Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość wma

kombi tylna wycieraczka złe położenie spoczynkowe

Polecane posty

Gość wma

Tylna wycieraczka nie zatrzymuje mi się w miejscu, w którym powinna. Po prostu zatrzymuje się troszkę za wcześnie i wkurzająco to wygląda. Po ponownym uruchomieniu wycieraczka nie podnosi się od razu do góry tylko najpierw schodzi do położenia w którym powinna "spoczywać" i potem idzie do góry i wraca (znowu do tego położenia ciut powyżej w którym powinna być.

Czy da się to jakoś wyregulować. Podejrzewam że trzeba dobrać się do mechanizmu wycieraczki, czyli rozebrać wewnętrzną osłonę (tapicerkę) klapy. Czy jest to skomplikowane (przeskoczyło tam coś czy się wygięło?).

Czy po odkręceniu śrubek mocujących tapicerkę klapy mam po prostu ciągną tapicerkę na siłę z tych zaczepów? I ile tych zaczepów tam jest, żebym za wczasu wiedział ile dokupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie musisz zdejmować tapicerki - odkręć ramię z trzpienia mocującego i przykręć o kilka ząbków wcześniej. Ot i cała filozofia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak lepo pisze ,na wieloklinie wystarczy przestawić ,tylko obawiam sie czy np sie nie obrobił wieloklin-to dość miekkie aluminium(mogło np jak złapało lodem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To przestawienie na wieloklinie nic nie da wycieraczka, bedzie zachodzić na klape, trzeba by rozebać silniczek i pogrzebać w mechanizmie.

Jak odkrecisz śruby tapicerki, to sie ją zrywa, powinno obyć sie bez zerwania zaczepów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ile ich jest to nie pamietam.

Edytowano przez Bolek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Bolek dobrze to załapał. Jeśli przestawię samo ramię wycieraczki to będzie mi wycierać klapę a nie szybę. A więc będę się dobierał do mechanizmu, ale poczekam chyba do wiosny. Irytuje mnie to jak patrzę we wsteczne lusterko. Zastanawia mnie tylko jak to mogło się przestawić.

Edytowano przez wma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wycieraczka przymarzła, właczyłeś ją i się przestawiło na mechaniźmie - uroki zimy niestety

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słusznie :22:

Jakoś u mnie umiejętność czytania ze zrozumieniem chyba zanikła chwilowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a ja na szybko przeczytałem drugiego posta tylko -i wyszło jak wyszło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mojego brata tak było jak była przecięta ta wiązka między budą a klapą. sprawdź to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale koledze działa wycieraczka cały czas tylko zatrzymuje sie nie tam gdzie trzeba. Jak by była przerwana wiązka to by wogóle nie działa.

Edytowano przez Bolek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w mechanizmie a nie w przełożeniu zębów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie koledzy podobny problem, tylko z przednimi wycieraczkami ...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć code

Oto cały ich cykl pracy ...

Problem u mnie występował już od zakupu Vectry więc to nie przez zimę...

Co poradzicie ?

(Przy okazji:

Czy one odbijają w górę po napotkaniu oporu (wtedy opierają się na wlocie powietrza pod nimi) czy mają jakąś stałą wartość przemieszczenia się przypisaną ?

Jak opuszczę ramiona w dół lekko to nie będą mi mniej szyby wycierać ?)

Edytowano przez kukli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym przypadku to bedzie kwestia przestawienia na wieloklinie, ale nie wycieraczek a silniczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

~Bolek. - czyli co... i jak ?

Edytowano przez kukli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzeba by było ustawić wycierazki w "spoczynku", odkrecić srubke zaraz przy silniczku (tez jest tam wieloklin ) pluzować krótkie ramie, póżniej ustawić wycieraczki w prawidłowym miejscu spoczynku i dokrecić srube na silniczku, po tym powinno wszystko grać. Jak znajde jakies foto to wstawie.

