Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mirinda

Głowica, chłodnica, termostat - lokalizcja usterki?

Polecane posty

Witam

Nowy na forum, wiec proszę o wyrozumiałość. Problem jak w temacie.....otóż, niedawno sprowadziłem autko z zachodu(D) VC 19cdti 150 KM silnik DTH po kolizji z uszkodzonymi chłodnicami, maską i zderzakiem. Naprawiono mi z częściami używanymi, które to sam mechanikowi zwoziłem. Problem pojawił się z ubywającym płynem chłodzącym....wstępnie myślałem, że się odpowietrza, jednak wciąż go dolewałem. Następnie zaobserwowałem, że się pieni i ubywa go przez zbiorniczek wyrównawczy, a temp na nie przekracza 82 st. na postoju natomiast zaraz spada do poniżej 70 st. Mówiono mi, ze wozy sprowadzane z zagranicy ze sprawnym układem jezdnym mogą miec przegrzany silnik - stąd uszczelka pod głowicą, ale z drugiej strony czy to możę być termostat lub nieszczelna chłodnica?

Trudno mi to wszystko zlokalizować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z tego co widze to tylko pieniący się płyn i jego ubytek.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie?

Co powinienem zrobić?

Jakie koszty naprawy głowicy i jej uszczelnienia?

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich doświadczonych forumowiczów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bąbelki w zbiorniczku i jego ubywanie świadczą o uszkodzonej uszczelce.

Koszta naprawy nie są mi znane natomiast na pewno trzeba planować głowicę.

Jeśli chodzi o temperaturę to na 99,9 uszkodzony termostat-jest to przypadłość VC,wystarczy zajrzeć do działu Uklad chłodzenia i klimatyzacja Koszty to około 180 zł za termostat i około 150 zł wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość endrju450

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja kupiłem sam wkład z allegro z Piszu 35 zł i działa. 30 min roboty, samemu zmieniłem pozdrawiam

Edytowano przez endrju450

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz inny silnik! Do z19dt(x) trzeba kupic caly termostat. Nie da sie wymienic samego wkladu. @mirinda - a jak z olejem? tez ubywa? sprawdzales czy plyn chlodniczy nie leci gdzies za uklad? masz slady plynu w oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Płatek oleju jest nadmiar, jednak nie jestem pewien ile go bylo wczesniej (auto sprowadzone i remontowane u nas w kraju), stan olej na widok ok - brak sladow maselka, rowniez nie ma go pod korkiem. Plyn na pewno ubywa przez zbiorniczek - jest wyrzucany w postaci piany pod cisnieniem. Wczesniej uszczelniałem speclanym proszkiem do chlodnic i mam przypuszczenie, ze byc moze chlodnica zatkana i nie ma obiegu. Jak jeszcze sprawdzac co sie stalo? Juz brak mi pomyslow:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Maselko (a raczej troche pianki) przy tej pogodzie moze sie zdarzyc pod korkiem. Silnik po wylaczeniu schladza sie, i skroplone powietrze dostaje sie do oleju. Jesli robisz krotkie trasy i nie dajesz szansy silnikowi na porzadne dogrzanie sie(i pozbycie sie wody z oleju), to calkiem spore prawdopodobienstwo, ze wlasnie pod korkiem bedzie troche "masla". Ale poki tylko na zimnym silniku to jest kk. Jesli podejrzewasz niedrozna chlodnice, to sprawdz jak sie nagrzewa przy pracy silnika. Przyloz reke i badaj, gdzie sie grzeje, gdzie nie i przy jakiej temperaturze otwiera sie duzy obieg. Uszczelniacz mogl przytkac czesc chlodnicy - wtedy to juz chyba tylko warsztat Ci zostaje. Albo po prostu masz kiepski plyn chodniczy i zamarzl. W kazdym serwisie sprawdza Ci od reki temperature zamarzania plynu - ale uwaga: moze sie zdarzyc tak, ze woda wytracila sie z plynu, zamarzla w chlodnicy i przewodach. I w takim wypadku, badanie bedzie przeklamane o pare stopni, bo plyn bedzie bez wody, lub z mniejszym jej udzialem. Sproboj tez pilnowac poziom oleju. Sprawdz pare razy, zawsze 5 min po wylaczeniu cieplego silnika. Jesli beda jakies wahania, to jest podejrzenie na uszczelke. Awaria termostatu objawia sie najczesciej, przy tych silnikach, niedogrzaniem jednostki. Wiec raczej bym w Twoim przypadku wykluczal termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak głowica!!!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jestem po naprawie i ubozszy o ok 2k pln.

Po rozmowach z kilkoma mechanikami - stwierdzono GLOWICA:(

I faktycznie okazalo sie, ze po rezebraniu (a ponoc sporo roboty - tak twierdzil mechanik, ktory mi to robil), glowica przy jednym zaworze puscila i uszczelka byla wytarta. Pewnie koszty Was interesuja - otoz u mnie bylo tak: przy okazji rozrzad (pasek, napinacz, rolka, pompa wodna cena czesci 850 pln), planowanie glowicy - 70 pln, olej (polsyntetyk GM + filtr) 100pln, blaszka na zawor EGR - ok 30 pln, no i robocizna mechanika - 700 pln, reszta na moje skolatane nerwy w postaci zgrzewki debowego:P Razem ok 2k pln.

Nikomu nie zycze mych doswiadczen!

Ale poki co teraz jest ok.

Mam nadzieje, ze na dlugo!

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do tego auta nie nadaje sie olej 10w 40 tym bardziej jak masz dpf,radze szybko go wymienić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Ja ide za przedmowca: do takiego silnika tylko pelen syntetyk! I to najlpeiej z gornej polki. Jak bedziesz dbac o olej to Twoj klekot odwdzieczy Ci sie piekna praca, niskim spalaniem, mniejszymi problemami z turbo i z EGR'em i dluzsza zywotnoscia.

Czy przegrzanie silnika bylo nastepstwem kolizji? Jesli tak, to sprawdz sobie teraz dobrze uklad chlodzenia i IC. Usterke masz naprawiona, ale lepiej dmuchac na zimne, zeby sie nie powtorzyla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm.....lepszy olej? Pelen syntetyk? Czy jakies doswiadczenia w stosowaniu polsyntetyka? Czy tylko akcja propagandowa syntetykow?

Jesli wymieniam co 10k km to ma jakies znaczenie? Jakie macie doswiadczenia sprawdzone w tym wzgledzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość macfm

Ponoć zasada jest taka że nie powinno się wlewać oleju lepszego, niż był ostatnio

wlany. I nie chodzi o producenta, tylko jeżeli był półsyntetyk lepiej nie

wlewać syntetyka, itd. Więc jak dasz rade próbuj się dowiedzieć co było

ostatnio wlane.

A, i popieram poprzedników.

Edytowano przez macfm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupulem signum Z19DTH z padnietym termostatem. Grzal do 65 wg komputera. Przejechalem tak kilka tygodni i po mieście i na trasie i bylo ok. Potem wymienilem termostat i jezdzac po miescie ubywa plyn. Okolo 0.5 l na 100 - 200 km. Jednak trasa 1000 km ciaglej jazdy nie ubylo ani kropli. Po trasie troche po miescie i zas ubytek. Po miescie dosyc czesto gaszone auto. Mechanik nie znalazl wycieku mowi uszczelka pod glowica. Jednak oslona jest mokra i zaczelo sie po wymianie termostatu. Gdzie wzukac przyczyny?

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×