Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dexter23pl

Dużo kamienia w wodzie

Polecane posty

Witam szanownych kolegów i koleżanki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam takie pytanie, jakiś czas temu zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się mętnie, brunatnie.Jaki przy wymianie termostatu w listopadzie zauważyłem że w przewodach od wody jest dużo żółtego kamienia pokrywającego wszystko grubości ok 1mm.W zbiorniczku nie widać oznak oleju. Jak i w oleju wody.Terz w tą zimę bardzo długo mi się grzeje silnik i bardzo szybko stygnie. W odcinku ok 9km nagrzewa się do ok 70C. Sprawdzałem termostat i przy temp silnika ok 80C gruby wąż do chłodnicy nadal jest całkowicie zimny. Myślę że to może być od tego kamienia.Kiedyś mi ciekło na trujniku od węża od parownika i był na brzegu węża kamien grubości ok 3mm.Czy jest jakiś preparat do odkamienienia, rozpuszczenia kamienia? Leje tylko koncentrat różowy GM i wode destylowaną jak trzeba uzupełnić.Czy poprostu wymienić cały płyn na nowy i samo się wypłuka?

Edytowano przez dexter23pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę żeby samo się odkamieniło a już wlewanie i zostawienie odkamieniacza w układzie to napewno dobrze się nie skończy

trzebaby przy okazji wymiany płynu zrobić płukankę chłodnicy (pewnie też nagrzewnicy)- mniej więcej tak:

i dopiero zalać nowym płynem

są też preparaty do płukania ale pewnie kwasek jest tańszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś kupiłem odkamieniacz w motoryzacyjnym..

zalałem, przepłukałem, później mniejsze stężenie i dzień pojeździłem

woda zchodziła dosłownie "ruda", ale układ przeczyściłem (wszystko według instrukcji)

i co.. i odradzam bo jakiś miesiąc puźniej planowanie oraz wymiana uszczelki pod głowicą, bo mi ją wyżarło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kolegom za odpowiedzi.

Lecz dziś niewiem w końcu za bardzo co jest prblemem z wolnym nagrzewaniem.

Dziś rano wsiadam do auta , odpalam i zerkam na termometr i na nim -14C. całą noc auto stało na dwoże.

Po przejechaniu 3km temp płynu osiągneła juz ok 30C bo taka jest ustawiona do przełanczania gazu.

Może termostat mi się czasami cały nie zamyka, lub uzależnione jest to od dynamiki jazdy, niewiem. Zostaje jeszcze kwestia tego kamienia. Ale z patentem z wężem z wodą będe działał latem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×