Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jurlich

Wymiania nagrzewnicy w modelu bez klimy

Polecane posty

Witam

Dzisiaj chciałbym przedstawić fotorelację z wymiany nagrzewnicy w modelu bez klimy, jak już pisałem we wcześniejszej fotorelacji, nie jestem mechanikiem, więc czasami mogę przekręcić jakiś zwrot.

Zanim zabiorę się do opisu fotorelacji, jest jedna rzecz której nie udało mi się włożyć na swoje miejsce, jest to metalowy pręcik umieszczony w rowku nad zapalniczką, jeśli ktokolwiek wie jak go tam z powrotem przymocować, proszę dać znać. Fotka tego pręcika w linku poniżej:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Będziemy potrzebowali kilku narzędzi: śrubokręt, dwa małe płaskie śrubokręciki, latarka, klucz torx rozmiar...mały...,miska na płyn

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

No to jedziemy:

1. Spuszczamy płyn wężem dochodzącym do chłodnicy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2. Wypinamy węże od nagrzewnicy, znajdują się one za blokiem silnika, jeden ma żółtą a drugi czarną opaskę. Jeśli nie możemy ich zlokalizować, poniżej znajdziemy zdjęcia które zaprowadzą nas do końcówek nagrzewnicy. Są to dwie wystające "nóżki" ze ściany grodziowej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3. Wypięcie węży - tak tak, nie tylko Ty masz problem z ich wypięciem. Te węże działają na zasadzie węży ogrodowych, na pierwszym zdjęciu poniżej znajdziesz węża z wysuniętą końcówką. My musimy tą końcówkę pociągnąć w naszą stronę, tak jak jest to pokazane na kolejnym zdjęciu. Dobrze byłoby też delikatnie podważyć te trzy zaczepy, ale dosłownie tylko na grubość paznokcia, ponieważ mocniejsze podważanie może doprowadzić do ich urwania, tak jak to zostało przedstawione na kolejnej fotce. Na tych wężach powinieneś też znaleźć takie trzy bolce na niezamkniętym pierścieniu które można ściągnąć, najprawdopodobniej służą one do zabezpieczenia węża przed przypadkowym odczepieniem. Ja je ściągnąłem podczas wyczepiania węży.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

4. Kolejnym krokiem jest wypięcie zapalniczki. Nawiązując do tego pręcika z początku, oryginalnie znajdował się on w szczelinie pomiędzy górną częścią zapalniczki a dolną częścią panelu od nawiewu. Jeśli wiesz jak go tam umieścić - napisz.

Panel z zapalniczką jest przymocowany na dwie śruby zaznaczone czerwonymi kółkami, ale zanim się do nich dostaniemy, musimy ściągnąć dwa plastiki, każdy z nich posiada dwa zatrzaski i trzeba uważać, żeby ich nie połamać (ja niestety jeden ułamałem). Strzałki pokazują miejsce ich zaczepu. Cały panel siedzi w kilkumilimetrowym rowku, podczas jego wyciągania również trzeba uważać, żeby nie połamać plastiku (patrz zdjęcie poniżej).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A tutaj zapalniczka od tyłu i dwie końcówki (już wypięte):

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

5. Teraz czas na kolumnę, wykręcamy 6 śrub które ją mocują, na zdjęciu poniżej zaznaczone są śruby z jednej strony, analogicznie robimy po drugiej stronie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

6. Teraz podnosimy meszek okalający gałkę zmiany biegów, delikatnie naciskamy i do góry z nim:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

7. Wyciągamy klapkę wkładając dwa palce pod meszek ręcznego i ciągnąc ją do góry:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

8. Podnosimy meszek od ręcznego, analogicznie ściskając go delikatnie i podnosząc:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

9. Odkręcamy dwie śruby mocujące panel z przyciskami do obsługi szyb:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

10. Odkręcamy śrubę z miejsca zaznaczonego czerwonym kółkiem oraz wypinamy dwie kostki, zaczepy znajdują się po obu stronach kostek, więc najlepiej jest użyć do tego celu dwóch małych, płaskich śrubokręcików.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

11. Po ściągnięciu tego panelu, delikatnie cofamy kolumnę i podnosimy ją do góry, przy czym należy szczególnie uważać na plastiki z kolumny znajdujące się przy ręcznym.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

12. Kolejnym etapem jest śruba mocująca nawiew na tył, wykręcamy ją:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

13. Wyciągamy kanał od tylnego nawiewu, podnosimy maksymalnie nóżki do góry i próbujemy ściągnąć ten przelot w dół, tam w brew pozorom nie ma żadnych śrubek czy zatrzasków. Trochę siły i powinniśmy to wyciągnąć:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

