Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
prince87

check engine i falujace obroty

Polecane posty

Witam forumowiczów. Mam mały problem z moja Viki (1.8 16v 1998r, silnik to jest chyba X18XE ale nie jestem pewien na 100%), który polega na tym ze falują w niej obroty(raz jest wszystko ok, a raz falują), na benzynie jak i na gazie (instalacja 2 generacji), podczas jazdy świeci się nieraz kontrolka check engine (raz się świeci cały czas, nieraz wogule się nie świeci tylko chwile po zapaleniu silnika, a nieraz trochę poświeci po jakimś czasie zgaśnie i znowu się zaświeci po jakimś czasie) I podczas większych prędkości jak dłużej przytrzymam samochód na sprzęgle podczas zmiany biegów to obroty spadną poniżej 500obr i silnik zgaśnie. Ostatnio sprawdziłem ja po błyskach kontrolki check engine i mi wyszło: 10 szybkich błysków, 1s przerwy, 1 błysk, 1s przerwy, 10 szybkich błysków, 1s przerwy, 10 szybkich błysków i 3 sekundy przerwy, następnie 10 szybkich błysków, 1 sekunda przerwy, 3 szybkie błyski, 1 sekunda przerwy, 4 szybkie błyski, 1 sekunda przerwy, 10 szybkich błysków i 3 sekundy przerwy, dalej wszystko się powtarza. Czy mógł mi ktoś pomóc rozszyfrować ten kod??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

Falowanie ma związek z przepływką (najlepsza byłaby podmiana na sprawną i sprawdzenie czy problem znika). Wskazane też wyczyszczenie krokowca.

Edytowano przez moloo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdz czy masz odcinke przy 4500obr/min,jak tak,czujnik do wymiany,a przepływke na początk podmień od kogoś i sprawdz wtedy błędy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powoli panowie z ta przeplywka, na 100% masz silnik x18xe, zreszta masz ten sam model co ja

na poczatku zacznij jesli faluja Ciobroty od wyczyszczenia silnika krokowego a tu masz porade jak to zrobic:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jak to nie pomoze to pozniej trzeba bedzie sie wziasc za czujnik polozenia walka rozrzadu blad 0340:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale zacznij od silnika krokowego, przechodzilem przez to samo

Edytowano przez Duke_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przycisnąłem viki tak powyżej 5000 obr/min i wszystko jest ok, nie odcina zapłonu. Od wczoraj ma podwyższone obroty bo na biegu jałowym ma 1500 obrotów na benzynie (po zapaleniu silnika jest około 1000 a po chwili rośnie do 1500 i tak zostaje), a na gazie faluje od 1500 do 2000 a ostatnio nawet stały cały czas na 2000 na LPG. Dzisiaj odłączyłem jej kabel od przepływomierza i po zapaleniu silnika na benzynie obroty były już poniżej 1000 (i tak lekko drżała wskazówka obrotów), a na gazie były takie same (1500-2000). Po podpięciu kabla obroty na benzynie znowu wysokie. To nie jest przypadkiem może wina przepływomierza? A co do gazu, to może być przyczyną źle wyregulowanie czy coś się rozregulowało albo coś się mogło zanieczyścić??

Edytowano przez prince87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie, ze to nie jest wina przeplywki, nadal bede twierdzil ze to cos z krokowcem lub zaworem ERG

dlaczego ?

podejrzewam ze przez krokowiec idzie duzo paliwa i masz wysokie obroty, ewentualnie zacina sie przepustnica, gdy odlaczysz przeplywke to silnik dostaje na tyle duzo paliwa ze nie gasnie tylko spadna obroty, gdy przeplywke podlaczysz spowrotem silnik dostale duzo wiecej powietrza do mieszanki z powodu sygnalu przeplywki i rozna Ci obroty bo dostales wiecej powietrza do mieszanki z powodu duzej ilosci benzyny czy gazu. Sprawdz krokowiec i przepustnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki chłopaki za pomoc, była to jednak wina krokowca i to nie to że był zanieczyszczony tylko ze ktoś przed tym jak kupiłem to autko, a mam go ponad miesiąc, wsadził tam jakąś lewą uszczelkę (pewnie samoróbkę) bo przy tym większym otworze z jednej strony co jest przy przepustnicy, a przy krokowcu jest tylko wgłębienie, uszczelka nie była wcale wycięta (może tylko nadcięta była) no i właśnie tą część zassało do krokowca i siedziało tam w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiec sytuacja byla jednak taka jak opisywalem wyzej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×