Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Banana

Przepływomierz po raz kolejny......X18XE...błąd 0100 i teraz 0340

Recommended Posts

Od jakiegoś czasu mam problem z gasnącym silnikiem i ze spadającymi obrotami.

Sprawa wygląda tak że ponieważ mam skrzynie automat gaśnie tylko w pozycji P ( czyli parking i wtedy jest tak naprawdę bez obciążenia na biegu jałowym ). Zdarza się to dosyć rzadko i jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza , ale po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty pięknie trzymają 800 obr/min i sporadycznie występuje spadek tak do 500 obr/min ( oczywiście towarzyszą temu drgania silnika ) ale od razu wracają do normy , taka sama sytuacja występuje gdy stoję np. na światłach z nogą na hamulcu ( skrzynia oczywiście w pozycji D ) z tym że wtedy nigdy nie zgasł.

Krokowiec przeczyszczony + nowa uszczelka pod niego , dolot sprawdzony i porządnie skręcony , nowy filtr silnika we Wrześniu i brak poprawy. Nie świeci żaden check.

Szczęście że ostatnio silnik zgasł gdy podłączony był OP-COM i wyświetliło następujący błąd:

P0100 - Za niskie napięcie przepływom. powietrza (02) - Sporadyczny

Sprawdziliśmy napięcia przepływki OP-COMem i są one następujące , wartości dla obrotów w V:

jałowe - 0,14

1000 - 0,18

2000 - 0,36

3000 - 0,52

Odbiegają one dosyć od tych podanych w poradzie na stronie głównej.

I teraz prośba o pomierzenie OP-COM tych napięć dla porównania w silniku X18XE lub X20XEV. Mam zamiar pomierzyć to według porady ale nie mam akurat teraz możliwości.Chcę odrzucić możliwość że oprogramowanie OP-COM'a przekłamuje wartości o jakiś przecinek lub coś. Wielkie dzięki z góry.Może macie jakieś inne sugestie.

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites

na jakims spocie popros kogos aby pozyczyl Ci na sprawdzenie swoja przeplywke, bedziesz widzial jak Ci sie bedzie autko zachowywalo, to tak na poczatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

ja miałem ostatnio taki problem że mi gasnął wywalało mi przepływke kupiłem nowa oryginał założyłem to samo ,okazało się że pod przepustnicą zasysało powietrze uszczelka była walnięta wymieniłem na wycięta z takiego specjalnego materiału i problem minął od miesiąca nie zgasnął mi ani raz,a prezepływaka chyba nie potrzebnie kupiona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do przepustnicy nie dotarłem , tzn nie zdjąłem jej , jak mróz zelżeje to będę walczył dzięki za sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SXILL

Witam!

Wartosci sczytane u mnie (w X20XEV), ale tez nie dam sobie glowy uciac czy dobrą mam przepływke bo obroty tez faluja i lubi zgasnac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na zimnym silniku:

bieg jałowy: 0,45V

2000 obr: 0,6V

3000 obr: 1,3V

4000 obr: 1,45V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest taka zasada, gdzie znalazłem, że wartość przepływki mierzy się w sposób następujący: 6kg/h na każdy litr pojemności silnika na biegu jałowym. Tyczy się benzyny.

U Ciebie więc powinna przepływka pokazać od 10 do 11 kg/h na postoju.

Z tego co zauważyłem według Op-Coma, ta wartość którą podałem wyżej ma bezpośredni wpływ na V przepływki. Im więcej kg/h tym wyższe V i odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc sagi ciąg dalszy....po wymianie termostatu w środe ładnie trzyma temperaturę w okolicach 90C czy trasa czy miasto , i zauważyłem że teraz ten błąd pojawia się częściej niż jak silnik był niedogrzany.

Dziś po trasie 50 km , wjazd w teren zabudowany , światła , zatrzymuję się o w tym monecie obroty z 1000 na 500 i na 1000 i na 500 i tak parę razy , po ruszeniu zapalił się check silnika który po 200m zgasł. Kolejne skrzyżowanie i zgasł i tak przy każdym przyhamowaniu i puszczeniu gazu na wolne obroty. Ledwo co dotarłem do celu ( brak wspomagania na zakręcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Sprawdzam dolot itd. wszytko ok. Odpalam po chwili postoju i nie gaśnie , obroty nie falują. Zczytuję błędy zworką - żadna niespodzianka 0100

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biorę miernik i ojca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i mierzymy napięcia według porady. Napięcie się zgadza mniej więcej na wolnych obrotach powinno być 0,7V a u mnie 0.5-0.6 reszta idealnie oprócz napięcia przy włączonym zapłonie ma niby być 0.3V u mnie 0.03V.

Czy to znaczy że jest padnięta? Wiem najłatwiej podmienić ale nie mam od kogo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aha wieczorem ta sama historia 50 km trasy i nic , podjeżdżam pod dom zatrzymuje się wrzucam skrzynie na P i zgasł i już nie chciał odpalić , ruszanie wtyczki nic nie daje.

Macie pomysł jak sprawdzić dolot oprócz wizualnej oceny?

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka podmieniona i silnik i tak gaśnie czyli nie to.

Razem z Darianem123 od którego miałem przepływkę znaleźliśmy , a właściwie on znalazł przy użyciu swojej mega latarki LED

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pęknięte kolanko podciśnienia od tego zaworu par paliwa. Zalepione taśmą , brak poprawy.

Następnie okazało się że wykruszył się izolacja od przewodu od krokowca - zaizolowane , brak poprawy , po prostu wielka zagadka.

Dziwne jest to że jeśli potrzymam na wyższych obrotach przez chwilę i odpuszczę gaz to wtedy jakoś nie zgaśnie i mogę jechać , dopiero jak wrzucę na N lub P od razu trup. Więc teraz stawiam na silnik krokowy , założę nowy i zobaczymy , jak to nie pomoże to w ponidziałek oddaje do mechanika , nie mam siły już a auto potrzebne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dziś pojawił się nowy błąd. Kręcił 10 sekund i odpalił z checkiem - błąd 0340 , odcinka przy 4500 obr/min czyli książkowo czujnik wałka rozrządu.

Jak wymienię napisze czy jakaś poprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się u Ciebie poprawiło ? Mam takie same odczyty jak Ty. Teraz, to już prawie ciągle gaśnie na wolnych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie czujnika już nie gaśnie a obroty się uspokoiły także sukces!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...