Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość sówek

Akumulator - oryginalny czy inny? Jaki?

Polecane posty

Gość sówek

Witam

Ponieważ pierwszy raz w swoim Oplu będę musiał wymienić akumulator na nowy mam do Was pytanie: Czy warto kupować akumulator typu Bosch czy innej firmy czy też zakupić oryginalny w serwisie Opla. Dodam że akumulator z najnowszej serii Boscha kosztuje tyle samo co oplowski.

Z góry dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość toshiro

JA w swoim aucie 2 lata temu musialem kupic nowy aku. Kupilem Centre Future i jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja całe życie bazuję na oryginalnych częsciach. Akumulator również kupiłem w ASO. Cena podobna jak w innych sklepach, ale 3 lata gwarancji.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Więcej nt. akumulatorów wyczytasz z tych tematów:

  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


  • Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja pare lat temu do astry kupiłem akumulator firmy nn, czyli zadnej i tez jestem bardzo zadowolony. patrzyłem tylko by sie amprogodz zgadzały. teraz do Viki tez kupywałem i tym samym tropem nie przepłacałem. zreszta i na jeden i na drugi aku dostałem 2 lata gwarancji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem rok temu tej firmy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i jestem zadowolony, po roku eksploatacji hmm... same pozytywy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">
(zobaczymy za pięć lat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">
to będzie miarodajny test

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
) pozdrawiam adiplus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja od ponad roku mam aku fair line (czyt "no name") ale jak na razie nie ma z nim zadnych problemów a dodam ze juz jedna zime przezyl i ani razu nie umarł po mroznej nocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ibiza70

Witam. Mam pytanie, jak wymienic akumulator w Viki, czy najnormalniej wyjac stary i podlaczyc nowy, czy robic z podtrzymaniem napiecia??? Czy jest mozliwe ze z braku napiecia cos sie pomiesza i moga byc jakies problemy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wyzerują Ci sie liczniki i ewentualnie radio sie rozkoduje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej23

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja mam zaufanie do JENOKSA od kilku lat kupiłem juz 5 szt do ciągników i kombajnu do viki też kupię bo jest lichy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcus16

Koledzy mam pytanie jak w temacie:) poniewaz kończy sie żywotoność mojego aku jaki kupic do 2.2 DTI ( w instrukcji za duzo info nie ma), moze w EPC beda zalecane do tego konkretnie modelu:) teraz mam 85Ah 450A (DIN).W dziale Vb wiekszosc pisze,ze do 2.2 ma 680A.Jaki aku kupic w rozsadnej cenie,zeby ladnie krecil. ( ASO ODPADA!)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

74, lub 90 Ah Loxa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dieselek więcej nie potrzebuje. Polecam te bakteryjki bo cała rodzinka na tym jeździ i nikt nie miał żadnego problemu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Pomyślności w nowym roku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcus16

Dzieki za info,sprawdze ich oferte:) rowniez szczesliwego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na jaką firme sie zdecydujesz to już Twoja decyzja, ale ważne żeby miał min te 80Ah i 680A prądu rozruchowego

Katalogi zamienników najczęściej podają że do VC 2,2 DTI ma by aku 80Ah 740A lub 85Ah 800A

Jak kupisz coś z tego przedziału to będzie idealnie, chcoć jak widzisz nawet na słabszym akumulatorze jakoś do tej pory silnik dawał rade

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcus16

Dzieki Hapko:) wlasnie na slabszym (starym) marnie dawal sobie rade;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo do diesla miał o wiele za mały prąd rozruchu... jak założysz nowy aku o odpowiednich parametrach zobaczysz że rozrusznik kręci o wiele szybciej i silnik szybciej zaskakuje.

Tak to już jest że w fabryce wkładają to co mają pod ręką i aby taniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raz w życiu kupiłem akumulator "noname" żonie do corsy.

Wydawało mi się, ze jestem sprytny bo akumulator "Budget" (z Praktikera) miał mały napis "wyprodukowano przez Centra"

Przez okres roku dwa razy go doładowywałem i szukałem gdzie mi prąd ucieka.

Po półtora roku wywaliłem go na zbity pysk i kupiłem prawdziwą Centrę. I się skończyły problemy z prądem.

Ostatnio w sigu po pierwszym klęknięciu i odpalaniu na kable zadzwoniłem do Opla - 499 z wymianą.

Grzecznie podziękowałem i kupiłem za 306zł Centrę Futurę 72Ah.

