Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest sówek

Akumulator - oryginalny czy inny? Jaki?

Recommended Posts

Guest sówek

Witam

Ponieważ pierwszy raz w swoim Oplu będę musiał wymienić akumulator na nowy mam do Was pytanie: Czy warto kupować akumulator typu Bosch czy innej firmy czy też zakupić oryginalny w serwisie Opla. Dodam że akumulator z najnowszej serii Boscha kosztuje tyle samo co oplowski.

Z góry dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest toshiro

JA w swoim aucie 2 lata temu musialem kupic nowy aku. Kupilem Centre Future i jestem bardzo zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja całe życie bazuję na oryginalnych częsciach. Akumulator również kupiłem w ASO. Cena podobna jak w innych sklepach, ale 3 lata gwarancji.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Więcej nt. akumulatorów wyczytasz z tych tematów:

  • Please login or register to see this link.


  • Please login or register to see this link.


  • Please login or register to see this link.


  • Please login or register to see this link.


  • Please login or register to see this link.


Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pare lat temu do astry kupiłem akumulator firmy nn, czyli zadnej i tez jestem bardzo zadowolony. patrzyłem tylko by sie amprogodz zgadzały. teraz do Viki tez kupywałem i tym samym tropem nie przepłacałem. zreszta i na jeden i na drugi aku dostałem 2 lata gwarancji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupiłem rok temu tej firmy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

i jestem zadowolony, po roku eksploatacji hmm... same pozytywy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">
(zobaczymy za pięć lat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">
to będzie miarodajny test

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
) pozdrawiam adiplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja od ponad roku mam aku fair line (czyt "no name") ale jak na razie nie ma z nim zadnych problemów a dodam ze juz jedna zime przezyl i ani razu nie umarł po mroznej nocy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ibiza70

Witam. Mam pytanie, jak wymienic akumulator w Viki, czy najnormalniej wyjac stary i podlaczyc nowy, czy robic z podtrzymaniem napiecia??? Czy jest mozliwe ze z braku napiecia cos sie pomiesza i moga byc jakies problemy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wyzerują Ci sie liczniki i ewentualnie radio sie rozkoduje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andrzej23

Please login or register to see this quote.

ja mam zaufanie do JENOKSA od kilku lat kupiłem juz 5 szt do ciągników i kombajnu do viki też kupię bo jest lichy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Koledzy mam pytanie jak w temacie:) poniewaz kończy sie żywotoność mojego aku jaki kupic do 2.2 DTI ( w instrukcji za duzo info nie ma), moze w EPC beda zalecane do tego konkretnie modelu:) teraz mam 85Ah 450A (DIN).W dziale Vb wiekszosc pisze,ze do 2.2 ma 680A.Jaki aku kupic w rozsadnej cenie,zeby ladnie krecil. ( ASO ODPADA!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

74, lub 90 Ah Loxa

Please login or register to see this link.

Dieselek więcej nie potrzebuje. Polecam te bakteryjki bo cała rodzinka na tym jeździ i nikt nie miał żadnego problemu.

Please login or register to see this link.

.

Pomyślności w nowym roku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Dzieki za info,sprawdze ich oferte:) rowniez szczesliwego:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na jaką firme sie zdecydujesz to już Twoja decyzja, ale ważne żeby miał min te 80Ah i 680A prądu rozruchowego

Katalogi zamienników najczęściej podają że do VC 2,2 DTI ma by aku 80Ah 740A lub 85Ah 800A

Jak kupisz coś z tego przedziału to będzie idealnie, chcoć jak widzisz nawet na słabszym akumulatorze jakoś do tej pory silnik dawał rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Dzieki Hapko:) wlasnie na slabszym (starym) marnie dawal sobie rade;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo do diesla miał o wiele za mały prąd rozruchu... jak założysz nowy aku o odpowiednich parametrach zobaczysz że rozrusznik kręci o wiele szybciej i silnik szybciej zaskakuje.

Tak to już jest że w fabryce wkładają to co mają pod ręką i aby taniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz w życiu kupiłem akumulator "noname" żonie do corsy.

Wydawało mi się, ze jestem sprytny bo akumulator "Budget" (z Praktikera) miał mały napis "wyprodukowano przez Centra"

Przez okres roku dwa razy go doładowywałem i szukałem gdzie mi prąd ucieka.

Po półtora roku wywaliłem go na zbity pysk i kupiłem prawdziwą Centrę. I się skończyły problemy z prądem.

Ostatnio w sigu po pierwszym klęknięciu i odpalaniu na kable zadzwoniłem do Opla - 499 z wymianą.

Grzecznie podziękowałem i kupiłem za 306zł Centrę Futurę 72Ah.

