Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
psx

Kogo straszyli pompą do regeneracji, a zepsute było coś innego?

Recommended Posts

Cześć,

taki wątek trochę optymistyczny, a nie tylko o najgorszych problemach z silnikami 2.0/2.2 DTI/DI.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy kogoś z Was straszono, że padnięta jest pompa wtryskowa i wymaga regeneracji, a okazywało się, że usterka była gdzie indziej? Na pewno jest kilka takich osób - podzielcie się swoimi historiami. Jakie mieliście objawy, co innego było przyczyną, jak długo walczyliście z problemem i ile kasy udało Wam się zaoszczędzić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w prawdzie nie u mnie ale u chlopaka z forum

ktory przyjechal do mnie odczytac bledy w swoim dieselku

straszyli go wymiana pompy albo sterownika (koles podlamany)

wyszlo co ??

0400 czyli EGR

papraki czasem kombinuja jak moga zeby kase wyrwac od naiwnych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Heh, czyli objawy to pewnie brak mocy przy zapalonym checku?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

objawy jak przy padnietym zasyfionym EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest roger88

ciekawy temacik:))

mnie też "spece" radzili pierw sprzedać moja viki lub nowy silnik od anglika itp lub jak chcesz sie bawic to pompe regenerować...a okazało się że poprzedni właściciel regenerował ja "po kosztach" i brakowało jakiejś uszczelki z zakończeniem elektronicznym i jakis kondensator i działa:)) 550zł naprawy ale działa;))

Pozdrawiam^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasyfiony filtr paliwa może dawać objawy wskazujące na pompe a w trakcje jazdy powodowac wywalaniem check'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie samo przeczyszczenie pompy pomogło i to już dwa razy miałem taki przypadek.... Ale w baku był niemiłosierny syf, a filtr też nie za wesoły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Mnie kiedyś, to chyba ze trzy razy w różnych odstępach czasu straszyli pompą, a zawsze okazywało się, że to zapowietrzenie i zawsze przez przelewy. Dopiero, jak Piotrek mi wymienił u siebie w warsztacie, to było OK. Kiedyś pękła mi pokrywa filtra paliwa i też mówili, że to pompa.... Ach, fachoooffffcy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Vectra latem zaczęła niesamowicie dymić, czarny dym, zero mocy.

Pojechałem do podobno najlepszego speca od diesla w Pabianicach, podłączył do jakiegoś magicznego kompa i diagnoza - pompa do wymiany 3500 PLN, ale nie ma teraz czasu.

Następny mechanik w Łodzi z serwisu Forda ale wcześniej podobno pracował w Oplu. Diagnoza: pompa i turbina do wymiany 5500 PLN po zniżkach.

Trzeci mechanik z Konstantynowa, już bez komputera na tak zwane oko i ucho stwierdził że na 99% pompa do wymiany ale turbina jest OK. Nie wiadomo ile ale, "to nie są tanie rzeczy:.

3:0 zaczynałem się już żegnać co najmniej z 3500 PLN

Pojechałem do jeszcze jednego mechanika w Łodzi, a ten mówi 600 PLN zostaw auto i podjedź rano. Trochę zaskoczony, pytam czy jest pewien że naprawi i żeby potem z 600 nie zrobiło się 6000 PLN bo nie zapłacę.

Co się okazało ? kolektor dolotowy był tak zabrudzony że zablokowały się klapki przepustnicy w pozycji zamkniętej. Trzy razy proponowano mi wymianę pompy, bo jest "bardzo awaryjna"

Pomimo tego, że ostatni mechanik wiedział co się stało, auto po czyszczeniu kolektora jeździ jak nowe, to nie polecam tego Pana, 600 PLN za czyszczenie to chyba przesada.

Panie i Panowie, chyba najsłabszym punktem naszych, aut nie jest pompa wtryskowa ale mechanicy.

Edited by Blues

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... bo te łachmianiarze zamiast węyka paliwowego wstawili wężyk od spryskiwacza jak pamiętasz... Jest ciut grubszy (średnica) więc nie dziwne, że się zapowietrzał...

Zawsze najłatwiej jest zwalić na pompę, bo to dość droga impreza a zamiast naprawy pompy można przecież zrobić jakąś "pierdołę" i jeśli będzie dobrze to dają wtedy rok gwarancji. Zysk "fachowców" olbrzymi a "zadowolenie" nic nie podejrzewającego klienta - bezcenne...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Dlatego trzeba uważać na takich, którzy "podpinają pod kompa nie wiadomo czym" i na dodatek nie chcą pokazać zapamiętanych błędów przez ECU, być może w ogóle ich nie było?

Ja nie potrafiłbym oszukać zwłaszcza, że po podpięciu opcomem widać jak na dłoni o co chodzi... Reszta po prawidłowej diagnozie jest prosta...

Sam trafiłem do VKP (na forum i do klubu) "dzięki" checkowi - wyszło P1125 i coś jeszcze co oznaczało, że jeśli występują w parze to elektrozaworek (u mnie od EGR) umarł, poza tym było i jest nadal permanentne dla silników Y22DTR P1590... Znajomi wówczas fachowcy wróżyli koniec pompy a od tamtej pory przejechałem już prawie 100 000 km...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kotlet

Zamarznięte paliwo w filtrze - miało mnie niby kosztować 3500

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Postało u mechanika od soboty, w poniedziałek 10 po ósmej miałem telefon, że jednak nie pompa bo zapalił od dotyku, a tech nie wykazał błędów. Nie wzięli kasy za techa, bo zestresowali mnie na weekend

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W ogóle Ci nie chciał odpalić? Jaki mróz był? Paliwo miałeś zimowe czy letnie jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kotlet

Było -9. Paliwo miałem z Orlena, zwykły ON. Czy zimowy czy letni - nie wiem. Było to na początku grudnia, płaciłem chyba 3,86 za litr - tanio to było jak na łódź wtedy, a tym bardziej jak na Orleny. Nie dodawałem jeszcze wtedy supresatora, bo wydawało mi się że spokojnie da radę (w każdym z 3 diesli jakimi jeździłem przez ok 5 lat nic się podobnego nie działo nigdy). Filtr wymieniany w listopadzie.

W ogóle nie odpalał, po 3 kręceniach zapalał się check na chwilę. Nawet nie "prykał".

Zresztą, teraz mam to samo, tyle że przy - 13 z supresatorem. Bardziej stawiam jednak na uwalony sterownik świec, bądź coś w ich układzie.

Ciepły przytulny garaż i ożyje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotlet butelka denaturatu też pomaga ,sprawdziłem to osobiście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...