Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kowalmarcinek

Dziwne zachowanie silnika Y26SE

Recommended Posts

Witam!

Po długiej bezawaryjności silnika w mojej Viki przyszedł czas na Anomalie:34:

Na benzynie i LPG -to samo.

Zauważyłem,ze zaczynają falować obroty, nastąił dość spory spadek mocy, czasem nawet zgaśnie silnik-często jak zatrzymam się na czerwonym

Wszystkie te objawy nasilają się (częściej występują)

Dziś nawet wyskoczył jakiś bład (mruganie lampki komputera) ale po ponownym rozruchu silnika wszystko ok (lampka komputera się nie pali)

Co mogę zrobić aby Wszystko wróciło do normy?

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

pali Ci na wszytskie gary??

moze cewka??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ,pali na wszystkie -silnik pracuje równo i ładnie jak to \/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie chce Cie straszyc

mialem cos takiego jak przeplywka siadala

Share this post


Link to post
Share on other sites

domyślam się ,że przepływka....

miałem już nią kłopoty -po stożkowym filtrze była brudna i takie objawy wyst. cały czas....

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba by podmienic i sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Omarek

u mnie w X25XE przeplywka byla walnieta

ale tak bardzo ze te czujniki plastikowe wewnatrz (jeden z nich byl ułamany) ale silnik chodzil i nie bylo takich problemów jak u CIebie kowalmarcinek. oczywiscie byla do wymiany, odkad kupilem samochod juz byla walnieta. mialem spadek mocy w pewnym zakresie obrotów.

Powod jedno gniazdo na cewce bylo skorodowane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin wpadaj do mnie podlaczymy kompa

zobaczymy co wyskoczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Gawlak za propozycję-kurde dziś juz piwko strzeliłem -to nie da rady

napisz na PW kiedy możemy się styknąć...

wiesz ten objaw nie zawsze występuje

ale bład który ostatnio wyskoczył napewno się zapisał

co do drucików w przepływcw to "na oko" są całe

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź wszystkie gumowe przewody. Może któryś pękł i lewego powietrza łapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm w V6 to tylko główny wąż do filtra i tyle... Może kilka podciśnień-to sprawdzę jutro...

gdy występuje nieszczelność w dolocie to silnik ma mniejszą moc????

A gdyby odłączyć przepływkę ?(wiem ,ze wyskoczy bład)

Silnik będzie wtedy utrzymywał równe obr????

Share this post


Link to post
Share on other sites

telefon do mnie masz

wiec dzwon jutro to sie spikniemy

ja pewnie bede w centrum jutro w porze obiadowej

lapka moge zabrac ze soba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zbyt dużo powietrza powoduje że silnik co prawda chodzi ale niema mocy . Możesz jeszcze zrobić tak: Odepnij górną pokrywę filtra powierza i cały waż zsuń z przepustnicy nie podpinając kostki. I wtedy zobacz jak pracuje i czy coś komp wyświetla.

Lub mogła strzelić uszczelka pod kolektorem ssącym i tamtędy ciągnie lewe. Znam taki przypadek z Omegi. tylko zanim koleś znalazł tą usterką 2 przepływomierze kupił, zakładał i wraz było źle. Zmienił uszczelkę i jak ręką odjął. Tylko już nie pamiętam czy mu jakieś błędy wyskakiwały...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelkę pod ssącym miałem zamontowaną na jakiś silikon

po malowaniu dolotu oczyściłem wszystko i złożyłem to na "sucho"

mam wrażenie,że do tej pory było wszystko ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Omarek

Mi sie wydaje ze napewno to nie jest przeplywka, Silnik nie powinien gasnac przy wadliwej przeplywce. Ja u siebie odlaczalem nawet przeplywke na odpalonym silniku i nic sie nie dzialo, obroty mial rowne. To musi byc cos innego. Mozliwe ze gawlak ma racje, ale ja przy uszkodzonej przeplywce nie mialem takich objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuję jutro styknąć się z Gawlakiem ...

wyskoczył bład na chwilę -napewno się zapisał- bedziemy wiedzieć co ją boli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pod takimi rzeczami jak kolektor ssący czy wydechowy uszczelki są JEDNORAZOWE I składane na sucho!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to te moje składane były co najmniej trzeci raz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a u mnie wlasnie byly takie objawy

potafil zgasnac przy dojezdzie do swiatel

obroty skakaly gora dol

kaszlal jak swinia z ptasia grypa

po zmianie jak reka odjal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Omarek

Please login or register to see this quote.

w takim razie trzeba podlaczyc pod komputer, a najlepiej podmienic przeplywke[duzo z tym roboty nie ma:)]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radecki_VKP

Please login or register to see this quote.

:41: :41: :41:

jeszcze jeden taki spam to nagroda będzie, jutro post do kosza trafi

Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem, że roboty z tym nie ma dużo :-)

Gdyby padła któraś sonda albo w jakikolwiek sposób źle działała to komputer chyba poinformuje błędem w każdym wypadku???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kowal, ktos pisal wyzej ze to uszczeli pod kolektorem, ja bym to wykluczył, u mnie są nieszczelne bo syczy chwile po zgaszeniu motoru, u stachuwp jest to samo, w ex XNR v-6 tez syczało spod ssącego nikt i nie miał zadnych takich problemów, moze tylk opali mi na wolnych 0.1 na h wiecej... Prawdą jest ze sa jednorazowe, kupilem zeby wymienić i tak sie czaje z tym, niedlugo bede mial wiecej czasu na to, to podłubie, radziłbym wymienic i tak, koszt niewielki ok 100 pln tylko roboty troszke...

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze przychyliłbym się nad tym zapłonem. U mnie cewka padała stopniowo. Najpierw ubytek mocy, później falowanie, czasem nawet gaśnięcie a dopiero na koniec zaczął szarpać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...