Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jurlich

Wymiania nagrzewnicy w modelu bez klimy

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj chciałbym przedstawić fotorelację z wymiany nagrzewnicy w modelu bez klimy, jak już pisałem we wcześniejszej fotorelacji, nie jestem mechanikiem, więc czasami mogę przekręcić jakiś zwrot.

Zanim zabiorę się do opisu fotorelacji, jest jedna rzecz której nie udało mi się włożyć na swoje miejsce, jest to metalowy pręcik umieszczony w rowku nad zapalniczką, jeśli ktokolwiek wie jak go tam z powrotem przymocować, proszę dać znać. Fotka tego pręcika w linku poniżej:

Please login or register to see this link.

Będziemy potrzebowali kilku narzędzi: śrubokręt, dwa małe płaskie śrubokręciki, latarka, klucz torx rozmiar...mały...,miska na płyn

Please login or register to see this link.

No to jedziemy:

1. Spuszczamy płyn wężem dochodzącym do chłodnicy.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

2. Wypinamy węże od nagrzewnicy, znajdują się one za blokiem silnika, jeden ma żółtą a drugi czarną opaskę. Jeśli nie możemy ich zlokalizować, poniżej znajdziemy zdjęcia które zaprowadzą nas do końcówek nagrzewnicy. Są to dwie wystające "nóżki" ze ściany grodziowej.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

3. Wypięcie węży - tak tak, nie tylko Ty masz problem z ich wypięciem. Te węże działają na zasadzie węży ogrodowych, na pierwszym zdjęciu poniżej znajdziesz węża z wysuniętą końcówką. My musimy tą końcówkę pociągnąć w naszą stronę, tak jak jest to pokazane na kolejnym zdjęciu. Dobrze byłoby też delikatnie podważyć te trzy zaczepy, ale dosłownie tylko na grubość paznokcia, ponieważ mocniejsze podważanie może doprowadzić do ich urwania, tak jak to zostało przedstawione na kolejnej fotce. Na tych wężach powinieneś też znaleźć takie trzy bolce na niezamkniętym pierścieniu które można ściągnąć, najprawdopodobniej służą one do zabezpieczenia węża przed przypadkowym odczepieniem. Ja je ściągnąłem podczas wyczepiania węży.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

4. Kolejnym krokiem jest wypięcie zapalniczki. Nawiązując do tego pręcika z początku, oryginalnie znajdował się on w szczelinie pomiędzy górną częścią zapalniczki a dolną częścią panelu od nawiewu. Jeśli wiesz jak go tam umieścić - napisz.

Panel z zapalniczką jest przymocowany na dwie śruby zaznaczone czerwonymi kółkami, ale zanim się do nich dostaniemy, musimy ściągnąć dwa plastiki, każdy z nich posiada dwa zatrzaski i trzeba uważać, żeby ich nie połamać (ja niestety jeden ułamałem). Strzałki pokazują miejsce ich zaczepu. Cały panel siedzi w kilkumilimetrowym rowku, podczas jego wyciągania również trzeba uważać, żeby nie połamać plastiku (patrz zdjęcie poniżej).

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

A tutaj zapalniczka od tyłu i dwie końcówki (już wypięte):

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

5. Teraz czas na tunel, wykręcamy 6 śrub które ją mocują, na zdjęciu poniżej zaznaczone są śruby z jednej strony, analogicznie robimy po drugiej stronie:

Please login or register to see this link.

6. Teraz podnosimy meszek okalający gałkę zmiany biegów, delikatnie naciskamy i do góry z nim:

Please login or register to see this link.

7. Wyciągamy klapkę wkładając dwa palce pod meszek ręcznego i ciągnąc ją do góry:

Please login or register to see this link.

8. Podnosimy meszek od ręcznego, analogicznie ściskając go delikatnie i podnosząc:

Please login or register to see this link.

9. Odkręcamy dwie śruby mocujące panel z przyciskami do obsługi szyb:

Please login or register to see this link.

10. Odkręcamy śrubę z miejsca zaznaczonego czerwonym kółkiem oraz wypinamy dwie kostki, zaczepy znajdują się po obu stronach kostek, więc najlepiej jest użyć do tego celu dwóch małych, płaskich śrubokręcików.

Please login or register to see this link.

11. Po ściągnięciu tego panelu, delikatnie cofamy kolumnę i podnosimy ją do góry, przy czym należy szczególnie uważać na plastiki z kolumny znajdujące się przy ręcznym.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

12. Kolejnym etapem jest śruba mocująca nawiew na tył, wykręcamy ją:

Please login or register to see this link.

13. Wyciągamy kanał od tylnego nawiewu, podnosimy maksymalnie nóżki do góry i próbujemy ściągnąć ten przelot w dół, tam w brew pozorom nie ma żadnych śrubek czy zatrzasków. Trochę siły i powinniśmy to wyciągnąć:

Please login or register to see this link.

