Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
MiNiOr

Obroty wzrosły samoistnie na jałowym

Polecane posty

Witam,

Mam problem po długim bezawaryjnym użytkowaniu auta (1.6 16V bez gazu, przebieg 230k), otóż w dniu dzisiejszym po zapaleniu auta w temp -20 (zapalił jak zwykle w niskich temp. za pierwszym razem po dosłownie "2 obrotach" ), po ok 20 sek silnik zwiększył na biegu jałowym obroty do 1500 i je utrzymywał. Zapaliła się pomarańczowa lampa (kluczyk w tle sylwetka auta), a przy próbie "dodania gazu" brak reakcji. Po zgaszeniu i ponownym rozruchu sytuacja się powtórzyła. Po kolejnym zgaszeniu i rozruchu postanowiłem nie czekając na samoistne zwiększenie obrotów trochę auto "przegazować" - problem ustąpił i póki co nie powrócił (przejechałem 200km).

Co mogło być przyczyną tak dziwnego i nagłego zachowania się auta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sczytaj błędy skoro czek wyskoczył, może to krokowiec :28:

Edytowano przez Shymon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to być początek końca czujnika położenia wału korbowego. Jak jeszcze raz zapali Ci się czek sczytaj błędy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziękuje za porady i sugestie. Dziś podjechałem na kompa - "błąd silniczka przepustnicy". Mechanik stwierdził, że być może przymarzł i jeśli nie występuje błąd od tamtego czasu to nie ma co się martwić. Tymczasem rano przy zapalaniu w niskich temp. obroty lekko falowały na jałowym (500-900 obr) jednak nie zapaliła się kontrolka.

Nie chciałem nic wcześniej sugerować, ale błąd o którym pisałem wystąpił nazajutrz rano po wymianie rozrządu z pompą wody, świec, filtrów etc.... czy błąd może mieć coś wspólnego z czynnościami serwisowymi? Czy też jak twierdzi mechanik na razie nie ma co się martwić?

Drażę temat ponieważ wyjeżdżam w dłuższą trasę do Włoch i chcę zadbać o bezstresową jazdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×