Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość sylwekb87

Problem z ładowaniem

Polecane posty

Gość sylwekb87

Witam,

mam problem z ładowaniem w chwili gdy włącze podgrzewanie dwóch foteli i podgrzewanie tylnej szyby. A dokładniej gdy włacze podgrzewanie foteli jest wszystko ok, natomiast jak włącze dodatkowo podgrzewanie szyby to zaczyna mi sie palic kontrolka od akumulatora? Czy wiecie czym może być to spowodowane? Dodam jeszcze ze mam akumulator 62 Ah.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Masz za duży akumulator do twojego silnika według katalogu powinien być 55Ah 500A i dlatego alternator nie daje rady go ładować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

Ewentualnie alternator się kończy, możesz sprawdzić jakie masz ładowanie. Jak ładowanie jest OK to jest tak jak pisze krzycho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akumulator tu nie ma nic do rzeczy, alternator daj do regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Borysewicz

Witam koleżke! Sprawdź ładowanie. Najprawdopodobnie pada ci alternator, wymagana regeneracja, tzn. wymiana regulatora napięcia, diody ewentualnie szczotki. Ale najpierw sprawdź napięcie ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe... ja mam to samo w mojej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak jade do pracy i załącze tylnią szybe wentylatory i światła normalne a nie dzienne to na drugi dzień muszą mnie na kable odpalać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko ja mam do pracy 3,5 km więc koledzy stwierdzili żę mi nie daładowuje akumulatora i to właśnie było przyczyną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak nie mam tych wszystkich powłączanych to jest wszystko dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a ładowanie miałem dobre 14.7 mi pokazywało aku trzymał 12.7

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sylwekb87

Alternator wymieniałem 3 miechy temu, bo mialem sytuacje taka ze ktorego dnia jechalem do pracy i na swiatlach zgaslo mi radio a po 3 minutach zgasl samochod i juz go nie moglem odpacic, jak pojechalem do elektryka to okazalo sie ze padl alternator i go wymienił. wiec raczej chyba alternator jest ok. A jak moge sprawdzic ładowanie?? W książce od mojej Viki wyczytalem ze własnie stosuje sie akumulator w przedziale 60-70 Ah. Dodam jeszcze ze i tak na tym moim 62 Ah mam w zimę problem z odpaleniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez sylwekb87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie też mam 62Ah, wcześniej był 58Ah i chodził około 7 lat. sprawdź ładowanie voltomierzem, powinno wynosić od 14,1 do 14,7V (idealne to 14,5V bo taki jest stabilizator napięcia). sprawdź bez obciążenia i z obciążeniem (czyli światła, ogrzewanie szyby itp.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sylwekb87

Dziękuje wam za pomoc, sprawdze to wszystko i dam wam jeszcze znac jak to wszystko sie wyjaśniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz napiecie paska alternatora. Jest wilgotno i mrozno- to moze sie lekko slizgac.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem przez ten problem. Kontrolka jest pierwszym znakiem że samochód zaraz wyzionie ducha, alternator ma się ku końcowi. Ponieważ jestem laik i niedałbym sobie raczej rady z wymianą szczotek, zmieniłem cały alternator na nowy i problem jest rozwiązany. U mnie na nowym alternatorze napięcie ładowania bez obciążenia było 14,6V, z obciążeniem nie mierzyłem. Akumulator Varta 62Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ty szczęściarzu ! Masz grzane fotele. Kurde dawaj na zimę ten bajer

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Widzę, że masz niezłą wersję tej fury. Napisz, jeszcze, że między tymi włącznikami od grzania siedzeń masz klawisz TC (kontrola trakcji), to w ogóle już wysiadam....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale na temat. Ja właśnie parę dni temu w dieslu wymieniałem regulator napięcia i mostek. W porę się kapnąłem, bo bym załatwił nowy akumulator....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje sprawdzić ładowanie jeśli będzie słabe wymianka regulatora ze szczotkami nie wiem jak w 2.0 jest umiejscowiony alternator ale w 1.6 da się to wymienić bez wyciągania alternatora (cały regulator ze szczotkami ok 40-50zł hella) U mnie skończyła się szczotka i nawet kontrolka od ładowania się nie zaświeciła najpierw wył. się radio, a później centralny zaczął szaleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Krzysztof_18

Więc ja się podepnę bo mam podobny problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co jest przyczyną, że z dnia na dzień podczas jazdy zaczyna mi się palić lampka od akumulatora oraz wykrzyknik (oczywiście czerwone lampki ). Jadę szybciej to czasem się palą czasem nie jadę wolniej też czasem się palą czasem nie. Dodam, że czasem się palą mocno tak jak przy zapłonie a czasem tak lekko ale widocznie.

