Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Melchior

Czujnik położenia przepustnicy 2.2 dti / 2.0dti

Recommended Posts

Witam.

Mam problem prawdopodobnie z czujnikiem położenia przepustnicy. Tema był już kilka razy poruszany

Please login or register to see this link.

jednak rozwiązania dotyczyły wersji kombi/Signum wyposażonych w czujnik ELOBAU, którego w sowim GTS-e nie mam lub nie potrafię znaleźć.

Objawy mam takie sam jak w/w tematach, czyli czasami podczas jazdy włączał mi się tryb serwisowy, dalej falujące obroty na biegu jałowym doprowadzające do wyłączenia silnika połączone z brakiem reakcji na pedał gazu i w końcu nie mogłem uruchomić auta. Komputer nie pokazywał żadnych błędów. Zadziałał sposób z zablokowaniem wężyka powietrza od przepustnicy. Auto znów jeździ i nie pojawiają się żadne błędy. Jednak Vectra "chodzi inaczej" i chciałbym naprawić tą usterkę.

Auto VC hatchback 2.2 DTi (Y22DTR) przebieg 160 000 km.

Tak przepustnica wygląda u mnie:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tym tematem w sedanie/hatchback-u? Od czego zacząć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiele to pomoze w rozwiązaniu problemu ale to że nie masz elobau'a to norma - on jest tylko w kombi i sigach (może przy okazji dowiem się czemu...).

Co do problemu (to tylko takie zgadywanie) może posprawdzaj przewody, którymi idzie powietrze - może któryś jest nieszczelny. Trudno wyczuć jak nie ma błedów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest endrju450

Please login or register to see this quote.

Miałem tez coś takiego, węże były zamienione wejście do wyjścia i odwrotnie z zaworami.Serwis nawet nie wpadł na to tyko gościu w gumkach mi to zrobił. Wyczyść EGR i przepustnice i ogień. Pozdrawiam

_____________

edit:

nie cytujemy całych postów na dodatek z fotkami - usuwam

zubek

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie węże są raczej ok ponieważ Vectre mam prawie od nowości i nie przypominam sobie żeby ktoś w te okolice wpychał łapy.

Wydaje mi się że błędne działanie przepustnicy lub ERG powinno skutkować pojawieniem się błędów w komputerze ale jak nie ma innych propozycji to trzeba będzie je przeczyścić.

Rozmawiałem z facetem co zajmuje się elektroniką samochodową, powiedział że to popularna usterka i wszystkie "naprawy" kończyły się zablokowaniem wężyka od przepustnicy. Wspomniał o jednym kliencie który się uparł i pojechał z tym do serwisu Opla w Ełku. Tam mu wymienili przepustnice i coś tam jeszcze, zostawił 2000 zł i wrócił do domu. Na drugi dzień znów miał te same objawy, wrócił do serwisu i jedyne co udało im się wymyśleć to właśnie zablokować wężyk od przepustnicy.

Po raz ostatni tryb serwisowy włączył mi się jakieś 2 tygodnie temu, a jak już się włączał to zawsze na trasie.

Czy w pamięci samochodu będzie informacja jaki błąd go spowodował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być ale nie koniecznie - niektóre same się kasują po 30 odpaleniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Melchior, ze zdjęć wynika, że Ty nie masz czujnika położenia przepustnicy (miejsce na zamocowanie czujnika jest zaślepione). Jeżeli objaw masz podobny (zamykanie przepustnicy), to obstawiałbym zawór sterujący (to coś na drugim zdjęciu). Sprawdź tylko najpierw, czy to rzeczywiście przepustnica jest przyczyną - jak się zamyka to widać ruch siłowniczka (ta gruszka dokręcona do przepustnicy i połączona białym przewodem.

Zawór można kupić na allegro. Sprawdź tylko dokładnie kod. Jest ich parę rodzajów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

witam jestem posiadaczem signumka 2,2 dti z 2003 roku. mam podobny problem jak inni prawdopodobnie z czujnikiem elobau aczkolwiek mechanicy nie daja 100% pewnosci,

Jestem z Bydgoszczy i chcialbym przlozyc cala przepustnice na chwilke i zobaczyc czy to na pewno ta usterka.

W tym celu poszukuje jakies osoby posiadajacej opla vectre c kombi, lub signum z tym silniczkiem.

Pozdrawiam i licze na wasza pomoc!!!

Edited by zubek73
nie trzeba zakładać nowego tematu - sporo jest już o tym - łączę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedź da Ci Tech. Zobacz jakie błędy będą występować. U mnie wyszło, że to czujnik i trzeba było szukać rozwiązania.

Jakie masz objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

kupilem w maju jezdzilem bylo ok !! nagle wyskoczylo autko z kluczykimem(stan awaryjny) brak mocy itp.

|

okazalo sie ze byl zatkany wezyk od podcisnienia, gdy go odetkalem to na wolnych obrotach nie zawsze ale trzesie i gasnie,

na techu wykazalo błąd p0638 -obroty przepustnicy odchylenie ujemne.

ale mechanicy mowia ze w 100% nie sa pewni czy to ten czujnik jest zepsuty, i mowia ze najlepiej włozyc od innego i zobaczyc co i jak.

(czyjnik(potencjometr) otworzylem luty przelutowalem na nowo i jak sie patrzy to niby dziala, bo po odpaleniu zaczyna sie ruszac przy gaszeniu zamyka klapke i po zgaszeniu otwiera. ale po przejechaniu kilku km problem wraca, dlatego chcialbym zobaczyc nainnej przeplywce i w 100% zdiagnozowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczytaj tutaj:

Z tego co napisałeś to masz błąd:

P0638(5A)

A blokowanie silnika to raczej błąd:

P0638(07) - Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie (Electronic Throttle Sensor Circuit High Input)

Sprawdź jeszcze raz dobrze te błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

Dzieki za linki ale zrobilem tak jak bylo tam napisane i nadal jest tak samo! Dlatego chcialbym przelozyc od kogos przepustnice i wtedy bedzie wiadomo co i jak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkiej filozofii w tej przepustnicy nie ma.

