Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest marec008

Buczy cos w okolicach baku

Recommended Posts

Guest marec008

Witam

Mam taki problem buczy mi cos w okolicach baku myslalem ze to pompka ale po podniesieniu foteli i nasluchiwaniu stwierdzam ze to nie pompka buczenie dochodzi z okolic korka wlewu paliwa gdy sie go dotknie to drzy i buczenie ewidentnie dochodzi ztamtad. Co to moze byc dodam tez ze mam klopoty z paleniem gdyz samochod postoi cala noc w garazu to nastepnego dnia nie mozna odpalic krece i krece a tu nic czasami odpala a czasem trzeba na popych gdy juz odpali i odrazu go zgasze nawet nie zdarzy sie nagrzac to juz pozniej pali za pierwszym razem idealnie a z wylotu czuc benzyne w calym garazu jakby go zalewalo. Slyszalem ze to moze byc cewka zaplonowa dodam ze swiece i przewody nowe. Czy te dwie rzeczy moze maja cos wspolnego. Bo nie sadze zeby pompka przenosila az takie drgania i buczenie na korek wlewu paliwa. Z gory dzieki za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę ,że to pompa paliwa.

Skoro Ci nie odpala -to jej wina...

Ewentualnie mozę być zapchany odpowietrznik...

Wtedy może buczeć w okolicach wlewu Paliwa.

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marec008

a jak oczyscic ten odpowietrznik gdzie on wogole sie znajduje ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowietrznik to taki cienki wężyk pod bakiem

przymocowany jest do kanału wlewowego paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marec008

to przeczyszcze go jutro a jesli buczenie nie ustapi??? to mzoe to byc pompka ale wydaje mi sie ze ona nie buczy tylko wlasnie jakby zaraz kolo korka wlewu paliwa bo on az drzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Może wydech dotyka baku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marec008

nie to napewno nie a nie ma w okolicach baku zadnych urzadzen co by mogly buczec bo naprawde nie wiem co to moze byc

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niby w okolicach wlewu jest kawałek centralnego zamka ale czy tam ma co buczeć? - nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ostatni buczało (no niewiem jak to nazwać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) przy większych mrozach ale tylko przy przekręceniu zapłonu i tylko gdy palił się pomarańczowy żyd. Obstawiłem że pompka syfu zassała i podmarzł sobie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> po tankowaniu za 50 ustało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Brejdak w peugeot'cie jak miał zapchany odpowietrznik to po wymianie pompki aż puchł zbiornik. Więc sprawdź to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by ziem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marec008

wymianilem pompke paliwa i nic to nie to sadze ze to przy przewodach paliwowych ktore wchodza do baku w okolicach korka paliwa co to moze byc dodam ze jak chce go zapalic to czasami ma problemy niby zalapuje ale nie moze odpalic i trzeba toroche krecic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tom_mil

jeśli coś buczy w okolicy korku paliwa, to tylko cewka od centralnego, to może w dodatku rozladowywać akumulator. spróbuj odlaczyc ta cewkę, przewody znajdziesz w bagażniku, po prawej stronie pod tapicerką - tam gdzie chowany jest lewarek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marec008

niesetyt to tez nie to jak grzebalem pod nadkolem u gory to przestalo buczec jak docisnalem jakichs wezyk ale po puszczeniu znowu buczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem odgrzewam kotleta ale nic nie znalazłem w innych tematach a mam dokładnie ten sam problem, jak udało ci się go rozwiązać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo, widzę, że nikt nie zna rozwiązania.

W innym poście rozmawiałem już na temat odpowietrzania baku, to na pewno od tego - przez kilka miesięcy miałem przypadłość taką, że zatkany był gdzieś odpowietrznik baku. Jeździłem z popuszczonym korkiem, pomagało, teraz buczy jak piszesz (drgania baku i wlewu) po zrobieniu konserwacji - wnioskuję, że jest tu gdzieś odpowietrzenie baku i się przytkało, może właśnie konserwacją.

Nie mam schematu baku, nie rozbierałem tego, ale podejrzewam, że jest kilka przewodów od baku:

1. odpowietrznik tankowania - idzie w górę do wlewu, zamyka go korek po dokręceniu.

2. odpowietrznik nr 2 - przewód idący do filtra węglowego pod prawym, przednim nadkolem - stamtąd opary kierowane są do dolotu poprzez sterowany zaworek przy filtrze powietrza

3 odpowietrznik nr 3 - i to chyba jest winowajca - podejrzewam, że skoro ten nr 2 tworzy podciśnienie w baku zasysając do dolotu opary, to musi istnieć przewód, który wyrówna ciśnienie w baku zaciągając powietrze z zewnątrz i to będzie chyba ten, ale jak pisałem, nie jestem pewny gdzie on się znajduje i czy faktycznie istnieje.

Jeśli ktoś zna temat, proszę o informacje.

 

P.S. Sprawę rozwiązałem następująco: winny jest filtr węglowy, przez który zaworkiem opary paliwa idą do kolektora dolotowego. Rozebraliśmy z kumplem taki filtr na złomie, tam powinny być membrany, które z czasem zapewne parcieją i puszczają. Z tego powodu zawór zasysa cały czas powietrze (opary) z baku i wprawia go w drgania. Zatkałem na stałe rurkę przy zaworku i przestało buczeć.

Edited by amon31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...