Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wma

kombi tylna wycieraczka złe położenie spoczynkowe

Recommended Posts

Guest wma

Tylna wycieraczka nie zatrzymuje mi się w miejscu, w którym powinna. Po prostu zatrzymuje się troszkę za wcześnie i wkurzająco to wygląda. Po ponownym uruchomieniu wycieraczka nie podnosi się od razu do góry tylko najpierw schodzi do położenia w którym powinna "spoczywać" i potem idzie do góry i wraca (znowu do tego położenia ciut powyżej w którym powinna być.

Czy da się to jakoś wyregulować. Podejrzewam że trzeba dobrać się do mechanizmu wycieraczki, czyli rozebrać wewnętrzną osłonę (tapicerkę) klapy. Czy jest to skomplikowane (przeskoczyło tam coś czy się wygięło?).

Czy po odkręceniu śrubek mocujących tapicerkę klapy mam po prostu ciągną tapicerkę na siłę z tych zaczepów? I ile tych zaczepów tam jest, żebym za wczasu wiedział ile dokupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie musisz zdejmować tapicerki - odkręć ramię z trzpienia mocującego i przykręć o kilka ząbków wcześniej. Ot i cała filozofia

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak lepo pisze ,na wieloklinie wystarczy przestawić ,tylko obawiam sie czy np sie nie obrobił wieloklin-to dość miekkie aluminium(mogło np jak złapało lodem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To przestawienie na wieloklinie nic nie da wycieraczka, bedzie zachodzić na klape, trzeba by rozebać silniczek i pogrzebać w mechanizmie.

Jak odkrecisz śruby tapicerki, to sie ją zrywa, powinno obyć sie bez zerwania zaczepów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ile ich jest to nie pamietam.

Edited by Bolek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Bolek dobrze to załapał. Jeśli przestawię samo ramię wycieraczki to będzie mi wycierać klapę a nie szybę. A więc będę się dobierał do mechanizmu, ale poczekam chyba do wiosny. Irytuje mnie to jak patrzę we wsteczne lusterko. Zastanawia mnie tylko jak to mogło się przestawić.

Edited by wma

Share this post


Link to post
Share on other sites

wycieraczka przymarzła, właczyłeś ją i się przestawiło na mechaniźmie - uroki zimy niestety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Słusznie :22:

Jakoś u mnie umiejętność czytania ze zrozumieniem chyba zanikła chwilowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ja na szybko przeczytałem drugiego posta tylko -i wyszło jak wyszło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mojego brata tak było jak była przecięta ta wiązka między budą a klapą. sprawdź to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale koledze działa wycieraczka cały czas tylko zatrzymuje sie nie tam gdzie trzeba. Jak by była przerwana wiązka to by wogóle nie działa.

Edited by Bolek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem tkwi w mechanizmie a nie w przełożeniu zębów

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie koledzy podobny problem, tylko z przednimi wycieraczkami ...

Please login or register to see this code.

Oto cały ich cykl pracy ...

Problem u mnie występował już od zakupu Vectry więc to nie przez zimę...

Co poradzicie ?

(Przy okazji:

Czy one odbijają w górę po napotkaniu oporu (wtedy opierają się na wlocie powietrza pod nimi) czy mają jakąś stałą wartość przemieszczenia się przypisaną ?

Jak opuszczę ramiona w dół lekko to nie będą mi mniej szyby wycierać ?)

Edited by kukli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym przypadku to bedzie kwestia przestawienia na wieloklinie, ale nie wycieraczek a silniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

~Bolek. - czyli co... i jak ?

Edited by kukli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba by było ustawić wycierazki w "spoczynku", odkrecić srubke zaraz przy silniczku (tez jest tam wieloklin ) pluzować krótkie ramie, póżniej ustawić wycieraczki w prawidłowym miejscu spoczynku i dokrecić srube na silniczku, po tym powinno wszystko grać. Jak znajde jakies foto to wstawie.

