Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość lukasz1987pl

Dziwne przyspieszanie Vectra B 2.0 DTI

Polecane posty

Gość lukasz1987pl

witam

niedawno kupiłem vectrę b 2.0 dti 2001r

bardzo zastanawia mnie falujące przyspieszanie które zachodzi prawie na każdym biegu od ok 2.2tys obr

samochód przyspiesza i następuje zdławienie jakbym zdjął nogę z gazu i za chwile znowu przyspiesza i znowu zdławia się

nie wiem bardzo co jest tego przyczyna, czy jest to może spowodowane wada turbosprężarki?

mam zamiar wymienić filtr powietrza i świece i zobaczę czy to pomoże...

nigdy wcześniej nie miałem diesla i taka sytuacja zdarza mi się pierwszy raz

także zwracam się o pomoc

pozdrawiam

Edytowano przez lukasz1987pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdź waż gumowy - od intercoolera do silnika, ewentualnie wychodzący od turbiny.

jeżeli Ci dymi mocniej dodatkowo jeszcze to napewno to, miałem to samo jak przyspieszałem to mi auto falowało....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafi_2008

Witam

ja bym obstawial zawór podcisnienia egr

masz go po prawej stronie niedaleko aku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to na zimnym silniku ale zanim zalaczy sie sprezarka.

A jak jest u ciebie kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz1987pl

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie i na zimnym i na ciepłym

a co do tego przewodu gumowego od intercoolera to co mogę tam zauważyć niepokojącego? na co patrzeć??

a rozumiem ze tego zaworu egr nie ma jak sprawdzać tylko po prostu go wymienić tak? widziałem na allegro za małe pieniądze można kupić używany, tylko czy taki sprawdzi się? czy inwestować w nowy???

Edytowano przez lukasz1987pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tego wężę oglądnij wizualnie czy nie są gdzieś pęknięte, szczególnie koło opasek zaciskających .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek2000

Witam

Wymień filtr paliwa, ponieważ też może dławić się przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świece raczej nie powinny mieć nic do gadania bo już silnik po chwili jest wystarczająco ciepły, a z egr to bym poczekał bo z tego co się orientuje to on pracuje tylko na niskich obrotach zanim załączy się turbina. Ja też bym sprawdził filtr paliwa i turbo.

Edytowano przez Laba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Pdepne sie pod temat bo ma podony objaw . Tzn sytuacja dzieje sie w zakresie obrotów ok 1500 do 2300 mianowicie przy delikatnym dodaniu gazu silnik w tym zakresie jakby nagle zdławiło i po krótkiej chwili znów ciągnie. ma to miejsce zarówno na postoju jak i w czasie jazdy np podczas zdjęcia nogi z gazu nan chwile i ponownym delikatnym dodaniu jest ten efekt.zaznaczam ze filtry mam nowe i zawory erg tez. Czy ma ktoś pomysł czego szukać czy moze to normalne !! bo wyglada to tak jakby chwilowo nie dostał paliwa albo go zadławiło . nie ma tego przy gwałtowniejszym dodaniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marek_L

Wyczyść kolektor dolotowy. Miałem to samo: prędkość max to 160km/h (z gps) i cykliczne spadki mocy (na każdym biegu powyżej 2400rpm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolektor miałem wyczyszczony 2 miesiace temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz1987pl

auto w warsztacie

po oględzinach okazało się ze turbo padło... leje się z niego

w intercoolerze pełno oleju

turbo idzie do regeneracji

kolektor do czyszczenia i wszystko co zasyfione od oleju

filtry i olej także do wymiany

zobaczymy jak będzie po całym remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz1987pl
Napisano (edytowany)

turbo po regeneracji, kolektor wyczyszczony, filtry olej wymienione, wszystko ok

viki odżyła i śmiga aż miło...

Edytowano przez lukasz1987pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podaj jaki koszt.Mam podobnie ale nie sadziłem ,że może sie skończyc na turbinie.Narazie jak sie zagrzeje to przechodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wsumie to mam podobnie ale jak narazie nei przeszkadza mi to , bo raczej deptam wiec nie jest bardzo odczuwalne ...

A dowiemy się kolego jaki koszt twoej naprawy wyniósł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz1987pl

za całość o czym napisałem 1600zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja też mam podobny problem ale w czasie gdy auto sie zadławia zapala mi się check -czy Ty masz to samo (check gaśnie po zdięciu nogi z gazu a silnik wraca do normy i tak na okragło....)

Czy rozwiązałeś już swój problem? Jak tak to napisz.

