Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Fenek

Układ airbag problem z wykasowaniem błędów

Recommended Posts

Witam!

Nie moge się podpisac pod żaden temat,bo jeden jedyny zostawiony jest zamknięty. Proszę o wyrozumiałośc moderatorów i ewentualnie usuniecie tematu dopiero po tym jak sprawe rozwiąże.

Miałem kontrolke airbag, wiec postanowiłem wykasować błędy. Były trzy, jeden się skasował. Został 35 i 37 nie da się usunąć. Teraz moje pytanie, co z tym zrobić? Chodzi o napinacze obydwa?

Napinacze nie są zużyte, rezystencja na obydwu wynosi 6,6 Ohm i nie zmienia się, kierowcy poduszka ma 2,85 i ciągle się wacha, tak samo jak i pasażera 2,2. Czy to przez dzisiejszy mróz? Jakie powinny być rezystencje. Chce usunąć te błędy. W najbliższym czasie będe lutował gold-piny, ale przeciez nawet na chwile usterka nie zniknęła, a rezystencja napinaczy nie zmienia się czy odpięte są napinacze czy tez nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie potrafi pomóc? Jakieś wskazówki może chociaż? Mogły gdzieś się wypiac/przeciąc te kable co idą do kostek od napinaczy? Przy takich wskazaniach jest sens sprawdzania czy sa poduszki czy napinaczami się tylko zajmowąc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezystancja na napinaczach tez powinna sie lekko wachać. czy auto ma jakąś historie wypadkową?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem zbyt długo jego posiadaczem, dopiero 3miesiące, wiec nie jestem w stanie tego powiedzieć. Samochód 11letni, wiec chyba spokojnie można brac taką opcje. No wiec co z powyższym? No i w jaki sposób przy rozłączonych napinaczach nie pokazuje wiele, wiele Ohmów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzałeś polączenia pod fotelami? tam najczęściej wywala błedy. niektórzy wycinają kostki i lutują na stałe.ina opcja to to że po prostu napinacze są wywalone po kolizji. obejrzyj je dobrze czy nie ma śladu po wyciętej żółtej plakietce , czy ta część mocowania z gumową osłoną(harmonijka) nie jest ściśnięta. to oznaki wystrzelonego napinacza.sam kiedys zmieniałem znajomemu oba napinacze bo jeden był ewidentnie wywalony a drugi lekko nad szarpnięty i też wywalał błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którym miejscu odczytujesz rezystancję poduszek i napinaczy ? Używasz w tym celu miernika czy wartości odczytujesz przy pomocy interfejsu ?

Możliwe że masz wywalone napinacze i ktoś chcąc oszukać układ wlutował rezystory. Wówczas może być sytuacja że rezystancja będzie stała, w przeciwieństwie do rezystancji poduszek.

Obejrzyj dokładnie napinacze i wszystkie podłączenia. Jeśli masz rezystor wlutowany gdzieś w okolicy sterownika AIRBAG, to wówczas będziesz miał sytuację że nieważne czy podepniesz napinacze czy też nie ich rezystancja może się nie zmieniać, bo i tak będzie odczyt z rezystora.

Edited by Setler

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź kostki pod fotelami one bardzo często lubią siadać i ciągle komputer pokazuje błąd poduszki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomaszek70

Też miałem i mam problem z kontrolką airbagu. Raz była to właśnie kostka pod fotelem pasażera (która została zlutowana na stałe), a teraz i kostka i czujnik uderzenia bocznego w lewych drzwiach. Podobno nawet od trzaśnięcia drzwiami potrafi się zapalić!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym na koniec spróbował podmienić sterownik,mógł paść ale nie koniecznie

taką opcje rozpatruje w tej sytuacji tylko w ostateczności,reszte podpowiedzieli koledzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy, spóbuje jakoś tak pozwijac to co napisaliście i odpowiedzieć.

Kostki troche sprawdzałem, ale nie wdrażałem się bardzo w temat, bo przecież rezystencja nie pokazuje braku obwodu (mierzona interfejsem, na dniach sprawdze miernikiem). Miałem lutowąc jak pisałem w pierwszym, ale póki co chyba to nie ma sensu, bo nie tylko we wtyczkach tkwi problem.

Napinacze jeden i drugi oglądałem i żaden nie ma w sobie nic podejrzanego, oczywiście jeszcze sprawdze raz. Brałem w opcje to, że ktoś mógł wstawić rezystory dla spokoju, no ale właśnie DLA SPOKOJU. Nie sądze, żeby ktoś kto interesowałby się na tyle tematem, żeby wstawić rezystor wstawił by zaduże, które wywalają błędy.

Bocznych poduch nie mam, wiec czujniki w drzwiach odpają w podejrzeniach.

EDIT: Napinacze wizualnie bez zastrzeżeń. Jak można sprawdzić ich sprawnosć poza wystrzeleniem?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdzając obwód prądu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale pokazuje inną rezystancję, którą sterownik interpretuje jako błąd.

Sprawdź połączenia, polutuj kable pod fotelami i będzie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

podepnę się tutaj,bo mam podobny problem z "Jaśkiem", nie mogę skasować błędu poduszki,za każdym razem pisze że"nieudane usuniecie usterki",a kasowałem miesiąc temu i usuneło. Moje pytanie jest takie co może być przyczyna tego objawu? dzieki z góry

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba usunac usterke a nie blad kasowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podajnr błędu, a kostki pod fotelem polutowane na sztywno, jeżeli nie to pewnie tam masz przerwę w obwodzie i dlatego nie pozwala skasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi padł sensor poduszek swojego czasu i co też pokazywało za każdym razem co innego pól samochodu rozebrałem, interfejs od czasu do czasu nie mógł się połączyć z sensorem. Więc postanowiliśmy podmienić sensor i jak rączką odjął do dzisiejszego dnia się nic nie pali.

Najczęściej pokazywał się błąd od poduchy kierowcy -> 31 Za wysoka rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy, uwalona była też taśma która od czasu do czasu łączyła i raz błąd udało się skasować a drugim razem już nie wszystko zależało od położenia kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod usterki "55" "wymienic ECU"

są polutowane na sztywno kosteczki(kabelki)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by romus84

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyżby sterownik poduszek do wymiany ........?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale właśnie zamiast kostek powinny być kable polutowane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za pomoc w tym temacie!

Problem rozwiązałem przedwczoraj. Chodziło wkońcu o napinacze. Wtyczki jak zwykle nie łaczyły to raz, napinacz kierowcy nie wystrzelony, ale nie miał rezystencji na kablach przy uciętej wtyczce, a pasażera miał za mąłą.

Na jedną wtyczke dałem rezystor, u pasażera bezpośrednio na kabel i przynajmniej poduchy są sprawne. Napinaczy bedę szukał powoli, kupie i podmienie kiedyś.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zeby nie rozpoczynac nowego tematu, pisze tutaj, a mianowicie zakladajać szyby elektryczne po zalazeniu wszystkiego zakladac fotele zapomnialem podlaczyc jeden napicz napasow izaswiecila sie kontrolka airback, probujac skasowac blad program do kasowania bledow nie wykryl zadnej usterki, a lampka sie swieci, o co chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...