Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Melchior

Czujnik położenia przepustnicy 2.2 dti / 2.0dti

Polecane posty

Witam.

Mam problem prawdopodobnie z czujnikiem położenia przepustnicy. Tema był już kilka razy poruszany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jednak rozwiązania dotyczyły wersji kombi/Signum wyposażonych w czujnik ELOBAU, którego w sowim GTS-e nie mam lub nie potrafię znaleźć.

Objawy mam takie sam jak w/w tematach, czyli czasami podczas jazdy włączał mi się tryb serwisowy, dalej falujące obroty na biegu jałowym doprowadzające do wyłączenia silnika połączone z brakiem reakcji na pedał gazu i w końcu nie mogłem uruchomić auta. Komputer nie pokazywał żadnych błędów. Zadziałał sposób z zablokowaniem wężyka powietrza od przepustnicy. Auto znów jeździ i nie pojawiają się żadne błędy. Jednak Vectra "chodzi inaczej" i chciałbym naprawić tą usterkę.

Auto VC hatchback 2.2 DTi (Y22DTR) przebieg 160 000 km.

Tak przepustnica wygląda u mnie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tym tematem w sedanie/hatchback-u? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niewiele to pomoze w rozwiązaniu problemu ale to że nie masz elobau'a to norma - on jest tylko w kombi i sigach (może przy okazji dowiem się czemu...).

Co do problemu (to tylko takie zgadywanie) może posprawdzaj przewody, którymi idzie powietrze - może któryś jest nieszczelny. Trudno wyczuć jak nie ma błedów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość endrju450

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem tez coś takiego, węże były zamienione wejście do wyjścia i odwrotnie z zaworami.Serwis nawet nie wpadł na to tyko gościu w gumkach mi to zrobił. Wyczyść EGR i przepustnice i ogień. Pozdrawiam

_____________

edit:

nie cytujemy całych postów na dodatek z fotkami - usuwam

zubek

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie węże są raczej ok ponieważ Vectre mam prawie od nowości i nie przypominam sobie żeby ktoś w te okolice wpychał łapy.

Wydaje mi się że błędne działanie przepustnicy lub ERG powinno skutkować pojawieniem się błędów w komputerze ale jak nie ma innych propozycji to trzeba będzie je przeczyścić.

Rozmawiałem z facetem co zajmuje się elektroniką samochodową, powiedział że to popularna usterka i wszystkie "naprawy" kończyły się zablokowaniem wężyka od przepustnicy. Wspomniał o jednym kliencie który się uparł i pojechał z tym do serwisu Opla w Ełku. Tam mu wymienili przepustnice i coś tam jeszcze, zostawił 2000 zł i wrócił do domu. Na drugi dzień znów miał te same objawy, wrócił do serwisu i jedyne co udało im się wymyśleć to właśnie zablokować wężyk od przepustnicy.

Po raz ostatni tryb serwisowy włączył mi się jakieś 2 tygodnie temu, a jak już się włączał to zawsze na trasie.

Czy w pamięci samochodu będzie informacja jaki błąd go spowodował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może być ale nie koniecznie - niektóre same się kasują po 30 odpaleniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Melchior, ze zdjęć wynika, że Ty nie masz czujnika położenia przepustnicy (miejsce na zamocowanie czujnika jest zaślepione). Jeżeli objaw masz podobny (zamykanie przepustnicy), to obstawiałbym zawór sterujący (to coś na drugim zdjęciu). Sprawdź tylko najpierw, czy to rzeczywiście przepustnica jest przyczyną - jak się zamyka to widać ruch siłowniczka (ta gruszka dokręcona do przepustnicy i połączona białym przewodem.

Zawór można kupić na allegro. Sprawdź tylko dokładnie kod. Jest ich parę rodzajów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

witam jestem posiadaczem signumka 2,2 dti z 2003 roku. mam podobny problem jak inni prawdopodobnie z czujnikiem elobau aczkolwiek mechanicy nie daja 100% pewnosci,

Jestem z Bydgoszczy i chcialbym przlozyc cala przepustnice na chwilke i zobaczyc czy to na pewno ta usterka.

W tym celu poszukuje jakies osoby posiadajacej opla vectre c kombi, lub signum z tym silniczkiem.

Pozdrawiam i licze na wasza pomoc!!!

Edytowano przez zubek73
nie trzeba zakładać nowego tematu - sporo jest już o tym - łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź da Ci Tech. Zobacz jakie błędy będą występować. U mnie wyszło, że to czujnik i trzeba było szukać rozwiązania.

Jakie masz objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

kupilem w maju jezdzilem bylo ok !! nagle wyskoczylo autko z kluczykimem(stan awaryjny) brak mocy itp.

|

okazalo sie ze byl zatkany wezyk od podcisnienia, gdy go odetkalem to na wolnych obrotach nie zawsze ale trzesie i gasnie,

na techu wykazalo błąd p0638 -obroty przepustnicy odchylenie ujemne.

ale mechanicy mowia ze w 100% nie sa pewni czy to ten czujnik jest zepsuty, i mowia ze najlepiej włozyc od innego i zobaczyc co i jak.

(czyjnik(potencjometr) otworzylem luty przelutowalem na nowo i jak sie patrzy to niby dziala, bo po odpaleniu zaczyna sie ruszac przy gaszeniu zamyka klapke i po zgaszeniu otwiera. ale po przejechaniu kilku km problem wraca, dlatego chcialbym zobaczyc nainnej przeplywce i w 100% zdiagnozowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poczytaj tutaj:

Z tego co napisałeś to masz błąd:

P0638(5A)

A blokowanie silnika to raczej błąd:

P0638(07) - Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie (Electronic Throttle Sensor Circuit High Input)

Sprawdź jeszcze raz dobrze te błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

Dzieki za linki ale zrobilem tak jak bylo tam napisane i nadal jest tak samo! Dlatego chcialbym przelozyc od kogos przepustnice i wtedy bedzie wiadomo co i jak!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkiej filozofii w tej przepustnicy nie ma.

