Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
krzysiek16v

Dziwne szarpanie na LPG 1.6 16V

Polecane posty

Witam wszystkich.

Jestem tutaj początkujący więc proszę o wyrozumiałość.

Mam problem z silnikiem mojej Viki a raczej z instalacją gazową. Przy jezdzie na gazie gdy silnik jest lekko obciążony strasznie szarpie.

Gdy na przykład na II biegu jadę 30, na III 50, nawet na VI w zakresie 80-100 lub gdy delikatnie trzymam wciśnięty pedał gazu silnik strasznie szarpie. Gdy przyspieszam lub hamuje silnikiem wszystko jest OK. Na benzynie problem nie występuje. Dzieje się tak od tygodnia.

Dodam że auto ma zwykłą instalację pierwszej generacji, zrobiłem niej 80 tys kilometrów o NIC się nie działo, sprawowała się super, jedynie co wymieniałem to 2 razy świece i filtr gazu.

Byłem dziś u dwóch gazowników i obstawiają parownik, przewody lub rozregulowanie. Z racji tego że nie chcę wydawać kasy na mechaników gdyby to nawet był parownik to wymienię go sam.

Proszę tylko o poradę lub pomoc gdy ktoś miał podobny przypadek.

Z góry dziękuje wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie rwało na luzie przy wyższych temp silnika. wyjścia były 2:

1. regulacja, po jakimś czasie się powtórzyła sytuacja.. aż do przysłowiowego kaput

2. nowy parownik i jest ok

swoją drogą to wydaje mi się że 80k km to dość dużo jak na parownik

można tez wyczyścić parownik i wymienić w nim membrany ale nie wiem na ile to wystarcza

BTW - temat do działu LPG raczej się nadaje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez eFeKt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

1. Tak ja poprzednik pisze - dział LPG

2. zdecydowanie instalacja LPG do regulacji a przy tym przebiegu to tak jak gazownik obstawia parownik do wymiany - wymieniałeś w nim membrany?? Jak nie to pewnie są na tyle twarde, że zdecydowanie nadają się do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy:)

Też po dłuższych przemyśleniach obstawiam parownik. Możliwe że membrany są już na tyle sztywne że przy delikatnym podciśnieniu nie mogą prawidłowo pracować.

Dzisiaj spróbuje jeszcze spuścić mazut dolnym spustem bo jeszcze nigdy tego nie robiłem a jak to nie pomoże to wezmę się za membranki.

Dam znać jak poszło.

Pozdrawiam wszystkich:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie membran i... dalej to samo. Przy okazji przejrzałem układ dolotowy żeby wyeliminować nieszczelności jednak wszystko było ok.

Silnik dalej szarpie, może na początku trochę mniej ale po 100 kilometrach jest dalej tak jak wcześniej.

Nie mam pojęcia co to może być.

Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech da znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fala

Jak mi wywaliło klapkę antystrzałową z obudowy filtra powietrza i została sama dziura,to też tak szarpał,ze skokami jechalem(na benzie było ok).Chodzi mi o to,że szarpanie na LPG jest raczej spowodowane właśnie jakąś nieszczelnością(były jakieś strzały gazu?).Sprzawdzenie wzrokowe dolotu może nic nie dać,jeżeli masz pękniętą gumę łączącą kolektor ssący z przepustnicą(ciężko to wyczaić)a gaz jest bardzo czuly na zmiany dawki powietrza.Ewentualnie może być spowodowane także niesprawnością ukladu zapłonowego(wypadanie zapłonów?),swiece,przewody WN,cewka zapłonowa(dla kumpla w 1.6 16v PB tak szarpało,szarpało i w końcu do domu nie mógł dojechać tak go szarpało,okazało się,że cewka ze starości padła,po wymianie auto jak nowe ;D),ciężko to określić co może być przyczyną bo jak sam widzisz jest tego trochę.Acha jeszcze jedno po wymianie membran trzeba na nowo wyregulowac instalacje!!Mam nadzieje,że to zrobiles?

"Gdy na przykład na II biegu jadę 30, na III 50, nawet na VI w zakresie 80-100 lub gdy delikatnie trzymam wciśnięty pedał gazu silnik strasznie szarpie. Gdy przyspieszam lub hamuje silnikiem wszystko jest OK. Na benzynie problem nie występuje. Dzieje się tak od tygodnia."

To mi też trochę wygląda na,źle wyregulowaną instalację,lepiej może zacznij kombinować od najprostszych rzeczy,a poźniej obadaj resztę jak to nic nie da.

Edytowano przez Fala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim zacznij od regulacji. bo ewidentnie masz za mało gazu przy przyspieszaniu. może to być spowodowane wieloma rzeczami ale zacznij od najprostszej. czyli regulacji. plus wymiana filtra oczywiście. najlepiej i powietrza i LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana filtra powietrza poprawiła o wiele dynamike od wolnych obrotów do ok 2tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie zaczęło się wczoraj tak dziać, filtr wymieniony niecały 1 tys. km temu. Wczoraj zatankowałem na innej stacji lpg niż zwykle tankuję i mysle że to może mieć jakis wpływ- co oczywiście sprawdzę po wyjezdzeniu tego gazu. Tankowałeś na różnych stacjach? To może to być cały problem- czyli jakość gazu.

Edytowano przez Pepino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Na początku dzięki wszystkim za pomysły.

Kombinowałem prawie 2 tygodnie, wyregulowałem gaz wymieniłem świece, przewody zapłonowe, filtry i dalej to samo.

Jednak gdy wsłuchałem się w prace silnika na benzynie problem jakby mniej ale tez występował.

Postanowiłem wziąć się za czyszczenie przepustnicy - dalej to samo, silniczek krokowy - bez zmian,

aż w końcu dobrałem się do EGR i.... jakbym wsiadł do innej Vectry!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Autko zaczęło chodzić równiutko jak zegareczek na każdym biegu w całym zakresie obrotów, nie ma żadnych szarpań.

Pozdrawiam wszytskich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

krzysiek16v a możesz napisać coć więcej o tym EGR, co zrobiłeś wymieniłeś na inny zaślepiłeś. Jeśli zaślepiłęś to jak to zrobić ?? Mam podobny objaw jak u ciebie na benie chodzi w miare łądnie a na gazie jakby na 3 garach. Świece, przewody wymienione i dalej to samo.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

Ja mialem instalacje II generacji i szarpalo wiec zaczolem od:

1.POczatek regulacja

2.Swiece byly wyje***e + okablowanie

3.regulacja

4.wymiana filtra

5.rura dolotowa peknieta zasysalo lewe powietrze

6.reduktor nowy i od tego momentu chodzi jak narazie dobrze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

filtr LPG wymienia się średnio co 15,000

przeczyścić krokowy i przepustnicę

a i regulacja też nie zaszkodzi dla pewności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu szarpie na gazie (instalacja gazowa dość stara), dusiło i nie szło jechac czy to na zimnym czy na zagrzanym silniku, dodam że na benzynie działa bez zarzutu. Dziś jednak po powrocie z pracy nagle zaczął gaz głośno pipczec...i auto gaśnie, jak włączę zaś to chwilę pochodzi potem zaczyna zaś pipczec i albo zgaśnie albo nie. Dźwięk tak jak przy braku gazu, jednak to jest niemozliwe ponieważ bak pełen a przejechałam na gazie góra 70 km jak robiłam 420. Ktoś wie co może być tego przyczyną?. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez podłączenia się pod komputer gazowy ciężko będzie zdiagnozować usterkę.

Może uszkodzony jest czujnik ciśnienia, może reduktor. może gdzieś gaz przestał płynąć, może.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×