Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Matuch

Problem VB 1,6

Recommended Posts

Witam.

Mam vectre B z silnikem 1,6 jest to auto z 97 r. Czasem jak jade np.70 i zrobie na luz to obroty spadaja za nisko bo az kontrolki sie zapalaja od zaplonu ze gasnie.

Raz jak jechalem i zrobilem na luz to mi zgasla.

Przyznam ze jak mam odpalona to dodaje sam sobie troche troszke jakby ktos gazowal.

Co to moze byc ?

Czujnik czy silniczek krokowy?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pobaw się trochę z krokowcem i egr tu masz poradę, tylko ze ona dotyczy 1.8 i 2.0 , nigdy nie oglądałem 1.6 ale może coś ci to pomorze

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Witam Kolego. Jest to typowa choroba tego silnika. Niestety. Jest to objaw niesprawnego silniczka krokowego. Czyszczenie nic nie da w tym silniku, tyko wymiana a najlepiej na orginał albo bardzo dobry zamiennik. Wymontowanie tego silniczka jest prze.......ne. Przerabiałem to już kilka razy. Życzę powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam silnik i też nieraz czuję jak auto samo dodaje gazu. Winny jest silniczek krokowy + czyszczenie przepustnicy, ale ja na razie z tym jeżdżę, bo raz problem jest a raz go nie ma.

A tak w ogóle to nie jeździj 'na luzie'. Raz, że bezpieczniej, a dwa to auto już nie będzie gasło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by HarryBDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dzieki koledzy to bede musial wymienic.

Oryginal pewnie drogi bedzie co?

Zaraz zobacze na allegro.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek wyczyszczony razem z Egr

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak.

Nie faluja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja z takim problemem, obroty troche mi faluja i zdaza sie tak ze jak jade na 5 biegu tak ok 1500obr dojezdam do krzyzowki wciskam sprzeglo i obroty tak spadaja ze mi swiatla przygasaja ;/ ale nie tak nisko ze kotrolki sie zapala albo gasnie, nie zawsze tak jest ale zdaza sie taka sytuacja ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 19gieksa64

A miales problemy z dostaniem sie do krokowego i EGR??

Edited by 19gieksa64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli chodzi o mnie ;p heh to egr zaslepiony i wyczyszczony krokowcem sie nie bawilem, bo czytalem ze chya mozna latwo go uszkodzic czyszcac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krokowca nie uszkodzisz czyszcząc.Ewentualnie można go w ten sposób odratować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Niewiem czy moją usterkę też można podpisać pod problem z krokowcem

U mnie przy porannym rozruchu wszystko jest oki do puki nie dodam gazu obroty zawieszają się tak na 1500 i po chwili spadają, niby spoko bez tragedi.

Problem jest podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło obroty bardzo szybko spadają na około 1200 i podnoszą się same na około 1900 i tak wkółko.

Po przejechaniu miej więcej 20 km poroblem stopniowo znika aż do "normalności"

Tłumaczę sobie że jak jest silnik zimny krokowiec też jest zimny i ma tendęcję do przucinania się i zawieszania, puźniej krokowiec od silnika nagrzewa się i pracuje dobrze.

Dodam że czasami też obroty nawet na ciepłym spadną tak, że silnik mało nie zgaśnie.

Proszę o poradę i z góry dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Matys24

Moim zdaniem to też wina krokowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> właśnie przerabiam ten temat. Zaczęło sie od falowania obrotów na "luzie" spadki obrotów, gaśnięcie przy dłuższym staniu na czerwonym. Z tego względu ze krokowy silniczek przeczyszczony miałem pare miesięcy temu zacząłem od wymiany świec, problem nie zniknął, dzisiaj wymieniłem przewody, efekt taki sam jutro wstawiam autko na czyszczenie przepustnicy i krokowca napewno wszystko wróci do normy. A co do EGR-a jak miałem egr walnięty to wywalało mi kontrolkę silnika, podczas zawieszania krokowca kontrolka sie nie świeciła. Więc jeżeli falują Ci obroty i ciągle kontrolka pomarańczowa Ci sie nie świeci to przeczyść silniczek krokowy i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...