14. Wypinamy zatrzask i wyciągamy to mocowanie nawiewu:

Please login or register to see this link.

15. Teraz odkręcamy cztery śruby zaznaczone strzałkami:

Please login or register to see this link.

16. Ściągamy klapkę i naszym oczom ukazuje się nagrzewnica wsunięta w tunel.

Please login or register to see this link.

Teraz wystarczy tylko trochę siły i nagrzewnica jest nasza, jeśli czujesz opór przy próbie wyciągnięcia jej - nie łam się, tam naprawdę nie ma żadnych śrub (chyba że masz wersję z klimą

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_biggrin.png" srcset="" width="20" /> ). Po wyciągnięciu nagrzewnicy tak wygląda tunel:

Please login or register to see this link.

A tak nagrzewnica:

Please login or register to see this link.

Teraz wystarczy wsunąć nową nagrzewnicę i zrobić wszystko dokładnie w odwrotnej kolejności niż robiłeś to do tej pory. Mam nadzieję, że ten poradnik pozwolił Ci na nauczenie się czegoś oraz że pozwolił Ci na zaoszczędzenie kilku złotych.

======================================================================================================

BONUS

Jeśli pękła Ci nagrzewnica, czekasz na nową a potrzebujesz samochód do jazdy, zamykasz obwód w ten sposób:

1. Wyczepiasz mocowanie tych dwóch kolanek, jest ono na jednym zatrzasku, odsuwasz go i ciągniesz do góry:

Please login or register to see this link.

2. Wypinasz zaznaczone dwa węże:

Please login or register to see this link.

3. Udajesz się do sklepu z częściami/wężami mając ze sobą ten kawałek plastiku, dobierasz węża, tylko musisz powiedzieć sprzedawcy że to jest potrzebne do zamknięcia obiegu płynu chłodniczego, żeby Ci po drodze nie strzelił pod wpływem temperatury. Dokupujesz do niego dwa klipsy, chyba że preferujesz niemieckie rozwiązanie. U mnie już po spięciu wyglądało to mniej więcej tak:

Please login or register to see this link.

4. Na koniec znajdujemy najodpowiedniejsze ułożenie i wpinamy się do tego wężami wychodzącymi z bloku silnika. Trzeba zwrócić uwagę, aby węże nie były zgięte/złamane. Końcowy wygląd w moim przypadku:

Please login or register to see this link.

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :)

Edited by jurlich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest józiek

Dzięki kolego że to po kolei zamieściłeś bo chyba też będę to nagrzewnice wymienić skoro nowy termostat i płukanie przewodów dużo nie pomogło.

nie musiałeś cytowac całości aż tak dużego posta -myszka mi sie mało nie przepaliła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

wyedytowałem

moby75

Edited by moby75

Share this post


Link to post
Share on other sites

udało się bez ściągania deski?

Słyszałem, ze trzeba ściągać deskę rozdzielczą żeby wymienić nagrzewnicę, a tu prosze, miła niespodzianka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie terz gdzieś pisało że trzeba jakąś dzure wycinać a potem jest jakas reperatórka do kupienia na wycięty ten otwór. Może tak łatwo jest tylko w opcji bez klimy,,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wycinać musisz jak wymieniasz skraplacz klimatyzacji,a nie nagrzewnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piekna porada. Tak panowie tak latwo jest tylko w wersji bez klimy. Jutro czeka mnie taki sam zabieg. Bo pol nagrzewnicy grzeje pol nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobra porada.. Lecz ja proponuje najpierw zrobić punkt 5 a potem punkt 4. Jest o wiele łatwiej wyjąc popielniczke jesli tunel jest wysunięty.A co do pręcika to nalezy go wsunąc tymi zakrzywionymi nużkami w dół właśnie w tą popielniczkę w ten górny rant i wszystko wcisnąć razem na swoje miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro dam znac jak mi poszlo. musze jeszcze kupic 2 opaski zaciskowe i ze 2 litry plynu. Bo wiadomo ze wszystkiego nie zlapie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest juroglo

Witam

A czym się różni wymiana nagrzewnicy w wersji z klimą a bez klimy, bo ja mam z klimą i raczej też czeka mnie ten zabieg?

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

tym sie rozni ze jak ktos ma z klima to musi sciagac cala deske rozdzielcza. a jak bez klimy to nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest juroglo

Hmm

A dlaczego, można jaśniej?

Patrząc z boku od strony pasażera na tą nagrzewnicę wygląda tak jakby dało się ją wyciągnąć z boku. Na chłopski rozum wygląda to tak jakby wystarczyło wyczepić rurki wchodzące w nią, lekko je odciągnąć w dół wyciągnąć nagrzewnicę w stronę pasażera. Tak jak to widać na zdjęciu z tej aukcji.

