Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest slawek3178

xenon hid i fioletowe światło

Recommended Posts

Guest slawek3178

Witam mamw mojej viki xenony hid czyli podróby , i od jakiegoś tygodnia mam dziwny problem z jednym światłem , bo po zapaleniu auta zaczyna dziwnie mrugać i potem świeci na taki jasno fioletowy kolor już cały czas .

Co to może być czy żarówka się wypala czy może przetwornica siada???

Edited by slawek3178

Share this post


Link to post
Share on other sites

w normalnym ksenonie to objaw kończącego się żarnika - w wynalazkach pewnie też

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

to dobrze że tylko żarnik , powiedz mi jeszcze czy mam zmienić obydwa czy wystarczy jeden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palniki wymieniaj parami, chyba że odpowiada Ci inna barwa światła z jednej lampy, inna z drugiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Poza tym zwykle żywot palników jest podobny, jeden się kończy to drugi nie pożyje niewiadomo ile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Dobra chłopaki już wszystko wiem

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Piszę jeszcze raz bo dzisiaj są nowe objawy ten xenon co swiecił na fioletowo dzisiaj zaczął mrugać bardzo intensywnie i w końcu zgasł , ale po jakimś czasie znowu dało się go uruchomić i tak w kółko po uruchomieniu mruga aż w końcu gaśnie.

I jak zgaśnie to zapala mi się kontrolka przepalonej żarówki na wyświetlaczu pod obrotomierzem .

I co według was to może być , czy na pewno żarnik ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Maiałem to samo z hidami jedna żarówka zmieniała barwe, gasła i komunikat na kompie, po wyłączeniu i włączeniu świateł znowu świeciło. Myślałem że może przetwornica sie kończy ale wmiana żarników pomogła. Tak że wymieniaj żarniki i bedzie po kłopocie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Jeszcze jedno pytanko , w aucie mam żarniki 4300 k , czy bez problemu mogę kupić 5000 k ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz śmiało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Please login or register to see this quote.

Ok dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz zstosować jakie tylko chcesz, ale paietaj i mniejsza liczba K tym bardziej swiatło zbliżone do białego, a co za tym idzie, lepsza widocznoć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

No i panowie gafa , dzisiaj przyszły żarniki i niestety dalej jeden nie świeci i wygląda na to że 100 zeta poszło w błoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miganie żarnika jest spowodowane niskim napięciem dostarczanym do przetwornicy. Jest nawet w instrukcji do hidów (ja miałem przykładowo) że w niektórych samochodach hidy mogą się nie zapalić ze względu n większą oporność bo wiadomo że w hidach tak naprawdę powstaje "łuk" a nie ma tam fizycznego połączenia. Napisano także że gdy światła migają po zapaleniu, lub zapala się tylko jeden to należy sprawdzić jakość połączeń i napięcie jakie dochodzi do przetwornicy.

Moja rada: przełącz ten dobry ksenon z jego przetwornicą w miejsce gdzie jest ten który miga. Jeżeli będzie wykazywał takie same objawy jak ten wcześniejszy to masz pewność że jest coś nie tak na tej właśnie linii napięcia.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

No i być może IRMSHER ma rację , bo kupiłem przetwornicę i dzieją się bardzo dziwne rzeczy .

Jak auto jest zgaszone to xenon świeci , a jak tylko uruchomię silnik to zaczyna mrugać i zaraz zgaśnie i tak z w kółko .

Przypominam że chodzi tylko o ten jeden felerny hid.

Co może być nie tak ?

Poradźcie mi co mam teraz zrobić ?

Bo mnie już chce piorun trafić.

Edited by slawek3178

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeprogramuj UEC na xenon a problem znikinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Please login or register to see this quote.

Czegoś tu nie rozumiem twierdzisz że hidy przez trzy lata świeciły ok i nagle trzeba przeprogramować bo nie będą świecić ???

Edited by slawek3178

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowy objaw współpracy przetwornic bez przeprogramowanego modułu. Skoro chiński wyrób to działały dłuuuugorolleyes.gif .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Może jestem uparty , ale czemu jedna swieci dobrze a druga fiksuje ?

