Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Strykus87

nowe problemy VB 1.8 Kombi x18xe z sekwencja

Recommended Posts

witam panowie i oczywiscie panie ^^

mianowicie temat umieszczam tu poniewaz za duzo jest do rozdzielania, mam vb od 2 miechow i szczerze mowiac nie trafilem z nia! i chcialem sie dowiedziec kilka rzeczy i dostac pare porad od madrzejszych odemnie. mianowicie zaczne od silnika jest taki problem albo to normalne ze dosyc duza chmura zostaje za mna i nie ma znaczenia czy samochod jest cieply czy zimny i czy jest cieplo lub zimno lub jest na LPG lub PB. poprostu jak mu troszke przycisne to stylu nie widze 2 samochodu, dodam ze dym jest jasny, znajomi mnie juz przyzwyczajaja ze moze mi sie plyn przepalac ale narazie nie biore tego pod uwage.

jezeli chodzi jeszcze o silnik i prace na LPG to mam tak ze potrafi mi samochod zgasnac w momencie przyspieszania i naglego zwolnienia i puszczenia nogi z gazu a jak nie zgasnie to skacze na obrotach 500-1500 przez ok 30sek. nie jest tak za kazdym razem ale czasami, czasami, slyszalem ze montuje sie kawalek gietkiej rury przed filtrem powietrza zeby nie lapal takiej dawki powietrza odrazu, prawda?

kolejna rzecza jest to ze cos mi stuka z srodek tyl i co najlepsze tylko w srodku bo przy otwartej szybie prawie nie uslyszalne, hmmm wymienialem tylne tuleje procz jakis 2 ktore miejscowia sie kolo baku (mechanik juz nie mial czasu ich wymienic),moj szwagier ma taka sama VB i ma to samo,cuz to moze byc?

chcialem sie doradzic bo wymienilem sprezyny przod (bylo mi to potrzebne do zbieznosci, jedna byla peknieta a pozniej jak sie okazalo samochod byl rozbiezny a nie zbiezny chcial sie rozpolowic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) na jamex standart i chce z tylu zalozyc ale wyzsze zeby auto bylo troszke uniesione wzgledem przodu doradzicie jakies?

to moze narazie na tylko bo napewno jescze was nie raz zasypie takimi pytaniami dla niektorych moze tandetnymi ale no coz wszystkiego nie mozna wiedziec no nie!?

Edited by Strykus87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeżeli ci falują obroty to prawdopodobnie będzie ti silnik krokowy do wyczyszczenia

wymień gumy stabilizatora tylnego + łączniki powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy sekwencji to raczej nie bedzie powodem jeśli jest zachowane w oryginale. Raczej regulacja instalacji jeśli problem występuje tylko na lpg.

Rozumiem, że wszystkie podstawy po zakupie (świece, filtry, olej, rozrząd itp.) zostało wymienione, kable sprawne?

Co do stukania i geometrii to na odległość cięzko ocenić... Trzeba jakiegoś fachowca polecanego na miejscu poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trzeba przyznac ze nie trafiles z tym autem zbyt szczesliwie. Taki dym z tylu przy gazownaiu nie wrozy nic dobrego,nie napisales jeszcze czy ubywa ci olej z silnika, jesli nie ubywa to czy nie masz masla w zbiorniczku i na korku oleju.Jezeli nie kopcil w dniu zakupu podejrzewam ze poprzedni wlasciiel dolal motodoctora ktory wlasnie sie konczy i z tad ten dym. Doprowadz silnik do porzadku a pozniej zajmij sie instalacja LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o stuki z tyłu może to są te gumy mocowania drążka stabilizatora, u mnie właśnie kolega będzie je wymieniał bo cała reszta z tyłu była wymieniana i dalej były takie stuki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

gumast2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najczęstszą przyczyną "stukania" w tylnym zawieszeniu są wyrobione gumy na drążkach stabilizatora, albo wyrobione tuleje na wahaczach, ale czy tak jest u Ciebie - to musiałby stwierdzić mechanik.

Edited by Tarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli gaśnie na gazie to regulacja nie unikniona

A dym to sprawa odparowywania wody

Mi na LPG taż tak się dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tez miałem stuki z tyłu, dziwne odgłosy, nie miałem pojęcia co to jest - co się okazało, przeprowadzałem ojca i musiałem złożyć tylną kanapę(całkiem na płasko) załadowalismy pare rzeczy i czisza :29: po wszystkim złożyłem kanapę zablokowałem i do dzis mam ciszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie przepraszam za brak postow ale brak czasu ... praca. ale tym tygodniu zaopatruje sie w rozrzad i wezme sie za wymiane i czyszczenie w/w czesci jak doradziliscie i odpowiem co pomoglo a co nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh nie mam to jak dluuuuga nie obecnosc w poscie ...

a wiec ze tak powiem mialem chyba dosc duzo czasu ale mnie pieniazka na zrobienie tego co doradziliscie.

jestem po wymianie swiec, kabli, oleju, filtrow, rozrzadu, wyczyszczeniu krokowego i przeplywomierza, wyregulowaniu gazu nawet 3x bo caly czas problem jest i mam nadal problem z gasnieciem auta. potrafi zgasnac gdy jade szybko i zwalniam wduszajac sprzeglo lub poprostu stoje i nagle cos zadrzy delikatnie i sobie zaczyna falowac na obrotach i gasnie po chwili albo zawiesza sie na obrotach na 1200-1500 i spada baardzo powoli do normy.