Edit: mam foto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Edited by Bolek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak się do tego dokopać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba by było zdemontowac ten plastik na podszybiu, albo odchylić go do góry (na ile sie da z wyczuciem ) i troche po omacku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> znalec tą śróbe, jak to wygląda to masz na foto, w poprzedim moim poscie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, dzięki. I tak jak coś to zabiorę się za to dopiero jak się ociepli, tyle czasu z takim "mankamentem" jeżdżę to już się przyzwyczaiłem, a zatrzymują się lekko wyżej jak powinny, nie w takim stopniu żeby nie wiadomo jak przeszkadzało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

~Bolek. - plusik poleciał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kukli

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest janvanczura

Witam.

Ja mam dwa problemy z tylną wycieraczką.

1. Jak wyżej. Wycieraczka się nie zatrzymuje gdzie powinna tylko w środku szyby. Co więcej. Zatrzymuje się za każdym razem w innymi miejscu, i zauważyłem, że ona robi pewien gratis w cyklu. Robi połowę obrotu i kawałeczek. I za każdym cyklem robi ten kawałeczek wiecej, wiec zatrzymuje się za każdym razem gdzie indziej. Oczywiście, przestawienie na wieloklinie da skutek taki, że będzie wychodzić poza szybę. tego raczej nie warto ruszać. Czy ustawienie na tej śróbce przy silniku pomoże ??

2. Od jakiegoś czasu wycieraczka w ogóle nie działa. Musiałem ją odłączyć z kabli, bo się nie chciała zatrzymać. Cały czas merdał jak by był z czegoś zadowolony. Próbowałem z nim rozmawiać, ale psychoanaliza niczego nie wykazała. Merdał nie jak w cyklu pracy normalnej - czyli z odpoczynkami, tylko jak bym mu spryskiwacz włączył.

Wnioskuję, że to przekaźnik jakiś się zepsół, ale nie wiem który mam wymienić, nie mam instrukcji, a w sklepach mi mówią, że mam go wyciągnąć i pokazać.

Czy ktoś mi powie, który przekaźnik mam wymienić??

Dzięki

Edited by janvanczura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja miałem takie coś że na początku pracowała tak ze robiła 180 stopni i spowrotem, a później coś się popsuło i robiła 180 i spowrotem zatrzymywała się po 1/4 powrotu, w połowie 3/4 szyby. trzeba było kilka razy włączyć wycieraczkę żeby trafić na miejsce w poziomie.

Skorzystałem z tej porady: Zwarcie w wiązce idącej do tylnej klapy poizolujcie dobrze kable i będzie ok.

Tak było po zdjęciu czarnej gumy pokazały się nie polutowane kable przez poprzedniego właściciela. Przetarły mu sie od klapy więc tylko je połączył nawet nie skręcił i zaizolował. dostało ciepła klej z taśmy pościł i zaczęły się tańce wycieraczki

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkicg:) kupilem viki ok 2 tyg. temu i mam problem z dysza spryskiwacza na tylen klapie(viki caracan)minowicie skonczyl sie płyn i po dolewce okazalo sie ze pszod dziala bez problemu ,a tył wcale:( o co z tym chodzi?? czy jest gdzies z tyłu jakis zbiorniczek,czy wszystko ciagnie z jednego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na przód jak i na tył płyn idzie z jednego zbiorniczka, a znajduje sie on z przodu miedzy zderzakiem a nadkolem z lewej strony. Na początek sprawdz czy dysza na tylnej klapie nie jest zabrudzona. Słychać wogule silniczek jak włanczas na tył spryskiwacz ?? .

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak slychac caly czas,i pszed tym jak skonczyl sie plyn wszystko bylo dobrze,wydaje mi sie ze to moze tylko zapowietrzony pszewod...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby był zapowietrzony to by się szybko sam odpowietrzył. Sprawdź czy nie jest przerwany na połaczeniu klapy z nadwoziem - może leje się do klapy zamiast na szybę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba bez glebszego wgladu sie nie obejdzie<jak jest poprowadzony werzyk do tylen klapy??

duzo roboty jest ze zdjeciem tapicerki tylnej klapy?? jesli chodzi o mechanike to jestem zielony,a

le z zczaem wszystko sie da nauczyc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...