Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dexter23pl

Dużo kamienia w wodzie

Recommended Posts

Witam szanownych kolegów i koleżanki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam takie pytanie, jakiś czas temu zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się mętnie, brunatnie.Jaki przy wymianie termostatu w listopadzie zauważyłem że w przewodach od wody jest dużo żółtego kamienia pokrywającego wszystko grubości ok 1mm.W zbiorniczku nie widać oznak oleju. Jak i w oleju wody.Terz w tą zimę bardzo długo mi się grzeje silnik i bardzo szybko stygnie. W odcinku ok 9km nagrzewa się do ok 70C. Sprawdzałem termostat i przy temp silnika ok 80C gruby wąż do chłodnicy nadal jest całkowicie zimny. Myślę że to może być od tego kamienia.Kiedyś mi ciekło na trujniku od węża od parownika i był na brzegu węża kamien grubości ok 3mm.Czy jest jakiś preparat do odkamienienia, rozpuszczenia kamienia? Leje tylko koncentrat różowy GM i wode destylowaną jak trzeba uzupełnić.Czy poprostu wymienić cały płyn na nowy i samo się wypłuka?

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie sądzę żeby samo się odkamieniło a już wlewanie i zostawienie odkamieniacza w układzie to napewno dobrze się nie skończy

trzebaby przy okazji wymiany płynu zrobić płukankę chłodnicy (pewnie też nagrzewnicy)- mniej więcej tak:

i dopiero zalać nowym płynem

są też preparaty do płukania ale pewnie kwasek jest tańszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kiedyś kupiłem odkamieniacz w motoryzacyjnym..

zalałem, przepłukałem, później mniejsze stężenie i dzień pojeździłem

woda zchodziła dosłownie "ruda", ale układ przeczyściłem (wszystko według instrukcji)

i co.. i odradzam bo jakiś miesiąc puźniej planowanie oraz wymiana uszczelki pod głowicą, bo mi ją wyżarło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje kolegom za odpowiedzi.

Lecz dziś niewiem w końcu za bardzo co jest prblemem z wolnym nagrzewaniem.

Dziś rano wsiadam do auta , odpalam i zerkam na termometr i na nim -14C. całą noc auto stało na dwoże.

Po przejechaniu 3km temp płynu osiągneła juz ok 30C bo taka jest ustawiona do przełanczania gazu.

Może termostat mi się czasami cały nie zamyka, lub uzależnione jest to od dynamiki jazdy, niewiem. Zostaje jeszcze kwestia tego kamienia. Ale z patentem z wężem z wodą będe działał latem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...