Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bombel

Zarór recyrkulacji spalin

Recommended Posts

Witam.

Wczoraj wracając z trasy stuknęło mi coś pod maską. Obok drogi rosną drzewa i myślałem, że spadł kawałek lodu na maskę i dlatego stuknęło. Ale przejechałem kawałek i zaświecił się check. I powoli zaczęła spadać temperatura wody. Dzisiaj jadąc zczytać błędy z komputera zauważyłem, że check zapala się tylko jak jadę z lekko wciśniętym gazem albo jak puszczę gaz i hamuję silnikiem. Jak dodam mocno gazu albo wcisnę sprzęgło to gaśnie. Na kompie pokazało błędy od zaworu, tak powiedział mechanik, nie mam ich numerów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale zdjął wężyk od tego zaworu i pokazał że sterowanie zaworu jest ok. a membrana nie trzyma podciśnienia czy jakoś tak. Sprawdzał to taką pompką z ciśnieniomierzem. Mówi, że zawór do wymiany. I chciałem was zapytać drodzy forumowicze czy jest konieczne kupowanie nowego zaworu (nowy ok. 600 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) czy można zamontować używkę? I drugie pytanie, czy konieczna jest jak najszybsza wymiana czy mogę jechać jeszcze w trasę 200 km?

Objawy jakie zauwazyłem, oprócz oczywistego spadku mocy podczas świecenia checka, to jeszcze głośniejszy dźwięk silnika. Tak charakterystyczny klekot jak na zimnym silniku. Może dlatego, że jest niedogrzany. Temp nie chce urosnąć nawet do 80*, cały czas lekko nad niebieskim polem. Jeszcze wczoraj było ok. Proszę o jakieś wypowiedzi, może ktoś miał coś podobnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

dużo taniej niż nowy, jeżdzę na reanimowanym od maja i wszystko ok poza tym dają rok gwarancji

Edited by tomaszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pójdziesz śladem wężyka, to dojdziesz do solenoidu koło akumulatora. Wyciąg wężyk i wstaw tam śrubę 4mm. Tym samym zamkniesz nieszczelność podciśnienia. Pomarańczowa kontrolka Ci się nie zaświeci i turbina będzie działać. Co do głośniejszej pracy, to niestety zawór jest otwarty i część spalin cały czas dostaje się z powrotem do kolektora dolotowego, albo ulatują przez zawór do atmosfery. Niestety będziesz musiał kupić zawór, bo jak rozpadnie się do końca to może ssać Ci "lewe" powietrze znad kolektora z pominięciem filtra, a i tamtędy może uchodzić ciśnienie wytwarzane przez turbinę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wynika z tego, że jakichś poważnych konsekwencji związanych z uszkodzeniem czegoś nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Tylko dlaczego zaczęła spadać temperatura silnika? To nie ma nic wspólnego z egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Doktor VECTRA

u mnie tez swieci sie ta kontrolka i na dodatek zaczelo trzasc silnikiem a u Ciebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie silnik trzęsie bo mam napinacz do wymiany ale to raczej nie ma nic wspólnego bo trząsł zanim się kontrolka zaczęła palić. No właśnie nie wiem jaki ma związek ta temperatura z EGR. Ale wczoraj przy podobnych temperaturach silnik miał 80* po trochę ponad 10km. Dzisiaj przejechałem 60 km i ani razu nie doszedł do tej temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przed chwilą zjechałem po 60-cio kilometrowej "wycieczce". Temperatura nie podniosła się ani grama ponad 80. Po prostu jest bardzo zimno i ciężko nagrzać diesla bo to kawał żelaza dobrze oddającego temperaturę do otoczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale napisałem, że wczoraj się grzał. Zobaczę jak będzie się grzał teraz. Za godzinę ruszam w trasę a u mnie jest ok. -25*. Jak dojadę z tym padniętym EGR a ze śrubką w wężyku to Ty esiuabek masz "pomógł"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja mam tak zaślepionego EGR'a już od roku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">. Dzięki temu kolektor dolotowy i klapki zawirowań są czyste, jakbym przed chwilą je pucował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz zaślepionego, a czy zaślepiłeś go bo się zepsuł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepiony bo nie lubię jak motor oddycha spalinami. Też nie chciałbyś siedzieć w pomieszczeniu gdzie ktoś po dobrym obiedzie z dużą ilością kapusty "zepsuł" się do atmosfery

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ekologia swoją drogą, a świeże powietrze do dolotu to natychmiastowa reakcja na pedał gazu bez zbędnego czekania aż silnik przepali powtórnie spaliny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dojechałem, silnik wydaje się trochę słabszy a check się jednak zapalał. Więc już nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zależy gdzie wstawiłeś "korek". Tam są 2 solenoidy. Jeden od klapek zawirowań, drugi od EGR'a. By nie było pomyłki przenieś ten "korek" na drugi koniec wężyka i wstaw go zamiast grzybka EGR.

Check może być generowany także poprzez czujnik doładowania, przecież nie wiemy czy sprężyna w zaworze jest sprawna i domyka dolot spalin. Jeśli nie domyka, to ciśnienie z turbiny "uchodzi" Ci do wydechu i wykazuje zbyt niskie doładowanie poza zakresem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

No to chyba jesteś pierwszy w klubie u którego po takim zabiegu w dieslu nie wywala check-a...?

Ja próbowalem zaślepiać i czy to ze sprawnym egr czy to z zepsutym zawsze wywala checka po zaślepieniu.U innych z tego co czytalem tak samo.

No , chyba że miala na to wpływ kiepska pompa vacu, po wymianie nie sprawdzałem...a dobrze by było żeby efekt czyszczenia kolektora był wieczny....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo masz zaślepiać na WYJŚCIU solenoidu. Musi on mieć podciśnienie i próbkować podczas pracy. Jak zakorkujesz na wejściu to sam solenoid będzie Ci generował błąd. Korek w postaci wkręta to nic innego jak "proteza" zaworu EGR ze szczelną membraną Jak Ci generowało błąd, to albo z niewłaściwej strony wstawiłeś "korek", albo był nieszczelny. Żadnej filozofii, tylko pneumatyka. Pochodna fizyki.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...