Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość slawek3178

xenon hid i fioletowe światło

Polecane posty

Gość slawek3178

Witam mamw mojej viki xenony hid czyli podróby , i od jakiegoś tygodnia mam dziwny problem z jednym światłem , bo po zapaleniu auta zaczyna dziwnie mrugać i potem świeci na taki jasno fioletowy kolor już cały czas .

Co to może być czy żarówka się wypala czy może przetwornica siada???

Edytowano przez slawek3178

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w normalnym ksenonie to objaw kończącego się żarnika - w wynalazkach pewnie też

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

to dobrze że tylko żarnik , powiedz mi jeszcze czy mam zmienić obydwa czy wystarczy jeden ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Palniki wymieniaj parami, chyba że odpowiada Ci inna barwa światła z jednej lampy, inna z drugiej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Poza tym zwykle żywot palników jest podobny, jeden się kończy to drugi nie pożyje niewiadomo ile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Dobra chłopaki już wszystko wiem

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Piszę jeszcze raz bo dzisiaj są nowe objawy ten xenon co swiecił na fioletowo dzisiaj zaczął mrugać bardzo intensywnie i w końcu zgasł , ale po jakimś czasie znowu dało się go uruchomić i tak w kółko po uruchomieniu mruga aż w końcu gaśnie.

I jak zgaśnie to zapala mi się kontrolka przepalonej żarówki na wyświetlaczu pod obrotomierzem .

I co według was to może być , czy na pewno żarnik ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Maiałem to samo z hidami jedna żarówka zmieniała barwe, gasła i komunikat na kompie, po wyłączeniu i włączeniu świateł znowu świeciło. Myślałem że może przetwornica sie kończy ale wmiana żarników pomogła. Tak że wymieniaj żarniki i bedzie po kłopocie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Jeszcze jedno pytanko , w aucie mam żarniki 4300 k , czy bez problemu mogę kupić 5000 k ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz śmiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz zstosować jakie tylko chcesz, ale paietaj i mniejsza liczba K tym bardziej swiatło zbliżone do białego, a co za tym idzie, lepsza widocznoć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

No i panowie gafa , dzisiaj przyszły żarniki i niestety dalej jeden nie świeci i wygląda na to że 100 zeta poszło w błoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miganie żarnika jest spowodowane niskim napięciem dostarczanym do przetwornicy. Jest nawet w instrukcji do hidów (ja miałem przykładowo) że w niektórych samochodach hidy mogą się nie zapalić ze względu n większą oporność bo wiadomo że w hidach tak naprawdę powstaje "łuk" a nie ma tam fizycznego połączenia. Napisano także że gdy światła migają po zapaleniu, lub zapala się tylko jeden to należy sprawdzić jakość połączeń i napięcie jakie dochodzi do przetwornicy.

Moja rada: przełącz ten dobry ksenon z jego przetwornicą w miejsce gdzie jest ten który miga. Jeżeli będzie wykazywał takie same objawy jak ten wcześniejszy to masz pewność że jest coś nie tak na tej właśnie linii napięcia.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

No i być może IRMSHER ma rację , bo kupiłem przetwornicę i dzieją się bardzo dziwne rzeczy .

Jak auto jest zgaszone to xenon świeci , a jak tylko uruchomię silnik to zaczyna mrugać i zaraz zgaśnie i tak z w kółko .

Przypominam że chodzi tylko o ten jeden felerny hid.

Co może być nie tak ?

Poradźcie mi co mam teraz zrobić ?

Bo mnie już chce piorun trafić.

Edytowano przez slawek3178

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeprogramuj UEC na xenon a problem znikinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czegoś tu nie rozumiem twierdzisz że hidy przez trzy lata świeciły ok i nagle trzeba przeprogramować bo nie będą świecić ???

Edytowano przez slawek3178

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw współpracy przetwornic bez przeprogramowanego modułu. Skoro chiński wyrób to działały dłuuuugorolleyes.gif .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Może jestem uparty , ale czemu jedna swieci dobrze a druga fiksuje ?

