Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Strykus87

nowe problemy VB 1.8 Kombi x18xe z sekwencja

Polecane posty

witam panowie i oczywiscie panie ^^

mianowicie temat umieszczam tu poniewaz za duzo jest do rozdzielania, mam vb od 2 miechow i szczerze mowiac nie trafilem z nia! i chcialem sie dowiedziec kilka rzeczy i dostac pare porad od madrzejszych odemnie. mianowicie zaczne od silnika jest taki problem albo to normalne ze dosyc duza chmura zostaje za mna i nie ma znaczenia czy samochod jest cieply czy zimny i czy jest cieplo lub zimno lub jest na LPG lub PB. poprostu jak mu troszke przycisne to stylu nie widze 2 samochodu, dodam ze dym jest jasny, znajomi mnie juz przyzwyczajaja ze moze mi sie plyn przepalac ale narazie nie biore tego pod uwage.

jezeli chodzi jeszcze o silnik i prace na LPG to mam tak ze potrafi mi samochod zgasnac w momencie przyspieszania i naglego zwolnienia i puszczenia nogi z gazu a jak nie zgasnie to skacze na obrotach 500-1500 przez ok 30sek. nie jest tak za kazdym razem ale czasami, czasami, slyszalem ze montuje sie kawalek gietkiej rury przed filtrem powietrza zeby nie lapal takiej dawki powietrza odrazu, prawda?

kolejna rzecza jest to ze cos mi stuka z srodek tyl i co najlepsze tylko w srodku bo przy otwartej szybie prawie nie uslyszalne, hmmm wymienialem tylne tuleje procz jakis 2 ktore miejscowia sie kolo baku (mechanik juz nie mial czasu ich wymienic),moj szwagier ma taka sama VB i ma to samo,cuz to moze byc?

chcialem sie doradzic bo wymienilem sprezyny przod (bylo mi to potrzebne do zbieznosci, jedna byla peknieta a pozniej jak sie okazalo samochod byl rozbiezny a nie zbiezny chcial sie rozpolowic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) na jamex standart i chce z tylu zalozyc ale wyzsze zeby auto bylo troszke uniesione wzgledem przodu doradzicie jakies?

to moze narazie na tylko bo napewno jescze was nie raz zasypie takimi pytaniami dla niektorych moze tandetnymi ale no coz wszystkiego nie mozna wiedziec no nie!?

Edytowano przez Strykus87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeżeli ci falują obroty to prawdopodobnie będzie ti silnik krokowy do wyczyszczenia

wymień gumy stabilizatora tylnego + łączniki powinno pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy sekwencji to raczej nie bedzie powodem jeśli jest zachowane w oryginale. Raczej regulacja instalacji jeśli problem występuje tylko na lpg.

Rozumiem, że wszystkie podstawy po zakupie (świece, filtry, olej, rozrząd itp.) zostało wymienione, kable sprawne?

Co do stukania i geometrii to na odległość cięzko ocenić... Trzeba jakiegoś fachowca polecanego na miejscu poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba przyznac ze nie trafiles z tym autem zbyt szczesliwie. Taki dym z tylu przy gazownaiu nie wrozy nic dobrego,nie napisales jeszcze czy ubywa ci olej z silnika, jesli nie ubywa to czy nie masz masla w zbiorniczku i na korku oleju.Jezeli nie kopcil w dniu zakupu podejrzewam ze poprzedni wlasciiel dolal motodoctora ktory wlasnie sie konczy i z tad ten dym. Doprowadz silnik do porzadku a pozniej zajmij sie instalacja LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o stuki z tyłu może to są te gumy mocowania drążka stabilizatora, u mnie właśnie kolega będzie je wymieniał bo cała reszta z tyłu była wymieniana i dalej były takie stuki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

gumast2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najczęstszą przyczyną "stukania" w tylnym zawieszeniu są wyrobione gumy na drążkach stabilizatora, albo wyrobione tuleje na wahaczach, ale czy tak jest u Ciebie - to musiałby stwierdzić mechanik.

Edytowano przez Tarr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaśnie na gazie to regulacja nie unikniona

A dym to sprawa odparowywania wody

Mi na LPG taż tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tez miałem stuki z tyłu, dziwne odgłosy, nie miałem pojęcia co to jest - co się okazało, przeprowadzałem ojca i musiałem złożyć tylną kanapę(całkiem na płasko) załadowalismy pare rzeczy i czisza :29: po wszystkim złożyłem kanapę zablokowałem i do dzis mam ciszę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie przepraszam za brak postow ale brak czasu ... praca. ale tym tygodniu zaopatruje sie w rozrzad i wezme sie za wymiane i czyszczenie w/w czesci jak doradziliscie i odpowiem co pomoglo a co nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh nie mam to jak dluuuuga nie obecnosc w poscie ...

a wiec ze tak powiem mialem chyba dosc duzo czasu ale mnie pieniazka na zrobienie tego co doradziliscie.

jestem po wymianie swiec, kabli, oleju, filtrow, rozrzadu, wyczyszczeniu krokowego i przeplywomierza, wyregulowaniu gazu nawet 3x bo caly czas problem jest i mam nadal problem z gasnieciem auta. potrafi zgasnac gdy jade szybko i zwalniam wduszajac sprzeglo lub poprostu stoje i nagle cos zadrzy delikatnie i sobie zaczyna falowac na obrotach i gasnie po chwili albo zawiesza sie na obrotach na 1200-1500 i spada baardzo powoli do normy.

