Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MiNiOr

Obroty wzrosły samoistnie na jałowym

Recommended Posts

Witam,

Mam problem po długim bezawaryjnym użytkowaniu auta (1.6 16V bez gazu, przebieg 230k), otóż w dniu dzisiejszym po zapaleniu auta w temp -20 (zapalił jak zwykle w niskich temp. za pierwszym razem po dosłownie "2 obrotach" ), po ok 20 sek silnik zwiększył na biegu jałowym obroty do 1500 i je utrzymywał. Zapaliła się pomarańczowa lampa (kluczyk w tle sylwetka auta), a przy próbie "dodania gazu" brak reakcji. Po zgaszeniu i ponownym rozruchu sytuacja się powtórzyła. Po kolejnym zgaszeniu i rozruchu postanowiłem nie czekając na samoistne zwiększenie obrotów trochę auto "przegazować" - problem ustąpił i póki co nie powrócił (przejechałem 200km).

Co mogło być przyczyną tak dziwnego i nagłego zachowania się auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sczytaj błędy skoro czek wyskoczył, może to krokowiec :28:

Edited by Shymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to być początek końca czujnika położenia wału korbowego. Jak jeszcze raz zapali Ci się czek sczytaj błędy

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziękuje za porady i sugestie. Dziś podjechałem na kompa - "błąd silniczka przepustnicy". Mechanik stwierdził, że być może przymarzł i jeśli nie występuje błąd od tamtego czasu to nie ma co się martwić. Tymczasem rano przy zapalaniu w niskich temp. obroty lekko falowały na jałowym (500-900 obr) jednak nie zapaliła się kontrolka.

Nie chciałem nic wcześniej sugerować, ale błąd o którym pisałem wystąpił nazajutrz rano po wymianie rozrządu z pompą wody, świec, filtrów etc.... czy błąd może mieć coś wspólnego z czynnościami serwisowymi? Czy też jak twierdzi mechanik na razie nie ma co się martwić?

Drażę temat ponieważ wyjeżdżam w dłuższą trasę do Włoch i chcę zadbać o bezstresową jazdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...