Edit: mam foto

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Bolek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak się do tego dokopać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzeba by było zdemontowac ten plastik na podszybiu, albo odchylić go do góry (na ile sie da z wyczuciem ) i troche po omacku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> znalec tą śróbe, jak to wygląda to masz na foto, w poprzedim moim poscie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dzięki. I tak jak coś to zabiorę się za to dopiero jak się ociepli, tyle czasu z takim "mankamentem" jeżdżę to już się przyzwyczaiłem, a zatrzymują się lekko wyżej jak powinny, nie w takim stopniu żeby nie wiadomo jak przeszkadzało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

~Bolek. - plusik poleciał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez kukli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość janvanczura

Witam.

Ja mam dwa problemy z tylną wycieraczką.

1. Jak wyżej. Wycieraczka się nie zatrzymuje gdzie powinna tylko w środku szyby. Co więcej. Zatrzymuje się za każdym razem w innymi miejscu, i zauważyłem, że ona robi pewien gratis w cyklu. Robi połowę obrotu i kawałeczek. I za każdym cyklem robi ten kawałeczek wiecej, wiec zatrzymuje się za każdym razem gdzie indziej. Oczywiście, przestawienie na wieloklinie da skutek taki, że będzie wychodzić poza szybę. tego raczej nie warto ruszać. Czy ustawienie na tej śróbce przy silniku pomoże ??

2. Od jakiegoś czasu wycieraczka w ogóle nie działa. Musiałem ją odłączyć z kabli, bo się nie chciała zatrzymać. Cały czas merdał jak by był z czegoś zadowolony. Próbowałem z nim rozmawiać, ale psychoanaliza niczego nie wykazała. Merdał nie jak w cyklu pracy normalnej - czyli z odpoczynkami, tylko jak bym mu spryskiwacz włączył.

Wnioskuję, że to przekaźnik jakiś się zepsół, ale nie wiem który mam wymienić, nie mam instrukcji, a w sklepach mi mówią, że mam go wyciągnąć i pokazać.

Czy ktoś mi powie, który przekaźnik mam wymienić??

Dzięki

Edytowano przez janvanczura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja miałem takie coś że na początku pracowała tak ze robiła 180 stopni i spowrotem, a później coś się popsuło i robiła 180 i spowrotem zatrzymywała się po 1/4 powrotu, w połowie 3/4 szyby. trzeba było kilka razy włączyć wycieraczkę żeby trafić na miejsce w poziomie.

Skorzystałem z tej porady: Zwarcie w wiązce idącej do tylnej klapy poizolujcie dobrze kable i będzie ok.

Tak było po zdjęciu czarnej gumy pokazały się nie polutowane kable przez poprzedniego właściciela. Przetarły mu sie od klapy więc tylko je połączył nawet nie skręcił i zaizolował. dostało ciepła klej z taśmy pościł i zaczęły się tańce wycieraczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkicg:) kupilem viki ok 2 tyg. temu i mam problem z dysza spryskiwacza na tylen klapie(viki caracan)minowicie skonczyl sie płyn i po dolewce okazalo sie ze pszod dziala bez problemu ,a tył wcale:( o co z tym chodzi?? czy jest gdzies z tyłu jakis zbiorniczek,czy wszystko ciagnie z jednego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na przód jak i na tył płyn idzie z jednego zbiorniczka, a znajduje sie on z przodu miedzy zderzakiem a nadkolem z lewej strony. Na początek sprawdz czy dysza na tylnej klapie nie jest zabrudzona. Słychać wogule silniczek jak włanczas na tył spryskiwacz ?? .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak slychac caly czas,i pszed tym jak skonczyl sie plyn wszystko bylo dobrze,wydaje mi sie ze to moze tylko zapowietrzony pszewod...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby był zapowietrzony to by się szybko sam odpowietrzył. Sprawdź czy nie jest przerwany na połaczeniu klapy z nadwoziem - może leje się do klapy zamiast na szybę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba bez glebszego wgladu sie nie obejdzie<jak jest poprowadzony werzyk do tylen klapy??

duzo roboty jest ze zdjeciem tapicerki tylnej klapy?? jesli chodzi o mechanike to jestem zielony,a

le z zczaem wszystko sie da nauczyc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×