Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

eholot

Blad P1901-75

Polecane posty

Prosil bym o informacje bledu P 1901-75 odczytanego Opcomem - VC 1.9 DTH 2006.

Znalazlem co nieco w necie ze jest to niby czujnik cisnienia DPF ale wolabym sie upewnic .

Dodam ze po klopotach z EGR-em i po jego wyczyszczeniu nastepnie wypaleniu DPf-a wyskakuje ten blad sporadycznie ale bardzo denerwuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za wszelkie info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P1901 TSS Circuit Intermittent Malfunction

P1901 Turbine Shaft Speed Sensor Circuit Intermittent

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - usterka przewodu elastycznego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka odpowiedz ale wlasnie ta koncowka bledu -75 nie daje mi skokoju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo wlasnie zapala sie nie regularnie i niestety kasowanie tylko Opcomem takze pozostaje w pamieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj se spokój z tymi końcówkami. Wypal dpf (jeśli tego nie zrobiłeś). Jak nie pomoże to trzeba sprawdzić tą rurkę co pokazali na forum ZK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DPF wypalilem ale trwalo to dosc krodko jakies 4-5 min i zakonczylo sie sukcesem ( tak pisal opcom ),nie jestem pewien czy nie zaszkodzi nastepne wypalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem raczej o przegonieniu furmanki po trasie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Opcomem to podobno niezdrowo za często...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eholot: i jak udalo sie znalezc blad?.

Ja mam teraz taki sam blad P1901-75 (za duza roznica cisnien). Na poczatku objawy byly takie ze

auto czasem przerywalo czasem mialo malo mocy szczegolnie na malych obrotach dzisiaj pojawila

sie kontrolka(ktora po paru minutach sama znikla) moc spadla we wszystkich zakresach i pojawil sie w.w. blad.

Filtr DPF jest tylko w 50% zapchany. Co dziwne przez 1 dzien nasycenie wzroslo z 40 do 50% (ok 80km jazdy).

Jak czytalem na forum niemieckim moze byc wina czujnika cisnienia,dpf,egr lub nawet zepsuty wtrysk...

W moim przypadku prawdopodobny jest wtrysk bo ostatnio wymianialem niestety ze wzgledu na cene na uzywane...

chociaz dawki korekcyjne na OP-comie nie pokazuja nic niepokojacego. Chyba czeka mnie dlugie szukanie mam

nadzieje niewielkie koszty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

muszę odgrzebać ten temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> 2 miesiące temu padł mi czujnik w dpf został wymieniony na nowy błąd skasowany został, po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka auta z kluczykiem podczas jazdy i auto straciło moc,auto wyłączyłem błąd znikł tylko zaświecał się podczas odpalenia auta, podłączenie opcoma wykazało błąd P1901-75 czujnik ciśnienia filtra cząstek - za duża różnica ciśnienia, sprawdzenie filtra cząstek stałych wykazało 102% jego zapchania więc został wypalony op comem o spało do 72%, między czasie auto przejechało 4000km w tym większą część po autostradach.Wracając wczoraj wieczorem pojawił się ten sam błąd co ostatnio P1901-75 auto straciło moc itd.,podłączenie opcoma - i nasycenie filtra dpf 88% więc w czym koledzy jest problem?? czy dpf nie umie się wypalić po wymianie tego czujnika który padł bo wcześniej było wszystko oki, może ten nowy czujnik trzeba aktywować lub jakiś reset zrobić po starym, auto na było dobrze gonione na autostradach i czuć różnicę teraz w jeździe spora wieć układ się wyczyścił ale błąd poraz 2gi powrócił i co z nim robić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

panowie powiedzcie proszę jak poradziliście sobie z błędem P1901-75, po 2 latach użytkowania dpfa i mnie to dopadło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest ktoś kto rozwiązal ten problem to prosze o pomoc bo mam identycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uaktualnij podpis bo chyba w 2.0 dpfa nie było

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki podpis mam do swojego zapomniałem napisać ze to rodziców 1.9 cdti 150km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat...