14. Wypinamy zatrzask i wyciągamy to mocowanie nawiewu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

15. Teraz odkręcamy cztery śruby zaznaczone szczałkami:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

16. Ściągamy klapkę i naszym oczom ukazuje się nagrzewnica wsunięta w tunel.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Teraz wystarczy tylko trochę siły i nagrzewnica jest nasza, jeśli czujesz opór przy próbie wyciągnięcia jej - nie łam się, tam naprawdę nie ma żadnych śrub (chyba że masz wersję z klimą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Po wyciągnięciu nagrzewnicy tak wygląda tunel:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A tak nagrzewnica:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Teraz wystarczy wsunąć nową nagrzewnicę i zrobić wszystko dokładnie w odwrotnej kolejności niż robiłeś to do tej pory. Mam nadzieję, że ten poradnik pozwolił Ci na nauczenie się czegoś oraz że pozwolił Ci na zaoszczędzenie kilku złotych.

======================================================================================================

BONUS

Jeśli pękła Ci nagrzewnica, czekasz na nową a potrzebujesz samochód do jazdy, zamykasz obwód w ten sposób:

1. Wyczepiasz mocowanie tych dwóch kolanek, jest ono na jednym zatrzasku, odsuwasz go i ciągniesz do góry:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2. Wypinasz zaznaczone dwa węże:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3. Udajesz się do sklepu z częściami/wężami mając ze sobą ten kawałek plastiku, dobierasz węża, tylko musisz powiedzieć sprzedawcy że to jest potrzebne do zamknięcia obiegu płynu chłodniczego, żeby Ci po drodze nie strzelił pod wpływem temperatury. Dokupujesz do niego dwa klipsy, chyba że preferujesz niemieckie rozwiązanie. U mnie już po spięciu wyglądało to mniej więcej tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

4. Na koniec znajdujemy najodpowiedniejsze ułożenie i wpinamy się do tego wężami wychodzącymi z bloku silnika. Trzeba zwrócić uwagę, aby węże nie były zgięte/złamane. Końcowy wygląd w moim przypadku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez jurlich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość józiek

Dzięki kolego że to po kolei zamieściłeś bo chyba też będę to nagrzewnice wymienić skoro nowy termostat i płukanie przewodów dużo nie pomogło.

nie musiałeś cytowac całości aż tak dużego posta -myszka mi sie mało nie przepaliła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

wyedytowałem

moby75

Edytowano przez moby75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

udało się bez ściągania deski?

Słyszałem, ze trzeba ściągać deskę rozdzielczą żeby wymienić nagrzewnicę, a tu prosze, miła niespodzianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie terz gdzieś pisało że trzeba jakąś dzure wycinać a potem jest jakas reperatórka do kupienia na wycięty ten otwór. Może tak łatwo jest tylko w opcji bez klimy,,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wycinać musisz jak wymieniasz skraplacz klimatyzacji,a nie nagrzewnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piekna porada. Tak panowie tak latwo jest tylko w wersji bez klimy. Jutro czeka mnie taki sam zabieg. Bo pol nagrzewnicy grzeje pol nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra porada.. Lecz ja proponuje najpierw zrobić punkt 5 a potem punkt 4. Jest o wiele łatwiej wyjąc popielniczke jesli tunel jest wysunięty.A co do pręcika to nalezy go wsunąc tymi zakrzywionymi nużkami w dół właśnie w tą popielniczkę w ten górny rant i wszystko wcisnąć razem na swoje miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro dam znac jak mi poszlo. musze jeszcze kupic 2 opaski zaciskowe i ze 2 litry plynu. Bo wiadomo ze wszystkiego nie zlapie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość juroglo

Witam

A czym się różni wymiana nagrzewnicy w wersji z klimą a bez klimy, bo ja mam z klimą i raczej też czeka mnie ten zabieg?

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tym sie rozni ze jak ktos ma z klima to musi sciagac cala deske rozdzielcza. a jak bez klimy to nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość juroglo

Hmm

A dlaczego, można jaśniej?