Please login or register to see this link.

To tak na chłopski rozum. Jeśli jest coś o czym nie wiem to może ktoś by to wyjaśnij, lub pokazał jak ją wymienić.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co obczaiłem na allego to bez klimy poprostu się wysówa a z klimą rórki idą z boku jakoś i albo tam jest jeszcze jeden taki radiator lub coś innego. Ktos kiedyś pisał że mało brakuje żeby wyszła nagrzewnica bez zdejmowania deski ale jednak nie da się jej przecisnąc. NIewiem ile w tym prawdy bo nie zagłębiałem się wtedy w ten temat.

Przeczyścić nagrzewnicę to można w ciepłe dni. Odczepić te dwa węże co idą do niej podpiąć w jeden wąż ogrodowy i przepłukąć. Poskładać z powrotem i zrobione.

Co innego jeśli trzeba wymienić nagrzewnice.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz po wymianie. Teraz wiem co to znaczy miec cieplo w aucie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest juroglo

Please login or register to see this quote.

Nagrzewnica jest cała - Tak mi się wydaje - Leci mi tylko płyn trochę na jednym z łączeń ale to nic strasznego. W jaki sposób się odłącza te rurki czy jest to jakaś szybko złączka czy na klej lub coś w tym stylu?

Czy przepłukanie wodą pod ciśnieniem wystarczy czy lepiej użyć jakiś płyn do płukania chłodnic i nagrzewnic?

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw powiedz jak ci grzeje?? Nie za cieplo jest w aucie czy raczej cieplo??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest juroglo

W aucie jest raczej nie za ciepło. Powietrze leci ciepłe a raczej letnie. Dziwi mnie to ponieważ rurki są bardzo gorące.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo rurki beda bardzo gorace. U mnie tez byly. A ciepla nie bylo. Zatkana masz wieksza czesc kanalow w nagrzewnicy. Obieg jest ale nie przez cala. na 3 i 4 biegu wiatraka przy rozgrzanym silniku leci chlodne? Masz mozliwosc dotknac nagrzewnice jak rozebrales tunel??

P.S Powietrze z nawiewow jak przylozysz reke powinno cie parzyc.

Edited by Sylvvek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest juroglo

Please login or register to see this quote.

No i właśnie nie parzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie mam możliwości dotknięcia nagrzewnicy jedynie jej tylnej ścianki.

Masz rację na 3 i 4 biegu powietrze jest chłodne.

Próbowałeś płukania nagrzewnicy, bo słyszę różne opinie że to nic nie da?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to bedzie to co u mnie. Tak probowalem plukania roznymi preparatami i pod cisnieniem z miesiac temu. Ale odradzam ci bo to i tak nic nie daje. Jak kanaly sa konkretnie zawalone mazia to ich i tak nie przetka....Takze tylko wymiana na nowa.Jak cos chcesz wiedziec jeszcze to wal smialo.

Edited by Sylvvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem dardzo zdziwiony ze w wersji bez klimy mozna wymienic chlodniczke bez zdejmowania deski, myslalem ze tak jest ale pewnosci nie mialem bo jeszcze nie zagladalem u siebie ( z kratek wieje mi 27oC przy 90oC na piecu, a teraz mam wiadomosc dla kolegow ktorzy maja klime W VB PRZED I PO LIFCIE NIE MA POTRZEBY WYCIAGANIA DESKI, ROBI SIE TO PRZEZ TAKA KLAPKE JAK W WERSJI BEZ KLIMY zeby nie bylo mowie o zwyklej klimie bo w klimatroniku moze byc inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam czy ma ktoś z was kolegów opis wymiany nagrzewnicy w wersji po lift i klima-tronik ? prawdopodobnie kończy mi się nagrzewnica bardzo słabo grzeje a jak dam większy wiatr to wieje już chłodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak zdjąć te węże z nagrzewnicy ? czy wystarczy ciągnąć do siebie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te weze pod maska za silnikiem?? jesli te to po prostu pociagnac na sile ,ukrecic. przynajmniej u mnie tak bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciągnąć na siłę i ukręcić ? w tej poradzie coś było opisane żeby coś tam podważać próbowałem ciągnąć na siłę i ten wąż nie chce zejść

Edited by arturzak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no ba, na szybkozlaczce jest taki zoltawy pierscien i on ma 2 zatrzaski rozlozone co 180o ( stopni ) podwadzasz je, przesuwasz pierscien do siebie ( czyli w strone silnika) bedziesz widzial tam jest miejsce ta niego i najlepiej jak pojdzie do samego konca to wtedy wystarczy pociagnac i przekrecic szybkozlaczke i juz

Edited by Eko00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...