Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jaro4

Dużo pali 17td isuzu

Recommended Posts

Guest jaro4

witam od niedawna posiadam vectrę b 17td isuzu 96r mam problem z tym autem tego typu że dużo pali 10 na sto

ciężko z niej wydusić 140km/h jest mulasta wymieniłem filtry i nic wydaje mi się że za wolno wchodzi w obroty

po 2,5 tyś. obrotów ciągnie trochę lepiej ale to nie to słyszałem że te silniki majo lepsze osiągi i tyle niepalą proszę o porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik powinien nie przekraczać 6 litrów. Z osiągami nie jest najlepiej ale jak się nauczy to jest ok. Na początek sprawdź czy nie grzeją ci się hamulce. Może tłoczki trzymają. Może być przytkany katalizator. Tutaj albo wypruwanie albo wymiana. Mi tylko raz wyszło spalanie niespełna 10l, jak zatankowałem w Auchanie. Może spróbuj zatankować na innej stacji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

Słyszałem że te silniki są dobre!!!

ale niewiem od czego zacząć szukać? sprawdzę te hamulce dodam że jak przygazuję to z tłumika pluje czymś alb olej albo woda w ropie.

JESZCZE jedno intelculer jest taki zapluty olejem z tego górnego przewodu to i pewnie turbina do regeneracji? ale po 2,5 tyś obrotów

czuje że lepiej ciągnie.Miałem wcześniej golfa 3 1,9td to niema porównania autko luks nie miałem problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wczoraj zatankowałem do pełna i wyszło mi spalanie 9 litrów, z tym że robię kawałki max po 5 km, no i odpalony silnik w czasie odśnieżania, latem po mieście paliła mi 7 (też takie małe odcinki), jedynie w trasie można zejść do 5 litrów (ale nie na autostradzie), jeśli chodzi o osiągi to według mnie to porażka, to poprostu nie chce jechać, jedyny plus tego silnika to prostota budowy

Edited by Seba_STA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

dzięki za odpowiedz. mam pytanie a jak ci wchodzi w obroty?? bo mi tak mulaście jak przygazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Nic nowego nie wniose do tematu ale mam to samo. Wyszlo mi jakies 8,6 na 100km ( 90 trasa, 10 miasto) zalewalem pod korek. Tez bylbym zainteresowany jak tu zmiejszyc spalanie. Silnik rowniez 1.7td isuzu. Czy ogrzewanie wewnatrz auta moze powodowac az takie spalanie? Dodam jeszcze ze nawet w trasie temperatura silnika nigdy nie dochodzi do 80 stopni. Czy to moze byc uszkodzony termostat i od tego pali duzo? Jak to sprawdzic najprosciej?

Edited by pietryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Temperature też mam taką i nie martw sie tym

Co do osiągów to te silniki takie mulaste są. Silnik ten sam co montują w Astrze (montowali), ale waga vectry dużo większa, wiec osiągi odpowiednio słabsze.

Powyżej 2tyś obrotów po właczeniu turbiny czuć przyśpieszenie, ale bez rewelacji.

Do tych 2tyś obrotów bardzo wolno się rozpędza, i jak chce sie dynamiczniej jeździć trza zredukować.

Duża zaleta tych silników to prosta konstrukcja, brak elektroniki, cichsze niż inne diesle w VB, zero problemów z odpalaniem w zimę, i niewielkie spalanie.

Minus słabe osiągi. Osobiście nie jechałem nim wiecej niż 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszukaj forum. Jest temat zbyt dużego spalania. Ale sprawdziłbym czy przypadkiem nie ucieka przez któryś węży paliwo. Na postoju niech ktoś gazuje a Ty patrz czy nic nie cieknie lub się sączy.

Weź jakieś kartony i rozłóż pod autem i potem sprawdzasz czy coś ciekło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

To już chyba było Vmax

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no, bez przesady. Ja leciałem ponad 150 i jeszcze trochę by się bujnęła. Co do spalania to dojeżdżając do pracy zimą 12km wychodziło poniżej 6 tylko że przy dość delikatnej jeździe poza miestem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

kolego, na 80 % przepływka.

Jak masz mocno zaolejone przewody z turbo to troche mgiełki idzie w kierunku przeplywki. Tam osadza się na elemencie pomiarowym i praktycznie truuuudno to wyczyscic /spirytus ale nie benzyny ekstr./ W efekcie auto pali duzo wiecej, brakuje mu mocy, nie odczuwasz zalczenia turbo, roznica jest wlasnie kolo 2500obr i nie zawsze jest to sygnalizowane czekiem....

Koniecznie sprawdz przeplywkę....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi teraz też dużo pali, ale tylko dlatego że jeżdżę na krótkich trasach. Poza tym po włączeniu podgrzewania tylnej szyby zwiększają mu się obroty i to tez ma wpływ na spalanie. w trasie nawet zimą spalanie jest bliskie 6-7l na 100 km. Ale u mnie silnik nie jest zamulony, zwija się w miarę ładnie.

Edited by Honia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten silnik nie ma ani przepływki ani checka. Tam nie ma elektroniki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

każdy pisze co innego o tym spalaniu!!! a jak sprawdzić czy turbina jest w pełni sprawna??? bo jak puszcza olej na intelcculer to pewnie nie jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

chyba kazda turbina daje delikatną mgiełkę w dolot silnika... Tylko jak zacznie sie tam robic mokro i ubywac oleju i ewentualnie kopcic na niebiesko to warto przyjrzecsie turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

moja viki więcej niż 6,5l na 100km nigdy nie wzięła... latem spalanie w granicach 5,5l. Przy obrotach do 2500 muli trochę, ale można się przyzwyczaić i nauczyć sprawnie śmigać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

to wychodzi na to że jest coś nie tak z moim silnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

może regulacja pompy pomoże ?

Edited by Fufelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

A jak pojadę na kompa to mi coś pokaże ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a gdzie tego kompa podepniesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

nie wiem ? to ten samochód niema komputera???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

nie ma. możesz sprawdzić poduchy jak chcesz. interfejs ma pod "półeczką" pod ręcznym, ale za wiele to się nie dowiesz po podpięciu.

Edited by Fufelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

to w mojej sytuacji najlepiej postawić ją do mechanika,niech patrzy czemu tyle pali ale strach jak wyjdzie że to pompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanim ją odstawisz sprawdź czy na pompie nad przewodami paliowowymi widać śrubę regulującą dawkę paliwa albo zabezpieczoną śrubę (wtedy nie widać śrubę tylko tulejkę), jeśli będzie widać śrubę to może znaczyć, że ktoś wcześniej dla lepszych osiągów zwiększył dawkę paliwa

Please login or register to see this attachment.

Edited by Seba_STA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaro4

sprawdzałem jest tam tulejka czyli chyba nikt tam nie majstrował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...