Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bombel

Zarór recyrkulacji spalin

Polecane posty

Witam.

Wczoraj wracając z trasy stuknęło mi coś pod maską. Obok drogi rosną drzewa i myślałem, że spadł kawałek lodu na maskę i dlatego stuknęło. Ale przejechałem kawałek i zaświecił się check. I powoli zaczęła spadać temperatura wody. Dzisiaj jadąc zczytać błędy z komputera zauważyłem, że check zapala się tylko jak jadę z lekko wciśniętym gazem albo jak puszczę gaz i hamuję silnikiem. Jak dodam mocno gazu albo wcisnę sprzęgło to gaśnie. Na kompie pokazało błędy od zaworu, tak powiedział mechanik, nie mam ich numerów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale zdjął wężyk od tego zaworu i pokazał że sterowanie zaworu jest ok. a membrana nie trzyma podciśnienia czy jakoś tak. Sprawdzał to taką pompką z ciśnieniomierzem. Mówi, że zawór do wymiany. I chciałem was zapytać drodzy forumowicze czy jest konieczne kupowanie nowego zaworu (nowy ok. 600 zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) czy można zamontować używkę? I drugie pytanie, czy konieczna jest jak najszybsza wymiana czy mogę jechać jeszcze w trasę 200 km?

Objawy jakie zauwazyłem, oprócz oczywistego spadku mocy podczas świecenia checka, to jeszcze głośniejszy dźwięk silnika. Tak charakterystyczny klekot jak na zimnym silniku. Może dlatego, że jest niedogrzany. Temp nie chce urosnąć nawet do 80*, cały czas lekko nad niebieskim polem. Jeszcze wczoraj było ok. Proszę o jakieś wypowiedzi, może ktoś miał coś podobnego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dużo taniej niż nowy, jeżdzę na reanimowanym od maja i wszystko ok poza tym dają rok gwarancji

Edytowano przez tomaszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak pójdziesz śladem wężyka, to dojdziesz do solenoidu koło akumulatora. Wyciąg wężyk i wstaw tam śrubę 4mm. Tym samym zamkniesz nieszczelność podciśnienia. Pomarańczowa kontrolka Ci się nie zaświeci i turbina będzie działać. Co do głośniejszej pracy, to niestety zawór jest otwarty i część spalin cały czas dostaje się z powrotem do kolektora dolotowego, albo ulatują przez zawór do atmosfery. Niestety będziesz musiał kupić zawór, bo jak rozpadnie się do końca to może ssać Ci "lewe" powietrze znad kolektora z pominięciem filtra, a i tamtędy może uchodzić ciśnienie wytwarzane przez turbinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika z tego, że jakichś poważnych konsekwencji związanych z uszkodzeniem czegoś nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Tylko dlaczego zaczęła spadać temperatura silnika? To nie ma nic wspólnego z egr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Doktor VECTRA

u mnie tez swieci sie ta kontrolka i na dodatek zaczelo trzasc silnikiem a u Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik trzęsie bo mam napinacz do wymiany ale to raczej nie ma nic wspólnego bo trząsł zanim się kontrolka zaczęła palić. No właśnie nie wiem jaki ma związek ta temperatura z EGR. Ale wczoraj przy podobnych temperaturach silnik miał 80* po trochę ponad 10km. Dzisiaj przejechałem 60 km i ani razu nie doszedł do tej temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przed chwilą zjechałem po 60-cio kilometrowej "wycieczce". Temperatura nie podniosła się ani grama ponad 80. Po prostu jest bardzo zimno i ciężko nagrzać diesla bo to kawał żelaza dobrze oddającego temperaturę do otoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale napisałem, że wczoraj się grzał. Zobaczę jak będzie się grzał teraz. Za godzinę ruszam w trasę a u mnie jest ok. -25*. Jak dojadę z tym padniętym EGR a ze śrubką w wężyku to Ty esiuabek masz "pomógł"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja mam tak zaślepionego EGR'a już od roku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">. Dzięki temu kolektor dolotowy i klapki zawirowań są czyste, jakbym przed chwilą je pucował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz zaślepionego, a czy zaślepiłeś go bo się zepsuł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiony bo nie lubię jak motor oddycha spalinami. Też nie chciałbyś siedzieć w pomieszczeniu gdzie ktoś po dobrym obiedzie z dużą ilością kapusty "zepsuł" się do atmosfery

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ekologia swoją drogą, a świeże powietrze do dolotu to natychmiastowa reakcja na pedał gazu bez zbędnego czekania aż silnik przepali powtórnie spaliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dojechałem, silnik wydaje się trochę słabszy a check się jednak zapalał. Więc już nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zależy gdzie wstawiłeś "korek". Tam są 2 solenoidy. Jeden od klapek zawirowań, drugi od EGR'a. By nie było pomyłki przenieś ten "korek" na drugi koniec wężyka i wstaw go zamiast grzybka EGR.

Check może być generowany także poprzez czujnik doładowania, przecież nie wiemy czy sprężyna w zaworze jest sprawna i domyka dolot spalin. Jeśli nie domyka, to ciśnienie z turbiny "uchodzi" Ci do wydechu i wykazuje zbyt niskie doładowanie poza zakresem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość robertoz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to chyba jesteś pierwszy w klubie u którego po takim zabiegu w dieslu nie wywala check-a...?

Ja próbowalem zaślepiać i czy to ze sprawnym egr czy to z zepsutym zawsze wywala checka po zaślepieniu.U innych z tego co czytalem tak samo.

No , chyba że miala na to wpływ kiepska pompa vacu, po wymianie nie sprawdzałem...a dobrze by było żeby efekt czyszczenia kolektora był wieczny....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo masz zaślepiać na WYJŚCIU solenoidu. Musi on mieć podciśnienie i próbkować podczas pracy. Jak zakorkujesz na wejściu to sam solenoid będzie Ci generował błąd. Korek w postaci wkręta to nic innego jak "proteza" zaworu EGR ze szczelną membraną Jak Ci generowało błąd, to albo z niewłaściwej strony wstawiłeś "korek", albo był nieszczelny. Żadnej filozofii, tylko pneumatyka. Pochodna fizyki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×