Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest magic1278

wymiana sprzęgła VECTRA B 2.5 V6 CDX benzyna

Recommended Posts

Guest magic1278

Witam wszystkich zainteresowanych wymianą sprzęgła w tego typu silnikach. Prosiłbym o poradę najlepiej zdjęciową w jaki możliwie najszybszy sposób się tam dostać. Jestem początkujący więc prosiłbym o wyrozumiałość. Komplet sprzęgłowy kupiłem firmy LUK. jest to Vectra B 2.5 V6 benzyna CDX rocznik 1999. Taka porada na pewno też przyda się innym forumowiczom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma szybkiego sposobu

trzeba demontowac sanki silnika

inaczej zycze powodzenia

a porady z fotkami brak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

no cieżko jest to wymienic musisz albo silnik wyjąc a lbo jak kolega pisz na dół sanki skrzynie zdemontowac pare godzin zabawy jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnika sie do tego nie wyjmuje

latwiej robi sie to od dolu

wyciaga silnik tez dolem z cala rama

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elektryk27

Przednia zawiechę musisz zdemontować,tylko tak żebyś pamiętał ilość obrotów na drążkach.

Bo geometria nie unikniona.

A dalej jak GAWLAK pisze.

Powodzenia kupa roboty.. :34:

Edited by elektryk27

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie trzeba demontowac ani silnika, ani sanek, ani zawieszenia, użyj opcji szukaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm magik jakis

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

widzialem jak u mnie zmieniali sanki poszly w dol

wiec trzeba je odkrecic

inaczej nie ma miejsca

nie sztuka sie narobic

sztuka zrobic to w latwy sposob

Share this post


Link to post
Share on other sites

sanki w dół i bez wyjmowania silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest magic1278

Witam wszystkich

Dzięki za podpowiedzi. Cala wymiana będzie robiona dopiero w sobotę, no ale po to jest forum , aby pytać jak ma się wątpliwości. Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

ja wymieniałem u siebie uszczelniacz skrzyni.. Jest dużo roboty ale nic strasznego. Demontujesz kolektor wydechowy, sondy, następnie wahacze (najlepiej obydwa - najszybciej), półosie, podwieszasz silnik ( ja użyłem dwóch profili zamkniętych i pasa do mocowania ładunku (taka taśma szerokości 30mm), zdejmujesz nadkole lewe, zderzak przód, odkręcasz sanki i kolumne kierowniczą oraz poduszke przednią i tylną skrzyni, odkręcasz mechanizm lewarka zmiany biegów (z tym sie umęczyłem - z tego co pamiętam to najprościej wyjąc to z całymi wodzikami), i za pomocą lewarków powoli opuszczasz sanki max ile się da ale rozsądnie, wtedy odkręcasz skrzynie (najlepiej jakbyś miał dobre grzechotki, bo to jest ciężkie), no i najlepiej w trzy osoby i za pomocą jakiegoś lewarka hydraulicznego walczysz ze skrzynią.. Po kilkudziesięciu minutach rzucania mięsem pod nosem i jak już bedziesz wył z bólu rąk skrzynia sie podda i wyjmiesz ją

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dołączam foto jakie znalazłem z tej operacji ( nie mam ich za wiele ale szukam dalej)

dodam jeszcze że wziąłem się za to mając 22 lata i niewielkie doświadczenie jako mechanik. Ale sporo mnie to nauczyło. Drugą opcją jest odczepienie chłodnic, elektryki, mcpersonów, odkręcenie sanek i podniesienie całego nadwozia (wymagany odpowiedni podnośnik) Mi wyjęcie silnika tą metodą (wymieniłem sobie silnik bo miałem od angola z malutkim przebiegiem) zajęło dwa dni i było dużo prostsze niż zabawa z uszczelniaczem.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by sadurek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...