Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
krzysiek16v

Dziwne szarpanie na LPG 1.6 16V

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Jestem tutaj początkujący więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem z silnikiem mojej Viki a raczej z instalacją gazową. Przy jezdzie na gazie gdy silnik jest lekko obciążony strasznie szarpie.

Gdy na przykład na II biegu jadę 30, na III 50, nawet na VI w zakresie 80-100 lub gdy delikatnie trzymam wciśnięty pedał gazu silnik strasznie szarpie. Gdy przyspieszam lub hamuje silnikiem wszystko jest OK. Na benzynie problem nie występuje. Dzieje się tak od tygodnia.

Dodam że auto ma zwykłą instalację pierwszej generacji, zrobiłem niej 80 tys kilometrów o NIC się nie działo, sprawowała się super, jedynie co wymieniałem to 2 razy świece i filtr gazu.

Byłem dziś u dwóch gazowników i obstawiają parownik, przewody lub rozregulowanie. Z racji tego że nie chcę wydawać kasy na mechaników gdyby to nawet był parownik to wymienię go sam.

Proszę tylko o poradę lub pomoc gdy ktoś miał podobny przypadek.

Z góry dziękuje wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie rwało na luzie przy wyższych temp silnika. wyjścia były 2:

1. regulacja, po jakimś czasie się powtórzyła sytuacja.. aż do przysłowiowego kaput

2. nowy parownik i jest ok

swoją drogą to wydaje mi się że 80k km to dość dużo jak na parownik

można tez wyczyścić parownik i wymienić w nim membrany ale nie wiem na ile to wystarcza

BTW - temat do działu LPG raczej się nadaje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by eFeKt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

1. Tak ja poprzednik pisze - dział LPG

2. zdecydowanie instalacja LPG do regulacji a przy tym przebiegu to tak jak gazownik obstawia parownik do wymiany - wymieniałeś w nim membrany?? Jak nie to pewnie są na tyle twarde, że zdecydowanie nadają się do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy:)

Też po dłuższych przemyśleniach obstawiam parownik. Możliwe że membrany są już na tyle sztywne że przy delikatnym podciśnieniu nie mogą prawidłowo pracować.

Dzisiaj spróbuje jeszcze spuścić mazut dolnym spustem bo jeszcze nigdy tego nie robiłem a jak to nie pomoże to wezmę się za membranki.

Dam znać jak poszło.

Pozdrawiam wszystkich:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie membran i... dalej to samo. Przy okazji przejrzałem układ dolotowy żeby wyeliminować nieszczelności jednak wszystko było ok.

Silnik dalej szarpie, może na początku trochę mniej ale po 100 kilometrach jest dalej tak jak wcześniej.

Nie mam pojęcia co to może być.

Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech da znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fala

Jak mi wywaliło klapkę antystrzałową z obudowy filtra powietrza i została sama dziura,to też tak szarpał,ze skokami jechalem(na benzie było ok).Chodzi mi o to,że szarpanie na LPG jest raczej spowodowane właśnie jakąś nieszczelnością(były jakieś strzały gazu?).Sprzawdzenie wzrokowe dolotu może nic nie dać,jeżeli masz pękniętą gumę łączącą kolektor ssący z przepustnicą(ciężko to wyczaić)a gaz jest bardzo czuly na zmiany dawki powietrza.Ewentualnie może być spowodowane także niesprawnością ukladu zapłonowego(wypadanie zapłonów?),swiece,przewody WN,cewka zapłonowa(dla kumpla w 1.6 16v PB tak szarpało,szarpało i w końcu do domu nie mógł dojechać tak go szarpało,okazało się,że cewka ze starości padła,po wymianie auto jak nowe ;D),ciężko to określić co może być przyczyną bo jak sam widzisz jest tego trochę.Acha jeszcze jedno po wymianie membran trzeba na nowo wyregulowac instalacje!!Mam nadzieje,że to zrobiles?

"Gdy na przykład na II biegu jadę 30, na III 50, nawet na VI w zakresie 80-100 lub gdy delikatnie trzymam wciśnięty pedał gazu silnik strasznie szarpie. Gdy przyspieszam lub hamuje silnikiem wszystko jest OK. Na benzynie problem nie występuje. Dzieje się tak od tygodnia."

To mi też trochę wygląda na,źle wyregulowaną instalację,lepiej może zacznij kombinować od najprostszych rzeczy,a poźniej obadaj resztę jak to nic nie da.

Edited by Fala

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim zacznij od regulacji. bo ewidentnie masz za mało gazu przy przyspieszaniu. może to być spowodowane wieloma rzeczami ale zacznij od najprostszej. czyli regulacji. plus wymiana filtra oczywiście. najlepiej i powietrza i LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wymiana filtra powietrza poprawiła o wiele dynamike od wolnych obrotów do ok 2tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobnie zaczęło się wczoraj tak dziać, filtr wymieniony niecały 1 tys. km temu. Wczoraj zatankowałem na innej stacji lpg niż zwykle tankuję i mysle że to może mieć jakis wpływ- co oczywiście sprawdzę po wyjezdzeniu tego gazu. Tankowałeś na różnych stacjach? To może to być cały problem- czyli jakość gazu.

Edited by Pepino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Na początku dzięki wszystkim za pomysły.

Kombinowałem prawie 2 tygodnie, wyregulowałem gaz wymieniłem świece, przewody zapłonowe, filtry i dalej to samo.

Jednak gdy wsłuchałem się w prace silnika na benzynie problem jakby mniej ale tez występował.

Postanowiłem wziąć się za czyszczenie przepustnicy - dalej to samo, silniczek krokowy - bez zmian,

aż w końcu dobrałem się do EGR i.... jakbym wsiadł do innej Vectry!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Autko zaczęło chodzić równiutko jak zegareczek na każdym biegu w całym zakresie obrotów, nie ma żadnych szarpań.

Pozdrawiam wszytskich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

krzysiek16v a możesz napisać coć więcej o tym EGR, co zrobiłeś wymieniłeś na inny zaślepiłeś. Jeśli zaślepiłęś to jak to zrobić ?? Mam podobny objaw jak u ciebie na benie chodzi w miare łądnie a na gazie jakby na 3 garach. Świece, przewody wymienione i dalej to samo.Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 19gieksa64

Ja mialem instalacje II generacji i szarpalo wiec zaczolem od:

1.POczatek regulacja

2.Swiece byly wyje***e + okablowanie

3.regulacja

4.wymiana filtra

5.rura dolotowa peknieta zasysalo lewe powietrze

6.reduktor nowy i od tego momentu chodzi jak narazie dobrze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr LPG wymienia się średnio co 15,000

przeczyścić krokowy i przepustnicę

a i regulacja też nie zaszkodzi dla pewności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu szarpie na gazie (instalacja gazowa dość stara), dusiło i nie szło jechac czy to na zimnym czy na zagrzanym silniku, dodam że na benzynie działa bez zarzutu. Dziś jednak po powrocie z pracy nagle zaczął gaz głośno pipczec...i auto gaśnie, jak włączę zaś to chwilę pochodzi potem zaczyna zaś pipczec i albo zgaśnie albo nie. Dźwięk tak jak przy braku gazu, jednak to jest niemozliwe ponieważ bak pełen a przejechałam na gazie góra 70 km jak robiłam 420. Ktoś wie co może być tego przyczyną?. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez podłączenia się pod komputer gazowy ciężko będzie zdiagnozować usterkę.

Może uszkodzony jest czujnik ciśnienia, może reduktor. może gdzieś gaz przestał płynąć, może.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...