Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ble

Pekniety rozrzad

Polecane posty

Witam,

pękł mi rozrząd? chyba :| 20k km temu wymieniany. Jade sobie przyspieszam żwawiej na pierwszym biegu, przy 2,5k może 3k obrotów usłyszalem jakieś uderzenie coś takiego odruchowo od razu sprzeglo i luz i patrze ze obroty spadaja powoli do 0. Doturlałem się otwieram maskę, bo pierwsze co do głowy mi przyszło to rozrząd. odginam trochę obudowe ale pasek jest niby cały. w jednym miejscu może taki trochę szarpniety czy cos ale caly tylko naciag jego jest lichy. I teraz nie wiem czy on się zerwał całkowicie po 20k? Czy może przeskoczył? A i głupią rzeczą jaką zrobiłem było próba odpalenia, słyszałem że tylko rozrusznik kręcił a tak to nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

nieiadomo co sie stało trzeba zdjąc głowice i bedzie wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm no tak tak ale jednak to najprawdopodobniej rozrzad?:|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozrzad najszybciej sprawdzisz zdejmuja pokrywe.

Duzo roboty nie ma a powie wszytsko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

musisz zobaczyc czy pasek sie zerwał czy może napinacz sie rozleciał albo rolka może sie tylko troche przestawił i nic nie bedzie takiego a może sie tak przestawił ze zawory pocałowały sie z tłokami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na odległość nikt tobie nie powie co mogło się stać, jedynie możesz to sprawdzić sam zdejmując pokrywe jak to koledzy wyżej napisali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak tak:) tak zrobie. ale to jak przestanie padac. z tego co tam patrzylem to dosc luzny jest ten pasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Jak jest luźny pasek to faktycznie mogła pęknąć rolka. Tylko, że po 20 tys. to nie ma prawa coś takiego się stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa, chyba że mechanik przyoszczędził na częsciach i wymienil sam pasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolki i cos tam jeszcze ruvile jakos tak. stare czesci dostalem do reki wiec chyba wymienili by.

moze zle cos zrobili

Edytowano przez ble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to nie ma na co patrzeć niestety, najpewniej przeskoczył Ci rozrząd i prawdopodobnie masz do zrobienia głowice. Ciesz się, że nie masz 1.6 w przedlicie, tam dopiero jest z tym roboty..

Edytowano przez sahhar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm.... głowice czyli co dokładnie? gora czy dol? czy jak to sie tam mowi?

aby odkręcić tą obudowę wystarczy tą łapę odkręcić ?

EDIT:ok juz wiem jak obudowe zdjac.

Edytowano przez ble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę, zdejmij koło, załóż klucz na koło pasowe i spróbuj czy da się pokręcić silnikiem w którąś stronę. Wyktęć świece będzie łatwiej kręcić. Przekręć kilka razy aż znaki na kołach od rozrządu ułożą się w jednej płaszczyźnie. Jezeli w którymś momencie zablokuje się, wtedy musisz zdjąć głowicę bo nie wiedzieć czemu przeskoczył na pasku i zawór koliduje z tłokiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może "Ruville", tylko to oczywiście nie jest nazwa części a firmy produkującej kompletne rozrządy. Co do jakości firmy się nie wypowiadam bo w życiu na tym nie jeździłem ( jak miałem benzynowego to jeździłem na Febi), wiem tylko, że opinie są podzielone ( ale chyba przewaga dobrych). Tak czy owak jest to raczej dziwne żeby po 20 tys. poszły rolki, albo mechanik coś źle założył albo wada fabryczna części ( mogla to by też sprawa wadliwej śruby rolki napinacza).

Co do uszkodzeń, to myślę ( obym się mylił) że poszły też zawory. Zrób jak Ci radzi turbo, jak da się kręcić to straty mogą być nie wielkie a jak blokuje to....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki. w weekend cos pokombinuje i dam znac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwróć też uwage na koła rozrządu. Obejrzyj dokładnie czy w przypadku kolizji koła nie pękły.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie bardzo rozumiem po co miałby to robić... Silnik nie odpala, wiec rozrząd już się przestawił i nie będzie na znakach. BTW, wałem obracamy nie w obojętnie którą strone a zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale nie zaszkodzi sprawdzić. Jak pokręcisz w drugą stronę to nic się nie stanie .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok pokrece:)

a znajomy matki (pracuje w pomocy drogowej) twierdzi ze wystarczy wymienic pasek i bedzie jezdzic :| nawet jutro chce mi to zrobic ale jakos mu nie ufam do konca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Borysewicz

Witam kolego. Ten nadworny mechanik co chce ci założyć pasek i jechać jest delikatnie mówiąc je...ny. Tak można zrobić tylko w 8 zaworowych (i to nie zawsze) silnikach a nigdy w 16 zaworowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

U mnie tez sie przestawil (bo kawalki peknietego paska klinowego sie dostaly pod oslone rozrzadu). Silnik chodzil jak traktor, cos walilo. Ale na szczescie nic nie ucierpialo i wystarczylo tylko rozrzad wymienic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiec nie straszcie na zapas kolegi, moze tez ma takie szczescie jak ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm zdjalem ta oslone rozrzadu. pasek caly reszta rolek itd tez wygaldaja na cale.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

zdejmij koło zdemontuj nadkole i ustaw rozrząd na dole na wale kluczem kręć w prawo tak az sie znaki pokryja jak sie nie pokryją to przestawiony ,i czy wogóle dasz rade zrobic dwa obroty czy coś sie pokrzniło może tylko ustawisz na nowo nowy pasek i bedzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yhym ok sprobuje.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a tutaj zaznaczone strzlka jest kawalek metalu i on tak dziwnie przy tej rolce odstaje tak powinno byc?

a no i w obudowie od rorzadu tam wlasnie gdzie ta rolka jest jak by ta obudowa w tamtym miejscu wytarta.

Edytowano przez ble

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to nie jest rolka tylko pompa wody nie powinno tak byc tobie sie pompa wody rozleciała taka obudowa kół i trzyma pasek to narobiło baizlu zdemontuj nadkole i zobaczysz co sie stało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×