Na terenie Krakowa taki akumulator można mieć przywieziony pod dom i wymieniony za 20zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

co do marek akumulatorów tyle jest opinii co opinii na temat aut....

czasem trafisz na słabszą sztukę i do reklamacji jedziesz,przy kupnie sugerował bym się długością gwarancji ale i tak w praktyce wy egzekwowanie takiej gwarancji jest co najmniej trudne.....wystarczy że przeczytasz warunki gwarancji i zrozumiesz ,że sam producent zdecyduje czy ją uwzględni.....

co do doboru akumulatora najlepiej wybrać taką pojemność jak zaleca GM do danego typu silnika,dla diesla oczywiście z większym prądem rozruchowym

teoria montowania akumulatorów o większej pojemności jest jak najbardziej błędna-za duża pojemność oznacza że akumulator prawie nigdy nie będzie dostatecznie naładowany,nienaładowany akumulator jest podatny na uszkodzenia w niskich temperaturach i skraca swą żywotność

Share this post


Link to post
Share on other sites

skąd wy bierzecie te dane, że do 2.2dti ma być 80 czy 85Ah jak fabryka daje 70Ah a prąd rozruchu wynosi różnie w zależności wg jakiej normy jest podawany i tak jak poniższa tabelka pokazuje, tak należy odczytywać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja kupiłem dwa lata temu aku centra futura CF07 i bardzo go chwalę, chociaż musiałem go porządnie na gwarancji doładować, bo nie trzymał napięcia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ale prąd rozruchu miał wyższy niż producent podaje) bo przez montaż CA trochę go zdoiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... obecnie odpalam bez problemów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dane:

CF07 12V 75Ah 760A (wg EN) ..ja miałem 783A wg EN

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... tani i sprawdzony, więc gorąco polecam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PRĄDY ROZRUCHOWE -> Porównanie prądów rozruchu według spotykanych norm

Kolumny odpowiednio:

1. Norma europejska IEC (A)

2. Nowa norma europejska EN (A)

3. Norma niemiecka DIN (A)

4. Norma amerykańska SAE (A)

(IEC) (EN) (DIN) (SAE)

65 100 60 100

95 140 85 150

130 180 110 200

160 230 140 250

195 280 170 300

225 330 200 350

260 360 225 400

290 420 255 450

325 480 280 500

355 520 310 550

390 540 335 600

420 600 365 650

450 640 395 700

485 680 420 750

515 760 450 800.......dla CF07

550 790 480 850

580 860 505 900

615 900 535 950

645 940 560 1000

680 100 590 1050

710 1040 620 1100

745 1080 645 1150

775 1150 675 1200

810 1170 700 1250

840 1220 730 1300

870 1270 760 1350

905 1320 790 1400

935 1360 815 1450

Edited by rafix1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcus16

Mi fabryka dala 85Ah,wiec roznie to bywa:) ciekawe te rożne normy tez wczoraj dopiero wyczytalem

Please login or register to see this link.

, 450A (DIN) to wg eurpoejskiej normy 760A (EN) duże rozbieżności.Na oku mam dokładnie taki aku jak napisaleś Rafix1,wiec teraz skoro polecasz nie mam watpliwości:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

85Ah wkładali do 3.0cdti więc może mieli więcej aku niż tych silników i gdzieś musieli te aku upchać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Odświeże trochę temat.

Mam możliwośc zakupu akumulatora BOCH 80Ah i prąd rozruchu 740A w cenie 340PLN.

I tu moje pytanie , czy nie bedzie za duży do mojego motoru, mam na mysli pojemnosć aku.?

Gabaryty czyli wymiary zew. są takie same , jak przy obecnym aku.Dodam ,że dziennie robie odległości ok. 50 Km.

Proasze o konkretną i szybką odpowiedź ,ponieważ dziisiej muszę sie zdecydować , czy biorę czy nie.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cena super

A akumulator o jakim piszesz to wg mnie absolutne minimum.

Zalecany prad rozruchowy to 800A np z serii Boscha S5

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co sie zdążyłem zorientować to chyba S4 jakieś podniesione parametry, nie wiem dokładnie bo jeszcze go nie widziałem. Jeśli tak napisałeś i bedzie z nim wsio OK. to biore i sle podziękowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

generalnie chodzą słabe opinie o aku bosch (usterkowość zaraz po zakończeniu się gwarancji) ja bym brał centra fututra+

aha, sprawdź czy aku L+ cz P+

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to teraz nie wiem co brać ponieważ cena miedzy Bosch , aCF to tylko 30 zeta.Bieguny mam P+ czyli jak w temacie podanym.Jeszcze jedno pytanie , czy aku Bosch`a maja gdzieś podaną date produkcji?

dodano: jeszcze jedna zaleta na korzyśc Bosch`a- wieksza pojemność.

Edited by evox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...