Ostatnio jechałem do Zabrza - prawie 300km, po wjechaniu na drogę ekspresową wyświetlił się samochodzik z kluczem, pomyślałem że dpf wypala się, auto w tym czasie straciło moc, powoli rozpędzał się, pod górkę nawet zwalniał nawet gdy trzymałem pedał w podłodze, po jakimś czasie kontrolka zgasła auto po części wróciło do życia, po części bo ... zaraz to opiszę...

Wróciłem do domu, podpiąłem pod opcoma (chine clone 08/2010 - nie ma opcji wypalania dpf'a) i otrzymałem takie błędy:

P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
(11) - Nie występuje

P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego
(5A) - Nie występuje

P0703 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego systemu hamulcowego
(04) - Nie występuje

P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie
(5B) - Obecny

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Obecny

Usunąłem wszystko, pojechałem przejechać się i po ok. 5km wyskoczyło autko z kluczykiem, wróciłem podpiąłem i wrócił błąd:

P1901-75 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień

Moje pomiary:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wg. tego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

różnice ciśnień, powinny wynosić
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od -3 do 2 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel od 0.37 do 0.51

U mnie to:

Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel: 8 kPa
Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel: 0.88 V
Czyli przekracza normy

Sprawdziłem sobie również dawki korekcyjne wtryskiwaczy, wcześniej miałem:

Cyl. 1: -0.13 mg/stroke
Cyl. 2: 1,16 mg/stroke
Cyl. 3: -0,48 mg/stroke
Cyl. 4: -0,53 mg/stroke

Teraz:

Cyl. 1: 0,52 mg/stroke
Cyl. 2: -0,61 mg/stroke
Cyl. 3: -0,41 mg/stroke
Cyl. 4: 0,51 mg/stroke

Jeśli patrzymy na wartość bezwzględną to widać poprawę jeśli chodzi o cyl 2,3,4 i pogorszenie na cylindrze 1.

Problem jest też taki że dzisiaj próbując ruszyć auto mi zgasło, nie miał siły ruszyć, bardzo mozolna reakcja na pedał gazu, odpaliłem od nowa i powoli zacząłem na postoju dodawać gazu i gdy obroty sięgały 1.8-2k wręcz go wyrywało, a gdy znów próbowałem ruszać to mozolnie, aż za chwilę zaczął jeździć normalnie, no i potem gdy go zgasiłem i próbowałem ruszyć, ruszał normalnie ale podczas jazdy dławił się....

W czym tkwi problem?

Dziękuję za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Odgrzeję kotleta, bo dopadł mnie ten problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziś po podpięciu się, wykryto błąd:

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień
(75) - Obecny

i teraz:

Czy ktoś ma może dostęp do tych zdjęć z drugiego posta ( z zafira klub), bo już się nie wyświetlają i nie wiem, który przewód, wężyk sprawdzić.

Czy to ewidentnie wina tego czujnika, czy też coś innego może być?? Jak czytamy w postach, nie do końca zostało to wyjaśnione.

Proszę o każde sugestie!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mnie również dopadł ten sam błąd P1901-75. Wypaliłem dpf-a OP-COMEM ciśnienie wróciło do normy. teraz znowu dpf się zapełnia i błąd powrócił

pomocy

dpf nasycenie 88%

op-com błąd wykasował

do następnego pokazania się błędu

zauważyłem że dpf przestał się sam podczas jazdy wypalać

od wymuszonego wypalania op comem nie zainicjował samoczynnie wypalania.

czy mam walnięty czujnik temperatury spalin w dpf-ie?

Edytowano przez Roro125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Roro 125 rozwiazałes problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do tematu. Błąd P1901-75 nasycenie 98%. Po wykasowaniu błędu próba wypalenia dpf przez op-com nie przynosi rezultatu. W trakcie trwania procesu ciśnienie na czujniku jest w granicy 60kpa przy 3.5k obrotów natomiast temperatura na pierwszym czujniku spalin nie nie przekracza 280 stopni i proces wypalania zostaje przerwany. Od czego zacząć? Wymiana czujnika cisnien czy raczej coś z sondą?

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , widzę ze nikt nie rozwiązał tego problemu , też go mam , nowy czujnik , nowy dpf , nowe przewody, a dalej się pojawia ktoś ma wizje co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×