Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
hery

pompka sprzęgła czy wysprzęglik??

Recommended Posts

Witam

Panowie po kilku dniach postoju okazało się ze mam problem ze sprzęgłem. raz jest raz go nie ma, jak nie ma to bierze ale bardzo nisko i nie można wbić żadnego biegu. i teraz mam pytanie - co obstawiacie pompkę sprzęgła czy sam wysprzęglik? na czym polegają awarie wysprzeglika?? na rozszczelnieniu?? jesli tak to powinien ubywać płyn hamulcowy ale z tym nie ma problemu - płyn jest i go nie ubywa. A może pompka która nie daje ciśnienia i efekcie nie działa sam wysprzęglik bo nie ma wystarczającego ciśnienia??

Co o tym myslicie?? Bronie sie jak moge demontarzu skrzyni....

Pozdrawaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokombinuj z odpowietrzaniem sprzęgła na początek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elektryk27

Masz rację z tym płynem.!

Poszukaj tematu w wyszukiwarce, tam jest spory artykuł na ten temat. :32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja siostra przy vw bora miała to samo. padły jej 2 pompki (oryginalne 280zł/szt) od sprzęgła w 3 m-ce . Żaden mechanik nie wiedział co jest. wymiana płynu hamulcowego pomogła. już jeździ ok 10m-cy i jest ok. Wiec nie kombinuj z niczym bo szkoda kasy tylko wymień płyn hamulcowy!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jest nawet jakiś czas żywotności takiego płynu.

Kosztuje grosze a można wiele zyskać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowietrzenie pomogło - mam nadzieje ze na długo. Swoją drogą to jak wymieniacie płyn?? tylko ze zbiorniczka sciągacie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

nie możesz ze zbiorniczka ściągnąc bo w tedy musisz wszystkie hamulce odpowietrzać sprzęgło i abs, ja robie tak ze dolewam nowego i odpowietrzam do tąd aż nowy płyn zacznie lecieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

W warsztatach mają chyba do tego odpowiedni przyrząd.

Nie wiem jak jest u innych ale ja robię wszystko u jednego mechanika i policzył mi tylko za płyn hamulcowy.

Może jest tak samo jak z wymianą oleju,że płacisz za olej a za wymianę nie?

Lepiej to zleć komuś jak coś wezmą za robotę to niewiele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ozi, nic nie zapowitrzesz sciagajac ze zbiorniczka bo w servie zostanie płyn, natomiat owsem zapowiwtrze sie jesli spuscisz płyn ze zbiorniczka pompujac ham przy odpowietrzaniu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest egonpolska

Witam!!! Miałem bardzo podobną sytuację i odpowietrzenie nic nie dało a płyn hamulcowy wymieniony został w mojej obecności jakieś 3 miesiące wcześniej metoda raczej na krótką metę...obym się mylił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">... POZDRAWIAM!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i kłopoty powróciły - znowu sprzęgło raz jest raz nie ma - znowu problem powrócił po największym mrozie -25stopni.... o czego zacząć? wymienić pompkę?? czy od razu dobierać się do wysprzęglika??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

wymien płyn hamulcowy najpierw

Share this post


Link to post
Share on other sites

płyn wymieniłem juz przy pierwszym odpowietrzaniu - ale spróbuje jeszcze raz tak zeby z odpowietrznika poleciał świerzy płyn i układ sie przepłukał. Zauważyłem jeszcze że przybyło płynu w zbiorniczku - pewnie powietrze znowu. Swoją drogą to przybywa postów związanych ze sprzęgłem... a wiec co? pompka czy wysprzęglik? przy rozszczelnionym nie powinno przecież płynu przybywac...

Edited by hery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wracam do tematu - ostatnie posty były z miesiecy kiedy na dworze było zimno. Dziwne jest to ze przez całe lato sprzęgło chodziło bez zastrzeżeń a teraz problem zaczął powracać. Płynu nie ubywa. I co wy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TiGeR

ja też cierpię na tą samą dolegliwość....jak coś wyczaję to dam znać jak się tego pieroństwa pozbyć...PS u mnie znika przy dużych prędkościach 160-180 po "pod pompowaniu" znika....domyślam chodzi o kompresję płynu...przyczyny :

1. stary płyn

2. powietrze w układzie

3. pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia

Jeżeli chodzi o punkt 3 sprawa jest jeszcze do rozwinięcia kwestia czy na postoju brak sprzęgła ? jeżeli tak to uszczelka podtrzymywania ciśnienia w pompie padła

lub druga przyczyna łopatki pompy się pokrzywiły....

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie u mnie to samo - przy większych prędkościach znika.... na postoju nic się nie dzieje. Pompkę podmieniałem na używaną - od tej pory raz znikło ale teraz o dziwo jest ok. Zobaczymy co z tego będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce cie martwic ale ja mialem identyczna sytuacje, raz mialem a potem nie mialem sprzegla, na kilka dni odpowietrzenie pomoglo, po tym zaraz znowu silowalem sie z wrzuceniem biegu, minimalnie tylko wysprzeglalo. Proglem tkwil w tym ze wymienilem tarcza+docisk+lozysko, po rozebraniu okazalo sie ze tarcza miala uszkodzone sprezyny, a poprostu wymienilem od strzala wszystko zeby miec z sprzeglem swiety spokoj. Caly komplet firmy LUK kosztowal mnie 400 zl bez robocizny. Teraz naprawde auto jezdzi zajeb...cie i o wiele ciszej.

Mysle ze problem u ciebie moze byc wlasnie taki sam jak u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Maciej686

Witam. Pompka czy wysprzęglik?? W moim przypadku całe lato skrzynia działała bez zarzutów, kiedy zrobiło się zimno (temperatura ok. 5 st.C) moja skrzynia przestawała mnie słuchać. Dziwnym było, że działała jak temp. silnika urosła do 80 st.C. Też myślałem, że może pompka a może wysprzęglik a może olej w skrzyni. Okazało się że układ łapał lewe powietrze, które zapowietrzało pompkę. Teraz jast ok. Pozdrawiam. Maciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zdradzisz którędy łapało to powietrze i co wymieniłeś żeby naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...