juz sam nie wiem co moze byc! a ten zawor EGR to co to jest? do czego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

System recyrkulacji spalin (EGR–Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak mogloby to byc czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Raczej myślę że silniczek krokowy nie do czyszczenia tylko do wymiany i będzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymienilem silniczek krokowy na nowy i przestal gasnac w najmniej spodziewanych momentach ale nadal cosczulem ze jest nie tak ... po jakims dluzszym czasie zaczal mi sie palic check no to pojechalem na kompa i okazalo sie ze sonda lambda sie odzywa, wymienilem na uzywana bo nowa 360-400zl kosztuje a kasy nie mam, dalem za swoja 50zl i teraz jestem w sumie bez samochodu bo na delegacji ale ojciec mi pojechal na komputer i wykasowal blad a pozniej do gazownika pojechalem i wsiadl na niego ze te auto chodzi jak g**no na gazie!!! a o na to nie mozliwe przeciez "bylem tyle razy i wszystko dobrze bylo", podlaczyl VB pod kompa i rzeczywiscie bylo wszystko rozregulowane mowil ze jeszcze troche i cos by tam sie spalilo. ustawil i rozwiercil dysze na 3,1 chyba i teraz po opini ojca i dziewczyny te autko wkoncu zaczelo jezdzic ^^ przetesuje ja wroce na wekend

teraz porobie troszke zawieszenie i konserwacje podwozia i wymienie zderzak przod bo spekany jest i chyba lampki i grilla zmienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm wymiana sondy chyba nie pomoglo, uzywka cos mnie zawodzi,znowu check i blad ktory odczytalem sam (programem opel tech2 i AB-com do pomocy)

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?

czyli jak sonda nadal szczelona jest czy jak mam to rozumiec? regulacja poza zakresem to jakos sie da to wyregulowac?

dobra szukajka troche pomogla, poczytalem i zmierze oscyloskopem co jest grane

Edited by Strykus87

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochu chęci i wszystko będzie dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra to po wymianie sondy i jest lepiej tylko jeszcze rozwiercenie dysz czeka me auto bo troszeczke brakuje mu do PG na LPG i powinno byc git.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi rozwiercili na przeglądzie i czuć o wiele lepsza jazde

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie nie pamietasz na jakie duze co?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mi cos wspominal gaziarz ze 2,2to powinny byc w naszych VB a mi heh od poczatku dal chba 1,9 albo 2,0 i jak z miesiac temu bylem rozwiercil na 2,1 a teraz w tym tygodniu jade zeby zrobil na 2,2.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> od dzis mam nowe zmartwienie i juz nie wiem czy czasami nie mam pecha bo wlasnie odstawilem auto do mechanika poniewaz skrzynia biegow padla taka jest wstepna diagnoza, poprostu cos psrtyknelo stanalem akurat na parkingu i cos mi bylo nie halo jak zobaczylem czerwony pasek za autem, a pod autem juz rozlana kaluza oleju ... no poprostu pech jedno zrobilem dreugie sie wali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">:(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam pytanie podepnę się do tematu kolegi żeby bałaganu nie robić czy konieczne jest rozwiercanie dysz przy lpg ? czy bez rozwiercania będzie chodzić ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalezy jakie dysze masz mi na poczatku zalozyl chyba 1,9 lub 2,0 niepamietam i auto mialo kiepskiego ducha, owszem chodzilo ale nie tak jak powinno, nie odwazylem sie "uciekac z krzyzowki". rozwiercanie dysz zalezy jakie masz auto z jakim silnikiem bo wszystko raczej od tego zalezy no i oczywiscie jaki gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawidłowa średnica dysz dla silnika 1.8 16V to 2,3-2,4 mm. Jeżeli masz mniej, a na gazie jest coś nie halo, to bardzo możliwe, że rozwiercenie dysz pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedz mi Ty masz jakie? i jakie masz przy tym spalanie i ile robisz km na butli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie mam 2.3, w butlę wchodzi ok 32 litry, robię na tym ostatnio ok 320 - 330 km, czyli pali nieco mniej niż 10 l/100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe to za***iscie bo ja na moich dyszach co mialem pewnie 2,0 wchodzilo tez tak 32litry +/-, robilem jakies 240-250 km w cyklu mieszanym z dynamiczna jazda i w sumie z ciezkim duchem auta. to chyba tez roziwerce na 2,3 tak jak Ty masz bo widze ze zadowolony jestes a nie tak jak chce gazownik na 2,2 max bo to jest norma, widze ze to nie jest norma!!

a z ciekawosci zapytam wiem ze komputer nie pokazuje poprawnie gazu podobno ale i tak chcialbym wiedziec jak co pokazuje spalanie miedze gaz a lpg mi na poczatku przed rozwierceniem pokazywalo pb - 0,8 l/h na lpg - 1,4-1,5l/h a po rozw. pb tak samo a lpg - 1,1-1,2 l/h i wydaje mi sie ze jak rozw 3x to powinno byc tak samo jak na pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...