zobaczyłem, że mam świece całe w oleju a uszczelka zmieniana tydzień temu. Fakt nie jest to oryginał i nie był dawany silicon na zaokrąglenia. I nie wiem czy jechać z reklamacja chociaż watpie żeby drugi raz to dobrze zrobili. I teraz takie pytanie czy może być jakiś problem przez to że świece pływaja w oleju?

I w jakiej cenie jest cały zestaw czyli uszczelka, slicion i oringi w serwisie? I jakim momentem dokrecać tą pokrywe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam troszke inne pytanie. jakies 2 miesiace temu zmienialem uszczelke na pokrywie zaworowej dzisiaj poczułem olej. podnosze maske i nie widac zeby lecialo uszczelką, tylko olej osadza się na ty gumkach(niewiem co to ani po co) skad to moze leciec, czy tam jest jakis kanalik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem podobnie zalało tak świec że nie mogłem silnika odpalić pracował na 3 gary, po kilku minutach odpalił normalnie, pod domem rozebrałem wszystko wyczyściłem rozpuszczalnikiem i benzyną. Przy okazji malowałem pokrywę zaworów, wstawiłem nową uszczelkę + silikon wysoko temperaturowy, nowe świece i przewody WN.

Po kilku dniach dociągnąłem mocniej wszystkie śruby od pokrywy :25:

Od kilku miesięcy nic się nie poci :29:

Edited by Shymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja robilem wg porady i nie leci

Wymienialem uszczlke i oringi

Uszczelke kupilem hyba elringa a oringi jakie no name

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zrobilem wg porady

Panowie wazne jest by nie dokrecic za mocno bo tez bedzie leciec.I sruby dokrecamy na krzyz i od srodka ku brzegom rownomiernie

Ja zrobilem juz z 15 tys i sucho

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , też dość długo walczyłem z tą uszczelką i powiem wam ,że używanie silikonu to niezbyt dobry pomysł , po pierwsze nic nie daje , a po drugie cały ten silikon którego zawsze jest za dużo trafia do wnętrza silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dla mnie złotym środkiem okazał się najzwyklejszy smar - towot , wszystko ładnie wyczyściłem później dokładnie wysmarowałem i dokręciłem na krzyż momentem 8nm mam spokój od około roku ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Też mam problem z uszczelką pod pokrywą zaworów w X18XE. Wymieniałem ją 1,5 roku temu wraz z oringami, posmarowałem też silikonem w zaokrągleniach według porady a teraz znowu zaczyna lecieć olej. Przymierzam się do jej wymiany i tutaj zastanawiam się, którą kupić: oryginał GM za 89 zł czy jakiś tani zamiennik za 20 zł. Wcześniej miałem zamiennik i wytrzymała jakieś niecałe 30 tyś. km. Czy to normalne w Vectrach, czy ja coś spitoliłem przy montażu? Co radzicie? A jakiego silikonu najlepiej użyć? Możecie coś konkretnego polecić? Z góry dzięki za każdą poradę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...