Ponadto w trakcie jazdy zgasł mi samochód na zegarach nie świeciła się żadna żarówka, nie działały awaryjne więc zjechałem na bok i próbuje te awaryjne chociaż włączyć po krótkim czasie prób udało się - awaryjne działają (mrugają) ale w aucie słuchać tylko tykanie nie widać palących się żarówek awaryjnych znowu po kilku chwilach zapala się żarówka za to odpowiedzialna. Próbuje kręcić aku ledwo raz obraca myślę alternator padł i nie ładował ;/ ale próbuje kręcić nadal znowu obrócił dwa razy no to czekam zaglądam pod maskę pasek dobrze naciągnięty wiec chyba rozrusznik do wyrąbania no nic zamykam maskę wsiadam myślę spróbuje jak się nie uda zadzwonię po hol - a tu nagle zdziwienie aku kręci normalnie odpalił więc szybko pojechałem do domu.

Później odpala normalnie wracam od dziewczyny do swego domu przejechałem może 16km i nagle znowu te same objawy tzn. zapalają się te dwie diody, gaśnie podświetlenie radia (wyłączam radio całkowicie), gasną wszystkie żarówki także te od oświetlenia zegarów, zegarka, świateł itp. itd., wyłączają się światła, nie idzie włączyć nawet awaryjnych i ostatnie co to gaśnie silnik. I nawet nie idzie go ponownie odpalić z biegu. Zjechałem na parking i zaglądam pod maskę nic nie widać. Próbuje kręcić lipa czasem obróci czasem tylko zatyka czasem totalnie NIC. Myślałem, że to padnięte do zera aku ale nie włączam radio działa, wyłączam próbuje zakręcić total nic włączam znowu radio (klik) ono nawet nie zaczęło grać samo się wyłączyło więc włączam jeszcze raz - normalnie. Myślę chyba jakieś zwarcie. Zadzwoniłem po znajomego próbujemy go odpalić na kablach rozruchowych na początki nic z tego, po chwili zadziałało odpalił ale co z tego chwile pochodził - myślę ruszamy póki działa i tu ZONK padł ;/ no to na linkę i ciągniemy, włączyłem światła mijana patrzę ledwo świecą i widoczne to też jest poprzez podświetlenie zegarów, które także ledwo widać no i holował mnie może niecałe 10km i w trakcie tego holu wszystko padło totalnie ;/ niby wina akumulatora ale doholował mnie na podwórko stanąłem zapaliłem światła normalnie ale kręcić nie chce. Więc zabrałem akumulator do piwnicy sprawdzić stan naładowania i wygląda na pełny więc musi to być zwarcie czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać ?? Co to może być tak w ogóle ?? ;(

Dzisiaj rano byłem zobaczyć jak się sprawa ma auto odpaliło bez najmniejszych problemów lecz żarówki nadal się palą ;/ na wolnych obrotach jak przygazuje gasną wchodzi na wolne obroty znowu się palą ;/ auto trochę chodziło i w trakcie tego żarówki 2 razy zgasły na kilka chwil ale potem znowu zaczęły się palić Niestety okazało się, że miernik jest zepsuty więc teraz nawet nie mam czym sprawdzić wartości prądów ;/ Proszę o jakąś pomoc namiary co i gdzie dokładnie szukać ;(

Czy to również przyczyna alternatora ?? Pasek jest dobrze naciągnięty, akumulator nowy lecz nie mam miernika bo mi się rozwalił ostatnio i nie mam jak sprawdzić napięć ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Stawiam na dwie rzeczy:

1. pada alternator a raczek regulator napięcia i mostek (wymień kompletami)

2. lub połączenie z budą auta, słynna plecionka może być od malucha.

Jak zmierzysz aku, a podejrzewam, że jest o.k. to coś robi zwarę albo słaba masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Krzysztof_18

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

UDAŁO SIĘ

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przyczyna była regulatora ze szczotkami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jedna ze szczotek była o połowę krótsza chyba się złamała i jeszcze można było ją normalnie wyciągnąć nie 3mala się niczego i to było przyczyną wszystkich tych problemów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Regulator ze szczotkami wymieniony odpalam auto i wygląda na OK

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jutro jeszcze jazda próbna dłuższa więc się okaże ale raczej na pewno to było przyczyną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> DZIĘKI wszystkim za porady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rysiek571

Może akuś ma za małą moc w stosunku do poboru mocy i wystarczy zmienić akusia

Albo wtyki są zaśnidziałe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam także problem z ładowaniem Viki A 1,7TD. Altek pół roku temu zregenerowany do wczorajszego dnia było zauważyłem że po odpaleniu kontrolka nie gaśnie dopiero gdy go wkrece na 2500obr co może być przyczyną?? Czy mieliście taki przypadek???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja dałem robić 2,5 tyg. temu i wczoraj szlak go trafił

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> słyszałem, że te alternatory w VA i VB 1.7TD czyli Hitachi są "jednorazowe". Wymiana mostka i regulatora na długo nie zdaje egzaminu z uwagi na stałe podgrzewanie filtra paliwa, co dobija regulator

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja też nie wiem co robić.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×