Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
prince87

check engine i falujace obroty

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Mam mały problem z moja Viki (1.8 16v 1998r, silnik to jest chyba X18XE ale nie jestem pewien na 100%), który polega na tym ze falują w niej obroty(raz jest wszystko ok, a raz falują), na benzynie jak i na gazie (instalacja 2 generacji), podczas jazdy świeci się nieraz kontrolka check engine (raz się świeci cały czas, nieraz wogule się nie świeci tylko chwile po zapaleniu silnika, a nieraz trochę poświeci po jakimś czasie zgaśnie i znowu się zaświeci po jakimś czasie) I podczas większych prędkości jak dłużej przytrzymam samochód na sprzęgle podczas zmiany biegów to obroty spadną poniżej 500obr i silnik zgaśnie. Ostatnio sprawdziłem ja po błyskach kontrolki check engine i mi wyszło: 10 szybkich błysków, 1s przerwy, 1 błysk, 1s przerwy, 10 szybkich błysków, 1s przerwy, 10 szybkich błysków i 3 sekundy przerwy, następnie 10 szybkich błysków, 1 sekunda przerwy, 3 szybkie błyski, 1 sekunda przerwy, 4 szybkie błyski, 1 sekunda przerwy, 10 szybkich błysków i 3 sekundy przerwy, dalej wszystko się powtarza. Czy mógł mi ktoś pomóc rozszyfrować ten kod??

Share this post


Link to post
Share on other sites

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

Falowanie ma związek z przepływką (najlepsza byłaby podmiana na sprawną i sprawdzenie czy problem znika). Wskazane też wyczyszczenie krokowca.

Edited by moloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdz czy masz odcinke przy 4500obr/min,jak tak,czujnik do wymiany,a przepływke na początk podmień od kogoś i sprawdz wtedy błędy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

powoli panowie z ta przeplywka, na 100% masz silnik x18xe, zreszta masz ten sam model co ja

na poczatku zacznij jesli faluja Ciobroty od wyczyszczenia silnika krokowego a tu masz porade jak to zrobic:

Please login or register to see this link.

jak to nie pomoze to pozniej trzeba bedzie sie wziasc za czujnik polozenia walka rozrzadu blad 0340:

Please login or register to see this link.

ale zacznij od silnika krokowego, przechodzilem przez to samo

Edited by Duke_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przycisnąłem viki tak powyżej 5000 obr/min i wszystko jest ok, nie odcina zapłonu. Od wczoraj ma podwyższone obroty bo na biegu jałowym ma 1500 obrotów na benzynie (po zapaleniu silnika jest około 1000 a po chwili rośnie do 1500 i tak zostaje), a na gazie faluje od 1500 do 2000 a ostatnio nawet stały cały czas na 2000 na LPG. Dzisiaj odłączyłem jej kabel od przepływomierza i po zapaleniu silnika na benzynie obroty były już poniżej 1000 (i tak lekko drżała wskazówka obrotów), a na gazie były takie same (1500-2000). Po podpięciu kabla obroty na benzynie znowu wysokie. To nie jest przypadkiem może wina przepływomierza? A co do gazu, to może być przyczyną źle wyregulowanie czy coś się rozregulowało albo coś się mogło zanieczyścić??

Edited by prince87

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi sie, ze to nie jest wina przeplywki, nadal bede twierdzil ze to cos z krokowcem lub zaworem ERG

dlaczego ?

podejrzewam ze przez krokowiec idzie duzo paliwa i masz wysokie obroty, ewentualnie zacina sie przepustnica, gdy odlaczysz przeplywke to silnik dostaje na tyle duzo paliwa ze nie gasnie tylko spadna obroty, gdy przeplywke podlaczysz spowrotem silnik dostale duzo wiecej powietrza do mieszanki z powodu sygnalu przeplywki i rozna Ci obroty bo dostales wiecej powietrza do mieszanki z powodu duzej ilosci benzyny czy gazu. Sprawdz krokowiec i przepustnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzięki chłopaki za pomoc, była to jednak wina krokowca i to nie to że był zanieczyszczony tylko ze ktoś przed tym jak kupiłem to autko, a mam go ponad miesiąc, wsadził tam jakąś lewą uszczelkę (pewnie samoróbkę) bo przy tym większym otworze z jednej strony co jest przy przepustnicy, a przy krokowcu jest tylko wgłębienie, uszczelka nie była wcale wycięta (może tylko nadcięta była) no i właśnie tą część zassało do krokowca i siedziało tam w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiec sytuacja byla jednak taka jak opisywalem wyzej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...