Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ble

Pekniety rozrzad

Recommended Posts

Witam,

pękł mi rozrząd? chyba :| 20k km temu wymieniany. Jade sobie przyspieszam żwawiej na pierwszym biegu, przy 2,5k może 3k obrotów usłyszalem jakieś uderzenie coś takiego odruchowo od razu sprzeglo i luz i patrze ze obroty spadaja powoli do 0. Doturlałem się otwieram maskę, bo pierwsze co do głowy mi przyszło to rozrząd. odginam trochę obudowe ale pasek jest niby cały. w jednym miejscu może taki trochę szarpniety czy cos ale caly tylko naciag jego jest lichy. I teraz nie wiem czy on się zerwał całkowicie po 20k? Czy może przeskoczył? A i głupią rzeczą jaką zrobiłem było próba odpalenia, słyszałem że tylko rozrusznik kręcił a tak to nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

nieiadomo co sie stało trzeba zdjąc głowice i bedzie wiadomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm no tak tak ale jednak to najprawdopodobniej rozrzad?:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozrzad najszybciej sprawdzisz zdejmuja pokrywe.

Duzo roboty nie ma a powie wszytsko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

musisz zobaczyc czy pasek sie zerwał czy może napinacz sie rozleciał albo rolka może sie tylko troche przestawił i nic nie bedzie takiego a może sie tak przestawił ze zawory pocałowały sie z tłokami

Share this post


Link to post
Share on other sites

na odległość nikt tobie nie powie co mogło się stać, jedynie możesz to sprawdzić sam zdejmując pokrywe jak to koledzy wyżej napisali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tak:) tak zrobie. ale to jak przestanie padac. z tego co tam patrzylem to dosc luzny jest ten pasek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Jak jest luźny pasek to faktycznie mogła pęknąć rolka. Tylko, że po 20 tys. to nie ma prawa coś takiego się stać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma prawa, chyba że mechanik przyoszczędził na częsciach i wymienil sam pasek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rolki i cos tam jeszcze ruvile jakos tak. stare czesci dostalem do reki wiec chyba wymienili by.

moze zle cos zrobili

Edited by ble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to nie ma na co patrzeć niestety, najpewniej przeskoczył Ci rozrząd i prawdopodobnie masz do zrobienia głowice. Ciesz się, że nie masz 1.6 w przedlicie, tam dopiero jest z tym roboty..

Edited by sahhar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm.... głowice czyli co dokładnie? gora czy dol? czy jak to sie tam mowi?

aby odkręcić tą obudowę wystarczy tą łapę odkręcić ?

EDIT:ok juz wiem jak obudowe zdjac.

Edited by ble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmij osłonę, zdejmij koło, załóż klucz na koło pasowe i spróbuj czy da się pokręcić silnikiem w którąś stronę. Wyktęć świece będzie łatwiej kręcić. Przekręć kilka razy aż znaki na kołach od rozrządu ułożą się w jednej płaszczyźnie. Jezeli w którymś momencie zablokuje się, wtedy musisz zdjąć głowicę bo nie wiedzieć czemu przeskoczył na pasku i zawór koliduje z tłokiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Może "Ruville", tylko to oczywiście nie jest nazwa części a firmy produkującej kompletne rozrządy. Co do jakości firmy się nie wypowiadam bo w życiu na tym nie jeździłem ( jak miałem benzynowego to jeździłem na Febi), wiem tylko, że opinie są podzielone ( ale chyba przewaga dobrych). Tak czy owak jest to raczej dziwne żeby po 20 tys. poszły rolki, albo mechanik coś źle założył albo wada fabryczna części ( mogla to by też sprawa wadliwej śruby rolki napinacza).

Co do uszkodzeń, to myślę ( obym się mylił) że poszły też zawory. Zrób jak Ci radzi turbo, jak da się kręcić to straty mogą być nie wielkie a jak blokuje to....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki. w weekend cos pokombinuje i dam znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróć też uwage na koła rozrządu. Obejrzyj dokładnie czy w przypadku kolizji koła nie pękły.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie bardzo rozumiem po co miałby to robić... Silnik nie odpala, wiec rozrząd już się przestawił i nie będzie na znakach. BTW, wałem obracamy nie w obojętnie którą strone a zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się ale nie zaszkodzi sprawdzić. Jak pokręcisz w drugą stronę to nic się nie stanie .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok pokrece:)

a znajomy matki (pracuje w pomocy drogowej) twierdzi ze wystarczy wymienic pasek i bedzie jezdzic :| nawet jutro chce mi to zrobic ale jakos mu nie ufam do konca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Witam kolego. Ten nadworny mechanik co chce ci założyć pasek i jechać jest delikatnie mówiąc je...ny. Tak można zrobić tylko w 8 zaworowych (i to nie zawsze) silnikach a nigdy w 16 zaworowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SXILL

U mnie tez sie przestawil (bo kawalki peknietego paska klinowego sie dostaly pod oslone rozrzadu). Silnik chodzil jak traktor, cos walilo. Ale na szczescie nic nie ucierpialo i wystarczylo tylko rozrzad wymienic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiec nie straszcie na zapas kolegi, moze tez ma takie szczescie jak ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm zdjalem ta oslone rozrzadu. pasek caly reszta rolek itd tez wygaldaja na cale.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

zdejmij koło zdemontuj nadkole i ustaw rozrząd na dole na wale kluczem kręć w prawo tak az sie znaki pokryja jak sie nie pokryją to przestawiony ,i czy wogóle dasz rade zrobic dwa obroty czy coś sie pokrzniło może tylko ustawisz na nowo nowy pasek i bedzie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhym ok sprobuje.

Please login or register to see this link.

a tutaj zaznaczone strzlka jest kawalek metalu i on tak dziwnie przy tej rolce odstaje tak powinno byc?

a no i w obudowie od rorzadu tam wlasnie gdzie ta rolka jest jak by ta obudowa w tamtym miejscu wytarta.

Edited by ble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

to nie jest rolka tylko pompa wody nie powinno tak byc tobie sie pompa wody rozleciała taka obudowa kół i trzyma pasek to narobiło baizlu zdemontuj nadkole i zobaczysz co sie stało

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...