Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Banana

Przepływomierz po raz kolejny......X18XE...błąd 0100 i teraz 0340

Polecane posty

Od jakiegoś czasu mam problem z gasnącym silnikiem i ze spadającymi obrotami.

Sprawa wygląda tak że ponieważ mam skrzynie automat gaśnie tylko w pozycji P ( czyli parking i wtedy jest tak naprawdę bez obciążenia na biegu jałowym ). Zdarza się to dosyć rzadko i jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza , ale po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty pięknie trzymają 800 obr/min i sporadycznie występuje spadek tak do 500 obr/min ( oczywiście towarzyszą temu drgania silnika ) ale od razu wracają do normy , taka sama sytuacja występuje gdy stoję np. na światłach z nogą na hamulcu ( skrzynia oczywiście w pozycji D ) z tym że wtedy nigdy nie zgasł.

Krokowiec przeczyszczony + nowa uszczelka pod niego , dolot sprawdzony i porządnie skręcony , nowy filtr silnika we Wrześniu i brak poprawy. Nie świeci żaden check.

Szczęście że ostatnio silnik zgasł gdy podłączony był OP-COM i wyświetliło następujący błąd:

P0100 - Za niskie napięcie przepływom. powietrza (02) - Sporadyczny

Sprawdziliśmy napięcia przepływki OP-COMem i są one następujące , wartości dla obrotów w V:

jałowe - 0,14

1000 - 0,18

2000 - 0,36

3000 - 0,52

Odbiegają one dosyć od tych podanych w poradzie na stronie głównej.

I teraz prośba o pomierzenie OP-COM tych napięć dla porównania w silniku X18XE lub X20XEV. Mam zamiar pomierzyć to według porady ale nie mam akurat teraz możliwości.Chcę odrzucić możliwość że oprogramowanie OP-COM'a przekłamuje wartości o jakiś przecinek lub coś. Wielkie dzięki z góry.Może macie jakieś inne sugestie.

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na jakims spocie popros kogos aby pozyczyl Ci na sprawdzenie swoja przeplywke, bedziesz widzial jak Ci sie bedzie autko zachowywalo, to tak na poczatek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

ja miałem ostatnio taki problem że mi gasnął wywalało mi przepływke kupiłem nowa oryginał założyłem to samo ,okazało się że pod przepustnicą zasysało powietrze uszczelka była walnięta wymieniłem na wycięta z takiego specjalnego materiału i problem minął od miesiąca nie zgasnął mi ani raz,a prezepływaka chyba nie potrzebnie kupiona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do przepustnicy nie dotarłem , tzn nie zdjąłem jej , jak mróz zelżeje to będę walczył dzięki za sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SXILL

Witam!

Wartosci sczytane u mnie (w X20XEV), ale tez nie dam sobie glowy uciac czy dobrą mam przepływke bo obroty tez faluja i lubi zgasnac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na zimnym silniku:

bieg jałowy: 0,45V

2000 obr: 0,6V

3000 obr: 1,3V

4000 obr: 1,45V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest taka zasada, gdzie znalazłem, że wartość przepływki mierzy się w sposób następujący: 6kg/h na każdy litr pojemności silnika na biegu jałowym. Tyczy się benzyny.

U Ciebie więc powinna przepływka pokazać od 10 do 11 kg/h na postoju.

Z tego co zauważyłem według Op-Coma, ta wartość którą podałem wyżej ma bezpośredni wpływ na V przepływki. Im więcej kg/h tym wyższe V i odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A więc sagi ciąg dalszy....po wymianie termostatu w środe ładnie trzyma temperaturę w okolicach 90C czy trasa czy miasto , i zauważyłem że teraz ten błąd pojawia się częściej niż jak silnik był niedogrzany.

Dziś po trasie 50 km , wjazd w teren zabudowany , światła , zatrzymuję się o w tym monecie obroty z 1000 na 500 i na 1000 i na 500 i tak parę razy , po ruszeniu zapalił się check silnika który po 200m zgasł. Kolejne skrzyżowanie i zgasł i tak przy każdym przyhamowaniu i puszczeniu gazu na wolne obroty. Ledwo co dotarłem do celu ( brak wspomagania na zakręcie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Sprawdzam dolot itd. wszytko ok. Odpalam po chwili postoju i nie gaśnie , obroty nie falują. Zczytuję błędy zworką - żadna niespodzianka 0100

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biorę miernik i ojca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i mierzymy napięcia według porady. Napięcie się zgadza mniej więcej na wolnych obrotach powinno być 0,7V a u mnie 0.5-0.6 reszta idealnie oprócz napięcia przy włączonym zapłonie ma niby być 0.3V u mnie 0.03V.

Czy to znaczy że jest padnięta? Wiem najłatwiej podmienić ale nie mam od kogo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aha wieczorem ta sama historia 50 km trasy i nic , podjeżdżam pod dom zatrzymuje się wrzucam skrzynie na P i zgasł i już nie chciał odpalić , ruszanie wtyczki nic nie daje.

Macie pomysł jak sprawdzić dolot oprócz wizualnej oceny?

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepływka podmieniona i silnik i tak gaśnie czyli nie to.

Razem z Darianem123 od którego miałem przepływkę znaleźliśmy , a właściwie on znalazł przy użyciu swojej mega latarki LED

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pęknięte kolanko podciśnienia od tego zaworu par paliwa. Zalepione taśmą , brak poprawy.

Następnie okazało się że wykruszył się izolacja od przewodu od krokowca - zaizolowane , brak poprawy , po prostu wielka zagadka.

Dziwne jest to że jeśli potrzymam na wyższych obrotach przez chwilę i odpuszczę gaz to wtedy jakoś nie zgaśnie i mogę jechać , dopiero jak wrzucę na N lub P od razu trup. Więc teraz stawiam na silnik krokowy , założę nowy i zobaczymy , jak to nie pomoże to w ponidziałek oddaje do mechanika , nie mam siły już a auto potrzebne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dziś pojawił się nowy błąd. Kręcił 10 sekund i odpalił z checkiem - błąd 0340 , odcinka przy 4500 obr/min czyli książkowo czujnik wałka rozrządu.

Jak wymienię napisze czy jakaś poprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś się u Ciebie poprawiło ? Mam takie same odczyty jak Ty. Teraz, to już prawie ciągle gaśnie na wolnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika już nie gaśnie a obroty się uspokoiły także sukces!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×