I jeszcze raz się powtórzę dlaczego wcześniej świeciły dobrze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez kilka miesięcy miałem Hidy, efekt był taki że jak zapalałem światła a później silniki było ok. Gdy zaczynałem od silnika a później światła prawe często nie zapalało i wywalał błąd- nie wiem dlaczego akurat prawe ale coś w tym jest. Dlaczego działały a teraz nie? pewnie dlatego że układ odpowiedzialny za kasowanie błędu przepalonej żarówki i oszukiwanie komputera wbudowany w przetwornicy oparty jest na bazie pojemności i rezystancji i najprawdopodobniej w wyniku zużycia stracił parametry. Nawet fabryczne przetwornice oraz najtańsze hidy bez układu warning canceller po przeprogramowaniu będą działać prawidłowo i pewnie twoje stare również też.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Ale z tego co ty piszesz to u ciebie nie zapalał w ogóle , a u mnie zapali a po jakichś 20 sekundach zaczyna mrugać i gaśnie i nie ma znaczenia czy zapalam po uruchomieniu silnika czy przed a potem silnik .

Jest w porządku tylko wtedy jak świecę światła bez uruchamiania silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, u mnie nie zapalał ale warto pamiętać że są różni producenci i objawy też mogą być inne ale mi chodziło o to że prawy obwód jest bardziej wyczulony na "kombinowanie" obciążeniem niż lewy. Jeszcze raz podkreślę że tak własnie pracują przetwornice xenon bez przeprogramowania modułu, świecą gdy nie pracuje silnik a po uruchomieniu silnika zamieniają się w stroboskopy. Włóż zwykłą żarówkę H7 i zaświeci normalnie, nie szukaj usterki w samochodzie na siłę. Albo przeprogramujesz komputer (może uda się op comem za free) albo zafundujesz sobie nowe przetwornice na CAN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Please login or register to see this quote.

Co do H7 masz rację bo świecą ,

A może jest ktoś z okolicy Wadowic kto mógłby mi przeprogramować te światełka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może będę nieco złośliwy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale podjedź autkiem do naszej kochanej władzy - zabiorą Ci dowód rejestracyjny to się z chińszczyzny wyleczysz. Jak widzę gości z pseudoksenonami, które świecą gdzie chcą to mi się nóż w kieszeni otwiera.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Przemek33: Może będę nieco złośliwy, ale jaki jest związek Twojej wypowiedzi z problemem poruszanym tutaj? Indywidualna sprawa każdego czy zakłada chińszczyznę czy nie i każdy z nas ma własne zdanie na ten temat HIDów. Nie rozumiem po co taka wypowiedź, to jest dział "Porady Vectra C" a nie hydepark.

Do slawek 3178: sprawdź czy lampy gasną i migają Ci zawsze po odpaleniu auta czy tylko na zimnym silniku. Ew. zaobserwuj czy gdy odpalasz silnik nie występują u Ciebie objawy takie jak u mnie w tym temacie

Please login or register to see this link.

czytaj: przygasanie zegarów, oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego. U mnie przygasają a nawet gasną ksenony także, na razie szukam rozwiązania problemu w świecach żarowych i podzespołach alternatora. Problem może nie leżeć w przetwornicach ani niskiej jakości HIDach tylko w elektryce.

PS. Ja mam oryginalne ksenony, żeby nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt temat hidów był wałkowany wielokrotnie a to nie jest miejsce na rozdrapywanie go. Spadki napięcia w układzie elektrycznym mogą powodować wariacje wszystkich odbiorników ale łatwo to sprawdzić choćby zwykłym multimetrem czy op comem. Tak jak piszesz w swoim poście wariuje prawie wszystko i w tym przypadku kopałbym w alternatorze jeżeli aku daje stałe obciążenie ładowania. Przy takich objawach jak piszesz ( ciekawe jaką ma wartość napięcie ładowania i w jakim zakresie skacze) można coś łatwo i kosztownie uwalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...