Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest master blaster

nie swieci sie kontrolka od ładowania

Recommended Posts

Guest master blaster

Witam wszystkich forumowiczow . Mam mały problem z kontrolką ładowania tzn od pewnego juz czasu ( około 2-3 tygodni ) nie swieci sie na zapłonie . Sprawdzałem najprostszą metodą czy ładuje akumulator na zapalonym silniku ( tzn zapaliłem swiatła na wyłaczonym silniku i zacząłem krecic rozrusznikiem az do odpalenia czyli jakies 1-2 sek. Swiatła po odpaleniu samochodu zaczęły swiecic mocniej wiec to znak ze ładowanie jest i wychodzi na to ze spaliła sie tylko zaroweczka od kontrolki. Stąd tez moje pytanie : czy musze wymienic tą zarowke lub tez (jesli powód nie swiecącej kontrolki jest inny ) zrobic to aby było jak nalezy ? Na innym forum jeden koles napisał mi ze kontrolka jest zintegrowana czescią układu ładowania i musi działac dlatego tez pytam sie Was dla pewnosci czy musze to robic . Z góry wielkie dzieki . POZDRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

To napewno bedzie tylko spalona żarówka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyciąg deche,wymień żarówke i po problemie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest urbek

Jesli pomierzyles ze ladowanie masz ok czyli okolo 14V. To pewnie zarowka na stronie glownej jest porada jak wszystko zdemontowac aby sie do niej dostac. Ja mialem to samo i jesli sie nie myle nawet byl blad w komputerze o spalonej zarowce ale moge sie mylic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest master blaster

ok dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

z tego co wiem to żarówka musi byc dobra bo wytwarza prąd wzbudzenia czy jakoś tak na alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze Ci napisał - żarówka wzbudza ładowanie alternatora - jak jest przepalona, to dopiero wysokie obroty wzbudzą ładowanie. Także rozbieraj deskę ( trochę roboty jest), ale jak już 1-wszy raz załapiesz, co po kolei trzeba demontować, to potem już będziesz w 10min to robił.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest master blaster

ok dzieki wielkie za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest urbek

Please login or register to see this quote.

Kolega idzie na latwizne i nie czyta dokladnie. napisalem ze na stronie glownej jest porada

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest master blaster

Please login or register to see this quote.

przeciez usunąłem wiadomosc wiec o co chodzi ? Juz znalazłem i zabieram sie do roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

nie chcialem zakladać nowego tematu bo moj problem jest prawie identyczny....

u mnie tez nie ma wzbudzania dopiero jak przygazuje do okolo 2 tysiecy to wszystko swieci jak nalezy. miernik wykazal ze na zapalonym silniku przy biegu jalowym ładowanie wynosi okolo 15v chyba taka jest jednostka nie wiem... w kazdym badz razie z tego co piszecie moje jest zawysokie o okolo 1,3v (przy 2,5 tysiacach jest okolo 15,3; 15,5).

i teraz jest pytanie bo padl mi miedzy innymi czujnik walka rozrzadu, nie swieca mi inne zarowki jak check engine no i to ładowanie, palą mi sie zarówki i ogolnie sie boje ze padną jakies sterowniki itd i sie wpedze w duze koszta - pytanie czy oprocz wymiany zarowek wymienic alternator? jest 100amperowy nie pamietam firmy ale chyba delphi za 200 zl do kupienia z polroczna gwarancją po regeneracji, a regulator napiecia kosztuje do mojego okolo 130 150 zl, wiec jak pomysle co sie bardziej oplaca to nie sadze zeby oplacalo sie wymieniac regulator jak nie mam pewnosci ze altek bedzie dalej dobrze chodzil....co byscie doradzili? czy to moze byc wina altka czy sprawdzic jeszcze jakies polączenia na drodze licznik - altek altek - aku ? jak potrzeba jakies inne wartosci to zmierze miernikiem ale chyba te wystarcza zeby wiedziec ze napiecie jest zawysokie.

pozdr

p.s czyli tez zapytanie, jesli jest zawysokie napiecie to czy to tylko wina altka bo byc moze na jakims przewodzie cos szwankuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">? nie znam sie ale byc moze ktos cos popierniczyl np poprzedni mechanik przy wymianie rozrzadu pociał kabel ktory idzie do walka rozrządu i nie wiem czy dobrze ale go zlutowalem bo byl nawierzchu a nie chcialem tylko izolacją przeciągnąc....mam nadzieje ze lut nie wplywa jakos negatywnie...(czujnik padl wcześniej)

Edited by Monzaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 95% regulator napięcia.Ja osobiście wymieniłbym tylko to.Tak na marginesie-ja puściłem dodatkowe przewody "+" i masę bezpośrednio z altka do aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli jakbym podlaczyl taki przewod to nie musialbym wymieniac żarówki w liczniku? Z 1 strony chcem to zrobic bo nawet nie wiem czy nie ma jakis innych bledow i nie mam jak ich zczytać bo nie swieci check engine...boje sie tylko rozbierania licznika ale porada jest na forum to mysle ze dam rade....wyswietlacz obok tez nie wyswietla wszystkiego i tez bym go odrazu zrobil....jak dokladnie to podlaczyc ten przewód i jak ma on wyglądać?

pozdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podepnij się pod komputer-popytaj w Twojej okolicy bo na pewno ktoś ma np. op-com'a.Ja wyjąłem całkiem żarówkę poduszki powietrznej bo dawała cały czas po oczach i op-com wykazuje to jako błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jaka jest żarówka od kontrolki ładowania w przedlifcie vb?

Taka sama jak reszta tzn abs tc rezerwa check itd?

Wydaje mi się, że jakaś większa.

Wie ktoś dokładnie jaka moc, typ, model?

Przepaliła mi się i chce wymienić a wolałbym najpierw ją mieć a dopiero później rozbierać kokpit

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz dokładny rozpis:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...