Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
MIR

Sterownik x25xe vs y26se oraz x30xe vs y32se

Recommended Posts

Przegladalem sobie ostatnio tematy na forum i poza nim odnosnie swapow x25xe i zwiazanych z nimi zmian sterownikow. Z tego co ustalilem, w przypadku zmiany z x25xe na x30xe nie ma zasadniczo problemu. W obu przypadkach mamy sterownik Motronic M 2.8.1. Kwestia zakodowania pod immo w aucie, prawda?

Problem pojawia sie przy swapie z x25xe na y32se. Wtedy mamy inny sterownik (Motronic ME 3.1.1 ) i juz chyba nie jest tak latwo? Zasadnicze pytanie jakie mi sie nasuwa, to czym sie roznia te sterowniki i na czym polega ich niekompatybilnosc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Drugie pytanko (tak znow glosno mysle), to swap z y26se na y32se nie powinien stanowic wiekszego problemu? Sterownik ten sam, kwestia mapy (analogicznie do x25xe -> x30xe). Jezeli tak jest... to drugie big question - co trzeba zmienic w x25xe (z perspektywy sterowania) zeby miec tak jak w y26se CZYLI zeby moc latwo zmienic na y32se

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Troche zagmatwane, ale mam nadzieje, ze skumacie o co chodzi.

PS: Swoja droga, goraca prosba do Sekcji Medialnej o przeniesienie na nasza strone:

Please login or register to see this link.

(oczywiscie w spolszczeniu). Bardzo pozyteczny material, choc troche trzeba by uzupelnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda nie miałem w reku i to co napisze to tylko mi się wydaję.

y26se i y32se - 4 sondy lambda

- elektroniczne sterowanie przepustnicy

- inny układ zapłonowy

i pewnie dlatego była potrzeba zastosowania nowszego ECU

Podejrzewam, że mapy są bardzo podobne.

Podobno w VU ktoś zrobił swapa na z x25xe na y32se i został przy starym sterowniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie podobno tylko na bank sa dwa takie swapy

Cichy i Rogger

maja wsadzone 3,2 zamiast 2,5

Roger mial i500

Cichy ma juz sterownik zewnetrzny

swapy z 2,5 na 3,2 nie roznia sie niczym od tych na 3,0

osprzet zostaje od 2,5 w obu przypadkach

inaczej jak ktos juz ma VB 2,6 i wklada 3,2

ale znowu analogicznie do poprzedniego swapa

osprzet jest od 2,6 w tym przypadku

oczywiscie opcja osprzetu silnika 2,6 to ta najgorsza z mozliwych

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

nigdy sie nie zaglebialem w te silniki bo nie mialem potrzeby ale na niemieckim forum tez jest sporo, znasz niemiecki wiec sobie mozesz troche poczytac na temat zamian tych silnikow:

Please login or register to see this link.

inaczej pomoc nie potrafie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Duke_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Liczylem wlasnie na "milosnika" 2.6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Swapow na 3.2 jest kilka, ale nikt nie stosuje oryginalnego sterownika od 3.2. Krimson jezdzil na seryjnym od 2.5, Cichy tez (teraz pokombinowal). Nie mowie, ze tak jest gorzej, ale tak na chlopski rozum z dedykowanym softem powinno byc optymalnie?

Bo czy jezdzac z motorem x30xe lub y32se na sterowniku z 2.5 uzyskujemy rzeczywiscie to co fabryka dla tych motorow przewidziala? Raczej nie.

I czemu osprzet od 2.6 be i fe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo jest bardziej awaryjny od 2.5, trudniej go dostac i jest o wiele drozszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no prosze Cie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

osprzet od 2,6 to pomylka

od elektronicznej przepustnicy zaczynajac po listwy na swiece

w tej chwili sterownik stand alone to najlepsza opcja do V6 po swapie

gdyby nie te ceny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co do osiagow na kompie od 2,5 to jeszcze nie sprawdzilem

jak bedzie czas to sie sprawdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No wiem wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bylo nie prowokowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale nie moglem sie powstrzymac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Na stand alone sie nie pisze. Jakos tak chcialbym cos "seryjnego" zalozyc. Moze to kwestia mentalnego przestawienia sie, ale mam jakies obawy, ze jak sie wyjdzie poza pewne ramy to juz nie ma konca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dlatego mysle, jak by to zrobic najbardziej plug&play. Ze sterownikiem z i500 poszlo jak po masle - krotkie kodowanie imo i wsio. Z montazem moze 15 minut

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale z tego co wiedze, taki "myk" (

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:"> ) moze sie udac tylko przy swapie na 3.0.

No chyba, ze jest sens zalozyc 3.2 i dac sterownik od 3.0. Namawialem Cichego, zeby to przetestowal, ale nie chcial

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> 3.2 mnie bardziej pociaga, ale pod warunkiem, ze bedzie toto chodzilo lepiej niz 3.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na takie proby trzeba miec czas i zaplecze

miec pod reka ecu od 2,6 3,0 3,2

wkladac jechac sprawdzac hamowac

a to wiadomo koszta koszta i koszta

niestety ale tak to wyglada

metoda prob i bledow zawsze jest, byla i bedzie

czy jest sens wkladac 3,2 ??

jest jak go dorwiesz w odpowiedniej cenie

ja sie poddalem po 2 latach szukania w UK

dlatego mam co mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roznice w cenach 3.0 a 3.2 na Alledrogo dochodzi max do tysia. Jesli jest do wyciagniecia wiekszy moment o te obiecywane 20 niutkow to ma to sens. 20 niutkow droga nie chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale tylko pod tym warunkiem. Mowie o motorkach mlodszych, z rozsadnym przebiegiem. Bo nie mam zamiaru wkladac silnika starszego niz moj wlasny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do testow - to bez przesady. Wjezdzasz raz na hamownie i podmnieniasz sterowniki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak masz w komplecie z imo i pestka to idzie raz dwa jak juz masz rozebrana kolumne. Tylko imo przepinasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> No ale podstawa to miec silnik wlozony... A ja bym chcial wiedziec przede wszystkim jaki wlozyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

taa kazde nastepne hamowanie jest doliczane do rachunku koncowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

czasem jest promocja ze kazde nastepne jest tansze

jak nie to 3 x 100 i juz masz 300 wyrwane z kieszeni

a co do roznic w cenach silnika

w PL jest taniej z tego co widze i to sporo

jak ja szukalem to za mniej niz 1400 funi 3,2 nie bylo

a 3,0 mnie kosztowalo 300 wiec roznica spora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

p.s. jak tak dalej pojdzie to bialas bedzie na czesci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...