Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Kargol

Uszczelka pod pokrywą rozrządu, 3 cieknie.

Polecane posty

Gość Kargol

Tak jak w temacie. Póki uszczelka była seryjna od nowości to silniczek był suchy, po wymianie uszczelniaczy zaworowych zaczeła sie moja walka, 2 razy jeden mechanik zmieniał mi uszczelke zamiennik w cenie 60zł i po 2-4 miesiacach znów sie lała. Zmieniłem mechanika który założył uszczelke za 80zł i dosłownie po tygodniu leje. Zauważyłem że każdy mechanik używał siliconu w duzych ilosciach. Teraz moje pytanie chce to zrobić sam w domu i zastanawiam sie jakiej uszczelki użyć i jak i na czym to zamontować żeby zrobić to z jakimś skutkiem, bo olej pali mi sie na kolektorze:( Prosze was o pomoc. Dodam że auto jest na LPG chociaż nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ.

Edytowano przez Kargol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie. Kupiłem oryginalną złożyłem na sucho i tylko chwilę było dobrze. Po odtłuszczeniu złożyłem na sylikon i już prawie rok sucho i czysto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem jakis zamiennik za 20pln przed zalozeniem wszystko oczyscilem i tych newralgicznych punktach (wg porady) posmarowalem tym silikonem gm. i od tamtej pory jakies 6miesieczy i 10k km i cieknie :/ niedlugo kupie oryginalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sa rożne techniki:

np. W ASO hondy silikon nakładają tylko na zaokrągleniach/zagięciach profilu uszczelek.

Ważny jest też silikion wysokotemperaturowy - tu nie wolno oszczędzać i lepiej kupić solidny i markowy produkt - jego wyższa cena zwróciła by się gdybyś nei wymieniał kolejny raz uszczelek.

Silikonu nie powinno się walić dużo po może zostać "wydmuchany" przez gorąca chmurę olejową pod pokrywą zaworową i będziesz miały wycieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja zrobiłem tak: Wycisnąłem sylikon w kanał uszczelki a następnie wcisnąłem uszczelkę. Później cienką warstwę na silniku i skręciłem do kupy zaczynając dokręcać od środka pokrywy na boki. I trzyma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kargol

No właśnie fachowcy też tak robili że wciskali w kanał silicon ale gładzi już nie smarowali i dosłownie bo paru dłuzszych trasach cieknie i to nie tak, że jest przypocone tylko poprostu sie leje. Z tym, że sprawsze czy to może nie odma bo to tak w tych okolicach ale raczej wątpie. Tylko strasznie mnie to dziwi ze chwile było suchutko a nagle leje sie jak nie wiem. Nie przypuszczałem że tyle problemu bede miał z tą uszczelka, jakby nie to że leci to na kolektor i sie pali to bym sie tym tak nie przejmował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w X18XE ciekła stara uszczelka do tego stopnia, że pewnego razu zalała od góry świece olejem, wraz z końcówkami przewodów WN. Uszczelkę sam wymieniłem według porady dając w te zaokrąglenia w głowicy silikon wysokotemperaturowy. Po wymianie od kilku miesięcy zero problemów silnik jest suchutki :25:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez swiece byly w oleju. a na zewnatrz sucho. dodam jeszcze ze uszczelke mialem z 97 roku :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

ja już 4 razy to robiłem dwa GM i silikon był i znowu leje niewiem czy to nie jest jakis problem z ta pokrywą ja juz nie mam nerwów do tego i na razie dałem sobie spokuj z tym wyciekiem cieknie mi od strony cewki i kolektora wydechowego , ktos mi kiedys powiedział że opla ciężko uszczelnic ale niewiem bo nie którzy jak pisza to maja sucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może pokrywa jest krzywa, albo ma jakieś pęknięcie w tym rowku od uszczelki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pęknięć nie ma a krzywa to ciężko to sprawdzic bo jest przykręcona paroma srubami odkręcam po przekontnej to niewiem to juz mam od dawna na wiosne bede walczyl z tym nawet silikon dawałem w te rowki od obudowy czekałem az ztwardznie dopiero dokręciłem i było sucho na jakies dwa miesiace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kargol

Mnie to strasznie denrwuje bo jak stane w korku to w srodku smierdzi mi spalonym olejem. Jak by mi ciekło nie od strony kolektora to bym poprostu lał na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kargol

No ja dziś odkręciłem osłone i zobaczyłem, że mam świece całe w oleju a uszczelka zmieniana tydzień temu. Fakt nie jest to oryginał i nie był dawany silicon na zaokrąglenia. I nie wiem czy jechać z reklamacja chociaż watpie żeby drugi raz to dobrze zrobili. I teraz takie pytanie czy może być jakiś problem przez to że świece pływaja w oleju?

I w jakiej cenie jest cały zestaw czyli uszczelka, slicion i oringi w serwisie? I jakim momentem dokrecać tą pokrywe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja mam troszke inne pytanie. jakies 2 miesiace temu zmienialem uszczelke na pokrywie zaworowej dzisiaj poczułem olej. podnosze maske i nie widac zeby lecialo uszczelką, tylko olej osadza się na ty gumkach(niewiem co to ani po co) skad to moze leciec, czy tam jest jakis kanalik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja miałem podobnie zalało tak świec że nie mogłem silnika odpalić pracował na 3 gary, po kilku minutach odpalił normalnie, pod domem rozebrałem wszystko wyczyściłem rozpuszczalnikiem i benzyną. Przy okazji malowałem pokrywę zaworów, wstawiłem nową uszczelkę + silikon wysoko temperaturowy, nowe świece i przewody WN.

Po kilku dniach dociągnąłem mocniej wszystkie śruby od pokrywy :25:

Od kilku miesięcy nic się nie poci :29:

Edytowano przez Shymon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obylo się bez wymiany....wystarczyło dociągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja robilem wg porady i nie leci

Wymienialem uszczlke i oringi

Uszczelke kupilem hyba elringa a oringi jakie no name

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zrobilem wg porady

Panowie wazne jest by nie dokrecic za mocno bo tez bedzie leciec.I sruby dokrecamy na krzyz i od srodka ku brzegom rownomiernie

Ja zrobilem juz z 15 tys i sucho

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , też dość długo walczyłem z tą uszczelką i powiem wam ,że używanie silikonu to niezbyt dobry pomysł , po pierwsze nic nie daje , a po drugie cały ten silikon którego zawsze jest za dużo trafia do wnętrza silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dla mnie złotym środkiem okazał się najzwyklejszy smar - towot , wszystko ładnie wyczyściłem później dokładnie wysmarowałem i dokręciłem na krzyż momentem 8nm mam spokój od około roku ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam problem z uszczelką pod pokrywą zaworów w X18XE. Wymieniałem ją 1,5 roku temu wraz z oringami, posmarowałem też silikonem w zaokrągleniach według porady a teraz znowu zaczyna lecieć olej. Przymierzam się do jej wymiany i tutaj zastanawiam się, którą kupić: oryginał GM za 89 zł czy jakiś tani zamiennik za 20 zł. Wcześniej miałem zamiennik i wytrzymała jakieś niecałe 30 tyś. km. Czy to normalne w Vectrach, czy ja coś spitoliłem przy montażu? Co radzicie? A jakiego silikonu najlepiej użyć? Możecie coś konkretnego polecić? Z góry dzięki za każdą poradę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×