To co może być przyczyną błędów - skoro nie masz potencjometru Ebolau - to: uszkodzona gruszka przepustnicy, przetarty wężyk podciśnienia od gruszki, pęknięty gumowy łącznik wężyka z elektrozaworem, uszkodzony elektrozawór, problem ze złączką wiązki elektrycznej przy elektrozaworze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

ale ja mam czujnik elobau i w tym prawdopodonie tkwi problem!! czujniki te maja wszystkie signumy i vectry c kombi z silnikami 2.2 dti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henio88 - wybacz, roztargnienie.

Jeśli pokazuje ten błąd, to padł czujnik. Nie ma innej opcji (ew. nieszczelność w układzie podciśnienia sterującego przepustnicą).

Pozostaje więc samemu naprawić czujnik wg instrukcji z forum lub wgrać soft z auta bez czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

własnie mialem pytac w jaki sposób w vectrach c bez tego czujnika to wszytsko działa!! masz moze jakas wiedze na ten temat bo 1600zł wydac na cala przepustnice to troszke boli, wiesz moze jaka cena za zmiane softu? i czy jest to bezpieczne nic nie bedzie sie komplikowalo.??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to robione jakieś pół roku temu. Do dziś wszystko jest OK. Nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu auta.

Mi wgrano soft z GTS 2.0 DTI. Oczywiście przy użyciu Tech2. Zapłaciłem 200zł.

Przepustnica jest odpowiedzialna za "miękkie" gaszenie auta. Ponoć bez niej trochę szarpie silnikiem - ja tego nie zauważyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

ale ta przepustnica noralanie ci chodzi?? czy jest poporstu nie czynna? jakies zmiany nastąpily np. nie wiem wwieksze zuzycie paliwa, kopcenie, mniejsza moc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

henio88. Moim zdaniem to nie czujnik. Po pierwsze błąd o którym piszesz nie powoduje gaszenia silnika w tracie jazdy. Problem z czujnikiem nie powoduje szarpania autem, ale po prostu wchodzi w tryb awaryjny, lub gasi silnik (zamyka przepustnicę i dusi go - czyli to co powinno robić tylko podczas wyłączania zapłonu).

Jak nie znajdziesz przepustnicy do testów, to sprawdź jeszcze jak będzie zachowywał się silnik po zaślepieniu przewodu podciśnienia. Jeżeli nadal będzie Ci wyłączało silnik a nie tylko wchodziło w tryb awaryjny, to na 100% nie czujnik (bo jak odłączysz sterowanie przepustnicy, to nie ma szans aby mogła ona zdusić silnik).

Radoo. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda gaszenie silnika bez zamykania przepustnicy, to zaślep sobie sterowanie do niej. Po wyłączeniu zapłony vectra gaśnie jak stary ropniak.

Samo uszkodzenie potencjometru nie powoduje że przepustnica nie zamyka się - dlatego pewnie nie zauważyłeś tego efektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

mam juz zaslepiony węzyk podcisnienia, nie stety kupilem go z zaslepionym nie wiedzac o tym i autko jezdzi tyle ze jak przepustnica jest otwarta non stop to auto pali duzo wiecej dymi i nie ma tej wlasciwej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Błąd nie spowoduje gaśnięcia silnika, kiedy wystąpi i nie wrzucisz na luz podczas jazdy. Jeśli to zrobisz obroty spadną do poniżej 500 i będą falować (tak jakby silnik chciał powrócić do standardowych obrotów biegu jałowego). U mnie czasami "zaskakiwał" i obroty wracały do normy a kluczyk gasł. Z czasem było jednak coraz gorzej. Po pewnym czasie silnik zaczął gasnąć.

Uszkodzenie potencjometru powoduje efekt "głupienia" silnika, bo nie wie on w jakiej pozycji znajduje się klapa przepustnicy. Klapa wariuje i stąd bierze się falowanie obrotów.

Jeżeli więc występuje błąd P0638 to ewidentnie jest to uszkodzony czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

a otwor po pontencjometrze jakos zaslepiles czy poprostu włozyles przepystke z jednym czujnikiem? i gdzie mozna zrobic taka zmiane softu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie nic nie trzeba robić. Potencjometr pozostał, nadal jest podpięty do instalacji lecz silnik nie korzysta z jego danych (bo nie wie że taki czujnik istnieje). Ja robiłem zamianę softu we Wschowie, ale można to zrobić wszędzie tam gdzie ktoś ma Tech2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak pisałem, P0638 to nie jest tylko jeden błąd. Mogą występować między innymi:

P0638(5B) - Obwód przepustnicy, odchylenie dodatnie (Throttle Control Circuit Positive Deviation)

P0638(5A) - Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne (Throttle Control Circuit Negative Deviation)

P0638(07) - Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie (Electronic Throttle Sensor Circuit High Input)

A tylko ostatni powoduje problemy ze świrowaniem silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze jedna przyczyna, ale również związana z uszkodzeniem potencjometru. Być może masz wyrobiony plastik na ośce potencjometru. Niestety osobno też go nie można kupić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość henio88

czyli czy tak czy siak najelpsza metoda jest zmiana softu i swiety spokoj!! zobacze jutro bo mam rozebrany ten czujnik na czesci pierwszze i jade do takiego b.dobrego sklpeu elektronicznego i zapytam czy maja taka czesc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×