I jeszcze raz się powtórzę dlaczego wcześniej świeciły dobrze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez kilka miesięcy miałem Hidy, efekt był taki że jak zapalałem światła a później silniki było ok. Gdy zaczynałem od silnika a później światła prawe często nie zapalało i wywalał błąd- nie wiem dlaczego akurat prawe ale coś w tym jest. Dlaczego działały a teraz nie? pewnie dlatego że układ odpowiedzialny za kasowanie błędu przepalonej żarówki i oszukiwanie komputera wbudowany w przetwornicy oparty jest na bazie pojemności i rezystancji i najprawdopodobniej w wyniku zużycia stracił parametry. Nawet fabryczne przetwornice oraz najtańsze hidy bez układu warning canceller po przeprogramowaniu będą działać prawidłowo i pewnie twoje stare również też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Ale z tego co ty piszesz to u ciebie nie zapalał w ogóle , a u mnie zapali a po jakichś 20 sekundach zaczyna mrugać i gaśnie i nie ma znaczenia czy zapalam po uruchomieniu silnika czy przed a potem silnik .

Jest w porządku tylko wtedy jak świecę światła bez uruchamiania silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie nie zapalał ale warto pamiętać że są różni producenci i objawy też mogą być inne ale mi chodziło o to że prawy obwód jest bardziej wyczulony na "kombinowanie" obciążeniem niż lewy. Jeszcze raz podkreślę że tak własnie pracują przetwornice xenon bez przeprogramowania modułu, świecą gdy nie pracuje silnik a po uruchomieniu silnika zamieniają się w stroboskopy. Włóż zwykłą żarówkę H7 i zaświeci normalnie, nie szukaj usterki w samochodzie na siłę. Albo przeprogramujesz komputer (może uda się op comem za free) albo zafundujesz sobie nowe przetwornice na CAN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek3178

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co do H7 masz rację bo świecą ,

A może jest ktoś z okolicy Wadowic kto mógłby mi przeprogramować te światełka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może będę nieco złośliwy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale podjedź autkiem do naszej kochanej władzy - zabiorą Ci dowód rejestracyjny to się z chińszczyzny wyleczysz. Jak widzę gości z pseudoksenonami, które świecą gdzie chcą to mi się nóż w kieszeni otwiera.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Przemek33: Może będę nieco złośliwy, ale jaki jest związek Twojej wypowiedzi z problemem poruszanym tutaj? Indywidualna sprawa każdego czy zakłada chińszczyznę czy nie i każdy z nas ma własne zdanie na ten temat HIDów. Nie rozumiem po co taka wypowiedź, to jest dział "Porady Vectra C" a nie hydepark.

Do slawek 3178: sprawdź czy lampy gasną i migają Ci zawsze po odpaleniu auta czy tylko na zimnym silniku. Ew. zaobserwuj czy gdy odpalasz silnik nie występują u Ciebie objawy takie jak u mnie w tym temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

czytaj: przygasanie zegarów, oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego. U mnie przygasają a nawet gasną ksenony także, na razie szukam rozwiązania problemu w świecach żarowych i podzespołach alternatora. Problem może nie leżeć w przetwornicach ani niskiej jakości HIDach tylko w elektryce.

PS. Ja mam oryginalne ksenony, żeby nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt temat hidów był wałkowany wielokrotnie a to nie jest miejsce na rozdrapywanie go. Spadki napięcia w układzie elektrycznym mogą powodować wariacje wszystkich odbiorników ale łatwo to sprawdzić choćby zwykłym multimetrem czy op comem. Tak jak piszesz w swoim poście wariuje prawie wszystko i w tym przypadku kopałbym w alternatorze jeżeli aku daje stałe obciążenie ładowania. Przy takich objawach jak piszesz ( ciekawe jaką ma wartość napięcie ładowania i w jakim zakresie skacze) można coś łatwo i kosztownie uwalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×