Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mirinda

Głowica, chłodnica, termostat - lokalizcja usterki?

Recommended Posts

Witam

Nowy na forum, wiec proszę o wyrozumiałość. Problem jak w temacie.....otóż, niedawno sprowadziłem autko z zachodu(D) VC 19cdti 150 KM silnik DTH po kolizji z uszkodzonymi chłodnicami, maską i zderzakiem. Naprawiono mi z częściami używanymi, które to sam mechanikowi zwoziłem. Problem pojawił się z ubywającym płynem chłodzącym....wstępnie myślałem, że się odpowietrza, jednak wciąż go dolewałem. Następnie zaobserwowałem, że się pieni i ubywa go przez zbiorniczek wyrównawczy, a temp na nie przekracza 82 st. na postoju natomiast zaraz spada do poniżej 70 st. Mówiono mi, ze wozy sprowadzane z zagranicy ze sprawnym układem jezdnym mogą miec przegrzany silnik - stąd uszczelka pod głowicą, ale z drugiej strony czy to możę być termostat lub nieszczelna chłodnica?

Trudno mi to wszystko zlokalizować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z tego co widze to tylko pieniący się płyn i jego ubytek.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie?

Co powinienem zrobić?

Jakie koszty naprawy głowicy i jej uszczelnienia?

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich doświadczonych forumowiczów:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bąbelki w zbiorniczku i jego ubywanie świadczą o uszkodzonej uszczelce.

Koszta naprawy nie są mi znane natomiast na pewno trzeba planować głowicę.

Jeśli chodzi o temperaturę to na 99,9 uszkodzony termostat-jest to przypadłość VC,wystarczy zajrzeć do działu Uklad chłodzenia i klimatyzacja Koszty to około 180 zł za termostat i około 150 zł wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest endrju450

Please login or register to see this quote.

Ja kupiłem sam wkład z allegro z Piszu 35 zł i działa. 30 min roboty, samemu zmieniłem pozdrawiam

Edited by endrju450

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest P

Please login or register to see this quote.

Masz inny silnik! Do z19dt(x) trzeba kupic caly termostat. Nie da sie wymienic samego wkladu. @mirinda - a jak z olejem? tez ubywa? sprawdzales czy plyn chlodniczy nie leci gdzies za uklad? masz slady plynu w oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Płatek oleju jest nadmiar, jednak nie jestem pewien ile go bylo wczesniej (auto sprowadzone i remontowane u nas w kraju), stan olej na widok ok - brak sladow maselka, rowniez nie ma go pod korkiem. Plyn na pewno ubywa przez zbiorniczek - jest wyrzucany w postaci piany pod cisnieniem. Wczesniej uszczelniałem speclanym proszkiem do chlodnic i mam przypuszczenie, ze byc moze chlodnica zatkana i nie ma obiegu. Jak jeszcze sprawdzac co sie stalo? Juz brak mi pomyslow:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest P

Maselko (a raczej troche pianki) przy tej pogodzie moze sie zdarzyc pod korkiem. Silnik po wylaczeniu schladza sie, i skroplone powietrze dostaje sie do oleju. Jesli robisz krotkie trasy i nie dajesz szansy silnikowi na porzadne dogrzanie sie(i pozbycie sie wody z oleju), to calkiem spore prawdopodobienstwo, ze wlasnie pod korkiem bedzie troche "masla". Ale poki tylko na zimnym silniku to jest kk. Jesli podejrzewasz niedrozna chlodnice, to sprawdz jak sie nagrzewa przy pracy silnika. Przyloz reke i badaj, gdzie sie grzeje, gdzie nie i przy jakiej temperaturze otwiera sie duzy obieg. Uszczelniacz mogl przytkac czesc chlodnicy - wtedy to juz chyba tylko warsztat Ci zostaje. Albo po prostu masz kiepski plyn chodniczy i zamarzl. W kazdym serwisie sprawdza Ci od reki temperature zamarzania plynu - ale uwaga: moze sie zdarzyc tak, ze woda wytracila sie z plynu, zamarzla w chlodnicy i przewodach. I w takim wypadku, badanie bedzie przeklamane o pare stopni, bo plyn bedzie bez wody, lub z mniejszym jej udzialem. Sproboj tez pilnowac poziom oleju. Sprawdz pare razy, zawsze 5 min po wylaczeniu cieplego silnika. Jesli beda jakies wahania, to jest podejrzenie na uszczelke. Awaria termostatu objawia sie najczesciej, przy tych silnikach, niedogrzaniem jednostki. Wiec raczej bym w Twoim przypadku wykluczal termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak głowica!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jestem po naprawie i ubozszy o ok 2k pln.

Po rozmowach z kilkoma mechanikami - stwierdzono GLOWICA:(

I faktycznie okazalo sie, ze po rezebraniu (a ponoc sporo roboty - tak twierdzil mechanik, ktory mi to robil), glowica przy jednym zaworze puscila i uszczelka byla wytarta. Pewnie koszty Was interesuja - otoz u mnie bylo tak: przy okazji rozrzad (pasek, napinacz, rolka, pompa wodna cena czesci 850 pln), planowanie glowicy - 70 pln, olej (polsyntetyk GM + filtr) 100pln, blaszka na zawor EGR - ok 30 pln, no i robocizna mechanika - 700 pln, reszta na moje skolatane nerwy w postaci zgrzewki debowego:P Razem ok 2k pln.

Nikomu nie zycze mych doswiadczen!

Ale poki co teraz jest ok.

Mam nadzieje, ze na dlugo!

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tego auta nie nadaje sie olej 10w 40 tym bardziej jak masz dpf,radze szybko go wymienić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest P

Ja ide za przedmowca: do takiego silnika tylko pelen syntetyk! I to najlpeiej z gornej polki. Jak bedziesz dbac o olej to Twoj klekot odwdzieczy Ci sie piekna praca, niskim spalaniem, mniejszymi problemami z turbo i z EGR'em i dluzsza zywotnoscia.

Czy przegrzanie silnika bylo nastepstwem kolizji? Jesli tak, to sprawdz sobie teraz dobrze uklad chlodzenia i IC. Usterke masz naprawiona, ale lepiej dmuchac na zimne, zeby sie nie powtorzyla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.....lepszy olej? Pelen syntetyk? Czy jakies doswiadczenia w stosowaniu polsyntetyka? Czy tylko akcja propagandowa syntetykow?

Jesli wymieniam co 10k km to ma jakies znaczenie? Jakie macie doswiadczenia sprawdzone w tym wzgledzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macfm

Ponoć zasada jest taka że nie powinno się wlewać oleju lepszego, niż był ostatnio

wlany. I nie chodzi o producenta, tylko jeżeli był półsyntetyk lepiej nie

wlewać syntetyka, itd. Więc jak dasz rade próbuj się dowiedzieć co było

ostatnio wlane.

A, i popieram poprzedników.

Edited by macfm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Kupulem signum Z19DTH z padnietym termostatem. Grzal do 65 wg komputera. Przejechalem tak kilka tygodni i po mieście i na trasie i bylo ok. Potem wymienilem termostat i jezdzac po miescie ubywa plyn. Okolo 0.5 l na 100 - 200 km. Jednak trasa 1000 km ciaglej jazdy nie ubylo ani kropli. Po trasie troche po miescie i zas ubytek. Po miescie dosyc czesto gaszone auto. Mechanik nie znalazl wycieku mowi uszczelka pod glowica. Jednak oslona jest mokra i zaczelo sie po wymianie termostatu. Gdzie wzukac przyczyny?

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...