Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
MIR

Sterownik x25xe vs y26se oraz x30xe vs y32se

Polecane posty

Przegladalem sobie ostatnio tematy na forum i poza nim odnosnie swapow x25xe i zwiazanych z nimi zmian sterownikow. Z tego co ustalilem, w przypadku zmiany z x25xe na x30xe nie ma zasadniczo problemu. W obu przypadkach mamy sterownik Motronic M 2.8.1. Kwestia zakodowania pod immo w aucie, prawda?

Problem pojawia sie przy swapie z x25xe na y32se. Wtedy mamy inny sterownik (Motronic ME 3.1.1 ) i juz chyba nie jest tak latwo? Zasadnicze pytanie jakie mi sie nasuwa, to czym sie roznia te sterowniki i na czym polega ich niekompatybilnosc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Drugie pytanko (tak znow glosno mysle), to swap z y26se na y32se nie powinien stanowic wiekszego problemu? Sterownik ten sam, kwestia mapy (analogicznie do x25xe -> x30xe). Jezeli tak jest... to drugie big question - co trzeba zmienic w x25xe (z perspektywy sterowania) zeby miec tak jak w y26se CZYLI zeby moc latwo zmienic na y32se

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Troche zagmatwane, ale mam nadzieje, ze skumacie o co chodzi.

PS: Swoja droga, goraca prosba do Sekcji Medialnej o przeniesienie na nasza strone:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

(oczywiscie w spolszczeniu). Bardzo pozyteczny material, choc troche trzeba by uzupelnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie miałem w reku i to co napisze to tylko mi się wydaję.

y26se i y32se - 4 sondy lambda

- elektroniczne sterowanie przepustnicy

- inny układ zapłonowy

i pewnie dlatego była potrzeba zastosowania nowszego ECU

Podejrzewam, że mapy są bardzo podobne.

Podobno w VU ktoś zrobił swapa na z x25xe na y32se i został przy starym sterowniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie podobno tylko na bank sa dwa takie swapy

Cichy i Rogger

maja wsadzone 3,2 zamiast 2,5

Roger mial i500

Cichy ma juz sterownik zewnetrzny

swapy z 2,5 na 3,2 nie roznia sie niczym od tych na 3,0

osprzet zostaje od 2,5 w obu przypadkach

inaczej jak ktos juz ma VB 2,6 i wklada 3,2

ale znowu analogicznie do poprzedniego swapa

osprzet jest od 2,6 w tym przypadku

oczywiscie opcja osprzetu silnika 2,6 to ta najgorsza z mozliwych

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nigdy sie nie zaglebialem w te silniki bo nie mialem potrzeby ale na niemieckim forum tez jest sporo, znasz niemiecki wiec sobie mozesz troche poczytac na temat zamian tych silnikow:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

inaczej pomoc nie potrafie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Duke_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Liczylem wlasnie na "milosnika" 2.6

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Swapow na 3.2 jest kilka, ale nikt nie stosuje oryginalnego sterownika od 3.2. Krimson jezdzil na seryjnym od 2.5, Cichy tez (teraz pokombinowal). Nie mowie, ze tak jest gorzej, ale tak na chlopski rozum z dedykowanym softem powinno byc optymalnie?

Bo czy jezdzac z motorem x30xe lub y32se na sterowniku z 2.5 uzyskujemy rzeczywiscie to co fabryka dla tych motorow przewidziala? Raczej nie.

I czemu osprzet od 2.6 be i fe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

bo jest bardziej awaryjny od 2.5, trudniej go dostac i jest o wiele drozszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no prosze Cie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

osprzet od 2,6 to pomylka

od elektronicznej przepustnicy zaczynajac po listwy na swiece

w tej chwili sterownik stand alone to najlepsza opcja do V6 po swapie

gdyby nie te ceny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co do osiagow na kompie od 2,5 to jeszcze nie sprawdzilem

jak bedzie czas to sie sprawdzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No wiem wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bylo nie prowokowac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale nie moglem sie powstrzymac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Na stand alone sie nie pisze. Jakos tak chcialbym cos "seryjnego" zalozyc. Moze to kwestia mentalnego przestawienia sie, ale mam jakies obawy, ze jak sie wyjdzie poza pewne ramy to juz nie ma konca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dlatego mysle, jak by to zrobic najbardziej plug&play. Ze sterownikiem z i500 poszlo jak po masle - krotkie kodowanie imo i wsio. Z montazem moze 15 minut

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale z tego co wiedze, taki "myk" (

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:"> ) moze sie udac tylko przy swapie na 3.0.

No chyba, ze jest sens zalozyc 3.2 i dac sterownik od 3.0. Namawialem Cichego, zeby to przetestowal, ale nie chcial

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> 3.2 mnie bardziej pociaga, ale pod warunkiem, ze bedzie toto chodzilo lepiej niz 3.0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na takie proby trzeba miec czas i zaplecze

miec pod reka ecu od 2,6 3,0 3,2

wkladac jechac sprawdzac hamowac

a to wiadomo koszta koszta i koszta

niestety ale tak to wyglada

metoda prob i bledow zawsze jest, byla i bedzie

czy jest sens wkladac 3,2 ??

jest jak go dorwiesz w odpowiedniej cenie

ja sie poddalem po 2 latach szukania w UK

dlatego mam co mam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roznice w cenach 3.0 a 3.2 na Alledrogo dochodzi max do tysia. Jesli jest do wyciagniecia wiekszy moment o te obiecywane 20 niutkow to ma to sens. 20 niutkow droga nie chodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale tylko pod tym warunkiem. Mowie o motorkach mlodszych, z rozsadnym przebiegiem. Bo nie mam zamiaru wkladac silnika starszego niz moj wlasny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do testow - to bez przesady. Wjezdzasz raz na hamownie i podmnieniasz sterowniki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak masz w komplecie z imo i pestka to idzie raz dwa jak juz masz rozebrana kolumne. Tylko imo przepinasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> No ale podstawa to miec silnik wlozony... A ja bym chcial wiedziec przede wszystkim jaki wlozyc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taa kazde nastepne hamowanie jest doliczane do rachunku koncowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

czasem jest promocja ze kazde nastepne jest tansze

jak nie to 3 x 100 i juz masz 300 wyrwane z kieszeni

a co do roznic w cenach silnika

w PL jest taniej z tego co widze i to sporo

jak ja szukalem to za mniej niz 1400 funi 3,2 nie bylo

a 3,0 mnie kosztowalo 300 wiec roznica spora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

p.s. jak tak dalej pojdzie to bialas bedzie na czesci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×