U mnie podejrzewałem przepływomierz ale podmieniłem-to nie to. Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukając usterki nie możesz kierować się podejrzeniami.Zapala sie chek-zczytaj nr błedu techem wtedy na prawdę łatwiej bedzie znależć wadliwy element.Jeśli bedzie to błąd 0400 to wtedy pomocny bedzie wakuometr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość FOLIA

jesli ktos by chcial to moge taki vacuometr pozyczyc a pozatym u mojego taty w Vectrze 2.0 DTH był ten sam problem raz auto ciagneło raz nie albo przy pewnych obrotach tylko mialo zamule i dalej juz szlo jak nowe... pierwszym problemem okazała sie dziurka wielkosci dosłownie 1um na przewodzie podcisnieniowym z zaworka na błotniku do gruszki ( z poczatku tez myślałem ze VACUUM pada ) sprawdzone metoda usta usta jak to sie robi kazdy wie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i tez jak to mialo miejsce zapalał sie check po zastosowaniu plastra z tasmy izolacyjnej jak reka odjal ;] po czym za niedlugi czas zaczelo sie dziac ponownie az wreszcie auto stanelo tzn jechalo ale lepiej bylo tego ie widziec i nei slyszec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> padł przepływonierz... zakupilem uwzywke na alledrogo.pl zarydzykowałem a co

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i teraz po uszczelnieniu ukladu podcisnieniowego i wymianie przeplywki auto jexdzi jak nowe jak jeszcze nigdy dotąd...

takze koledzy albo przepływka albo nieszczelny uklad pocisnieniowy ,,, mozna by tez podejrzewac EGR ale odkrecic i przeczyścić nigdy nie zaszkodzi ;]

a co do techa to podczas gdy zapala sie chek komputer powinien rejestrowac usterke i nawet jesli potem zgasnie rejestr powinien pamietac kod usterki.. a tymczasem figa z makiem.. zapala sie check i swieci sie z godzine jazdy po czym gasnie jade do domu podpinam techa i lipa...

komunikat " ENGINE OK" no errors czy cos takiego... to mnie dziwi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ęęęęę....

ja takie cuda miałem przy "głównej (od 1800 wzwyż przy stałych obrotach)" pracy turbiny gdy mi się poluzowała rura dolotu od turbiny do ssącego (wersja DTL) - był przedmuch i autko falowało

1. zobacz czy rury turbina -> kolektor ssący są ciasno przyczepione do IC i do turbo i k.ssącego

2. sprawdź czy nie masz gdzieś dziury w tych rurach (gumowych rzecz jasna - przetarcie)

3. odetnij EGR, a odczepiony przewód podciśnienia zaślep czymś by nie dostawało się powietrze

4. może być popsuta pompka / mechanizm podciśnienia (2 zbiorniczki/kubeczki - nazywaj to jak chcesz za akumulatorem po prawej stronie)

to jest moja rada, sam osobiście stawiam na 1,2 - najłatwiej wykluczyć ją organoleptycznie

oczywiście wykluczamy po jednej na raz, a nie wszystkie razem

pozdr.

Marek

ęęęęę....

ja takie cuda miałem przy "głównej (od 1800 wzwyż przy stałych obrotach)" pracy turbiny gdy mi się poluzowała rura dolotu od turbiny do ssącego (wersja DTL) - był przedmuch i autko falowało

1. zobacz czy rury turbina -> kolektor ssący są ciasno przyczepione do IC i do turbo i k.ssącego

2. sprawdź czy nie masz gdzieś dziury w tych rurach (gumowych rzecz jasna - przetarcie)

3. odetnij EGR, a odczepiony przewód podciśnienia zaślep czymś by nie dostawało się powietrze

4. może być popsuta pompka / mechanizm podciśnienia (2 zbiorniczki/kubeczki - nazywaj to jak chcesz za akumulatorem po prawej stronie)

to jest moja rada, sam osobiście stawiam na 1,2 - najłatwiej wykluczyć ją organoleptycznie

oczywiście wykluczamy po jednej na raz, a nie wszystkie razem

pozdr.

Marek

PS... nie doczytałem całości wątku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat zauważyłem tego typu zachowanie, ale powyżej 3500 obr/min. Dziś Viki przegoniłem po autobanie i właśnie tak się zachowywała ale przy przyspieszaniu, przy prędkości powyżej 160km/h, z prędkością doszedłem do 170 (względnie normalnie), a dalej już nie chciała (jak jeszcze przycisnąłem pedał gazu to właśnie zaczęła falować...)mellow.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Martini79

Witam, Jestem z Wrocławia. Jestem mało aktywny na tym forum bo mam bardzo mało czasu. Mam opla Vectre B 2.0DTI "2000 Edition" . Gdzies od tygodnia mam problem z moją Viki. Na wolnych obrotach,np na swiatłach na skrzyżowaniu zapala mi sie kontrolka Check Engine i gasnie mi turbina , ale jak rusze to kontrolka gasnie i turbina sie włącza. Wydaje mi sie ze tak jakby troche osłabł ale moge sie mylić. Co mam robić

Edytowano przez Martini79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić kod błedu,wydajnośc pompy VAC wakuometrem oraz zajrzeć do EGR-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×