juz sam nie wiem co moze byc! a ten zawor EGR to co to jest? do czego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

System recyrkulacji spalin (EGR–Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory spalania pewnej ilości spalin.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jak mogloby to byc czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

Raczej myślę że silniczek krokowy nie do czyszczenia tylko do wymiany i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymienilem silniczek krokowy na nowy i przestal gasnac w najmniej spodziewanych momentach ale nadal cosczulem ze jest nie tak ... po jakims dluzszym czasie zaczal mi sie palic check no to pojechalem na kompa i okazalo sie ze sonda lambda sie odzywa, wymienilem na uzywana bo nowa 360-400zl kosztuje a kasy nie mam, dalem za swoja 50zl i teraz jestem w sumie bez samochodu bo na delegacji ale ojciec mi pojechal na komputer i wykasowal blad a pozniej do gazownika pojechalem i wsiadl na niego ze te auto chodzi jak g**no na gazie!!! a o na to nie mozliwe przeciez "bylem tyle razy i wszystko dobrze bylo", podlaczyl VB pod kompa i rzeczywiscie bylo wszystko rozregulowane mowil ze jeszcze troche i cos by tam sie spalilo. ustawil i rozwiercil dysze na 3,1 chyba i teraz po opini ojca i dziewczyny te autko wkoncu zaczelo jezdzic ^^ przetesuje ja wroce na wekend

teraz porobie troszke zawieszenie i konserwacje podwozia i wymienie zderzak przod bo spekany jest i chyba lampki i grilla zmienie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm wymiana sondy chyba nie pomoglo, uzywka cos mnie zawodzi,znowu check i blad ktory odczytalem sam (programem opel tech2 i AB-com do pomocy)

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ?

czyli jak sonda nadal szczelona jest czy jak mam to rozumiec? regulacja poza zakresem to jakos sie da to wyregulowac?

dobra szukajka troche pomogla, poczytalem i zmierze oscyloskopem co jest grane

Edytowano przez Strykus87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trochu chęci i wszystko będzie dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra to po wymianie sondy i jest lepiej tylko jeszcze rozwiercenie dysz czeka me auto bo troszeczke brakuje mu do PG na LPG i powinno byc git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi rozwiercili na przeglądzie i czuć o wiele lepsza jazde

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie pamietasz na jakie duze co?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mi cos wspominal gaziarz ze 2,2to powinny byc w naszych VB a mi heh od poczatku dal chba 1,9 albo 2,0 i jak z miesiac temu bylem rozwiercil na 2,1 a teraz w tym tygodniu jade zeby zrobil na 2,2.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> od dzis mam nowe zmartwienie i juz nie wiem czy czasami nie mam pecha bo wlasnie odstawilem auto do mechanika poniewaz skrzynia biegow padla taka jest wstepna diagnoza, poprostu cos psrtyknelo stanalem akurat na parkingu i cos mi bylo nie halo jak zobaczylem czerwony pasek za autem, a pod autem juz rozlana kaluza oleju ... no poprostu pech jedno zrobilem dreugie sie wali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">:(:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie podepnę się do tematu kolegi żeby bałaganu nie robić czy konieczne jest rozwiercanie dysz przy lpg ? czy bez rozwiercania będzie chodzić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalezy jakie dysze masz mi na poczatku zalozyl chyba 1,9 lub 2,0 niepamietam i auto mialo kiepskiego ducha, owszem chodzilo ale nie tak jak powinno, nie odwazylem sie "uciekac z krzyzowki". rozwiercanie dysz zalezy jakie masz auto z jakim silnikiem bo wszystko raczej od tego zalezy no i oczywiscie jaki gaz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Prawidłowa średnica dysz dla silnika 1.8 16V to 2,3-2,4 mm. Jeżeli masz mniej, a na gazie jest coś nie halo, to bardzo możliwe, że rozwiercenie dysz pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi Ty masz jakie? i jakie masz przy tym spalanie i ile robisz km na butli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 2.3, w butlę wchodzi ok 32 litry, robię na tym ostatnio ok 320 - 330 km, czyli pali nieco mniej niż 10 l/100 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe to za***iscie bo ja na moich dyszach co mialem pewnie 2,0 wchodzilo tez tak 32litry +/-, robilem jakies 240-250 km w cyklu mieszanym z dynamiczna jazda i w sumie z ciezkim duchem auta. to chyba tez roziwerce na 2,3 tak jak Ty masz bo widze ze zadowolony jestes a nie tak jak chce gazownik na 2,2 max bo to jest norma, widze ze to nie jest norma!!

a z ciekawosci zapytam wiem ze komputer nie pokazuje poprawnie gazu podobno ale i tak chcialbym wiedziec jak co pokazuje spalanie miedze gaz a lpg mi na poczatku przed rozwierceniem pokazywalo pb - 0,8 l/h na lpg - 1,4-1,5l/h a po rozw. pb tak samo a lpg - 1,1-1,2 l/h i wydaje mi sie ze jak rozw 3x to powinno byc tak samo jak na pb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×