Na terenie Krakowa taki akumulator można mieć przywieziony pod dom i wymieniony za 20zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

co do marek akumulatorów tyle jest opinii co opinii na temat aut....

czasem trafisz na słabszą sztukę i do reklamacji jedziesz,przy kupnie sugerował bym się długością gwarancji ale i tak w praktyce wy egzekwowanie takiej gwarancji jest co najmniej trudne.....wystarczy że przeczytasz warunki gwarancji i zrozumiesz ,że sam producent zdecyduje czy ją uwzględni.....

co do doboru akumulatora najlepiej wybrać taką pojemność jak zaleca GM do danego typu silnika,dla diesla oczywiście z większym prądem rozruchowym

teoria montowania akumulatorów o większej pojemności jest jak najbardziej błędna-za duża pojemność oznacza że akumulator prawie nigdy nie będzie dostatecznie naładowany,nienaładowany akumulator jest podatny na uszkodzenia w niskich temperaturach i skraca swą żywotność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skąd wy bierzecie te dane, że do 2.2dti ma być 80 czy 85Ah jak fabryka daje 70Ah a prąd rozruchu wynosi różnie w zależności wg jakiej normy jest podawany i tak jak poniższa tabelka pokazuje, tak należy odczytywać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja kupiłem dwa lata temu aku centra futura CF07 i bardzo go chwalę, chociaż musiałem go porządnie na gwarancji doładować, bo nie trzymał napięcia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ale prąd rozruchu miał wyższy niż producent podaje) bo przez montaż CA trochę go zdoiłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... obecnie odpalam bez problemów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dane:

CF07 12V 75Ah 760A (wg EN) ..ja miałem 783A wg EN

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... tani i sprawdzony, więc gorąco polecam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PRĄDY ROZRUCHOWE -> Porównanie prądów rozruchu według spotykanych norm

Kolumny odpowiednio:

1. Norma europejska IEC (A)

2. Nowa norma europejska EN (A)

3. Norma niemiecka DIN (A)

4. Norma amerykańska SAE (A)

(IEC) (EN) (DIN) (SAE)

65 100 60 100

95 140 85 150

130 180 110 200

160 230 140 250

195 280 170 300

225 330 200 350

260 360 225 400

290 420 255 450

325 480 280 500

355 520 310 550

390 540 335 600

420 600 365 650

450 640 395 700

485 680 420 750

515 760 450 800.......dla CF07

550 790 480 850

580 860 505 900

615 900 535 950

645 940 560 1000

680 100 590 1050

710 1040 620 1100

745 1080 645 1150

775 1150 675 1200

810 1170 700 1250

840 1220 730 1300

870 1270 760 1350

905 1320 790 1400

935 1360 815 1450

Edytowano przez rafix1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcus16

Mi fabryka dala 85Ah,wiec roznie to bywa:) ciekawe te rożne normy tez wczoraj dopiero wyczytalem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, 450A (DIN) to wg eurpoejskiej normy 760A (EN) duże rozbieżności.Na oku mam dokładnie taki aku jak napisaleś Rafix1,wiec teraz skoro polecasz nie mam watpliwości:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

85Ah wkładali do 3.0cdti więc może mieli więcej aku niż tych silników i gdzieś musieli te aku upchać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Odświeże trochę temat.

Mam możliwośc zakupu akumulatora BOCH 80Ah i prąd rozruchu 740A w cenie 340PLN.

I tu moje pytanie , czy nie bedzie za duży do mojego motoru, mam na mysli pojemnosć aku.?

Gabaryty czyli wymiary zew. są takie same , jak przy obecnym aku.Dodam ,że dziennie robie odległości ok. 50 Km.

Proasze o konkretną i szybką odpowiedź ,ponieważ dziisiej muszę sie zdecydować , czy biorę czy nie.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cena super

A akumulator o jakim piszesz to wg mnie absolutne minimum.

Zalecany prad rozruchowy to 800A np z serii Boscha S5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie zdążyłem zorientować to chyba S4 jakieś podniesione parametry, nie wiem dokładnie bo jeszcze go nie widziałem. Jeśli tak napisałeś i bedzie z nim wsio OK. to biore i sle podziękowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

generalnie chodzą słabe opinie o aku bosch (usterkowość zaraz po zakończeniu się gwarancji) ja bym brał centra fututra+

aha, sprawdź czy aku L+ cz P+

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to teraz nie wiem co brać ponieważ cena miedzy Bosch , aCF to tylko 30 zeta.Bieguny mam P+ czyli jak w temacie podanym.Jeszcze jedno pytanie , czy aku Bosch`a maja gdzieś podaną date produkcji?

dodano: jeszcze jedna zaleta na korzyśc Bosch`a- wieksza pojemność.

Edytowano przez evox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×