Patrząc z boku od strony pasażera na tą nagrzewnicę wygląda tak jakby dało się ją wyciągnąć z boku. Na chłopski rozum wygląda to tak jakby wystarczyło wyczepić rurki wchodzące w nią, lekko je odciągnąć w dół wyciągnąć nagrzewnicę w stronę pasażera. Tak jak to widać na zdjęciu z tej aukcji.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

To tak na chłopski rozum. Jeśli jest coś o czym nie wiem to może ktoś by to wyjaśnij, lub pokazał jak ją wymienić.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co obczaiłem na allego to bez klimy poprostu się wysówa a z klimą rórki idą z boku jakoś i albo tam jest jeszcze jeden taki radiator lub coś innego. Ktos kiedyś pisał że mało brakuje żeby wyszła nagrzewnica bez zdejmowania deski ale jednak nie da się jej przecisnąc. NIewiem ile w tym prawdy bo nie zagłębiałem się wtedy w ten temat.

Przeczyścić nagrzewnicę to można w ciepłe dni. Odczepić te dwa węże co idą do niej podpiąć w jeden wąż ogrodowy i przepłukąć. Poskładać z powrotem i zrobione.

Co innego jeśli trzeba wymienić nagrzewnice.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po wymianie. Teraz wiem co to znaczy miec cieplo w aucie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość juroglo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nagrzewnica jest cała - Tak mi się wydaje - Leci mi tylko płyn trochę na jednym z łączeń ale to nic strasznego. W jaki sposób się odłącza te rurki czy jest to jakaś szybko złączka czy na klej lub coś w tym stylu?

Czy przepłukanie wodą pod ciśnieniem wystarczy czy lepiej użyć jakiś płyn do płukania chłodnic i nagrzewnic?

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw powiedz jak ci grzeje?? Nie za cieplo jest w aucie czy raczej cieplo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość juroglo

W aucie jest raczej nie za ciepło. Powietrze leci ciepłe a raczej letnie. Dziwi mnie to ponieważ rurki są bardzo gorące.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo rurki beda bardzo gorace. U mnie tez byly. A ciepla nie bylo. Zatkana masz wieksza czesc kanalow w nagrzewnicy. Obieg jest ale nie przez cala. na 3 i 4 biegu wiatraka przy rozgrzanym silniku leci chlodne? Masz mozliwosc dotknac nagrzewnice jak rozebrales tunel??

P.S Powietrze z nawiewow jak przylozysz reke powinno cie parzyc.

Edytowano przez Sylvvek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość juroglo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i właśnie nie parzy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie mam możliwości dotknięcia nagrzewnicy jedynie jej tylnej ścianki.

Masz rację na 3 i 4 biegu powietrze jest chłodne.

Próbowałeś płukania nagrzewnicy, bo słyszę różne opinie że to nic nie da?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to bedzie to co u mnie. Tak probowalem plukania roznymi preparatami i pod cisnieniem z miesiac temu. Ale odradzam ci bo to i tak nic nie daje. Jak kanaly sa konkretnie zawalone mazia to ich i tak nie przetka....Takze tylko wymiana na nowa.Jak cos chcesz wiedziec jeszcze to wal smialo.

Edytowano przez Sylvvek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestem dardzo zdziwiony ze w wersji bez klimy mozna wymienic chlodniczke bez zdejmowania deski, myslalem ze tak jest ale pewnosci nie mialem bo jeszcze nie zagladalem u siebie ( z kratek wieje mi 27oC przy 90oC na piecu, a teraz mam wiadomosc dla kolegow ktorzy maja klime W VB PRZED I PO LIFCIE NIE MA POTRZEBY WYCIAGANIA DESKI, ROBI SIE TO PRZEZ TAKA KLAPKE JAK W WERSJI BEZ KLIMY zeby nie bylo mowie o zwyklej klimie bo w klimatroniku moze byc inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam czy ma ktoś z was kolegów opis wymiany nagrzewnicy w wersji po lift i klima-tronik ? prawdopodobnie kończy mi się nagrzewnica bardzo słabo grzeje a jak dam większy wiatr to wieje już chłodem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak zdjąć te węże z nagrzewnicy ? czy wystarczy ciągnąć do siebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te weze pod maska za silnikiem?? jesli te to po prostu pociagnac na sile ,ukrecic. przynajmniej u mnie tak bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ciągnąć na siłę i ukręcić ? w tej poradzie coś było opisane żeby coś tam podważać próbowałem ciągnąć na siłę i ten wąż nie chce zejść

Edytowano przez arturzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no ba, na szybkozlaczce jest taki zoltawy pierscien i on ma 2 zatrzaski rozlozone co 180o ( stopni ) podwadzasz je, przesuwasz pierscien do siebie ( czyli w strone silnika) bedziesz widzial tam jest miejsce ta niego i najlepiej jak pojdzie do samego konca to wtedy wystarczy pociagnac i przekrecic szybkozlaczke i juz

Edytowano przez Eko00

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×