To co może być przyczyną błędów - skoro nie masz potencjometru Ebolau - to: uszkodzona gruszka przepustnicy, przetarty wężyk podciśnienia od gruszki, pęknięty gumowy łącznik wężyka z elektrozaworem, uszkodzony elektrozawór, problem ze złączką wiązki elektrycznej przy elektrozaworze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

ale ja mam czujnik elobau i w tym prawdopodonie tkwi problem!! czujniki te maja wszystkie signumy i vectry c kombi z silnikami 2.2 dti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henio88 - wybacz, roztargnienie.

Jeśli pokazuje ten błąd, to padł czujnik. Nie ma innej opcji (ew. nieszczelność w układzie podciśnienia sterującego przepustnicą).

Pozostaje więc samemu naprawić czujnik wg instrukcji z forum lub wgrać soft z auta bez czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

własnie mialem pytac w jaki sposób w vectrach c bez tego czujnika to wszytsko działa!! masz moze jakas wiedze na ten temat bo 1600zł wydac na cala przepustnice to troszke boli, wiesz moze jaka cena za zmiane softu? i czy jest to bezpieczne nic nie bedzie sie komplikowalo.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to robione jakieś pół roku temu. Do dziś wszystko jest OK. Nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu auta.

Mi wgrano soft z GTS 2.0 DTI. Oczywiście przy użyciu Tech2. Zapłaciłem 200zł.

Przepustnica jest odpowiedzialna za "miękkie" gaszenie auta. Ponoć bez niej trochę szarpie silnikiem - ja tego nie zauważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

ale ta przepustnica noralanie ci chodzi?? czy jest poporstu nie czynna? jakies zmiany nastąpily np. nie wiem wwieksze zuzycie paliwa, kopcenie, mniejsza moc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

henio88. Moim zdaniem to nie czujnik. Po pierwsze błąd o którym piszesz nie powoduje gaszenia silnika w tracie jazdy. Problem z czujnikiem nie powoduje szarpania autem, ale po prostu wchodzi w tryb awaryjny, lub gasi silnik (zamyka przepustnicę i dusi go - czyli to co powinno robić tylko podczas wyłączania zapłonu).

Jak nie znajdziesz przepustnicy do testów, to sprawdź jeszcze jak będzie zachowywał się silnik po zaślepieniu przewodu podciśnienia. Jeżeli nadal będzie Ci wyłączało silnik a nie tylko wchodziło w tryb awaryjny, to na 100% nie czujnik (bo jak odłączysz sterowanie przepustnicy, to nie ma szans aby mogła ona zdusić silnik).

Radoo. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda gaszenie silnika bez zamykania przepustnicy, to zaślep sobie sterowanie do niej. Po wyłączeniu zapłony vectra gaśnie jak stary ropniak.

Samo uszkodzenie potencjometru nie powoduje że przepustnica nie zamyka się - dlatego pewnie nie zauważyłeś tego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

mam juz zaslepiony węzyk podcisnienia, nie stety kupilem go z zaslepionym nie wiedzac o tym i autko jezdzi tyle ze jak przepustnica jest otwarta non stop to auto pali duzo wiecej dymi i nie ma tej wlasciwej mocy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błąd nie spowoduje gaśnięcia silnika, kiedy wystąpi i nie wrzucisz na luz podczas jazdy. Jeśli to zrobisz obroty spadną do poniżej 500 i będą falować (tak jakby silnik chciał powrócić do standardowych obrotów biegu jałowego). U mnie czasami "zaskakiwał" i obroty wracały do normy a kluczyk gasł. Z czasem było jednak coraz gorzej. Po pewnym czasie silnik zaczął gasnąć.

Uszkodzenie potencjometru powoduje efekt "głupienia" silnika, bo nie wie on w jakiej pozycji znajduje się klapa przepustnicy. Klapa wariuje i stąd bierze się falowanie obrotów.

Jeżeli więc występuje błąd P0638 to ewidentnie jest to uszkodzony czujnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

a otwor po pontencjometrze jakos zaslepiles czy poprostu włozyles przepystke z jednym czujnikiem? i gdzie mozna zrobic taka zmiane softu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanicznie nic nie trzeba robić. Potencjometr pozostał, nadal jest podpięty do instalacji lecz silnik nie korzysta z jego danych (bo nie wie że taki czujnik istnieje). Ja robiłem zamianę softu we Wschowie, ale można to zrobić wszędzie tam gdzie ktoś ma Tech2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak pisałem, P0638 to nie jest tylko jeden błąd. Mogą występować między innymi:

P0638(5B) - Obwód przepustnicy, odchylenie dodatnie (Throttle Control Circuit Positive Deviation)

P0638(5A) - Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne (Throttle Control Circuit Negative Deviation)

P0638(07) - Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie (Electronic Throttle Sensor Circuit High Input)

A tylko ostatni powoduje problemy ze świrowaniem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być jeszcze jedna przyczyna, ale również związana z uszkodzeniem potencjometru. Być może masz wyrobiony plastik na ośce potencjometru. Niestety osobno też go nie można kupić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest henio88

czyli czy tak czy siak najelpsza metoda jest zmiana softu i swiety spokoj!! zobacze jutro bo mam rozebrany ten czujnik na czesci pierwszze i jade do takiego b.dobrego sklpeu elektronicznego i zapytam czy maja taka czesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...